Toon posts:

Sommiguh Postuh Sucken De Pan Uit Joh

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is het een idee om iets als "Gebruik correct Nederlands" op te nemen in Forumgedrag / Huisregels in de FAQ :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

Pinobigbird

doesn't share food!

disjfa schreef op 03 augustus 2004 @ 19:27:
[...]

Eventueel? Is het niet een regel dat dat soort topic starts zowizo op slot gaan. In de normale fora dan :)
Niet alleen het gebruik van BrEeZaH taal zoals de topictititel geeft mij rode vlekken, ook het weglaten van leestekens gaat mij steeds meer irriteren.

Sommigen schrijven ellenlange zinnen, die alleen te begrijpen zijn door ze minimaal drie keer te lezen. Soms is een post van vijf regels in één zin geschreven.

Wanneer ik niet al actief ben in dat topic laat ik het links liggen, maar wanneer ik ontopic wil reageren, kan het meestal niet laten toch off line een opmerking te maken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Sowieso is 'sowieso' een populair stopwoordje waarbij genoeg mensen de fout in gaan.

Maar dergelijke woordjes fout spellen doet weinig afbreuk aan de informatieve waarde van een post en het corrigeren van deze woordjes zit dan ook iets dichter tegen mierenneuken aan dan het corrigeren van essentiele keywords.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Mr. Liu schreef op 03 augustus 2004 @ 19:42:
Is het een idee om iets als "Gebruik correct Nederlands" op te nemen in Forumgedrag / Huisregels in de FAQ :?
En wie leest die nu echt? :P

Maar ik ben inderdaad ook tegen, als we het nu in grote mate toe laten zul je straks zien dat steeds meer mensen dit gaan gebruiken. (nu zal het wel niet zo extreem hard gaan lopen. Maar voorkomen is beter dan genezen)

Het is gewoon onduidelijke taal. Tuurlijk, je hoeft een user niet meteen te bannen. En iedereen maak spelfouten. Maar dat is wat anders dan in BrEeZaH schrijven, ik bedoel: tog of toch, het is maar 1 letter meer. Doe dan even die moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pinobigbird schreef op 03 augustus 2004 @ 19:42:
[...]
Niet alleen het gebruik van BrEeZaH taal zoals de topictititel geeft mij rode vlekken, ook het weglaten van leestekens gaat mij steeds meer irriteren.
Het correcte gebruik van leestekens (en hoofdletters) valt wat mij betreft gewoon onder het begrip correct Nederlands.
Sommigen schrijven ellenlange zinnen, die alleen te begrijpen zijn door ze minimaal drie keer te lezen. Soms is een post van vijf regels in één zin geschreven.
Met correcte interpunctie is dat nog best te lezen.
Wanneer ik niet al actief ben in dat topic laat ik het links liggen, maar wanneer ik ontopic wil reageren, kan het meestal niet laten toch off line een opmerking te maken.
Je bent niet de enige.

Off-topic:
"Sowieso" is het woord dat het vaakst fout wordt gespeld in het Nederlands, met de meest vreemdsoortige verschijningsvormen ook nog (NRC Handelsblad van 2 augustus 2004, achterpagina).
RS_003 schreef op 03 augustus 2004 @ 19:49:
[...]
En wie leest die nu echt? :P
Vandaar ook dat ik het meestal NRA* noem >:)

*Never Read Answers

[ Voor 11% gewijzigd door Freee!! op 03-08-2004 19:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Was het ook niet zo dat correct Nederlands wordt gewaardeerd, omdat je anders via de search bepaalde dingen niet kan vinden? Ik geloof tenminste dat ik dat iemand een keer heb horen zeggen. Of misschien ging dat alleen over dingen als M$ en fotosoep..

In ieder geval kan ik me ook ergeren aan slecht gespelde posts. Een spelvautje mag natuurlijk best, maar wat sommige mensen durven posten kan ik soms kippenvel van krijgen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er in hoor, niet zo letterlijk maar ik denk dat dit voldoende zegt:
• Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Pinobigbird schreef op 03 augustus 2004 @ 19:42:
[...]
Je wilt niet weten hoeveel rode vlekken ik heb van het commentaar op mijn taalgebruik. Die klopt idd niet, als je wilt dat dat wel gaat kloppen zouden mijn genen moeten veranderen en dat gaat helaas niet al te makkelijk :)

net 5 uur mn sig verandert en eruit gehaald dat ik dyslect ben.... meteen weer dit....

[ Voor 10% gewijzigd door disjfa op 03-08-2004 20:01 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad nogal storend om te lezen. En zoals elevator zegt, het staat niet overduidelijk in de faq, maar wel duidelijk genoeg vind ik!
Moet even iets aan gedaan worden, maar als het bij 1 persoon blijft is het niet zo erg (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Mr. Liu schreef op 03 augustus 2004 @ 19:49:
[...]

Met correcte interpunctie is dat nog best te lezen.

[...]
Dat was ook mijn punt. B)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn persoonlijke favoriete schrijfstijl oftewel 'raad de vraag'.
is er een verschil?
ik heb home installeert nu!
en heb ook een license voor xp pro!
en xp pro bevalt me niet zo goed!
behalve performance is heel wat beter!

hoe kan ik de zelfde performance krijgen in home?
spellen doen het beter op pro dan home?

enige update nodig offzo?
off reg fix?

heb 9800 xt presteert beter in pro dan home
net zo als me vorige 9500 pro kaart doet ook beter in pro!
ik d8 laat ik toch maar eens vragen?
mischien heeft iemand zelfde gehad en een fix!
En je kunt er beter niets van zeggen. Hoe dan ook, dit is wel leesbaar maar ik had toch echt niet in de gaten wat de vraag was.

Het beste is gewoon maar niet reageren en je ergernis op een vuilnisbak botvieren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:01:
Het is inderdaad nogal storend om te lezen. En zoals elevator zegt, het staat niet overduidelijk in de faq, maar wel duidelijk genoeg vind ik!
Moet even iets aan gedaan worden, maar als het bij 1 persoon blijft is het niet zo erg (vind ik)
Jah, maar je kan het moeilijk 1 user toestaan en de rest niet he :P

Ik moet zeggen dat ik mij idd ook stoor aan het soms rare taalgebruik van mensen. Iedereen maakt natuurlijk taalfouten en dat maakt me ook helemaal niet uit en over iemand die dyslect is zal je me ook niet moeilijk horen doen. Alleen dat halfgare nederlands waaraan je kan zien dat iemand beter kan stoort me wel idd. Meestal surf ik gewoon een topicje verder, maar ik vind idd dat er wel duidelijk een lijn getrokken moet worden. Ik moet overgens zeggen dat GoT wel een van de fora is waar dit het minst voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
proller schreef op 03 augustus 2004 @ 18:41:
Maar bedenk wel dat er zó veel gepost wordt, dat het voor de mods een bijna onmogelijke taak is om users hier op aan te spreken. Ik denk dat "wij" als normale gebruikers gewoon op ons zelf moeten letten, en irriteren we ons aan iemand taalgebruik, dan post je dat toch even, met een [offtopic] tag?
Het is alleen niet toegestaan om wanneer je geïrriteerd raakt daar op te reageren getuige de pm die ik enige tijd geleden kreeg:
Als jij vindt dat iets niet door de beugel kan is het aan jou die reply te negeren en eventueel een Topicreport aan te maken.
Dus ik denk dat je het toch maar aan de mods moet overlaten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

disjfa schreef op 03 augustus 2004 @ 20:00:
[...]

