Lite-On LVD-2010 DVD/Divx NetPlayer Mpeg1/2/4,Wifi

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Lite-On LVD-2010
DVD/Divx NetPlayer Mpeg1/2/4,Wifi
Afbeeldingslocatie: http://www.divxplayers.co.uk/standalone/images/liteon-lvd-2010.jpg

Iemand ervaringen met deze speler? Met name dat hij een Wifi mogelijkheid heeft en dus (als het goed is) standalone met je PC kan communiceren en ook videobestanden vanaf je PC kan weergeven lijkt mij bijzonder handig!

Hij speelt ongeveer alles af wat los en vast zit, incl. DivX, XVid, MP4.

Met name dat dus gaat voor mij de doorslag geven denk ik. ook de prijs (€99,-) is geen sta-in-de-weg meer!

<<spam: momenteel in de aanbieding bij Informatique>>

http://www.divxplayers.co.uk/standalone/liteon-lvd-2010.html

Specs:
  • Disc playback: DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD-ROM, CD-R/RW, CD-ROM
  • Formats supported: DVD-Video, DVD+VR, Video CD, Super VCD, AUdio CD (CD-DA), MP3, WMA, Ogg, WAV, JPEG, GIF, TIF, BMP, PNG, AVI, MPEG1, MPEG2
  • Video DA Converter: 10-bit/54MHZ
  • Audio compatibility: Dolby Digital, DTS, MPEG1, MPEG2, MPEG4, PCM
  • Audio DA Converter: 24-bit/192KHZ
  • Ethernet 10/100 Mbps
  • Video Out (RCA)
  • S-Video Out
  • Component Video Out
  • Audio L/R Out
  • Digital Audio Out (Coaxial & Optical)
en voor de rest:
http://shop.informatique....I&A=418106&REF=NB27102005

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 29-10-2005 17:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:55
Je mag toch volgens de policy alleen om ervaringen vragen, als je ze zelf ook hebt? En is er op internet niet gewoon een review?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Pfff.. moeten we nou zo beginnen? Ik startte dit vanwege mijn voornemen om 'm te kopen en er ervaringen over te delen. dat ga ik bij dezen doen. :/

Ik heb 'm gekocht (€99,-) en aangesloten, een aantal DVD's en DivX-cd's in getest. Vooralsnog slikt hij alles. DivX, Xvid maakt niet uit. Bij gebrek aan OGM en Matroska kan ik daar nog iets over melden. Een dodgy DivX-cd'tje met Goodfellas erop die op mijn PC ook al slecht liep (geen audio) loopt hier identiek: geen audio. Ik zal de codecs nog even nalopen.

MP3 en dergelijke ga ik vanavond allemaal testen, evenal de Wifi-connectiviteit. Momenteel staat-ie stand-alone aangesloten, via mijn videorecorder, en bij gebrek aan extra Scart-kabel met de video-tulpkabel en stereo-tulp.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 29-10-2005 17:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 21:50
Hij lijkt zeer sterk op de Transgear DVX-500
http://www.t3.co.uk/revie..._player/transgear_dvx-500

Hier een forum speciaal de voor de Transgear
http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=1810

[ Voor 35% gewijzigd door joey6666 op 29-10-2005 18:08 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
  • Zelfgebrande DVD met meerdere DivX, Xvid's erop: géén probleem.
  • Menustructuur: tamelijk overzichtelijk
  • Apparaat maakt zo goed als geen geluid.

Verwijderd

Hé Ramzzz,

Ik heb hem ook besteld (informatique). Ben zeer benieuwd naar meer van je ervaringen. Nog tegen problemen aangelopen? ; op kieskeurig konden mensen bijvoorbeeld moeilijk op de pc komen.

Roel

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Mmm... tja, ik krijg dat draadloze gedeelte (nog niet aan de praat, maar dat kan ook zijn omdat ik het wat gehaast wil doen en ik mijn wifi-netwerkje nog fatsoenlijk moet configureren ;)

Voor de rest: nog altijd tevreden.

