Toon posts:

doet de cooler het wel goed??

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de temperaturen van me pc, lopen soms wel erg hoog op. ik heb al een paar keer gehad dat hij tegen de 90 graden aanzat en gelukkig toen uisloeg. Vandaag zit is de temp rond de 77, maar me pc staat wel al bijna 8 uur aan. Heeft dit te maken, dat de cooler de temp niet naar beneden krijgt ofwat?

Verwijderd

Dat is zeker de cooler die iets niet helemaal juist doet. Zit er niet veel stof tussen de cooler waardoor die niet meer draait? Draait de cooler anyway?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Hoe lees je de temperaturen af? Wat voor koeler heb je precies? Wat voor CPU heb je? Wat voor moederbord heb je? Welke (winbond-) chip zit er op je mobo? Wáár word het 90 graden (celcius??)?

Niet iedere tweaker heeft een glazen bol staan waarmee ze even op kunnen zoeken wat er in jou PC zit, geef eens wat meer info en dan kunnen we veel meer voor je betekenen! ;)

[ Voor 54% gewijzigd door De_Koele_Man op 03-08-2004 17:36 ]

Meh!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
Zit je koeler wel goed op het socket/slot ( ja wie zegt een socket he :P )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me pc bij cpc gekocht (www.cpc.nl)

moederbord: asus a7v8x-x
proc: amd athlon xp 2400+
(wat is winbond anyway ??)
ik gebruikte motherboard monitor 5 om de temp af te lezen en de CPU is op dit moment 76 graden. de koeler draait goed, ff uitgeblazen, maar geen temp verandering en het het ding onder de koeler is f*ck*ng heettttt.

Verwijderd

ERg betrouwbare shop waar je je pc hebt gekocht. Kijk ff in de online winkel: Onze online winkel is tijdelijk gesloten in verband met een verbouwing.
Eind juli is onze vernieuwde winkel weer online.

Wij hopen u dan weer te mogen begroeten.

Heeft u vragen mail Afd. verkoop of bel (045-5351588) ons dan even.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

gebruik speed fan eens..
tjek je temps in je bios
en die 2400+-en zijn heethoofden.. dus misschien je koeler dr af en ff nieuwe koelprut.. en koeler dr weer op

Bedankt alvast

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Sommige mobo's hebben diodes die echt niet accuraat zijn. Laat het met rust. Als ie er niet uit klapt, niet gaat piepen en gewoon normaal zijn werk doet, niet aan storen.

En anders de warning uit zetten. Gewoon laten draaien. Als je een goede koeler hebt, hij draait en het blok kan je nog beetpakken is er niets aan de hand.

[ Voor 34% gewijzigd door MacDokie op 03-08-2004 18:51 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Domus schreef op 03 augustus 2004 @ 18:50:
Sommige mobo's hebben diodes die echt niet accuraat zijn. Laat het met rust. Als ie er niet uit klapt, niet gaat piepen en gewoon normaal zijn werk doet, niet aan storen.

En anders de warning uit zetten. Gewoon laten draaien. Als je een goede koeler hebt, hij draait en het blok kan je nog beetpakken is er niets aan de hand.
lees je wel?
en het het ding onder de koeler is f*ck*ng heettttt.
dus ts: kijken of je cooler goed zit en iedergeval zelf ff opnieuw monteren met nieuwe coolprut.
en hopen dat je cpu het al niet aan het begeven is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Misschien een hele stomme opmerking maar kan het zijn dat de cooler op-zijn-kop is gemonteerd?

Verwijderd

Ik heb er laatst ook veel last van gehad met de hoge temperaturen in Nederland })

Gewoon de koeler eraf halen, stof uit de heatsink halen, en nieuwe koelpasta erop.

Die van mij ging van 80 stressed terug naar 50 >:)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:03:
Misschien een hele stomme opmerking maar kan het zijn dat de cooler op-zijn-kop is gemonteerd?
Hoe wil je hem dan bevestingen als hij op zijn kop is gemonteerd :?
Dat kan imo echt maar op 1 manier :9

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Als de coolfan met schroefjes o.i.d. aan een koelelement is geschroefd dan kan dat dus ook op-zijn-kop. Dus blaast de fan de verkeerde kant op.

• the_RAvEN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10-2022

the_RAvEN

Veel te zot om rond te lopen

met op zen kop bedoeld hij waarschijnlijk dat de inkeping van de cooler niet boven het verhoogje van de socket zit. :p

dus eigenlijk 180 graden gedraaid zit.

erg toch als je niet creatief bent

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Heb je een casefan :?

@Welleweerd, een XP2400+ een heethoofd :?:?, Palomino's zijn warm (geen heethoofd) en een Palomino op 2400+ :?....

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
the_RAvEN schreef op 03 augustus 2004 @ 20:37:
met op zen kop bedoeld hij waarschijnlijk dat de inkeping van de cooler niet boven het verhoogje van de socket zit. :p

Ah, nu snap ik het ;)
Maar toch zou ik het verwonderlijk vinden als iemand hem zo gemonteerd zou hebben :P

edit:
En dat met een foto kan bewijzen :+

[ Voor 7% gewijzigd door ReZ1987 op 03-08-2004 20:46 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Oeps alleen de eerste post gelezen. Slordig van me.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

the_RAvEN schreef op 03 augustus 2004 @ 20:37:

Nouja, als hij zijn hand er voor houdt en het ding blaast koude lucht in plaats van dat hij het aanzuigt, weet hij toch al dat het fout zit, nietwaar?

Wie heeft trouwens de koeler en de heatsink erop gezet? Jij zelf? Kun je het ook zelf, of heb je dat nog nooit gedaan?
Er zijn faqs hier op GoT over het opsmeren van koelpasta en het plaatsen van een heatsink, zo meen ik me te herinneren. Mocht je het nog niet kunnen lees die dan eerst en laat er desnoods iemand bij zitten. Te dikke koelpasta of het schrapen van je heatsink over je proc kan al rampzalig zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We kunnen hier echt niks mee en dit topic gaat echt nergens meer over.

Kijk eens in de FAQ van dit subforum:Hoe warm mag mijn CPU worden? Informatie te over :)

Gezien het feit dat je hier nieuw bent en je al een slechte start maakt op GoT, heb ik het idee dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] geeneens hebt doorgenomen. Ik zou zeggen, klik eens terug daarheen en neem dan met name het forumgedrag gedeelte door. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Verder nog een tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in deNew Topic van elk subforum door eer je er een topic opent. Daarin staat namelijk beknopt samengevat wat je dan allemaal minimaal moet kennen cq uitvoeren.

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 03-08-2004 21:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.