[PC] Doom 3 deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.708 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig, in een Anandtech-review over de processorkeuze voor Doom 3 staat dat de Athlon 64 dé processor is voor Doom 3, terwijl er in dezelfde zin een gesponsorde link is naar de Intel Itanium. :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/0Q87440TO901/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
kEv4h schreef op 04 augustus 2004 @ 14:37:
hebben mensen trouwens al eastern eggs gevonden?
Jep, in het begin van het spel in de ''mess-hall'' vlak bij die arcade kast, een magazine met een Quake 3 Babe erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
Misschien moet er een apart topic gemaakt worden waar iedereen z'n timedemo1 scores post. Uiteraard met een paar voorwaarden, bijvoorbeeld: vsync uit, tweaks vermelden, etc. Maarja, ik weet niet of het wel mag van de modjes want het wordt in principe een opsomtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zit met een p4 2,533Ghz 512mb pc2700 9800pro@XT
en heb de tweaks in config file uitgevoerd, en ook de pk4 files uitgepakt en verwijdert....

Draai nu op high 1024 vsync off, en 4xAF in CP van ATI , triple buffering ingeschakelt en 24bit z buffer....

die 24bit en 4xaf in ATI CAT CP is dat behoorlijk belastend, of moet ie dat kunnen trekken!?
:P
hehe.. typisch post voor bovenstaande optie...

Ps Ik heb me D3D instellingen in me ati driver behoorlijk hoog, 4xAA en 4XAF en alles max quality, hier stoort doom3 zich niet aan?! keb dus in OpenGL het voor doom optimaal staan, maar in D3D behoorlijk heavy voor BF Vietnam, dit gaat niet elkaar tegenwerken ofzo?!!

[ Voor 35% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-08-2004 14:55 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hardcore_gamer schreef op 04 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Jep, in het begin van het spel in de ''mess-hall'' vlak bij die arcade kast, een magazine met een Quake 3 Babe erop.
in dat restaurant bij die arcade kast dat je die vogel moet slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
kEv4h schreef op 04 augustus 2004 @ 14:52:
[...]

in dat restaurant bij die arcade kast dat je die vogel moet slaan?
Jep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het spel vergelijkt met farcry qua fps op dezelfde grafische instellingen, is Doom 3 dan zwaarder of lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:02:
Als je het spel vergelijkt met farcry qua fps op dezelfde grafische instellingen, is Doom 3 dan zwaarder of lichter?
Zwaarder, want bij Far Cry kon ik nog wat Antialiasing en Anisotropische Filtering gebruiken, hier geen van beide, omdat het anders niet echt goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de snelheid van het spel opzich, de gameplay? Toch niet zo traag als Farcry ofwel? Ik hoop op een beetje q2, q3 snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:10:
Hoe is de snelheid van het spel opzich, de gameplay? Toch niet zo traag als Farcry ofwel? Ik hoop op een beetje q2, q3 snelheid...
Ikzelf vind Doom³ wel een aardige gameplay hebben, maar dat vind ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardcore_gamer schreef op 04 augustus 2004 @ 15:04:
[...]

Zwaarder, want bij Far Cry kon ik nog wat Antialiasing en Anisotropische Filtering gebruiken, hier geen van beide, omdat het anders niet echt goed loopt.
Ik denk niet dat je hier echt kunt gaan vergelijken omdat bij Doom 3 de nadruk veel meer ligt op binnenlevels, en in Far Cry op grote open buitenlocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

in dat opzicht is de engine van farcry vele lichter (=beter) want je zou er niet eens aan moeten denken om zulke hele grote locaties te maken met de doom engine, terwijl ik nu niet vind dat die doom engine 5 keer mooier is ofzo ? in tegendeel zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:10:
bijzonder trage gameplay :)
zeker niet als je al een paar jaar q3 speelt, dan is dit heel erg wennen
maarja je kan iig rocketjumpen :*)
SideShow schreef op 04 augustus 2004 @ 15:15:
want je zou er niet eens aan moeten denken om zulke hele grote locaties te maken met de doom engine
das idd waar, ik bedoel zet noclip maar es aan en ga onder de map hangen ofzo, wordt harstikke traag

[ Voor 33% gewijzigd door bcd87 op 04-08-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kEv4h schreef op 04 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

bijzonder trage gameplay :)
zeker niet als je al een paar jaar q3 speelt, dan is dit heel erg wennen
maarja je kan iig rocketjumpen :*)
De singleplayer versie van Quake2 was ook een stuk trager, hopelijk gaan ze het een beetje versnellen dan. Ik voel me altijd een halve gehandicapte als ik die trage 3dshooters spee. Ik wil kunnen rennen en springen als een dolle. Misschien moeten we daarvoor wel op Quake4 wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:20:
[...]