Je wilt niet weten hoeveel rode vlekken ik heb van het commentaar op mijn taalgebruik. Die klopt idd niet, als je wilt dat dat wel gaat kloppen zouden mijn genen moeten veranderen en dat gaat helaas niet al te makkelijk :)

net 5 uur mn sig verandert en eruit gehaald dat ik dyslect ben.... meteen weer dit....
Ik had het over het gebruik van BrEeZaH taal zoals de topic titel. Iemand die dyslectisch is en daardoor spelfouten maakt is héél wat anders.

In de discussie kwam al naar voren dat steeds meer mensen zich gaan ergeren aan het gebruik van populair taalgebruik, of hoe je het ook wilt noemen. Het irritante is dat sommige post in zijn geheel in die stijl zijn geschreven.

Het verschil met een dislect is dat je nog altijd je spelfouten zou kunnen verbeteren. Een BrEeZaH post is met opzet (of toch domheid :?) zo geschreven en de schrijver zal deze ook niet willen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac_Cain13 schreef op 03 augustus 2004 @ 20:09:
[...]

Jah, maar je kan het moeilijk 1 user toestaan en de rest niet he :P
Nee he he, zo bedoelde ik het ook niet ;). Maar gewoon, als je 1 persoontje op het forum hebt die ze wil praten is het nog te doen. Maar als het halve forum zo iritant loopt te doen is het minder. Maar even een berichtje naar die persoon zou al een idee zijn, ik weet niet of dat al gebeurt is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
DarkJedi schreef op 03 augustus 2004 @ 18:42:
... Maar wat doe je er aan. Een modje kan de persoon erop aanspreken maar meer kan je er niet aan doen... :|
Mr. Liu schreef op 03 augustus 2004 @ 19:21:
... gewoon niet reageren ...
Neobahamuth schreef op 03 augustus 2004 @ 19:26:
Er is maar één manier om er mee om te gaan: probeer het gewoon te negeren.
GuardianAngel schreef op 03 augustus 2004 @ 20:07:
Het beste is gewoon maar niet reageren en je ergernis op een vuilnisbak botvieren.
Met deze uitspraken ben ik het niet eens. Volgens mij is het wel degelijk mogelijk dit (achterlijke, en op dit forum hoogst onwenselijke) gedrag (grotendeels) uit te bannen, door er simpelweg harder tegen op te treden. Persoonlijk lijkt een regel die aan bewust popie-jopie taalgebruik een 24-uurs ban verbindt me ideaal (met kwadratische banduur-groei bij herhaling).

[ Voor 3% gewijzigd door Eelis op 03-08-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Eelis schreef op 03 augustus 2004 @ 20:56:
Met deze uitspraken ben ik het niet eens. Volgens mij is het wel degelijk mogelijk dit (achterlijke, en op dit forum hoogst onwenselijke) gedrag (grotendeels) uit te bannen, door er simpelweg harder tegen op te treden. Persoonlijk lijkt een regel die aan bewust popie-jopie taalgebruik een 24-uurs ban verbindt me ideaal (met kwadratische banduur-groei bij herhaling).
Dus komt het allemaal neer op de moderators. :)

Na een paar keer kap je volgens mij dan vanzelf daarmee.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complete onzin. Straffen zijn er voor mensen die moedwillig lopen te zieken, of mensen die de sfeer of het voortbestaan van het forum 'in gevaar brengen'.
Voor zulke zaken, die eigenlijk geen overtreding zijn van de policy, is een persoonlijk berichtje van een moderator naar betreffende gebruiker genoeg. Mocht blijken dat die gebruiker die opmerking negeert, volgt er wel een keer een OW. Voor een ban moet je echt wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan, of je bent al zo vaak gewaarschuwd dat het zo niet langer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
Ik hoop dat je begrijpt dat ik na zo'n opening weinig zin meer heb om verder inhoudelijk met je te discussiëren. :|

[ Voor 7% gewijzigd door Eelis op 03-08-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Cheatah heeft natuurlijk wel gelijk - we gaan hier echt mensen niet zomaar bannen om iets subjectiefs als een slordig geschreven post. Dat soort dingen worden meestal onderling met de users afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Rielex mensen, elkaar af gaan katten is vrij zinloos in dit topic :)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:26:
... Maar even een berichtje naar die persoon zou al een idee zijn, ik weet niet of dat al gebeurt is...?
Ik ga hem er zo even op aanspreken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
nah laat die jongen van 14 'tog' zou ik zeggen :S Snap niet dat je je er druk om kan maken maar ja. Hij gebruikt niet zoveel nuttige woorden die erg belangrijk zijn voor de searchengine 8)

-> reactie hieronder; wel.. personen die in zulke taal schrijven hebben bar weinig te melden meestal maar goed :P

[ Voor 62% gewijzigd door meelmark op 03-08-2004 21:26 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

meelmark schreef op 03 augustus 2004 @ 21:23:
nah laat die jongen van 14 'tog' zou ik zeggen :S Snap niet dat je je er druk om kan maken maar ja.
Als jij een post van iemand tegenkomt, die je niet snapt vanwege het taalgebruik, of simpelweg lastig vindt te volgen door de zinsbouw, dan word je daar toch ook niet blij van? :) We hebben al vaker users erop aangesproken duidelijker over te komen teneinde het voor iedereen leuker te maken op GoT, zowel henzelf als anderen die hun posts lezen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
disjfa schreef op 03 augustus 2004 @ 20:00:
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een stukje dat geschreven is door een dyslectische poster en de stukjes in Breezah of zonder enige interpuctie.

Persoonlijk vind ik die laatste twee flink irritant en vaak negeer ik zulke posts ook gewoon.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Vunzz schreef op 03 augustus 2004 @ 21:26:
[...]

Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een stukje dat geschreven is door een dyslectische poster en de stukjes in Breezah of zonder enige interpuctie.