I'll keep you posted...

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 08:01

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Kan deze ook dvd's afspelen (met surround sound via de digital-out) vanaf een fileserver (als iso of via deamon tools) en is het mogelijk om mpeg2 files af te spelen?

Ik zoek namelijk al een poosje zo'n speler die deze functionaliteit heeft.
de kiss 1500 kan dit, maar schijnt erg buggy te zijn.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
De bedoeling is van wel Het staat in de specs. Ik heb alleen geen 5.1 Dolby Surround setje (en ook - nog - gen behoefte aan) dus kan je dat niet melden. Aangezien hij via wifi allerlei mediafiles vanaf je PC afspeelt mag je aannemen dat wat hij afspeelt ook via de sp/dif kan.

Nog niet getest, zie vorige posts...

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik heb de LVD-2010 nu een paar dagen. Het was wel een beetje lastig instellen. Je moet(in mijn geval dan) een vast ip nemen en dan een cross-kabel nemen om in de wifi module te komen.

Maar de dvd-speler is al een tijdje op de markt. Wat ik wel irritant vind is dat Lite-on nergens meer ondersteuning bied op dit apparaat. Of zoek ik verkeerd? Weet iemand of er nog firmware updates worden uitgegeven?

I WAS HERE

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb wat vraagjes over dit apparaat:
- Zit er een gewone SCART uitgang op (ik kan dat nergens bij de beschrijving vinden)
- Speelt een film bestaande uit 2 700MB files gestreamd vanaf je server soepel af? Ik las ergens in commentaar over deze speler op Internet dat bestanden met een wat kleinere compressie problemen zouden geven, maar ik weet niet of dit ook al voor dit soort films geldt (daar heb ik er aardig wat van).
- Moet je nog wat op je server installeren qua software of kan deze speler met elke gesharede drive contact maken
- Is de mediaspelersoftware op de speler eventueel te vervangen door andere software? Wat voor OS draait er eigenlijk op?

• iceme
  • Laatst online: 08-02 18:56
Weet iemand hoe hij HD Xvidjes afspeeld? en doet tie ook subtitles? :?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik moet eerl;ijk bekennen dat ik 'm nog niet helemaal geïnstalleerd heb, het wifi-gedeelte, streaming afspelen heb ik omwille van een keuzeprobleem (keuze welk apparaat ik met mijn wifi wil bedienen, iBook of Netplayer - verschillende beveiligingsprotocol-eisen :/ )... dus ik kan hier vooralsnog geen antwoord op geven.

Ik kan melden dat het instellen van de wifi-module op zich geen probleem was, maar mijn bereik inpandig is nog niet optimaal, teveel verlies in mijn woonkamer (wifi-accespunt staat om een hoekje)en de DVD/DivX/Xvid-speler kwaliteiten zijn zeer goed te noemen. Subs (.srt) gaan goed. Alles wordt tot nog toe geslikt.

Voor OS en andere vragen moet je (vooralsnog) niet bij mij zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 28-11-2005 10:39 ]

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12-2025

sf2

een vraagje.

kan ik web-radio, zonder pc, via router luisteren.

ik heb ervaring met HAUPPAUGE MVP.
nadeel van deze is dat de PC altijd AAN moet.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-02 09:10
dennisnewbie schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:00:
een vraagje.

kan ik web-radio, zonder pc, via router luisteren.

ik heb ervaring met HAUPPAUGE MVP.
nadeel van deze is dat de PC altijd AAN moet.
Ik zoek ook al een tijdje een tuner of dvd speler waar ik shoutcast stations mee kan afspelen dmv netwerk kabel op de router/switch zonder tussenkomst van PC.
Heb wel tuners gezien die ze er speciaal voor maken maar die kosten te veel in mijn ogen.