De singleplayer versie van Quake2 was ook een stuk trager, hopelijk gaan ze het een beetje versnellen dan. Ik voel me altijd een halve gehandicapte als ik die trage 3dshooters spee. Ik wil kunnen rennen en springen als een dolle. Misschien moeten we daarvoor wel op Quake4 wachten...
hehe idd, ik speel veel q3 met de CPMA mod, dat is harstikke snel, dan is het altijd echt weer wennen.. dat trage lopen enzo..
had stiekem ook gehoopt dat je kon strafejumpen in doom3, niet dus :(

en ik denk dat q4 net zo sloom als d3 wordt.. q4 is namelijk ook vooral SP en niet zo MP gericht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Als ik seta image_usecache op 1 zet, crasht mn D³ al bij 'initializing menus', zijn er meer die dit hebben of weet iemand een oplossing?
omg wat ben ik een kneus :X
bedankt proller

[ Voor 27% gewijzigd door w0w op 04-08-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon de pm_walkspeed verhogen naar 300 voor het Quake 3 gevoel!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Je moet de andere instellingen mee veranderen (zie de tweak)...

Trouwens, op de site van de UAC staat nog steeds niets boeiends... Toch wel zwak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een klein vraage, hoe zet ik SMP aan in Doom3?

met Quake3 en Return To Castle Wolfenstein was het op de tilde drukken en deze commando in voeren:

r_SMP 1 Enter.

dan het programma op nieuw opstarten en SMP stond aan. Zou Doom3 dat automatisch doen?

Myn Sys:

"FIREFOX SMP 2002"

Dual AMD AthlonMP 2200+ Thoroughbred-A [2x 1.8Ghz]
ASUS A7M266-D AMD AM760MPX
1x 1GB PC-2100 ECC Reg. van Twin-Moss
Hercules 3D PROPHET 9700 Pro 128MB DDR
Creative Labs Sound Blaster Audigy2 Platinum

Omega Catalyst 4.7
Win 2K Pro + SP4 Fully updated.
DirectX 9.0b

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/meeuwissen999/600x450/DSC01415.JPG

ik neem aan dat SMP de performance zou moeten verbeteren, met RTCW en Q3A was dat zeer goed merkbaar op 1600x1200x32 met alle detail op max en FSAAx6 en AF x16.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
w0w schreef op 04 augustus 2004 @ 15:29:
Als ik seta image_usecache op 1 zet, crasht mn D³ al bij 'initializing menus', zijn er meer die dit hebben of weet iemand een oplossing?
ja bij mij precies hetzelfde, ik heb 'm maar weer op 0 gezet
in dat geval werkt die tweak dus ook niet, of ie anders werkt weet ik niet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:31:
Je kan gewoon de pm_walkspeed verhogen naar 300 voor het Quake 3 gevoel!
da's lame :P
speel gewoon met geen config hacks....

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb wel die op 1 staan en die cache megs size op kwart van intern mem (128 in mijn geval) maar moest wel die 3e waarde behoorlijk verhogen.. ipv 200 naar 42048 ofzo...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al gekeken, staan veel fixes in.

http://www.forumplanet.co....asp?fid=5733&tid=1439944

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
sain onez schreef op 04 augustus 2004 @ 15:34:
keb wel die op 1 staan en die cache megs size op kwart van intern mem (128 in mijn geval) maar moest wel die 3e waarde behoorlijk verhogen.. ipv 200 naar 42048 ofzo...
kreeg je crashes als je de 3de waarde niet verhoogde?
edit: lamaar ik zie het al staat in die link dat ie anders crasht

[ Voor 10% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 04-08-2004 15:45 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Waar zit de editor eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels dus duidelijk dat de crashes niet liggen aan je drivers van je videokaart maar aan de geluidskaart. :/

Het wachten is nu een een patch of fix lijkt me want ik kom er echt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

type editor in je console

en je kan wel strafejumpen hoor, is alleen ff wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je creative hebt, dan in prog files een creative map waarin je de driver kan overschrijven... deze eens opn draaien loste bij mij soundcardproblemen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
ook pas een paar keer gezegt hier, vorige topic denk ik :)

moet via de console....

gewoon editor intypen dacht ik...

EDIT: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 04-08-2004 15:53 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op 04 augustus 2004 @ 15:49:
als je creative hebt, dan in prog files een creative map waarin je de driver kan overschrijven... deze eens opn draaien loste bij mij soundcardproblemen op...
Hmm, ik zal het eens proberen. Ik ga ook eens m`n SB Live disabelen en kijken of ie dan wel crasht of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Mijn avontuur gaat verder... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00019.jpg
Die zit er rustig bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00020.jpg
Bij active displays verander je richtpunt in een cursor op het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00021.jpg
Wanneer je een paar keer op een dood lichaam schiet spat het uiteen als een lijk. Deze blijft (helaas) niet liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00022.jpg
Wat zal er in deze gang nu weer gebeuren?

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00023.jpg
Het blubberige spul kom je weer tegen, hier gaat wat gebeuren!

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00024.jpg
En ja hoor, met een introfilmpje wordt je tegenstander aangekondigt.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00025.jpg
Het kon niet missen in Doom3, lijken die hangen aan het plafon.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00026.jpg
Een kastje waar je health kan krijgen al je op het display klikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00027.jpg
In de WC's is het ook niet pluis!