Persoonlijk vind ik die laatste twee flink irritant en vaak negeer ik zulke posts ook gewoon.
En om voor dat laatste een voorbeeld te geven, een quote:
je kunt de nieuwe versie mits de zaak waar je hem wilt laten flashen een nokia service point is gratis laten flashen ik heb mijne bij het hoofdkantoor van bel company laten flashen maxis want nokia geeft een jaar garantie kheb zelf versie 3.15 erop nieuw op laten zetten maar het probleem was niet opgelost ik ga dadelijk op vakantie dus ben er een weekje niet... kweet niet uit welke provincie je komt dan kan ik als je wil wel ff alle service points op een rijtje zetten jammer dat ik hier geen attach kan achterlaten
Ik weet niet of het gepast is om erbij te zetten van wie deze post is, daarom heb ik alleen de tekst overgenomen, en ja: zonder te editten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pinobigbird schreef op 03 augustus 2004 @ 21:37:
[...]
En om voor dat laatste een voorbeeld te geven, een quote:
[...]
Ik weet niet of het gepast is om erbij te zetten van wie deze post is, daarom heb ik alleen de tekst overgenomen, en ja: zonder te editten!
Wat een extreem walgelijk voorbeeld. En volgens mij maakt het niet uit of je het er wel of niet bij zet, iedereen die het echt wil vinden, kan dat snel genoeg met de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Bij zo'n stortvloed van aan elkaar gebreide zinnen vraag ik mezelf altijd af of die persoon IRL ook zo praat, zonder rood aan te lopen. :P

Lijkt me evident dat dat niet onder duidelijk taal valt.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 03-08-2004 21:48 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Even nog een ander recent voorbeeld. Ik quote de vraag niet, alleen het begin.
Sorry voor het engels.. maar heb ffes geen zin om het te vertalen :D
Eerlijk gezegd vind ik dit niet ook niet kunnen. Toegegeven, zijn Engelse taal gebruik mag dan beter zijn geweest dan het Nederlands van sommige andere gebruikers die hier genoemd zijn, maar toch. We zitten hier op een Nederlands forum en het valt dan ook van de gebruikers te verwachten dat ze de Nederlandse taal correct gebruiken (tenzij natuurlijk in het geval van dyslectie, zoals bij o.a. disjfa het geval is).

Overigens vind ik die verbasteringen zoals tog ipv toch en andere dingen minder erg als het voorbeeld dat Pinobigbird 3 posts boven mij aanhaalt. Het kan zijn dat ik door het gebruik van MSN gewend ben aan kleine verbasteringen. Eerlijk gezegd vind ik het taalniveau op een plezierig niveau liggen. Geen poging tot intilligent overkomen door veel moeilijke woorden te gebruiken, en af en toe een spelfout moet IMO goed kunnen. Als ik GoT vergelijk met een ander forum zoals bv. het gemiddelde officiele forum van een game vind ik het hier een stuk beter vertoeven. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 06:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toen al eens een keer had een user ook een probleem met zijn computer. Zijn TS had totaal geen interpunctie en hoofdletters. Dus ik reageerde ook zonder interpunctie en hoofdletters.

Helemaal het verkeerde voorbeeld natuurlijk, maar ik was op dat moment echt geïrriteerd door z'n schrijfstijl.

Vuur met vuur bestrijden. :P

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 03-08-2004 22:29 . Reden: zo goed, zetje01? :/ ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dat kunnen we niet vereisen... * curry684 herinnert zich nog recent een LA-discussie over iemand met ernstige dyslexie :X

Wat we wel kunnen is ingrijpen, en dat doen we ook. Als ik een onleesbare post zie in een discussie, gaat ie weg of op de modbreak, omdat het simpelweg het topic verpest. Nu zal het in een topic als dat over Doom3 niet al te hard boeien, maar in de 'zwaar technische' fora als P&W, PNS, NOS etc. is het gewoon extreem irritant, en lezen mensen geirriteerd de betreffende post niet.

Ik heb overigens ook wel eens technisch zeer nuttige posts 'gefixed' tot correct Nederlands omdat dat de waarde van het topic juist opkrikte :) Modereren, en dus ook 'ingrijpen', is meer dan alleen 'tikken op de vingers' uitdelen, soms moet je het topic en de mensen ook juist een handje helpen ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:24
Prutz0r schreef op 03 augustus 2004 @ 21:54:
Toen al eens keer had een user ook een probleem met z'n computer....
Huh, wat?
Is dat een dialect, of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 03-08-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 06:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

zetje01 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:18:
[...]

Huh, wat?
Is dat een dialect, of zo?
Kijk, dit is dus een typisch voorbeeld van: 'per ongeluk' een woord vergeten. Kan mij toch overkomen? Ik kan me er niet aan storen, alhoewel ik het wel even verbeterd heb.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:13
In NOS pleur ik een topic in dat soort 'taal' gerust op slot als het me te erg is (meestal is er dan sowieso wel meer mis met de topicstart, maar OK). En ik weet dat ik daar in ieder geval niet de enige ben :)

Over een d/t gaan we niet zeuren natuurlijk, maar er zijn grenzen.

Bij mij staat qua irritatie-factor het onnodig gebruik van te veel interpunctie (of, als alternatief, helemaal geen - en dan liefst ook geen hoofdletters, of alleen op plaatsen waar die niet horen) trouwens met stip op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik noem het altijd n00b talk.
En stoor me er ook regelmatig aan.
Typ foutje moet kunnen, maar met opzet zo typen vind ik een ban :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Wat ik eigenlijk altijd doe is eerst m'n post bekijken of er geen foutjes inzitten en dan pas te versturen. Tenzij het maar een paar simpele regeltjes zijn, zoals dit natuurlijk :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kan iemand me uitleggen of de volgende zin nou altijd opzettelijk is geschreven of dat degene de Nederlandse taal niet beheerst. Oftewel Cool of dom?
Ik ga ook is even kijken op google ipv ik ga ook eens even kijken op google. Is ipv eens dat zie je wel vaker hier. Is dat cool net zoals ff ipv even en d8 ipv dacht, of is het dom?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sneak[3G] schreef op 04 augustus 2004 @ 12:18:
kan iemand me uitleggen of de volgende zin nou altijd opzettelijk is geschreven of dat degene de Nederlandse taal niet beheerst. Oftewel Cool of dom?
Ik ga ook is even kijken op google ipv ik ga ook eens even kijken op google. Is ipv eens dat zie je wel vaker hier. Is dat cool net zoals ff ipv even en d8 ipv dacht, of is het dom?
Dat is gewoon dom danwel het resultaat van het Nederlandse onderwijs :'(

Ook zo opvallend vind ik dat een groot aantal mensen "na" en "naar" verwisselen.

Lichtelijk off-topic:
Een mooi voorbeeld van wat ik in het verleden geregeld tegen kwam op een Engelstalig forum betreft de verwisselingen van "they're", "their" en "there".
curry684 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:10:
[...]
Dat kunnen we niet vereisen... * curry684 herinnert zich nog recent een LA-discussie over iemand met ernstige dyslexie :X
Dat was een iets andere discussie, maar ik begrijp je punt. Verder denk ik ook niet dat het reëel is om absoluut foutloos Nederlands te verlangen*, maar ik denk wel dat het goed is om daar naar te streven.

*Ik maak zelf ook nog genoeg teveel fouten en ik betrap andere taalpuristen er soms ook op.

[ Voor 34% gewijzigd door Freee!! op 04-08-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe een goede vraag, maar een zin als: Is dat cool net zoals ff ipv even en d8 ipv dacht, of is het dom? is nou precies waar deze hele thread om draait.

