Toon posts:

ATi 9600XT van 128 -> 256MB

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb in februari dit jaar een nieuwe ATi Radeon 9600XT 256MB gehaald. Toen ik laatst in de bios keek, zag ik dat mijn videokaart 'maar' op 128mb liep, terwijl hij 256mb aankan.
Ooit heeft hij daar ook op gelopen... maar nu wil ik hem dus weer veranderen naar 256MB ipv 128MB, maar dat lukt niet want ik kom niet in die option..(omfg, moeilijk uit te leggen :/)

Hier een stukje van m'n bios:

Chip Configuration:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SDRAM Configuration                 30T DDR
SDRAM CAS Latency                   3T
SDRAM RAS to CAS delay              3T
SDRAM RAS precharge delay           3T
SDRAM 1T Command control            Auto
SDRAM Bank interleave               Auto
Graphics Opperture Size             128MB
AGP Capabillity                     8X
AGP Performance Control             Enabled
AGP Fast Write Control              Enabled
Video Memory Cache                  USWC
DRAM burst length                   Disabled
Rank interleave                     Disabled
S2K Bus Driving Strength            Auto
AGP Skew (Byte 14)                  00

Nummer 7 kan ik dus niet veranderen, want hij is "grayed out".
Iemand enig idee hoe ik hem naar 256MB kan zetten? Zonder de bios te flashen enzo... want dat lijkt me niets. 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je videokaart kan ook gebruik maken van je systeemgeheugen, de waarde die je in je BIOS opgeeft is het geheugen dat de kaart mag gebruiken. Een kaart heeft ook nog eigen geheugen, in jou geval 256MB, alles klopt dus gewoon :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
A, dit is niet de grootte van je vidkaart maar de hoeveelheid geheugen die je videokaart mag snoepen van je systeem ram

B, waarschijnlijk is dit omdat je een andere setting op turbo hebt staan . Waarschijnlijk system performance.

Er wordt veel gespeculeerd maar mijn ervaring is dat de helft van je ram prima is.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

128MB als Graphics Aperture is prima hoor. Het heeft niks met je geheugen op je videokaart te maken, maar met je 'videowindow' in je OS. Er kan met een 32MB kaart ook een aperture van 128MB gekozen worden bijvoorbeeld.

Je BIOS AGP Aperture zal waarschijnlijk nooit op 256MB hebben gestaan, 128MB is een standaard max in zowat alle BIOSsen.

Niks aan de hand dus ;)

Voortaan dus ook even de V&B faq lezen: Aperture Size? staat het ook prima uitgelegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Remy op 02-08-2004 09:18 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.