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00028.jpg
Wat gaat er achter deze deur schuil?

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00029.jpg
Op dit compiterscherm kon je op camera's kijken, en ook naar mezelf :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00030.jpg
Ach, ik krijg hulp. Alleen heeft de beste man het niet overleeft.

Later meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35fps draai je gemiddeld? Dat vind ik nou niet echt fijn speelbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mas- schreef op 04 augustus 2004 @ 12:22:
Na een hoop spelen, lijk ik nu toch echt even vast te zitten.

Ik heb net de teleporter technicus gesproken, en die wist mij te vertellen dat ik een Plasma Inducer Coil nodig had om de teleporter te kunnen gebruiken. Allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik alle 'beschikbare' stukken afgestruind, zonder dat onding te vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik zijn moet?

Voor de duidelijkheid, een screenshot van waar ik zo'n beetje ben.

[afbeelding]
Je moet naar de server ruimte waar je dat ding moet ophalen, is een vrij kleine ruimte met 2 cabinet kasten, alleen hier zit het niet in je kunt het gewoon oprapen in tegengestelde richting van die cabinet kasten.
Hacku schreef op 04 augustus 2004 @ 12:40:
[...]

Dus mensen die zich afvragen waarom de instal dir van Doom 3 zo klein is (1,5GB): alle files zitten ingepakt (pk4) maar eenmaal uitgepakt kom je aan >3,5GB wat dus normaal is voor huidige gamen :)
Beetje rare vergelijking imo, elk spel gebruikt wel 'een' compressie techniek. Dus elk ander spel valt meestal ook groter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Loop ik net vrolijk rond, hoor ik voetstappen om de hoek. Dus ik spring, zie nog net dat het geen zombie is, maar een mannetje met een PDA.. te laat.. in een schrikreactie toch een shell door zn donder..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

KillerDream schreef op 04 augustus 2004 @ 15:54:
In de WC's is het ook niet pluis!
Ik zou zweren dat gisteren ik een monster de plee door hoorde trekken voordat ie me naar de keel vloog!

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
cheiron schreef op 04 augustus 2004 @ 16:00:
Loop ik net vrolijk rond, hoor ik voetstappen om de hoek. Dus ik spring, zie nog net dat het geen zombie is, maar een mannetje met een PDA.. te laat.. in een schrikreactie toch een shell door zn donder..
[mierenneuk]
dan moet je hard met een shell gooien :P
[/mierenneuk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

is er iemand die FSAA aanzet, en hierdoor het mooier vind uitzien, of is dit zo een belasting op je FPS dat ik daar vanaf moet blijven!? (dus in adv video options)

ps..

geef net zelf de tip van driver herstellen, ga in doom en kan ineens me geluid nie meer op surround zetten 8)7

Doom3 haunts me.... :+ creEEPY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

ik kan alles wel redelijk vloeiend spelen op 1600x1200 op ultra settings
er is wel 1 nadeel: dat het zo verrekte donker is. Ik kan met mijn 56.72 geen openGL settings vinden.
De brightness in het spel zelf staat helemaal omhoog. Alleen de menu's worden lichter, het spel zelf niet.

Ik vind het vooral in het begin best schrikken af en toe

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 04-08-2004 16:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en jij wilde een 6800 halen als je dit nog op die instelling kan spelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Deathchant schreef op 04 augustus 2004 @ 16:08:
ik kan alles wel redelijk vloeiend spelen op 1600x1200 op ultra settings
er is wel 1 nadeel: dat het zo verrekte donker is. Ik kan met mijn 56.72 geen openGL settings vinden.
De brightness in het spel zelf staat helemaal omhoog. Alleen de menu's worden lichter, het spel zelf niet.

Ik vind het vooral in het begin best schrikken af en toe
wij hebben dezelfde 19" monitor, volgens mij ligt een hoop ook daar aan.
(normale brightness is bij mij overigens, op 23 of 25, bij doom3 is OPQ op picture en brightness op iets van 80 ofzo, dit zorgt wel voor snelle koppijn enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nadat ik een driver update van ati doe, is telkens het eerste wat ik doe in geavanceerde instellingen van buroblad bij kleur voor enkel de d3d apps (maar volgens mij geld dit ook voor OpenGL) de gamma op 1,12 de brightness op 109 en de contrast op 102 vast instellen (mijn goed werkende combi)

Daarbij stel ik dit ook nog eens in games in... (vooral BF serie heeft hier veel baat bij.. en dan nog eens een refreshrate van 120hrz op 22" flatscreen van DELL en je kunt in Doom3 zonder zaklamp rondlopen ) :+

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-08-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

kEv4h schreef op 04 augustus 2004 @ 14:37:
hebben mensen trouwens al eastern eggs gevonden?
easteregg mwah maar wel grappig. (vond ik tenminste :P ) als je in het begin die bioscan gehad hebt en je checkt in aan die balie waar je je pda krijgt wordt je doorgestuurd naar marine hq. in the meanwhile krijg je een movie met die evildocter. daarin flits er eventjes een poster voorbij waarop dat omsproken "face on mars" op staat.