Die vraag had je ook anders kunnen stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Schrijftaal is toch het in letters omzetten van de gesproken taal? ;)

Dus hoe je spreekt moet je ook schrijven... Jammer alleen dat sommige mensen nogal onverstaanbaar Nederlands spreken :+

Overigens ben ik het er wel mee eens dat men best een poging mag doen om de boel enigszins in "standaard" Nederlands over te laten komen. En bij mensen die dat niet kunnen bestaat er altijd de mogelijkheid om ze daar op aan te spreken, bannen en dergelijke zullen we niet zo gauw doen.
Let er overigens op dat niet iedereen netjes tot en met 6VWO 8en en 9ens haalde op Nederlands, niet iedereen kan evengoed Nederlands of vindt het nodig goed Nederlands te gebruiken (zelfs als ze het zouden kunnen).

Persoonlijk vind ik de sms-taal en het letterlijk omzetten van klanken in letters ook nogal storend; We hebben de geschreven versie van onze gesproken taal niet voor niets vastgelegd in woordenboeken enzo, zodat iedereen kan lezen wat ergens staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:26

Basszje

Reisvaap!]

ACM schreef op 04 augustus 2004 @ 12:42:
Schrijftaal is toch het in letters omzetten van de gesproken taal? ;)
Dat is phonetisch toch?
Dus hoe je spreekt moet je ook schrijven... Jammer alleen dat sommige mensen nogal onverstaanbaar Nederlands spreken :+
[..]

Let er overigens op dat niet iedereen netjes tot en met 6VWO 8en en 9ens haalde op Nederlands, niet iedereen kan evengoed Nederlands of vindt het nodig goed Nederlands te gebruiken (zelfs als ze het zouden kunnen).
Nou ja, al jij je eigen taal niet zover beheerst dat je het verschil tussen de lange ei en de korte ij ( irritatie-factor 1 qua taal bij mij ) dan kan je imo maar beter weer richting basisschool vertrekken ( tenzij je er echt niets aan doen qua dislectie oid ).
Moeilijke woorden en slordigheidsfoutjes val ik echt niet over.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Moeilijke woorden, zoals dyslectie? :P

Maar dat er fouten gemaakt worden maakt niemand zo'n probleem van, wat irritant is zijn mensen die geen acht slaan op hun taalgebruik en volkomen nonchelant met de Nederlandse taal omgaan. Is het zo'n grote moeite om woorden gewoon te schrijven zoals ze horen, en een klein beetje op te letten op spelling, interpunctie en grammatica? Ik krijg ook meer en meer e-mails die door een dyslectische geestelijk gehandicapte 8 jarige geschreven lijken, en is gewoon ergerlijk. Ik zie niet in waarom je een e-mail niet gewoon in correct Nederlands met alinea's, aanhef, afsluiting, interpunctie en fatsoenlijke zinsbouw kunt schrijven net als in een brief. Omdat mail electronic is geworden hoeft het toch niet direct een zooitje te worden? Als je jezelf er een beetje op oefent doe je over een fatsoenlijke mail niet langer dan over zo'n mail in een raar taaltje.

Zelfde geldt voor een forum natuurlijk. Kleine moeite om even je post door te lezen lijkt me.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik ben ook geen taalkundige zoals de heren Koot en de Bie.
(Of Erik van Muiswinkel (die lange van kopspijkers) voor de wat jongeren onder ons.)
Maar soms is het wel heel irritant.
Er is een verschil tussen per ongeluk een typefoutje maken.
GOT is toch een ontspannen forum, en soms is de boodschap belangrijker dan de schrijfstijl.

Alleen:
Sinds wanneer hebben wij in Nederland nieuwe spellingsregels?

"Mun" (mijn?)
"egt" (echt)

Of wanneer is "-je" ( verkleinwoord ) tjuh geworden
Huisje => "Huisjuh"

En de S is een Z geworden sinds....
wanneer eigenlijk?

(op taalweb taalweb staat niets.)

Ik ben voor het moderen van dit soort wanberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DarkX schreef op 04 augustus 2004 @ 13:30:
Moeilijke woorden, zoals nonchalant :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Damn eh... hmmm.

'Never ain't common' is maar een vieze dubbele ontkenning :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik had ooit de hoop om een TS op dezelfde manier te bantwoorden als hij schreef. Is ook niet aan te bevelen. Is trouwens erg moeilijk.

Deze discussie is al zo vaak gevoerd en ik zie er weinig tot niets aan gedaan worden en ik neem dan ook maar aan dat het van de bui van de moderator afhangt of er iets gebeurt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

DarkX schreef op 04 augustus 2004 @ 13:30:
offtopic:
als je dan wil miepen, doe het dan goed ;) /me heeft het een stuk hierboven nota bene nog voorgedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Okay, ik zie wel die i fout en lees spontaan over die ct heen 8)7

Achja, dyslexie runs in the family, misschien ben ik ook besmet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:59
Ik wordt er ook niet goed van dat er mensen zijn de in popie jopie taal spreken, sommige dingen afkorten zoal iig (in ieder geval) en zulke woorden oke maar wanneer er van mensen in een keer mensuh wordt gemaakt zie ik ook niet het nut er van.

Het woord blijft even lang en maakt het de zoekmachine alleen maar moeilijker om bepaalde topics weer te vinden.
Zo vond ik dit topic zo juist: Verwijderd in "Leuk verhaal sensoren digicams:" waar van engels weer wordt verkracht in enguls.

Wat is hier het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hier het nu van?
Niks en dat is juist het vreemde. Doe gewoon normaal dan doe je al gek genoeg :+ (nee ik kom niet uit de achterhoek ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Is dit onderwerp nog niet uitgekauwd??? O+

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Ik zit hier net te lezen en merk dat ik dus echt niet de enige ben die zich stoort aan de schrijfstijl van sommige mensen.

Behalve de gebruikte woorden is inderdaad ook de opmaak van groot belang voor de leesbaarheid. Het regelrecht doorschrijven zonder leestekens is dan ook een grote ergernis voor mij (en vele anderen).

Nu ben ik wat betreft schrijven toch al een beetje een netheid freak volgens mij. Althans, wanneer ik schrijf dan probeer ik dit op een zo goed mogelijk omschreven manier te doen. Bij het schrijven van brieven bijvoorbeeld let ik altijd op dat er toch wel een soort standaard in zit, zoals briefhoofd, aanhef, alinea's, enz.

Enkel heb ik zelf nog altijd moeite met het d en t verhaal in de nederlandse taal. Ik schrijf woorden geregeld fout door verkeerd te eindigen met d, danwel t. Ik heb zelfs ooit bijles gehad van iemand om het onder de knie te krijgen. Echter heeft dat niet geholpen. Mijn talen zijn toch al niet erg goed. Spreken van engels en duits gaat goed, schrijven van engels ook wel.

Maar vooral geldt: daar waar sommige mensen een talenknobbel hebben, zit bij mij een kuiltje :)

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 04 augustus 2004 @ 15:15:
Ik had ooit de hoop om een TS op dezelfde manier te bantwoorden als hij schreef. Is ook niet aan te bevelen. Is trouwens erg moeilijk.