Dit bv, philips ding
Is mij niet duidelijk of je de pc nodig hebt voor het afspelen van web radio stations, wireless hoeft voor mij niet maar ik stoor me er niet aan als er maar een normale netwerkkabel aansluiting op zit.
Deze kost zo'n 140 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door Sunrise op 29-11-2005 14:04 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Zou iemand misschien een screenshotje willen maken van de menu structuur ? En werkt deze ook met de Oxyl software, aangezien de Transgear DVX500E wel ondersteunt wordt en deze er erg op schijnt te lijken.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Mmm. bewerkelijk... Maar hi is erg simpel.

<<bedenkt zich of hij het de moeite waard vindt>> :Y)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
'n Omschrijving is ook goed :+ Gaat me er eigenlijk om of ik 't kan vergelijken met bijvoorbeeld 't simpele menu van m'n Cyberhome 402, of dat 't meer MediaCenter-achtig is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
't is erg simpel.

Menu voor direct afspelen van cd/dvd/mediafiles:
  • apparaat aan, keuzescherm (kijkt zelf naar inhoud drager) met 3 opties: movie/photo/music (op zich logisch want je kunt gewoon van harde schijf lezen, en dan staat ook alles doorelkaar)
  • keuze voor bestand om af te spelen (bestandsnaam)
  • afspelen
En menu voor diverse instellingen:
  • instellingenmenu video/audio/www(online updaten firmware)/wifi
Met daaronder de mogelijkheden die je wenst, bijv video: 4:3/4:3 letterbox/9:16/overscan, en voor audio 5.1/stereo en nog wat mogelijkheden.*

(* ik doe 't hier op mijn werk even uit mijn hoofd - ik check thuis even of 't klopt. Als er behoefte naar is, zet ik wel de handleiding online (PDF of JPG's ) - ik kan echter alleen op Imageshack laten hosten, ik gebruik mijn webspace (nog) niet :) )

• gtissink
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08-2025
Heb hem aan de slinger zonder enige problemen
staat nu wireless beneden en de server staat op zonder

alleen weet niet of en hoe ik de webradiostations kan
aanpassen

je kan voor het configureren van de WiFi dongel ook de
meegeleverde stekker gebruiken (werkt perfect op laptop)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Heb je WEP-encryptie aanstaan?
Met MAC-adres ingevoerd (1 of 2? - alleen dongle of dongle + Netplayer?)?

• gtissink
Weet ik even niet uit mijn hoofd en kan even niet kijken. Maar dacht het wel, want de laatste
keer dat iik met mijn laptop aan het knoeien was vroeg de verbinding weer om een wep-key
Met MAC-adres ingevoerd (1 of 2? - alleen dongle of dongle + Netplayer?)?
De player meldt zich aan bij de dongle en de dongle verbind met de router/server.
Als ik weer thuis ben zal ik even de instellingen nalopen en hier op het topic zetten.

Ik heb een W2k3 server en een D-link DI-624+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Thanx, ik zit er regelmatig - weinig tijd - even mee te stoeien, en dan lukt het me niet snel genoeg... :/

• iceme
Weet iemand al of hij xvidjes met een resolutie van 1280*720 goed afspeeld? met AC3 geluid en subs?, als dit werkt dan bestel ik hem gelijk namelijk, hij hoeft geen HD af te spelen, maar ik heb redelijk veel HDxvidjes namelijk :P

[ Voor 22% gewijzigd door iceme op 06-12-2005 12:00 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Volgens mij is resolutie geen probleem... maar dat heb ik niet getest eerlijk gezegd...

• iceme
Ramzzz schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 12:09:
Volgens mij is resolutie geen probleem... maar dat heb ik niet getest eerlijk gezegd...
Ik bedoel dat tie niet gaat stotteren omdat bv de bitrate te hoog is, dus misschien dat je het voor mij zou willen proberen, je zou bij mij dan hoog stijgen in mijn toffe gotters top 10 :P _/-\o_

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Dan zou ik eerst zo'n HDTV-Xvidje te pakken moeten krijgen... :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
hier kan je enkele HD divxjes downloaden :) 1280x720
en hier in WMV...