Afbeeldingslocatie: http://a52.g.akamaitech.net/f/52/827/1d/www.space.com/images/h_face_on_mars_01,1.jpg
controversy about the "Face on Mars" since the Viking orbiter photographed it in 1976. The feature's resemblance to a human face is intriguing, and many people see in that resemblance not an accident or trick of light, but rather the work of intelligent extraterrestrials.

After nearly a quarter century the debate has, if anything, intensified. Numerous books and websites claim that the Face was built by aliens, from Mars or elsewhere. The argument often extends to other features of Mars' Cydonia region, such as the "Pyramid" and the "Inca City."
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.verhoeven01/d3c.jpg

't is de ua-corp! mwhaha :+ :D i knew it! conspiracy!

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:59:
35fps draai je gemiddeld? Dat vind ik nou niet echt fijn speelbaar....
Ja, ik had het liever ook anders gehad.
Maar ik red me er wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

sain onez schreef op 04 augustus 2004 @ 16:06:
is er iemand die FSAA aanzet, en hierdoor het mooier vind uitzien, of is dit zo een belasting op je FPS dat ik daar vanaf moet blijven!? (dus in adv video options)

ps..

geef net zelf de tip van driver herstellen, ga in doom en kan ineens me geluid nie meer op surround zetten 8)7

Doom3 haunts me.... :+ creEEPY
Ik heb het net op medium quality gespeeld, met een resolutie van 1024x768, en 6xAA en 16xAF! EN ik moet zeggen, mooi, als je er lang naar kijkt. Voor de ervaring maakt het niet zo veel uit, hebalve de FPS drop. Toch loopt het _zeer_ goed op een R350 / P43.0 HT / 512 megs.

FYI, AA en AF helpen niet veel aan de beeldkwaliteit. Over het angemeen is het donker, en de normalmaps zorgen over het algemeen voor strakke randen. Wat ze wél hadden mogen door (iD), is de wapens AA geven. Het ziet er namelijk zo slecht uit. Ik denk dat als dat het enige was dat AA nodig heeft, het weinig performance kost, maar dat er tóch een beter algemeen beeld komt.

Ik zou AA en AF uit laten staan, en wil je het aan, 2xAA en 4xAF is _voldoende_. Je kunt beter de resolutie wat omhoog gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Kan iemand wat advies bieden?

Op een gegeven moment moet je kiezen wel of niet een SOS te versturen. Ik heb nu voor wèl een SOS gekozen, maar speelt het spel echt anders als ik geen SOS zou hebben verstuurd?

Iemand het spel al op beide manieren uitgespeeld?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oke thnx..

en die aa stel je in game in en de af in controlpanel van ATI?!
kreeg foutmelding nadat ik AA in CP van ATI had ingesteld...

Doen de heavy instellingen die ik in D3Dtab van ATI nog tegenwerken, of kan ik die aan laten staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Afbeeldingslocatie: http://www.lannation.nl/offtopic/doom3/d3_shot00031.jpg
Hoezo donker? :)

Je FPS schieten er wel van omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff een korte 1e reactie kwijt: wat een hetero spel ! (je ziet geen flikker)

Is de tekst (in o.a. de pda) beter leesbaar op High textures? Ik speel op 1024x768 vanwege de 9700nonpro, maar waarom moet de tekst er uitzien als tentijde van Doom 1? 320x200 lettertype is niet echt meer nodig de laatste 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:02:
veel zwaarder.. far cry loopt echt veel beter in elk geval bij mij
(far cry speelde ik hogere resoluties en kon ik de detail gewoon op high/med zetten)
bij doom3 kan ik 'redelijk' spelen op 800x600, maar dat ziet erg lang niet zo mooi uit als FarCry. Dus ik snap niet dat ze kunnen spreken van een schaalbare engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@killerdream

Donker?! De hud zie je toch...meer is niet nodig. >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:54:
[...]

Hmm, ik zal het eens proberen. Ik ga ook eens m`n SB Live disabelen en kijken of ie dan wel crasht of niet.[/quo

Nieuwste SB Live 5.1 drivers (no go)
nForce II 4.27 drivers (no go)
Ati Catalyst 4.9 beta drivers (no go)
Geluidskaart disabelen (no go)
Fastwrites uit (no go)
AGP 8x naar 4x (no go) Wel het artifact probleem opgelost.
Underclocken (no go)

Zijn er nog mensen met suggesties want ik ben door m`n trukendoos heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij maakt het iig niets uit in FPS of ik die tweak doe van de cache of de pk4 bestanden uitpakken... laden is ook niet verschillend als je een deur opent ofzo, fps blijft immers hetzelfde met de timedemo bij mij. Scheelt misschien 0,1 ofzo. Heb het wel 2x achterelkaar gerunt met dezelfde instellingen maar geen verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

[quote]Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:34:
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 15:54:
[...]