Deze discussie is al zo vaak gevoerd en ik zie er weinig tot niets aan gedaan worden en ik neem dan ook maar aan dat het van de bui van de moderator afhangt of er iets gebeurt.
Tja, wil je dit ooit uitbannen, dan zul je daar heel veel energie in moeten steken als crew en de vraag is dan of de energie het waard is en uiteindelijk het gewenste resultaat gaat behalen.

We zitten nu eenmaal met een grote diversiteit aan gebruikers, met eenzelfde diversiteit in scholing, kwaliteiten en ontwikkeling. Sommige users zul je nooit zover krijgen dat ze iets met deze problematiek gaan doen, wat moet je dan? Ze dan maar gewoon van het forum schoppen?

Lijkt me ook niet de gewenste aanpak.

Voorlopig lijkt het erop dat je het alleen maar lief kan vragen, er al te veel over discussieren is niet echt zinvol, omdat de mensen die zich bemoeien met de discussie toch wel op één lijn zitten.

En weer € 0,05 uit de TgF kas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 12:54:
. . .
We zitten nu eenmaal met een grote diversiteit aan gebruikers, met eenzelfde diversiteit in scholing, kwaliteiten en ontwikkeling. . .
Ik denk dat dit verschijnsel weinig met scholing, kwaliteit en ontwikkeling te maken heeft.
Meer met een soort van 'het willen identificeren met'. Mensen die willens en wetens woorden verbasteren (mensuh die willens en weten verbasturuh) doen dit imho met een doel. Niet omdat ze het verkeerd geleerd hebben, of niet weten hoe wel enigsinds fatsoenlijk te communiceren. In mijn ogen kun je als crew daar gerust tegen optreden. Niemand spreekt of typt denk ik voor 100% ABN. Interpunctie's, grammatica en spelwijze goed toepassen is gewoon erg moeilijk om 100% correct te doen, maar willens en wetens je postings een 'subcult' sausje meegeven is van een andere orde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 18:51
Voutloos schreef op 03 augustus 2004 @ 19:47:
Sowieso is 'sowieso' een populair stopwoordje waarbij genoeg mensen de fout in gaan.
Dat is inderdaad één van de woorden die steeds vaker fout worden geschreven. Ik begon me al af te vragen of ik het niet altijd verkeerd had geschreven.
Toevallig zie ik na ff gezocht te hebben op de site van Google op het woord 'sowieso' dit op de site van Van Dale staan:
Nieuwsbericht
Sowieso is recordhouder misspellingen
3 augustus 2004
Het woord sowieso wordt massaal verkeerd gespeld, schrijf Ewoud Sanders in NRC Handelsblad.

Via Google vond hij duizenden keren zoiezo, zowiezo, zo-wie-zo, so wie so en so-wie-so. Zelfs soiezo komt voor in teksten op het internet. De verwarring komt doordat we het woord vaker zeggen dan schrijven, maar nog meer doordat veel taalgebruikers het beschouwen als een Nederlandse, en niet langer als een Duitse uitdrukking.

Sowieso was zeldzaam voor de Tweede Wereldoorlog, en is erg populair geworden vanaf de jaren zestig. En hoewel het woord dus al bijna een halve eeuw gangbaar is, kunnen we het nog niet goed schrijven.
Ik denk dat dit het bericht is waar Mr. Liu op doelde.

Ik begin mij zelf ook steeds meer te ergeren aan de bar slechte taal die ik de laatste tijd tegen kom. Ten eerste komt dit mijns inziens omdat steeds meer jongeren gebruik maken van de computer, en ze dus ook steeds meer communiceren via de computer. Hierbij maken ze vooral gebruik maken van MSN, ICQ en IRC, en om dat zo snel mogelijk te doen proberen ze zoveel mogelijk woorden af te korten. Dit vind ik op zich geen probleem, want ik doe het zelf ook, maar doe het dan s.v.p. wel op de normale manier als je communiceert op het web, zoals bijvoorbeeld een forum zoals GoT, of via eMail.

Ten tweede blijkt dat er op school steeds slechter lesgegeven wordt en dat leraren die bijvoorbeeld Nederlands of Engels geven de leerlingen minder goed op hun fouten wijzen. Dat vind ik te triest voor woorden, want een goede taalvaardigheid is de basis voor communicatie die je je hele leven lang nodig zult hebben.

Ik begrijp ook wel dat we niet allemaal even goed zijn in taal, maar je zou het in ieder geval kunnen proberen.
Ik wil trouwens nog wel ff vermelden dat er wel enige afkortingen zijn die wel vaker gebruikt worden:

Zoals ik al met cursief aangaf wordt even vaak als ff geschreven en dat doe ik zelf ook wel vaak. Tevens gebruiken we steeds vaker Engelse afkortingen, mezelf incluis, waarbij ik er hier al twee voorbij zag komen nl. IMO, ook wel IMHO, en IRL wat respectievelijk staat voor 'In MY Opinion', 'In My Humble Opinion' en 'In Real Life'. IMO en IMHO zou je kunnen vertalen als 'mijns inziens'. IRL lijkt me duidelijk.
Andere vaak gebruikte woorden:
BTW: By The Way: trouwens of PS (postscriptum = naschrift);
FYI: For Your Information: ter informatie

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 19:36
Mja..... taalgebruik is niet echt acceptabel, maar hij schrijf wel in alinea's ;)

Mensen die niet in alinea's schrijven irriteren mij mateloos. Maarja, hij bedoelt het goed, zn posts dan. Hij meent het serieus, probeerd niet iemand te "pesten" oid. En dat is het belangrijkst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 05 augustus 2004 @ 14:07:
Mja..... taalgebruik is niet echt acceptabel, maar hij schrijf wel in alinea's ;)

Mensen die niet in alinea's schrijven irriteren mij mateloos. Maarja, hij bedoelt het goed, zn posts dan. Hij meent het serieus, probeerd niet iemand te "pesten" oid. En dat is het belangrijkst toch?
IMO ;) niet helemaal, een leesbaar stukje doet ook wonderen, dat is minstens zo belangrijk en dat doe je niet door een stukje BreEzaH taal in alinea's te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat dit verschijnsel weinig met scholing, kwaliteit en ontwikkeling te maken heeft.
Meer met een soort van 'het willen identificeren met'. Mensen die willens en wetens woorden verbasteren (mensuh die willens en weten verbasturuh) doen dit imho met een doel. Niet omdat ze het verkeerd geleerd hebben, of niet weten hoe wel enigsinds fatsoenlijk te communiceren. In mijn ogen kun je als crew daar gerust tegen optreden. Niemand spreekt of typt denk ik voor 100% ABN. Interpunctie's, grammatica en spelwijze goed toepassen is gewoon erg moeilijk om 100% correct te doen, maar willens en wetens je postings een 'subcult' sausje meegeven is van een andere orde.
Zeker. Maar dat gebeurt denk ik toch te weinig.
Dat is ook moeilijk, want waar leg je de grens? Maar ik denk dat er toch meer 'op de vingers getikt' moet worden. Niet bij de eerste keer misschien, maar aan de Post History is wel te zien in welke stijl de user schrijft.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef, reageer ik wel eens off topic over het taalgebruik van een user. Het openen van een topic in Lieve Adjes vind ik dan vaak ook overdreven.

