MediaMVP (Network media)

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Wie heeft er al ervaring met de Hauppauge MediaMVP en eventueel andere vergelijkbare producten?

Andere in het rijtje zijn bijv.:

- Philips SL300i / SL400i
- Sony Roomlink Network Media Receiver PCNA-MR10
- Pinnacle Showcenter
- Linksys Wireless-B Media Adapter

Mijn hoofddoel is mijn MP3-tjes in de huiskamer te kunnen horen en te kunnen selecteren / afspelen, de rest is luxe. Draadloos is grappig, maar heeft niet mijn voorkeur. HTPC is verreweg de stoerste oplossing (vooral DIGN en SilverStone kasten), maar de MediaMVP en vriendjes zijn natuurlijk een goedkoper alternatief.

[ Voor 2% gewijzigd door OnTheJazz op 03-08-2004 08:56 . Reden: typo ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
Ik heb zelf een mediamvp.
Werkt zeer aardig
maar hij is met name bedoeld voor mpeg2 bestanden. MP3 doet hij prima overgens evenals internetradio.
Zeer goedkope VCR oplossing in combinatie met tvkaart.

Dat ding van sony kan ik je afraden ding speelt alleen mpeg2 bestanden af die aangemaakt zijn door sony apparatuur.

De mediampv is volgens mij wel de einige in het rijtje zonder SP/DIF uit.

[ Voor 33% gewijzigd door leonbong op 01-08-2004 23:33 ]

• OnTheJazz
leonbong schreef op 01 augustus 2004 @ 23:31:
Ik heb zelf een mediamvp.
Werkt zeer aardig
maar hij is met name bedoeld voor mpeg2 bestanden. MP3 doet hij prima overgens evenals internetradio.
Zeer goedkope VCR oplossing in combinatie met tvkaart.

Dat ding van sony kan ik je afraden ding speelt alleen mpeg2 bestanden af die aangemaakt zijn door sony apparatuur.

De mediampv is volgens mij wel de einige in het rijtje zonder SP/DIF uit.
Helaas heb ik net wel van Hauppauge gehoord dat het niet mogelijk is random op genre af te spelen..... Een heel groot gemis in mijn ogen :'(

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Welke speelt Divx af ?of doen ze dat allemaal ?

I reject your reality and substitute my own!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56
Als het je alleen om MP3 gaat zou ik voor de Netgear MP101 gaan: deze heeft namelijk zelf een display en dan hoef je de tv niet aan te zetten om je mp3's te selecteren. Is ook draadloos, maar misschien is er ook een wired versie.

Ik heb hier al een jaar of zo een preproductiemodel van de MVP liggen en ik moet zeggen dat het ding nogal traag is. Wellicht is dat in de uiteindelijke versie beter. Werkt verder best goed. Moet hem weer eens thuis aansluiten, want het is al een tijdje geleden dat ik er mee bezig was.

Bij allebei vind ik het jammer dat je speciale software op je pc moet draaien om het apparaat toegang te kunnen verlenen. De AudioTron van TurtleBeach werkt bijvoorbeeld gewoon met een standaard Windows netwerk, dat is stukken makkelijker. Maar die ondersteunt ook alleen MP3 en is duur (en bijzonder mooi, want 43cm Hifi formaat).

De Wireless-B van Linksys heb ik hier ook liggen, maar dat is imho een beetje een dom apparaat. Werkt op zich goed, maar is eigenlijk ook alleen geschikt voor muziek. Toch moet je weer de tv aanzetten om je muziek te selecteren. Er zit namelijk wel een video-out op, maar die is alleen geschikt om de jpg's die op je computer staan te vertonen. Leuk voor je vakantiefoto's, maar uiteindelijk heb je er niet zo veel aan.

Punctuality is the politeness of kings

• OnTheJazz
De Netgear MP101 is inderdaad ook leuk en Wired LAN is mogelijk. Jammer dat die dat weer niet in 43cm versie bestaat (ivm de display moet ie in het zicht staan), maar zeker een waardige concurent.

[ Voor 13% gewijzigd door OnTheJazz op 03-08-2004 09:53 ]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

mkanon schreef op 03 augustus 2004 @ 08:56:
Welke speelt Divx af ?of doen ze dat allemaal ?
Dat lijkt me ook wel interessant om te weten :P
Ik zat zelf al te kijken naar een gemodde xbox.

\_Specs_/

Verwijderd

Ik ben zelf ook al opzoek naar zoiets maar heb ondervonden dat er eigenlijk vrij weinig informatie te vinden is op internet.

Volgens mij spelen alleen de philips en de pinnacle apparaten DivX af.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de Packard Bell Medi@ TV die ook films, en mp3's kan streamen naar je PC en iig goedkoper is dan de Philips en Pinnacle apparaten.

