Toon posts:

Windows wil harde schijf formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een probleem, en ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat mijn probleem precies is.

Ik had een 20 gieg schijf met Windows enz. enz. erop in mijn oude pc hangen, daar had ik een 160 gieg harde schijf bij gekocht, omdat ik 20 te klein vond. Maar die pc was zo oud dat mijn mobo niet de volledige 160 gieg aan kon en ik er maar 127 van kon gebruiken.
Nu heb ik een nieuw mobo, cpu en ram gekocht, ik daar met de onderdelen (cdrom, brander enz.) die ik nog had een nieuwe pc van gemaakt. En daar heb ik ik uiteraard ook mijn hdd's in gehangen. Met die van 20 gieg is niets mis, maar met die van 160 gieg heb ik een probleem.
Omdat mijn nieuwe cpu een AMD 64 bit is hd ik al mijn belangrijke data die ik wilde bewaren op de 160 gieg gezet, de 20 gieg geformateerd en daar Windows 64 bit Edition op geinstalleerd. Maar toen ik na de installatie de belangrijke data van mijn grote hdd wou terug zetten naar de 20 gieg schijf, vroeg Windows: Deze harde schijf (die van 160 gieg) is niet geformateerd. Wilt u dit nu doen? Ik klikte nee omdat ik dan alles kwijt zou zijn en dat wil ik niet, maar als je nee klikt kom je niet op die harde schijf, kortom: Windows wil dat ik mijn hdd formateer. Maar dat zou een ramp voor me zijn!

Mijn vraag is: weet iemand hoe ik zonder eerst mijn hdd van 160 gieg te formateren weer erop kan komen?

Alvast héél érg bedankt als iemand me uit de brand kan helpen!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je al eens met een programma zoals Partition mgaic gekeken naar de schijf?

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Vreemd. Welk filesystem staat er op die 160Gb HDD? (FAT,FAT32,NTFS, etc?) :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :)

Inkoppertje: gaat het niet om een Dynamische volume? Hoe ziet de schijf eruit in de schijfbeheer?

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 03-08-2004 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Partition Magic heb ik wel..alleen die staat op mijn grote harde schijf van 160 gieg, (die ntfs is, de 20 gieg Fat32 trouwens) dus daar kan ik niet bij!
En ik schijfbeheer ziet hij er volgens mij goed uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:27 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:26:
En ik schijfbeheer ziet hij er volgens mij goed uit.
Kun je een printscreentje posten?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Een printscreentje waarvan bedoel je precies? Het scherm van schijfbeheer?
Trouwens..daar staat het niet helemaal goed, want er staat ongeveer voor 60 gieg op die schijf, en is dus niet helemaal leeg, maar schijfbeheer zegt wel dat hij 100% leeg is!

Verwijderd

zet de hdd in een pc met dat besturingssysteem (het oude wat op die 20 gb stond) sla het daar lokaal op en pomp het via netwerk over....

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet precies wat 'thekip' bedoelt, maar trouwens..uhm..hoe post je precies een plaatje? (screenshot) :o

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mr. Ali: ik zal het maar nog 1x zeggen en het jou makkelijk maken zelfs met een linkje:
OM FAQ - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Hoe je plaatjes moet posten staat gewoon in de [faq]GoT-FAQ[/] uitgelegd.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik denk dat ik het weet:

je hebt je Win install op die FAT32? ws is dat dan de reden dat hij geen FAT en NTFS doormekaar lust.

misschien moet je proberen je 20 gig weer te formateren naar NTFS

Heeft ook een computer!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar heb je die kennis vandaan? Hier heb ik nog nooit van gehoord.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat weet je dan verkeerd }) Het mag geen probleem zijn om FAT32 en NTFS partities op hetzelfde systeem te gebruiken.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

Bertus schreef op 03 augustus 2004 @ 14:29:
ik denk dat ik het weet:

je hebt je Win install op die FAT32? ws is dat dan de reden dat hij geen FAT en NTFS doormekaar lust.

misschien moet je proberen je 20 gig weer te formateren naar NTFS
Lijkt me sterk dit. Ik heb vaak genoeg windows op een FAT32 partitie gehad en er NTFS naast gehad (zowel op zelfde disk als op een andere disk) en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad?

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
Herstel:

Het kan gewoon, ik heb hier 3 partities (2*NTFS en 1*FAT32) op 1 RAID schijf, en dat gaat perfect.

Dus dat moet geen probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd ook niet het probleem, want het heeft eerst wel goed gewerkt. en ik heb inmiddels al iets, want met het programma GetDataBack heb ik iig gezien dat alles er nog wel op staat..maar daarmee kan ik in de verkenner nog niet bij mijn schijf komen.. :(

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Het zal denk ik te maken hebben met die 127 gig in de ouwe pc en dat de schijf 160 gig kan bevatten. Ik zou 'm idd ff aan het oude moederbord hangen en via netwerk over pompen.

Verwijderd

net te laat geloof ik maar ik zou eens kijken of je in bios de waarden zoals die voor de 127 GB gOlden kan zetten zodat bios en partitie tabel overeen komen qua grote. Mogelijk vind windows nu de partitie tabel ongeldig en is het over en sluiten wat ook te proberen valt bedenk ik me net in PIO mode zetten dan zijn de checks van windows niet zo hard, windows doet het zelf ook als een schijf "rot" is.

Ik hoop dat het helpt en er zijn programma's waarmee je de gevonden data ook kan copieren alsof het explorer betreft
Pagina: 1