Ik kwam net tijdens het nalezen van de faq hierover het topic Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje tegen. Zelf heb ik dat nog nooit gebruikt, maar ik denk dat dat misschien wel de manier is om een BrEeZaH-post onder de aandacht van de moderaters te brengen.Als dat niet zo is, graag commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Pinobigbird schreef op 05 augustus 2004 @ 20:29:
[...]
Ik kwam net tijdens het nalezen van de faq hierover het topic Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje tegen. Zelf heb ik dat nog nooit gebruikt, maar ik denk dat dat misschien wel de manier is om een BrEeZaH-post onder de aandacht van de moderaters te brengen.Als dat niet zo is, graag commentaar.
Ja dat is het juist wel :) Ik heb die hele richtlijnen ook niet voor niets in de Schop een Modje richtlijnen overgetypt een maand of 2 geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

curry684 schreef op 05 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

Ja dat is het juist wel :) Ik heb die hele richtlijnen ook niet voor niets in de Schop een Modje richtlijnen overgetypt een maand of 2 geleden ;)
* Pinobigbird gaat dan zeker de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif een keer gebruiken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Pinobigbird schreef op 05 augustus 2004 @ 20:59:
* Pinobigbird gaat dan zeker de [afbeelding] een keer gebruiken. :Y)
Ik niet... SeM is goed voor mijn postaantal :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Merely schreef op 05 augustus 2004 @ 21:29:
[...]

Ik niet... SeM is goed voor mijn postaantal :+
offtopic:
posthoerrrrrrrrrrr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

curry684 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:14:
[...]

offtopic:
posthoerrrrrrrrrrr :+
[q=http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#verbaal]
Wees een beetje aardig voor elkaar. Wat we in ieder geval niet willen zien is:
  • Discriminerende uitspraken.
  • Provocerende uitspraken.
  • Offensieve uitspraken.
  • Dreigende uitspraken.
Tijd voor een topicreport? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nee hoor... klopt precies. Ik post en ben de GoT slet hoer. En dat scheeldt dus weer een TR :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 07:57
Merely schreef op 06 augustus 2004 @ 00:01:
Nee hoor... klopt precies. Ik post en ben de GoT slet hoer. En dat scheeldt dus weer een TR :P
Who'se your daddy }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op 05 augustus 2004 @ 23:22:
[...]

[...]

Tijd voor een topicreport? O-)
Zo provocerend was die opmerking nu ook weer niet:

- als subscript geschreven
- met de opmerking "offtopic"
- voorzien van :+

En verder is het natuurlijk merely, dus dan heb je zeker geen TR meer nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:52:
[...]

Zo provocerend was die opmerking nu ook weer niet:

- als subscript geschreven
- met de opmerking "offtopic"
- voorzien van :+

En verder is het natuurlijk merely, dus dan heb je zeker geen TR meer nodig :)
* mystic noteerd: 3 regels om provocerend niet provocerend te laten zijn :P

nee, maar even ontopic, ik erger me zelf dood aan dit soort reacties en topics, een beetje nadenken over je post moet toch kunnen? even overnieuw lezen ofzo? maar ik weet ook dat er eigenlijk niets aan te doen is helaas, hoe graag je ook zou willen, die mensen blijven :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Mischien is het een idee, dat elke nieuwe geregde gebruiker.
Eerst een week proef moet lopen, en dan pas kan posten.

Zo heb ik mijn broertje verteld (hem kennende was ie meteen breezar gaan typen),
dat hij eerst zou kijken hoe er gepost word etc.
Ook dat hij moest letten op zijn taal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
fooker schreef op 06 augustus 2004 @ 12:55:
...
Zo heb ik mijn broertje verteld (hem kennende was ie meteen breezar gaan typen),
Hehe... Lid worden kan alleen nog als je wordt voorgedragen door minsten drie bestaande leden, daarna moet je door de ballotage commissie :P

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 06-08-2004 13:07 . Reden: dt enzo 8)7 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online

Kan niet.
Niet iedereen word lid voor een vraag en sommige mensen schrijven altijd netjes.
Leuk als je als niet-lid een geniaal antwoord bedenkt en dat dan pas een week later mag geven.

Je kan iemand pas beoordelen, als je hem ziet posten.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hoewel leesbaar is ook bovenstaand een goed voorbeeld. :) Nofi.

Hieronder net wat duidelijker.

Mischien is het een idee om elke nieuwe geregegistreerde gebruiker eerst een week proef te laten lopen en hem/haar dan pas te laten kunnen posten.

Zo heb ik mijn broertje verteld (hem kennende was hij meteen in breezar-stijl gaan typen) dat hij eerst de FAQ moet lezen en moet kijken hoe er gepost moet worden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:35

Guldan

Thee-Nerd

Ik erger mij in sommige gevallen aan het taalgebruik. Maar ik vind zeer zeker dat de modjes goed werk doen want ik zie helemaal niet zoveel van die erge foute spelfouten/typstijl etc. in reacties. Ik typ ook met wat spelfouten en zinsfouten (als jij en dan jij bijv.) maar dat is meer dialect dat er insluipt.
Ik vind dat je posts zo moet typen dat iemand er wijs uit kan worden, is dit niet het geval dan post ik waarschijnlijk ff dat ik hem niet kan helpen omdat ik de vraagstelling niet snap ofzow.

Persoonlijk zie ik in topics meer de trant om users die niet perfect nederlands gebruiken af te zeiken dan erg slechte TS'en. Als ik wat fout typ en het is gigantisch fout dan mogen mensen mij daar best op attenderen maar als ik een keer een d/t fout maak (bijv.) waarom moeten sommige mensen daar gelijk over struikelen.

Die breezah taal erger ik mij ook aan maar ja, wij gebruiken soms 1337 talk. wat is nu het verschil behalve dat de rest van jong nederland niet zo typt. Toen ik hier net kwam zag ik soms door het gebruik van afkortingen het bos niet meer.terwijl ik daar nu aan gewend ben.
Het is moeilijk om 1 lijn te trekken daarin, maar in extreme gevallen mag je daar best de TS op wijzen. Na bovenstaande reactie is de lijn tussen verbeteren en miereneuken niet erg groot.
Dat vind ik een beetje overdreven.

[ Voor 7% gewijzigd door Guldan op 06-08-2004 15:35 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

guldan schreef op 06 augustus 2004 @ 15:32:
maar in extreme gevallen mag je daar best de TS op wijzen.
Dat mag dus NIET. :)

Overigens heb ik aan willen tonen dat het weglaten van de enters en een correct schrijfwijze het geheel wat duidelijker maakt. Met zo'n korte posting zou ik normaal gesproken geen probleem hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 06-08-2004 15:42 . Reden: kleine verklaring voor bij mijn vorige posting. ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een spel/typfoutje kan altijd gebeuren maar ben het met de TS eens dat sommige woorden bijv. toch (tog dat kun je niet menen :?) wanneer deze express verkeerd worden geschreven erg vervelend kan zijn :(.