• OnTheJazz
De MediaMVP kan ook Divx aan:
Processor: 750MHz or faster. 1.5GHz P4 or faster to play DivX movies.

• OnTheJazz
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:16:
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Packard Bell Medi@ TV die ook films, en mp3's kan streamen naar je PC en iig goedkoper is dan de Philips en Pinnacle apparaten.
Packard Bell Medi@ TV is zeker aantrekkelijk! Nu nog een beetje zakken in prijs richting de MediaMVP. De pricewatch is nog niet op de "hoogte"......

Verwijderd

Er is zo ongelooflijk weinig te vinden over de Medi@ TV buiten de informatie op de site van Packard Bell.

Het groote voordeel van de Medi@ TV ten opzichte van de Media MVP is dat ie uitgerust is met een optische uitgang voor AC3 5.1 weergave. Plus de ondertitel ondersteuning is erg handig.

De prijs is idd nog wat hoger dan de Media MVP maar ik denk toch dat ik voor dit apparaat ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 14:53 ]

• OnTheJazz
Prijzen:
------------------------------------------------------------------------------
€115 Hauppauge MediaMVP
€145 Linksys Wireless-B Media Adapter
€200 Sony Roomlink Network Media Receiver PCNA-MR10 (nog niet te koop?)
$200 Sound Blaster Wireless Muziek (nog niet in NL?)
€200 Prismiq MediaPlayer
€230 Pinnacle Showcenter
€250 Packard Bell Medi@ TV
€250 KiSS DP-1500 slimline DVD/DivX speler
€250 Gemodde XBox
€350 Philips SL300i
€350 Slim Devices Squeezebox
€500 Philips SL400i
------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 21% gewijzigd door OnTheJazz op 04-08-2004 12:55 . Reden: artikel toegevoegd ]

• leonbong
MediaMPV
De uiteindelijke doet het erg goed gewoon vlot.
En zeer veel 3rd party software beschikbaar het is gewoon een linux PC
Er zijn mensen die er een HD aan gemod hebben.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

leonbong schreef op 03 augustus 2004 @ 23:23:
MediaMPV
Ja dat is wel de aantrekkelijkste, maar ik denk dat ik toch maar voor een gemodde xbox ga. Die heeft namelijk wel optical 5.1 out en je kan er ook nog eens gewoon dvd's in duwen :P

5.1 geluid is natuurlijk wel leuk bij je ac3 divxjes en dvd's, en anders staat je surround reciever ook niets te doen...

[ Voor 13% gewijzigd door ZiegoM op 04-08-2004 01:03 ]

\_Specs_/

• leonbong
ZiegoM schreef op 04 augustus 2004 @ 01:02:
[...]

Ja dat is wel de aantrekkelijkste, maar ik denk dat ik toch maar voor een gemodde xbox ga. Die heeft namelijk wel optical 5.1 out en je kan er ook nog eens gewoon dvd's in duwen :P

5.1 geluid is natuurlijk wel leuk bij je ac3 divxjes en dvd's, en anders staat je surround reciever ook niets te doen...
Je kan er RCA digital out op modden

• OnTheJazz
De Sound Blaster Wireless Muziek is ook vet! Alleen nog niet in NL te koop voor zover ik weet....

Verwijderd

test >:)

Verwijderd

OK :) Mn account werkt nog :9

Ik heb sinds een week de Prismiq Mediaplayer hier liggen. Vanuit USA besteld aangezien hij in europa nog niet uit is. Op zich erg grappig dingetje. Pro's vind ik dat hij Shoutcast support en DIVX, hoewel niet alle DIVX varianten (ik vermoed dat de decoder die dus op je server draait bij xvid compressie ermee nokt. Erger nog, ik had mn server aan laten staan bij het vastlopen van een xvid bestand en na een dag was mn prox ietjes aan de warme kant doordat hij je proc 100% gaat belasten). Dus her en der wel bugjes. Maar an sich er gemakkelijk in het gebruik. Werkt op een linux kerneltje dus de kreatieve geest kan nog lekker in het doosje gaan morrelen ook !

Doosje werkt met 100mbps of 54Mbit Wifi. Ik woon nu nog in een flat en heb mn PC naast mn TV staan, maar zometeen ga ik in een eengezinswoning wonen en wil ik WiFI gaan gebruiken. Ben benieuwd hoe het dan gaat !!.

indien nog meer info gewenst is (dit topic is al wat ouder) laat maar weten.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bestaan er van deze soort mediaplayers ook varianten met harde schijf of card reader voor interne opslag van muziek en foto's ??

Edit: Kwam dit artikel tegen:
http://linuxdevices.com/articles/AT5269795535.html
Dit stamt al uit dec 2003, je zou toch verwachten dat er ondertussen meer van dit soort machines zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Exocet op 18-05-2005 08:48 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 03 augustus 2004 @ 23:23:
MediaMPV
Heb je toevallig nog een paar handige links over die 3rd party software en de HD. Zoeken via Google levert weinig bruikbaars op.