Hmm, ik zal het eens proberen. Ik ga ook eens m`n SB Live disabelen en kijken of ie dan wel crasht of niet.[/quo

Nieuwste SB Live 5.1 drivers (no go)
nForce II 4.27 drivers (no go)
Ati Catalyst 4.9 beta drivers (no go)
Geluidskaart disabelen (no go)
Fastwrites uit (no go)
AGP 8x naar 4x (no go) Wel het artifact probleem opgelost.
Underclocken (no go)

Zijn er nog mensen met suggesties want ik ben door m`n trukendoos heen.
zo zo... en dan nog niet... en dan dacht ik dat ik met m'n 9800XT genaaid was. ik heb de mijne van 411 naar 337 gegooid toen was het ok. agp8 gewoon aan en alles vol open. wat jij hebt is wel zwaar vernaggeld dan. :/

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb net die time-demo gedaan. Specs:

P4 2,53ghz@2,8Ghz
Radeon 9800Pro@XT (ietsje overklokt)
1024x768@High detail

38 FPS.

Ik heb hem wel vanaf mijn werk gestart via VNC, dus misschien daardoor ietsje prestatie minder. Ik ga vanavond eens die beta van de Radeon Driver 4.9 proberen als ook de tweaks. Ik ben zeer benieuwd of dit wat uitmaakt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net ergens in monorail nogwat, en nu werkt me zaklamp plots niet meer :/

ik zie dat ze aan is, maar er is niet meer licht in de kamers ofzo. Is dit normaal in dit level?

Het spel is iig helemaal niet meer speelbaar zo :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

HellBeast schreef op 04 augustus 2004 @ 16:43:
Ik heb net die time-demo gedaan. Specs:

P4 2,53ghz@2,8Ghz
Radeon 9800Pro@XT (ietsje overklokt)
1024x768@High detail

38 FPS.

Ik heb hem wel vanaf mijn werk gestart via VNC, dus misschien daardoor ietsje prestatie minder. Ik ga vanavond eens die beta van de Radeon Driver 4.9 proberen als ook de tweaks. Ik ben zeer benieuwd of dit wat uitmaakt.
Freaky lijkt mijn rig wel.. 8)
hoe heb je je open gl settings in CP van Catalyst en je D3D settings, maken die wat uit!? je gebruikt geen FSAA in game zelf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

sain onez schreef op 04 augustus 2004 @ 16:52:
[...]

Freaky lijkt mijn rig wel.. 8)
hoe heb je je open gl settings in CP van Catalyst en je D3D settings, maken die wat uit!? je gebruikt geen FSAA in game zelf?!
alle settings staan op "aan applicatie overlaten", zonder AA of AF.
Vsync uit.

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 04-08-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Okay, dit is misschien een beetje nerdy, maar ik typ dit nou vanaf een internetcafé op Sicilie, Italie. Zaterdag ben ik weer thuis en als het goed is ligt Doom 3 dan op mij te wachten. Ik zie hier dat de prestaties een beetje achterblijven en ik wil graag weten of iemand het op de laagste settings heeft gespeeld en op welke computer dat was.

Ik heb een laptop:
Mobile P4 1,8 Ghz
512 MB 333 Mhz DDR ram
Nvidia 32 MB Geforce Go!
Onboard Toshiba geluidskaart
etc. etc.

Kan ik het hiermee een beetje spelen, of moet ik echt een nieuwe laptop of een geheel nieuwe computer kopen?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]iH8 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:39:
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:34:

[...]

zo zo... en dan nog niet... en dan dacht ik dat ik met m'n 9800XT genaaid was. ik heb de mijne van 411 naar 337 gegooid toen was het ok. agp8 gewoon aan en alles vol open. wat jij hebt is wel zwaar vernaggeld dan. :/
Ik heb alle clocks weer op normaal gezet, en dan gewoon op AGP 4x zonder performance verlies, misschien moet je dat ook eens proberen. Maar dat probleem wat ik dus heb is al algemeen bekend en komt ook voor bij de officiele versie, er zijn zelfs mensen die niet verder komen dan het menu, zo erg is het bij mij nog niet net. Maar het is gewoon onspeelbaar, snel stukkie spelen, quicksave, effe verder en dan is het gewoon wachten op de crash, de pc begint dan ook te ratelen dus je weet dan wel weer hoelaat het is. Met mijn specs zou de game toch gewoon goed moeten lopen.

Specs:

AMD Athlon 3000+
Sapphire Radeon 9800 Pro
1024 MB DDR PC2700
nForce II 4.27
Ati Catalyst 4.9 Beta
DirectX 9.0c
Alles normaal, niks overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iH8 schreef op 04 augustus 2004 @ 16:21:
[...]

easteregg mwah maar wel grappig. (vond ik tenminste :P ) als je in het begin die bioscan gehad hebt en je checkt in aan die balie waar je je pda krijgt wordt je doorgestuurd naar marine hq. in the meanwhile krijg je een movie met die evildocter. daarin flits er eventjes een poster voorbij waarop dat omsproken "face on mars" op staat.