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 06-12-2005 21:58 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Voor zover ik kan beoordelen, trekt-ie dat niet. Mijn Mac (G4 met GF2MX400/64MB) evenmin...

Zouden andere DVD-spelers het wel trekken dan? :?

• iceme
Pinnacle Showcenter 200 zou het volgens mij wel moeten kunnen, aangezien deze ook echt HDTV ondersteund, maarjah deze is nogal een stuk duurde maar ook dit weet ik niet zeker, tis zo jammer dat dit nooit ergens getest word :( ik vind het wel jammer van de liteon dat tie niet werkt het apparaat heeft een hele mooie prijs :'(

• Larsowiets
Heeft iemand anders er ook last van dat als er een stukje video (divx) wordt afgespeeld met flitsen en vuur en dergelijke, het beeld gaat schokken? Ook heb ik dat als een stuk bos met een hoop bewegende bladeren in beeld komt. Hij kan heel snel bewegende beelden niet aan.
Zit nu de seizoenen van Stargate te kijken en daar flits nog al eens wat.

Had eigenlijk gehoopt dat hier een firmware update voor zou zijn. Maar zoals ik al eerder gemeld heb kan ik niks vinden over deze speler, op de site van Liteon dan.

I WAS HERE

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
En dat ligt dus absoluut niet aan je rip? :?

Verwijderd

Speelt dit ding DVD's van de PC af? Van gemounte ISO's of DVD directories VIDEO_TS?
Deze info krijg ik nergens te pakken. Ramzzz heb jij dit al geprobeert?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik heb 'm op 12 meter van mijn PC staan bij m'n TV en de wifi instellen is me nog niet gelukt...

Als je je ISO's mount, dan zouden ze afspeelbaar moeten zijn lijkt mij, evenals een mapje VOB's, maar zeker weten kan ik het voorlopig niet.

Ik heb een paar DVD's met niet-werkende menustructuur, evenals een met een vage NTSC-codering... Die pakt-ie niet, dus misschien zal een mapje VOB's dus ook niet lukken...

Don't blame me als het niet lukt :Y)

Je zou overigens hetzelfde kunnen bereiken/testen met een DVD-RW waarschijnlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 12-12-2005 12:58 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb sinds een paar weken ook de lvd 2010 en gebruik hem met veel plezier.

Je kan ipv de standaard server software ook andere gebruiken zoals de:
- http://www.oxyl.de/homepage/index.php?l=EN
- http://www.swisscenter.co.uk (ziet er erg mooi uit op de screenshots, maar configureren is erg onoverzichtelijk).
- http://www.neuston.com/en/mc500download_win.php

(je hebt een aangepaste web.xml bestand nodig om hem aan de praat te krijgen:
http://rapidshare.de/files/9060537/web.xml.html
Kopieer web.xml naar:
Program Files\Neuston Media Centre\webapps\ROOT\WEB-INF).

Ikzelf gebruik Neustron die zo goed hetzelfde is als de liteon software, maar er veel beter uitziet en gebruiksvriendelijker is t.o.v. oxyl.

Heb zelf de wireless functie nog niet getest aangezien ik het nog niet nodig heb, maar ik neem aan dat het gewoon werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door XthinkZ op 23-01-2006 18:55 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Oh, nu je't zo meldt, ik heb die Liteon-serversoftware nooit aan de praat gekregen... helemaal vergeten te melden :/ Ik ga deze alternatieven maar eens checken! Thanx hiervoor...

