Toon posts:

Linux versies

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal ik ben nieuw at the GoT Forum tweaker.net.. umm ik heb een vraag ben wat aan het klooien met linux enzo maar waar kan ik linux downloaden? dat is toch legaal om te doen? ik heb suse al maar dat draait niet echt op oude systeempjes.. nouja ik hoop antwoord te krijge :D thnx alvast
GreetZ Joker
oh ja en wat zijn goeie linux versies? en wat zijn de system min reqs?
thnx >:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het zijn geen versies, maar distributies.
Linux is Linux. de distributie is het pakket dat er omheen is samengesteld door een persoon of bedrijf.
in de kern is elke linux hetzelfde (mits je dezelfde versie van de kern hebt natuurlijk :P versie 2.6.nogwat is momenteel gangbaar).

jij zoekt gewoon een linuxdistributie met een wat minder CPU/RAM vretende grafische shell.
je zou natuurlijk gewoon kunnen overwegen linux helemaal zonder grafische shell te installeren. die optie is vast wel te kiezen tijdens de installatie.

as for mininmum reqs: linux draait in princiepe op elke PC vanaf een 486 met 8MB RAM.
wat de eisen van de extra programma's en grafische shell zijn, is een ander verhaal.
(voor KDE3 of de laatste Gnome heb je bijvoorbeeld pas genoeg aan een P3-500Mhz en 128MB RAM)

edit:
en jah, linux downloaden is legaal.
linux valt onder GNU General Public License (GPL) wat betekent dat er voor de software geen geld gevraagd mag worden, behalve voor transportmedia (zoals CD's) en er bij geschreven boeken en verleende diensten.
aangezien je geen gebruik maakt van diensten, boeken of CD's, is het downloaden dus gratis.

er staan veel linuxdistributies op www.linuxiso.org

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 03-08-2004 01:40 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zie ook Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4

Verder; Welkom op GoT. We hebben een paar kleine regeltjes waar je je aan mag houden. Deze staan in de FAQ, en per forum hebben we er nog een paar bij bedacht, en die staan bovenaan elke topiclisting.

Onder deze regels valt bijvoorbeeld het doen van voorzonderzoek, proberen je probleem in een dergelijke taalvorm te gieten dat iedereen het kan lezen zonder dat er rillingen over hun rug lopen, dus duidelijke interpunctie, hoofdletters en de hele reutemeteut. Een verneukt engels woord met een hoofdletter aan het begin en einde staat nogal onnozel, uberhaubt; hoofdletters en normale letters door elkaar in een (al dan niet) verneukt woord is knap stop. Het kost een stuk meer energie om die shift in te drukken tijdens het typen dan gewoon in normaal ABN te typen.

Om je post dan maar te ontrillen, zodat je weet waar ik het over heb:
Hey allemaal,
Ik ben nogal nieuw hier op GoT, maar ik heb ook een vraag. Ik ben wat aan het kloten met Linux, maar nu wil ik graag weten waar ik linux kan downloaden? Dat is toch legaal om te doen? Ik heb SuSE al, maar dat draait helaas niet op oude systemen.. Ik hoop dat iemand het weet :)

Alvast bedankt.

P.S. Wat zijn eigenlijk goede linux versies? en wat zijn de minimale systeemeisen?
bedankt
Als je je topic zo had geopend had ik niet zo'n lange sluitmessage hoeven te typen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kees op 03-08-2004 01:42 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kees schreef op 03 augustus 2004 @ 01:40:
Als je je topic zo had geopend had ik niet zo'n lange sluitmessage hoeven te typen ;)
Haha, nee dan had je kunnen volstaan met:

Welkom @ GoT. Insert verhaal over regeltjes, faq, policy en draadje :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.