• leonbong
SageTV en GBPVR kunnen hun interface tonen op de MediaMVP. Waarbij GBPVR mijn voorkeur heeft omdat het gratis is.

linux-software ben ik niet bekend mee.

Handige links.
www.shspvr.com (Veel mediamvp dingtjes)
www.gbpvr.com

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:43
schopje...

Heb ruim 3 weken geleden de Hauppauge MediaMVP besteld... helaas is ie erg slecht leverbaar. Hij zou eergisteren binnenkomen bij iComputers, maar hoorde gisteren dat dat waarschijnlijk pas half juni wordt. De Engelse en Amerikaanse webshops die ik heb gevonden, leveren niet naar Nederland dus dat schiet ook niet op. Nu ben ik op zoek naar alternatieven.

De Lite-On LVD-2010 lijkt me een goed alternatief, maar heeft als nadeel(tje) dat ie zilverkleurig is en mijn versterker, vcr en dvd zijn zwart.

De Prismiq Mediaplayer is wel zwart, maar ik kan hem nergens te koop vinden. Heeft iemand hem al gezien in Nederland, of weet iemand waar ik hem anders kan bestellen?

Of weet iemand nog andere alternatieven van < € 100? Liever geen draadloze toestanden en aangezien ik er geen films mee wil kijken boeien ondertitels me ook niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door migchiell op 14-05-2006 00:29 ]

• leonbong
Dynabyte heeft hem standaard liggen.

De laatste keer dat ik daar was hadden ze de MediaMVP, Philips SL300/400 en Showcenter 200g

[ Voor 58% gewijzigd door leonbong op 14-05-2006 15:54 ]

• migchiell
leonbong schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:13:
Dynabyte heeft hem standaard liggen
Wat heeft Dynabyte liggen? De MediaMVP, de Prismiq of de Lite-On? Op hun site staan ze alledrie niet vermeld, sterker nog, volgens de site verkopen ze geen enkel artikel van deze drie merken.

[edit] ok thanks, morgen even bellen met Dynabyte en hopen dat ze de MediaMVP nog hebben liggen. Die showcenter is me te duur.

[ Voor 17% gewijzigd door migchiell op 14-05-2006 18:04 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Ik ben ook zoek naar een dergelijk soort speler.

Mijn probleem is echter dat ik nogal veel eisen heb. Sinds een paar maanden heb ik een linksys NSLU2 staan met een 320 gb schijf eraan. Dit is mijn netwerk opslag en hier vandaan wil ik dus streamen. Op mijn kamer heb ik niet de beschikking tot een tv, wel een DTS versterker met digitale ingang(en).

Nu wil ik eigenlijk een speler, waarbij ik in het scherm door de mappen muziek op mijn server kan bladeren. Deze moet dus mp3 kunnen afspelen, liefst ook ac3 (of andere dts stream van dvd's).

Maar het belangrijkste is dus dat hij zonder pc moet werken, dus echt van mijn netwerkdrive.

Ik kon het niet vinden of dit gaat werken met een van de spelers.

• migchiell
Maeslant schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:10:
Ik ben ook zoek naar een dergelijk soort speler.

Mijn probleem is echter dat ik nogal veel eisen heb. Sinds een paar maanden heb ik een linksys NSLU2 staan met een 320 gb schijf eraan. Dit is mijn netwerk opslag en hier vandaan wil ik dus streamen. Op mijn kamer heb ik niet de beschikking tot een tv, wel een DTS versterker met digitale ingang(en).

Nu wil ik eigenlijk een speler, waarbij ik in het scherm door de mappen muziek op mijn server kan bladeren. Deze moet dus mp3 kunnen afspelen, liefst ook ac3 (of andere dts stream van dvd's).

Maar het belangrijkste is dus dat hij zonder pc moet werken, dus echt van mijn netwerkdrive.

Ik kon het niet vinden of dit gaat werken met een van de spelers.
De MediaMVP, de Prismiq en de SL300 kunnen dit sowieso niet, want die hebben zelf geen scherm. Bij deze apparaten heb je dus altijd een tv nodig om te navigeren.

En helemaal zonder pc, tsja ergens moet toch de software draaien (serversoftware, filesystem en mediaplayer), als ik het goed begrijp is jouw opslag ook alleen maar een opslag en draait daar dus geen software op?