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]

't is de ua-corp! mwhaha :+ :D i knew it! conspiracy!
Die hangt op wel meer plekken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleempje van daarnet is opgelost, maar nu weet ik niet meer waar ik heen moet. Ik moet ergesn een defecte pomp uitschakelen, maar ik vind helemaal niet waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:46:
Ik zit net ergens in monorail nogwat, en nu werkt me zaklamp plots niet meer :/

ik zie dat ze aan is, maar er is niet meer licht in de kamers ofzo. Is dit normaal in dit level?

Het spel is iig helemaal niet meer speelbaar zo :/
Heb ik ook al 2x gehad. Is duidelijk een bug. Spel helemaal afsluiten was mijn oplossing. Van wapen wisselen en dan terug flashlight kiezen is ook al gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Rexomnium schreef op 04 augustus 2004 @ 17:01:
Okay, dit is misschien een beetje nerdy, maar ik typ dit nou vanaf een internetcafé op Sicilie, Italie. Zaterdag ben ik weer thuis en als het goed is ligt Doom 3 dan op mij te wachten. Ik zie hier dat de prestaties een beetje achterblijven en ik wil graag weten of iemand het op de laagste settings heeft gespeeld en op welke computer dat was.

Ik heb een laptop:
Mobile P4 1,8 Ghz
512 MB 333 Mhz DDR ram
Nvidia 32 MB Geforce Go!
Onboard Toshiba geluidskaart
etc. etc.

Kan ik het hiermee een beetje spelen, of moet ik echt een nieuwe laptop of een geheel nieuwe computer kopen?
Die Geforce gaat het niet trekken. Spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
In your DOOM 3 directory, find "DoomConfig.cfg" (x:\Program Files\Doom 3\base). Open DoomConfig.cfg in Notepad.

Find the line:

seta image_cacheMegs "32"

I changed 32 to 96.
van hier
kan iemand bevestigen of dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

lees het topic eens zou ik zeggen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op 04 augustus 2004 @ 17:18:
[...]

van hier
kan iemand bevestigen of dit werkt?
werkt :)

iig bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

lijkt me niet te werken want ik heb hem op 128 gezet en dat veranderde niets in timedemo MAAR nu kwam ik wel de cvar image_usecache tegen die op 0 stond dus zet ik die op 1 en t spel crasht dan tijdens t opstarten ...

dus eigenlijk gebruikt ie volgens mij die cache niet en is die cvar waardeloos :(

ahja en mijn dedfault cache size was 20 , niet 32 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Pesticide op 04-08-2004 17:26 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:47:
nieuwe tweak gevonden :)
http://boards.gamefaqs.co...608&topic=15503352&page=1

het komt er op neer dat je al je pk4 files moet uitpakken en in je base folder moet pleuren. dan hoeft doom niet alles uit te pakken omdat dat al gedaan is.
gaan verhalen dat mensen die eerst 800*600 high draaiden nu 1280*1024 high draaien
Dit werkt echt perfect ! _/-\o_

Ok Ok, Je moet wel 3 + gb ervoor extra vrij hebben maar het resultaat mag er wezen. Ik draai nu van 800x600 op med, op 1024x768 op high Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind het jammer dat die Beta versie van de 4.9 drivers van ATI alleen voor de X800 reeks de boel kan versnellen. Juist de oudere kaarten zouden veel hebben aan zo'n versnelling. Die nieuwere kaarten draaien sowieso al wel goed.

Ik begrijp het ook wel dat ATI liever hun nieuwe generatie kaarten upgrade (zodat je geneigd bent een nieuwe kaart te kopen i.p.v. langer te doen met je oude), maar ik vind het wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Pesticide schreef op 04 augustus 2004 @ 17:25:
lijkt me niet te werken want ik heb hem op 128 gezet en dat veranderde niets in timedemo MAAR nu kwam ik wel de cvar image_usecache tegen die op 0 stond dus zet ik die op 1 en t spel crasht dan tijdens t opstarten ...

dus eigenlijk gebruikt ie volgens mij die cache niet en is die cvar waardeloos :(

ahja en mijn dedfault cache size was 20 , niet 32 8)7
Je moet seta image_cacheMinK ook nog verhogen als je cache aanzet :)
20480 schijnt goed te werken

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

THW Arie schreef op 04 augustus 2004 @ 17:27:
[...]

Je moet seta image_cacheMinK ook nog verhogen als je cache aanzet :)
20480 schijnt goed te werken
dat heeft precies geholpen , nu kan ik use cache op 1 zetten en crasht t niet meer

thx

maar veel maakt t allemaal niet uit volgens timedemo ( heb wel "maar" 1 gig ram)

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:25:
[...]