• XthinkZ

XthinkZ

Ramzzz schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:24:
Oh, nu je't zo meldt, ik heb die Liteon-serversoftware nooit aan de praat gekregen... helemaal vergeten te melden :/ Ik ga deze alternatieven maar eens checken! Thanx hiervoor...
Klopt, ik kreeg een foutmelding. na wat zoeken las ik dat het door een verkeerde java versie kwam.
De neustron software zit de juiste java software bijgeleverd, zodat na de installatie de liteon wel werkt.

Zodra ik kan zal ik de web.xml file hier posten zodat je gewoon de neustron software kan gebruiken.

edit:

zoals belooft:

kopieer web.xml naar:
Program Files\Neuston Media Centre\webapps\ROOT\WEB-INF

Veel plezier!

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 12-12-2005 21:28 ]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
Mooi topic dit, ik ga zelf ook zo'n bakkie kopen, 99 euro is geen geld.
Zodra ik hem binnen heb volgen mijn ervaringen.

• XthinkZ

XthinkZ

Hier nog server software van transgear die ook werkt:
http://www.trans-technology.com/default.asp?PAGE=download.

En een handleiding gevonden op inkoopacties.net om wireless module in te stellen.
http://84.105.159.68/Handleiding.doc

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
kewl... thx!

• FireAge
Ik heb hem net ontvangen.
Alles ziet er ok uit.
Alleen de de voeding van de wireless adapter heeft een aansluiting die niet in mijn stopcontact past.
Twee rechthoekige pluggen voor de stroom een een grote rechtehoekige plastic plug vertical in het midden eronder.

Maar goed, ik maak toch geen gebruik van de wireless verbinding aangezien ik er toch al een netwerkverbinding heb liggen.

Hij speelt een dvd prima af.
Hij speelt xvid met mp3 audio met 624x352 met 24 fps prima af.
Hij speelt een xvid met ac3 audio met 960x544 met 24 fps niet goed af:
hapering en groene fouten. (blijkbaar te groot formaat).
Hij speelt een VIDEO_TS goed af, maar je moet dan wel zelf de juiste .vob file selecteren!
Regiovrij te maken door op slow, 2,9,6,0 te drukken wanneer in het hoofdmenu.
Hij speelt MP3's af, hij speeld jpeg's af.
Hij speelt een mpg goed af met 224 kb/s, 30 fps, 480 x 480.
Hij herkent .ogm files niet.

Hij werkt uitstekend met de transgear media server softwre.
Die van liteon deet het niet, waarschijnlijk omdat ik geen java 1.42 heb, maar 1.5.

Mocht ik meer te melden hebben, dan volgt dat.
Mocht iemand vragen hebben, hoor ik het wel.

[ Voor 1% gewijzigd door FireAge op 23-12-2005 18:40 . Reden: spelling ]

• dbzdragon
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat als je de extensie van het .ogm-bestand wijzigt naar .avi? Speelt ie hem dan wel af?
Hoe zit het met .mkv en eventuele toekomstige firmware updates?

• Klippy
  • Laatst online: 21:19

Klippy

Still Game

Ziet er goed uit.

Zit toch ook een gewone UTP stekker aan zeker? Zie ik zo snel niet. Heb toch de router onder de TV kast staan dus lijkt me makkelijker dan draadloos.

En ik heb tot nu toe al mijn films op Cd staan met een SRT erbij in dezelfde naam als de AVI, die worden dan gewoon vanzelf herkend? Lijkt me ook logisch, maar is wel essentieel :P
En DivX 6 werkt ook?

Zo ja ben ik 99 euro armer morgen. Dus ik hoor het graag :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• XthinkZ

XthinkZ

dbzdragon schreef op woensdag 28 december 2005 @ 04:31:
Wat als je de extensie van het .ogm-bestand wijzigt naar .avi? Speelt ie hem dan wel af?
Je kan niet herkende bestanden ook om laten zetten met virtualdub naar standaard divx terwijl je een filpmje aan het kijken bent. Duurt ongeveer 1,5-2,5 uur met een redelijke pc.

Zo doe ik het :).