Erger me er ook aan heb het echter hier nog niet vaak gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

GuardianAngel schreef op 06 augustus 2004 @ 13:11:
[...]

Zo heb ik mijn broertje verteld (hem kennende was hij meteen in breezar-stijl gaan typen) dat hij eerst de FAQ moet lezen en moet kijken hoe er gepost moet worden.
Uh was jij niet like 'oud', als in '2 keer zou oud als de gemiddelde GoT-bezoeker? :D Mag ik vragen hoe oud je broertje dan wel niet is, en wat ie met breezah-style moet 8)7

[edit]
correctie na lezen profiel, drie keer zo oud :X :+

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 06-08-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

curry684 schreef op 06 augustus 2004 @ 21:28:
[...]

Uh was jij niet like 'oud', als in '2 keer zou oud als de gemiddelde GoT-bezoeker? :D Mag ik vragen hoe oud je broertje dan wel niet is, en wat ie met breezah-style moet 8)7

[edit]
correctie na lezen profiel, drie keer zo oud :X :+
Kon je niet zien dat ik de tekst van iemand anders herschreef? Dat stelt me teleur. :X Maar de weinig subtiele verwijzing naar mijn leeftijd is wel aardig in dit topic.

Hoe jonger men is, hoe slechter de kennis van de Nederlandse taal (én zoals nu blijkt, het lezen :) ) lijkt het wel.

Ik begrijp nu ook ineens waarom de ouderen langer moeten doorwerken. Alle officieël genoemde redenen zijn gewoon een afleiding om te maskeren dat er anders binnen afzienbare tijd bij bedrijven niemand meer werkzaam is die een fatsoenlijke brief kan opstellen.... op de ouderen na.

Ik heb het al vaker, voor mezelf dan om critici de mond te snoeren, vastgesteld dat het vak Nederlands in het onderwijs behoorlijk aan het verloederen is en dat is jammer.

Ik ben van een generatie die geen last heeft van een SMS-duim maar hooguit kramp in de vingers krijgt door het vasthouden van een pen.

NB:
Mijn broer(tje) is nóg ouder en spreekt inderdaad, zoals ik vind, Breezah-taal..... hij woont namelijk al >30 jaar in Limburg. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 06 augustus 2004 @ 23:23:
Ik begrijp nu ook ineens waarom de ouderen langer moeten doorwerken. Alle officieël genoemde redenen zijn gewoon een afleiding om te maskeren dat er anders binnen afzienbare tijd bij bedrijven niemand meer werkzaam is die een fatsoenlijke brief kan opstellen.... op de ouderen na.
Beetje vertrouwen in de komende generatie mag best. En zolang de oudjes alle brieven binnen een bedrijf schrijven leren jonkies het nooit.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Voutloos schreef op 07 augustus 2004 @ 00:50:
[...]
Beetje vertrouwen in de komende generatie mag best. En zolang de oudjes alle brieven binnen een bedrijf schrijven leren jonkies het nooit.
Dat kan best zijn, maar met het huidige onderwijs hebben ze nog niet eens de benodigde basisvaardigheden om er aan te beginnen en we hebben echt niet de tijd om ze die bij te brengen. Een beetje bijpolijsten van die jonkies moet kunnen, maar ze vanaf scratch opleiden naast ons eigenlijke werk, nou nee, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

GuardianAngel schreef op 06 augustus 2004 @ 23:23:
[...]

NB:
Mijn broer(tje) is nóg ouder en spreekt inderdaad, zoals ik vind, Breezah-taal..... hij woont namelijk al >30 jaar in Limburg. :)
_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
:'( Ik woon ook in Limburg (Maastricht) Ik spreek tog ook normaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op 07 augustus 2004 @ 00:56:
[...]

:'( Ik woon ook in Limburg (Maastricht) Ik spreek tog ook normaal? :P
tog -> toch :+ is toch gebruikelijk in Maastrich(t) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat een aantal van de mensen die in dit draadje hun irritatie uitspreken over het gebruik van bReEEzAh/msn/turbo taal zelf veelvuldig gebruik maken van engelse (irc-achtige) afkortingen zoals bijvoorbeeld imo, imho, nofi, iirc, lol en rofl.

Nou is dit natuurlijk niet echt heel irritant te noemen en waarschijnlijk kent 95 % van de GoT bezoekers wel de betekenis van dergelijke afkortingen maar als je dan toch een voorstander bent van het correcte gebruik van de geschreven nederlandse taal op GoT dan zou ik daar zelf ook maar eens mee beginnen.

"imo"? Zoveel extra moeite is het toch niet om gewoon "naar mijn mening" te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Best grappig om te zien dat mensen die anderen op taalfouten wijzen, daar zelf ook intrappen :Y) En ja, ik had ook maar een 5 op m'n lijst voor Nederlands, maar ik kijk mijn post wel even na (en niet "naar") als ik iemand op taalfouten attendeer en probeer dan naar mijn kunnen zoveel mogelijk te corrigeren, en (ja ik weet het: " , en " mag niet, daarom doe ik het ook :)) ik zie ook wel dat de meeste mensen dit hier met opzet deden (niet "extra"). Overigens kwam ik hierop omdat ik mod "Aikeleer" erop betrapte een TYPfoutje te hebben gemaakt terwijl hij iemand op taalfouten corrigeerde, maar dat topic werd mede daardoor gesloten en ik het topic niet kon vinden waar je dit soort dingen kon melden. |:(

Maar om ook even iets wijselijks te zeggen: ik haat "hun zeggen" oftewel hun als persoonlijk voornaamwoord! 8)7 Dat is gewoon :r ! Verder kijk ik altijd vrolijk na ( :+ ) het verkeerd gebruik van "na" en "naar"... dat is gewoon grappig, "hun" is om het kortaf te zeggen stom/lui en al veel te veel ingeburgerd helaas.

Wilde eigenlijk kortaf zijn, maar gezien de lengte irriteer ik me er wel degelijk aan besef ik nu >:) En plz, b so kaint toe feint som volts in dis poost })

edit: overigens betrap ik mezelf nu dat ik dit typ zonder het gehele topic te hebben doorgelezen :X (d8 dat dit laatste ook het eerste velletje was O-) )

[ Voor 11% gewijzigd door dinkelover op 07-08-2004 02:29 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

dinkelover schreef op 07 augustus 2004 @ 02:24:
[...]
Maar om ook even iets wijselijks te zeggen: ik haat "hun zeggen" oftewel hun als persoonlijk voornaamwoord! 8)7 Dat is gewoon :r !
[...]
zeg dan hullie :P

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan me nog herinneren dat het op een gegeven moment erg populair was om de verwoording van jou nick te gebruiken :P "Kompjoeter" en "friek" ipv "Computer" en "freak".

Het valt mij inderdaad ook op dat het taalgebruik van sommige users echt zwaar te wensen over laat. Niet dat ik alles zaligmakend foutloos/correct type :P Mijn oplossing is simpel. Snap ik de post niet na 1 keer (fatsoenlijk) doorlezen, negeer ik die post. Is het de topicstart, dan klik ik het topic nooit meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

dinkelover schreef op 07 augustus 2004 @ 02:24:
[...]