Ok Ok, Je moet wel 3 + gb ervoor extra vrij hebben maar het resultaat mag er wezen. Ik draai nu van 800x600 op med, op 1024x768 op high [afbeelding]
Kan je ook toelichten wat je pc specificaties zijn? Als het werkelijk zoveel helpt, ben ik zeer benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46
Hier weer een wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/95PZ0F12S96P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/O5S8UBQKR1TJ

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/00M778Z202L6

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/BI7JD4756EBC

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

ahja nog een opmerking in verband met VSYNC ON

iedereen die Counter-strike speelt op een deftige pc zat dit wel geforceerd hebben in zijn ati drivertjes of nvidia dat de vsync altijd aanstaat (om de horizontale strepen te vermijden tijdens t spelen)

maar heeft dit nou invloed op doom3 ? ik heb al wat getest maar door die 60 fps is het moeilijk te zien

ik heb alvast vsync off staan in doom3 zelf maar wordt dit door die geforceerde settings van de drivers zelf geignored of doet doom3 het toch met vsync off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.forumplanet.co...?fid=5733&tid=1438663&p=6 als je dit topic eens door leest dan werkt het bij niemand zowat althans niet wat ze kunnen bewijzen in nummers...

Wel wordt er geclaimed dat ze geen schokken meer krijgen bij het enteren van een nieuwe area.

Verder staat er bij iedereen die usecache op 0 en 0 is 'uit' dus ik vraag me af of het uberhaupt wel zin heeft dit te veranderen om performance winst te krijgen anders had ID dat heus wel aangezet.

//edit:
OK
so this is it.
This tweak doens't raise frame rate cap, but eliminated the choppy texture-thrashing that goes on when enterying a new area. Wich is why the TIMEDEMO doens't catch it and played feel a smoother experience.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
even snel doorgebladerd maar niks gevonden,

is er al een mod uit of iets dergelijks waardoor je met meer als 4 mensen kan spelen?

In de vorm van TDM 3v3 ofzo.

Nogal vervelend met 5 mensen die willen spelen maar dat er eentje niet kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ok Ok, Je moet wel 3 + gb ervoor extra vrij hebben maar het resultaat mag er wezen. Ik draai nu van 800x600 op med, op 1024x768 op high [afbeelding]
???

Ik heb dit ook geprobeerd en het maakt werkelijk niets uit.
En nee, ik ben niet vergeten om de .pk4 bestanden te verwijderen.

Ik snap ook niet geheel hoe het zou moeten helpen om aan een hogere framerate te geraken...
Sneller laden kan ik nog inkomen omdat je niets hoeft uit te pakken maar eenmaal geladen _kan_ het toch niets meer toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb ook rare artifacts.
In het begin als je in de hangar staat zie ik die lichten allemaal supersnel knipperen en allemaal gek doen.

Ik heb een GFX 5900 XT en Omega 56.72 drivers.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

???

Ik heb dit ook geprobeerd en het maakt werkelijk niets uit.
En nee, ik ben niet vergeten om de .pk4 bestanden te verwijderen.

Ik snap ook niet geheel hoe het zou moeten helpen om aan een hogere framerate te geraken...
Sneller laden kan ik nog inkomen omdat je niets hoeft uit te pakken maar eenmaal geladen _kan_ het toch niets meer toevoegen?
ik denk dat deze tweak vooral te maken heeft met geheugen in het systeem. Des te meer geheuegen des te minder het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterXs schreef op 04 augustus 2004 @ 17:41:
even snel doorgebladerd maar niks gevonden,

is er al een mod uit of iets dergelijks waardoor je met meer als 4 mensen kan spelen?

In de vorm van TDM 3v3 ofzo.

Nogal vervelend met 5 mensen die willen spelen maar dat er eentje niet kan :9
Ja, doom3connect heet het tooltje. Kan je tot 32 players spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

[...]

mag je daarna de pk4 files zelf deleten? Of heb je die nog steeds nodig? (Dat zou alweer 1,5 gig schelen en maakt de tweak wat aantrekkelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:48:
[...]

Ja, doom3connect heet het tooltje. Kan je tot 32 players spelen
super! heb je een link?

gegoogled -> no luck.

[ Voor 7% gewijzigd door nudie op 04-08-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 04 augustus 2004 @ 17:49:
[...]

mag je daarna de pk4 files zelf deleten? Of heb je die nog steeds nodig? (Dat zou alweer 1,5 gig schelen en maakt de tweak wat aantrekkelijker)
Als je nog op Pure MP Servers wilt spelen heb je ze nog nodig, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ga dit ook eens proberen, ben benieuwd :)

resultaat is minimaal helaas :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als iedereen ook meteen even vermeld wat zijn CPU en geheugen is, dan kunnen we wellicht een conclusie formuleren voor deze tweak B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 04 augustus 2004 @ 17:57:
Als iedereen ook meteen even vermeld wat zijn CPU en geheugen is, dan kunnen we wellicht een conclusie formuleren voor deze tweak B)
Asus P4T533-c
P4 2,4Ghz (non-ht)
512mb RDRAM (Rambus pc-1066)
Asus Geforce 4 Ti4400

Resultaat van .pk4-extractie: nul, comma nix
:( :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
hmmm heeft iemand een link naar die Doom III Connect mod? :)

zou wel top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, het lijkt dus niet op een geheugen probleem te duiden. In de thread was er iemand die wel succes had met 512 Mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 17:59:
[...]