• leonbong
Als dat Linksys ding Upnp AV is dan kunnen de Philips / Kiss / D-link / Pinnacle apparaten hem benaderen via het netwerk zonder tussenkomst van een pc.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

Exirion

Gadgetfetisjist

leonbong schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:34:
Als dat Linksys ding Upnp AV is dan kunnen de Philips / Kiss / D-link / Pinnacle apparaten hem benaderen via het netwerk zonder tussenkomst van een pc.
Een UPnP server draait ook prima op een Asus WL500g (Deluxe) router met een harddisk eraan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Volgens mij is het weel Upnp (tenminste zo zie ik hem in windows).

Jammer dat het lastig is om te proberen.

Verwijderd

Voor het probleemloos (multi-room) streamen (al dan niet draadloos) van nagenoeg alle gangbare audioformaten, zoals MP3, WMA, Flac, Ogg, WAV enzovoorts is er momenteel maar 1 echt goede oplossing: Sonos. Dit systeem werkt namelijk niet met een basisstation en satellieten en heeft ook geen last van beperkte draadloze signaaloverdracht. De echt grote kracht ligt in de draadloze afstandsbediening MET INGEBOUWD LCD KLEURENDISPLAY, waarmee je vanuit je luie stoel direct toegang hebt tot je volledige muziekcollectie. En er is GEEN PC nodig die dag en nacht aan hoeft te staan hiervoor. Ik heb zelf zowel een Netgear MP101 als een Hifielio gehad, maar deze vallen beide volledig in het niet bij het Sonos systeem. Okay, het is ook wel duurder, maar als je echt maximale kwaliteit en gebruiksgemak wil, dan is dit de oplossing. Bekijk de "DEMO" maar eens op de homepage van http://www.sonos.com. Dat geeft een goed idee van de mogelijkheden.
Ik heb tal van alternatieven bekeken, maar het concept achter Sonos is gewoon doordacht. En het werkt absoluut volledig probleemloos. Dus niet alleen een mooi verhaal.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:32:
Voor het probleemloos (multi-room) streamen (al dan niet draadloos) van nagenoeg alle gangbare audioformaten, zoals MP3, WMA, Flac, Ogg, WAV enzovoorts is er momenteel maar 1 echt goede oplossing: Sonos. Dit systeem werkt namelijk niet met een basisstation en satellieten en heeft ook geen last van beperkte draadloze signaaloverdracht. De echt grote kracht ligt in de draadloze afstandsbediening MET INGEBOUWD LCD KLEURENDISPLAY, waarmee je vanuit je luie stoel direct toegang hebt tot je volledige muziekcollectie. En er is GEEN PC nodig die dag en nacht aan hoeft te staan hiervoor. Ik heb zelf zowel een Netgear MP101 als een Hifielio gehad, maar deze vallen beide volledig in het niet bij het Sonos systeem. Okay, het is ook wel duurder, maar als je echt maximale kwaliteit en gebruiksgemak wil, dan is dit de oplossing. Bekijk de "DEMO" maar eens op de homepage van http://www.sonos.com. Dat geeft een goed idee van de mogelijkheden.
Ik heb tal van alternatieven bekeken, maar het concept achter Sonos is gewoon doordacht. En het werkt absoluut volledig probleemloos. Dus niet alleen een mooi verhaal.
Ben je weer reclame aan het maken 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Exirion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:49:
[...]

Ben je weer reclame aan het maken 8)7
Hmm, of hij is al verkoper, of hij is hard aan het soliciteren om er een te worden. :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Nee jongens, echt niet. Ik snap best dat jullie me niet geloven. Sorry, ik zal voortaan niet meer zo enthousiast doen over een produkt dat eindelijk doet wat het beloofd. Kom anders gewoon een keertje langs, drinken we gezellig een biertje en laat ik het jullie zien. No problemo!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:24
Laat ik dan ook maar even reclame maken :
Squeezebox, wel redelijk prijzig (299 voor de wireless versie). www.slimdevices.com

Ik draai dit apperaatje zelf ook in combinatie met de NSLU2. Dit is wel met een andere firmware (www.nslu2-linux.org), maar dan kan je redelijk eenvoudig de slimserver draaien (er draaien trouwens ook andere streaming servers op deze firmware).
Soms is de NSLU2 net iets te traag, je merkt het voornamelijk wanneer je de lijst met bv artiesten opvraagt. Maar voor de rest met afspelen nooit problemen (vnl FLAC en mp3).
Kan je ook internet radio en andere meuk aan, zie de slimdevices site maar.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 21:08
ik vroeg me af of het mogelijk is om met de mediaMVP iptv die vanaf een utp binnenkomt te bekijken via deze mediaplayer?

Verwijderd

Tripwire999 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:01:
ik vroeg me af of het mogelijk is om met de mediaMVP iptv die vanaf een utp binnenkomt te bekijken via deze mediaplayer?
Waarschijnlijk wel, als de iptv stream in een formaat is dat 'ie ondersteunt.
Maar waarom zou je nu een 4 jaar oud kastje kopen dat alleen composite en S-video output biedt?
Pagina: 1