Wilde eigenlijk kortaf zijn, maar gezien de lengte irriteer ik me er wel degelijk aan besef ik nu >:) En plz, b so kaint toe feint som volts in dis poost })
Jij ergert je eraan <=> Het irriteert jou. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Pinobigbird schreef op 07 augustus 2004 @ 11:16:
[...]
Ja? Wat is er mis met zijn zin? Niets hoor!

Zich ergens aan irriteren. Het irriteert me, ik erger me eraan, ik irriteer me mateloos, mijn irritatie enz.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

GuardianAngel schreef op 07 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

Ja? Wat is er mis met zijn zin? Niets hoor!

Zich ergens aan irriteren. Het irriteert me, ik erger me eraan, ik irriteer me mateloos, mijn irritatie enz.
Dan maar met bewijs / info uit betrouwbare bron:
Hij irriteert zich?

[?]Kunt u mij het verschil tussen ergeren en irriteren duidelijk maken?

[!]De betekenissen van deze twee werkwoorden liggen dicht bij elkaar, maar in hun gebruiksmogelijkheden verschillen ze gedeeltelijk. Dat leidt gemakkelijk tot een veelgemaakte taalfout.

Ergeren en irriteren zijn beide een overgankelijk werkwoord (= ze verlangen een lijdend voorwerp):
  • Zijn taalfouten ergeren haar.
  • Haar betweterigheid irriteert hem.
Tot zover is er niets aan de hand: de zinspatronen komen precies overeen.

Maar hiernaast kan ergeren ook wederkerig worden gebruikt:
  • Zij ergert zich aan (of over) zijn taalfouten.
Irriteren kent die mogelijkheid niet, maar wordt -- onder invloed van ergeren -- toch vaak zo gebruikt:
  • Hij irriteert zich aan haar muggenzifterij.
Aan dit verkeerde gebruik van irriteren zal zij zich wel weer ergeren.
Misschien een beetje off topic, maar dat moest ik tóch ff kwijt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Had het nou anders neergezet. Nu erger ik me aan jouw post.
Irriteren vs. zich ergeren
Nog wijder verbreid dan het vorige misverstand is het foutieve *zich irriteren. Irriteren is wat iemand tegen jou doet, of wat jij tegen iemand doet, en ergeren doe je tegen jezelf, vanwege iemand anders maar niet tegen iemand anders (snappen we het nog?). Daar gaat dus geen actieve handeling van de andere persoon van uit. Je ergert je dus aan iemand, en je irriteert iemand.
Bovenstaand is wat duidelijker en als je dat had neergezet had je mij niet geïrriteerd.

:)

Zo beter?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:13
Pinobigbird schreef op 07 augustus 2004 @ 12:51:
Misschien een beetje off topic, maar dat moest ik tóch ff kwijt. :9
Vrij irritant, maar je hebt inderdaad wel gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Waar iemand zich druk om kan maken... :X

Dat is pas irritant. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wilke schreef op 07 augustus 2004 @ 13:44:
[...]
Vrij irritant, maar je hebt inderdaad wel gelijk :D
En hij is niet de enige die zich daar af en toe flink over kan opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Wouw!
Voor diegene die nog niet doorhadden waarom het ontbreken van interpunctie zo ergelijk is, heeft [Verwijderde gebruiker] zojuist maar een mooi voorbeeldje geschreven:
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 16:47:
Ja het is een USB aansluiting voor de computer en ik heb als eens op de website van Nec zelf gaan kijken maar daar vind ik de software niet, alsook op de website van mobilestunter waar ik hem gekocht heb maar die staat er ook niet op om te downloaden en de software die er bij is die wilt op internet gaan zoeken en als je aanklikt voor de verbinding te maken komt er plots op te staan geen software gevonden op deze locatie.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 01:24:
[...]

tog -> toch :+ is toch gebruikelijk in Maastrich(t) ?
psst! dat was de grap! Vandaar ook de ':P' was dat te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Pinobigbird schreef op 07 augustus 2004 @ 16:54:
Wouw!
Voor diegene die nog niet doorhadden waarom het ontbreken van interpunctie zo ergelijk is, heeft [Verwijderde gebruiker] zojuist maar een mooi voorbeeldje geschreven:

[...]

:r
Die sukkel* kan dus ook nog niet eens in het juiste subforum posten nadat het hem is aangewezen.

EDIT:
Na twee keer heeft hij dus wel het juiste subforum kunnen vinden. En tot mijn verrassing zelfs met een redelijk acceptabele interpunctie (http://gatheringtweakers.net/forum/list_messages/942301). Jammer dat het antwoord weer wat minder is qua taalbeheersing.

*Sorry, maar een andere term heb ik er niet voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Freee!! op 07-08-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Mr. Liu schreef op 07 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

Die sukkel* kan dus ook nog niet eens in het juiste subforum posten nadat het hem is aangewezen.

*Sorry, maar een andere term heb ik er niet voor/
er zit progressie in: datakabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hmm, kunnen we deze discussie voortzetten zonder users af te zeiken ?
Zo niet, dan ga ik op wat knopjes rammen, en ik gok dat jullie daar niet blij mee zullen zijn, dus doe jezelf een plezier.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

moto-moi schreef op 07 augustus 2004 @ 17:00:
Hmm, kunnen we deze discussie voortzetten zonder users af te zeiken ?
Zo niet, dan ga ik op wat knopjes rammen, en ik gok dat jullie daar niet blij mee zullen zijn, dus doe jezelf een plezier.
Je hebt gelijk, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Pinobigbird schreef op 07 augustus 2004 @ 11:16:
[...]

Hehe.. toen ik het er neerzette zat ik nog te denken... ik wist namelijk dat daar een addertje onder het gras zat, maar had geen zin om het op te zoeken nog zo laat O-) En gelukkig was Pinobigbird zo vriendelijk om mijn fout even op te merken _/-\o_ en gelukkig kwam daar een vervolg op met het bewijs :*) ! Ik hoop dat ik het nu niet weer vergeet... 8)7

Overigens, als we een topic hebben over gedragsregels enzovoort op het forum, moeten we idd niet gaan *blieben* :r Zet er gewoon zoveel mogelijk :) ;) >:) :> :P :9 :*) 8) :+ :D _/-\o_ :Y) bij als je iets op iemand hebt aan te merken en het komt goed (heb alleen even de bovenste rij gebruikt. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door dinkelover op 07-08-2004 18:39 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zucht, ik kom wéér wat tegen. Heb nu maar een TR gemaakt. Ik kan het niet lezen hoor. Na een regel al zie ik gewoon niet meer waar ik ben gebeleven.

Asus K8V SE Deluxe + 3COM ethernet (krijsend geluid)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Hm dit topic is niet bedoeld als centraal 'zeur hier om de poststijl van die en die user'.

De opvatting van velen over hoe men hoort te posten is al wel bekend geworden in dit topic, en aangezien er verder niks wordt toegevoegd op dit moment, dat niet gewoon in TRs zou passen, doe ik deze dicht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 07-08-2004 21:14 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.