Asus P4T533-c
P4 2,4Ghz (non-ht)
512mb RDRAM (Rambus pc-1066)
Asus Geforce 4 Ti4400

Resultaat van .pk4-extractie: nul, comma nix
:( :>
en hoeveel geheugen heeft je vga kaart? 64 mb? denk dat dat wel de factor zou kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick op 04-08-2004 18:06 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Doom 3 draait redelijk goed ij mij, alleen op een of andere manier alsie iets moet laden van de hardeschijf, bijvoorbeeld alsik deur open doe, dan begint hij heel hard te laden van me hardeschijf en te stotteren. Als hij daarmee klaar is looptie weer soepel. Weet iemand hoe ik me fps kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
darkdesign schreef op 04 augustus 2004 @ 18:09:
Weet iemand hoe ik me fps kan zien?
<Ctrl> + <Alt> + ~ en dan typ je com_showfps 1

[ Voor 6% gewijzigd door KillerDream op 04-08-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 04 augustus 2004 @ 18:06:
[...]

en hoeveel geheugen heeft je vga kaart? 64 mb? denk dat dat wel de factor zou kunnen zijn.
128mb.
Game draait verrassend oke. Bekijk ook deze tests van anandtech eens.
Maar ik snap ook niet geheel wat het skippen van ingame-extractie can de .pk4 files met het videogeheugen te maken zou kunnen hebben.
Maar bedankt voor het meedenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net een ritje gemaakt met een monorail, weet iemand hoe ver ik nu in het spel ben? In procent completed zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit hier met een p4 2,533 met 512mb pc2700 hoe kan ik me pagefiling hier het best op instellen, door windows beheert of niet, op windows partitie, of beter een andere, en bij zelf instellen in welke min en max waarden!?

beetje offtopic maar zit hiermee, wil daarna gaan testen heb alle tweaks uitgevoerd, en de D: partitie waarop ie geinstalleerd staat gedefragmenteerd, wat ineens echt heeel lang duurde (las dit ook als tip voor na pk4 files uitpakken..) terwijl ik deze regelmatig defragte en dan binnen minuut klaar was.

Zit hier dus even mee, omdat die pagefilling juist wordt aangesproken bij enteren van room, meen ik aan mij flippende HDD te merken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Over die beperking van 4 spelers, het kan met dat progje, maar is het niet makkelijker om gewoon de config aan te passen?

code:
1
2
3
4
5
6
seta si_warmup "0"
seta si_teamDamage "0"
seta si_timeLimit "10"
seta si_fragLimit "10"
seta si_maxPlayers "4" <------------------------------ veranderen
seta si_map "game/mp/d3dm1"

Lijkt me dat je dat gewoon kan veranderen? Zit in DoomConfig.cfg :)

[ Voor 28% gewijzigd door Nik op 04-08-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 21:47
Wekkel schreef op 04 augustus 2004 @ 17:57:
Bij mij heeft het zeker ook geholpen. Heb nu veel minder last van haperingen bij nieuwe deuren openen enzo. Heel goeie plek om te testen was bij mij bij het begin, als ze die bio-scan op je doen. Daar haperde die nogal toen die vent op de achtergrond die deur binnenging en als ik zelf door de deur liep na de scan (als je dat robotje tegenkomt). Na die pak files ge-extract te hebben hapertie daar helemaal niet meer.

AMD XP 2800+
Geforce FX5700 128mb
512mb DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
proller schreef op 04 augustus 2004 @ 18:17:
Over die beperking van 4 spelers, het kan met dat progje, maar is het niet makkelijker om gewoon de config aan te passen?

code:
1
2
3
4
5
6
seta si_warmup "0"
seta si_teamDamage "0"
seta si_timeLimit "10"
seta si_fragLimit "10"
seta si_maxPlayers "4" <------------------------------ veranderen
seta si_map "game/mp/d3dm1"

Lijkt me dat je dat gewoon kan veranderen? Zit in DoomConfig.cfg :)
nog niet geprobeert ,maar dat zou wel heel makkelijk zijn of ben ik nou gek?
ik ga t ff proberen,

alsnog zou ik een link naar Doom3Connect zeer op prijs stellen :)

*edit*

geprobeert te veranderen -> maar ingame kan ik niet hoger als 4 instellen en config file is na het sluiten weer terug op 4. Kortom ik heb dat tooltje nodig :)

[ Voor 17% gewijzigd door nudie op 04-08-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een mooi lijstje met alle tweaks? Of staat dat al ergens? :D

Offtopic:
gaat wel snel hiero kan het niet meer bijhouden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

*edit*

geprobeert te veranderen -> maar ingame kan ik niet hoger als 4 instellen en config file is na het sluiten weer terug op 4. Kortom ik heb dat tooltje nodig :)[/quote]

en als je em op alleen lezen zet na veranderen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
InterXs schreef op 04 augustus 2004 @ 18:04:
hmmm heeft iemand een link naar die Doom III Connect mod? :)

zou wel top zijn.
svp:

http://justbi0.de/d3.html
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.