Hallo,
Ik heb het volgende systeem:
P4 3ghz 800fsb
Asus p4c800-e deluxe
512 ddr (2x256) corsair twinx
Mijn hdd volgorde:
Ik heb op IDE 1:
1x 40 gig ibm
1x 80 gig ibm
IDE 2:
1x pioneer dvd-rom
1x nec2500 dvdburner
Ik heb me raid op IDE gezet een daaraan hangt:
1x 80 gig WD
1x 160 gig WD
Ik heb ook een promise IDE controller en daaraan hangt:
1x 160 gig Maxtor
Nu is het volgende:
Ik heb vandaag een 160 gig wd SATA schijf bestelt en die heb ik op sata 1 aangesloten en daar wil ik windows op hebben. Nu is ook het probleem dat hij in windows gewoon niet gezien word..weetniet hoe en wat maar als ik in bios deze schijf als boot schijf installeer en dan windows setup start f6 druk drivers laad..laat hij alleen die raid (die in ide staat) schijfen zien en me ide1 schijfen. Ook als ik alles afkoppel en alleen die sata op sata1 zet herkend de bios helemaal geen schijf en kan hem ook niet op 1st boot zetten..zelfs met de windows setup zegt hij dat er geen schijven op mijn pc aangesloten zijn. Kan iemand mij helpen? Ik raak wat in dewar omdat ik ook zoveel schijfen heb.
Alvast bedankt.
Ik heb het volgende systeem:
P4 3ghz 800fsb
Asus p4c800-e deluxe
512 ddr (2x256) corsair twinx
Mijn hdd volgorde:
Ik heb op IDE 1:
1x 40 gig ibm
1x 80 gig ibm
IDE 2:
1x pioneer dvd-rom
1x nec2500 dvdburner
Ik heb me raid op IDE gezet een daaraan hangt:
1x 80 gig WD
1x 160 gig WD
Ik heb ook een promise IDE controller en daaraan hangt:
1x 160 gig Maxtor
Nu is het volgende:
Ik heb vandaag een 160 gig wd SATA schijf bestelt en die heb ik op sata 1 aangesloten en daar wil ik windows op hebben. Nu is ook het probleem dat hij in windows gewoon niet gezien word..weetniet hoe en wat maar als ik in bios deze schijf als boot schijf installeer en dan windows setup start f6 druk drivers laad..laat hij alleen die raid (die in ide staat) schijfen zien en me ide1 schijfen. Ook als ik alles afkoppel en alleen die sata op sata1 zet herkend de bios helemaal geen schijf en kan hem ook niet op 1st boot zetten..zelfs met de windows setup zegt hij dat er geen schijven op mijn pc aangesloten zijn. Kan iemand mij helpen? Ik raak wat in dewar omdat ik ook zoveel schijfen heb.
Alvast bedankt.