• FireAge
dbzdragon schreef op woensdag 28 december 2005 @ 04:31:
Ik zal het straks even bekijken, maar het lijkt me sterk.

EDIT:
Nee, dat werkt niet, hij doet ook geen mkv.
Firmware updates kun je wel vergeten, liteon heeft he al op discontinued staan.
Dan kun je misschien beter hiervoor gaan:
http://www.inkoopacties.net/ia/twrztkl2

precies hetzelfde apparaat, maar dan van transgear.
Die brengen nog wel firmware updates uit.
Klippy schreef op woensdag 28 december 2005 @ 05:41:
Ziet er goed uit.

Zit toch ook een gewone UTP stekker aan zeker? Zie ik zo snel niet. Heb toch de router onder de TV kast staan dus lijkt me makkelijker dan draadloos.

En ik heb tot nu toe al mijn films op Cd staan met een SRT erbij in dezelfde naam als de AVI, die worden dan gewoon vanzelf herkend? Lijkt me ook logisch, maar is wel essentieel :P
En DivX 6 werkt ook?

Zo ja ben ik 99 euro armer morgen. Dus ik hoor het graag :)
Er zit gewoon een UTP ingang op. Daar kunt je ofwel je wifi module inpluggen of gewoon een kabel.
Ik heb zelf geen avi's met srt, maar ik zal even een willekeurige srt downloaden en die onder dezelfde naam in de directory zetten als een avi.

Ik heb intussen ook de transgear ultimate media server 2.0 gedownload.
http://www.trans-technolo...?PAGE=faq_ultimate_server
Bevindingen volgen zodra ik tijd heb om hem te testen (mijn vriendin heeft het apparaat meteen ingepikt voor haar gilmore girls afleveringen ;) )

EDIT: Ik heb test.avi en test.srt in dezlfde directory staan, beide uit een ogm gedemuxed. MPC pakt hem prima, maar de liteon draait alleen de avi zonder subtitles. Je zou dan dus met avimux moeten werken of een duurder/beter apparaat aan moeten schaffen. Bijvoorbeeld uit bovenstaande link.

[ Voor 23% gewijzigd door FireAge op 28-12-2005 11:03 . Reden: verkeerde link en spelfouten ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Jammer, dat had ik toch echt wel verwacht.
En ook jammer dat hij toch al vrij oud is, maarja de prijs is er ook naar.

Maar dit wordt hem toch niet dan, las dat de beeldkwaliteit ook niet alles is, maar als hij niet eens een srt gaat afspelen..
Jammer :)

• XthinkZ

XthinkZ

Als het goed is kan hij gewoon subs afspelen hoor?
Ik zal het later nog eens proberen, ben niet thuis.

• Klippy

Klippy

Still Game

Graag, lijkt mij namelijk ook dat dit gewoon moet kunnen :P

En DivX 6 support? Alles daarna zien we dan wel weer, maar heb nu toch al een aantal films in 6.

• XthinkZ

XthinkZ

Heb je een bestand voor me om te testen?

• FireAge
Als je de ultimate server draait kun je iig divx 6 afspelen.
Tenzij je direct van cd/dvd bedoelt.
Dat zou ik dan even moeten testen.
Ik zal straks even een avi reencoden met divx6 en het je laten weten.

De ultimate server is iig een stuk beter dan de standaard server.
Je kunt per file selecteren wat af te spelen is etc.
In de originele software kun je alleen een video directory kiezen.

Verder is het gebruik van webradio er ook makkelijker in.

• Klippy

Klippy

Still Game

Dus als ik het goed begrijp zorgt de server gewoon voor decodering?
Dat zou wel handig zijn ivm support ja, snapte al niet hoe dat in zijn werk ging. Want dan zouden toekomstige formaten nooit meer afgespeeld kunnen worden... Dat zou ik wel een groot pluspunt vinden.

Zou al voldoende zijn als alleen daar dan DivX6 support op zit.
Blijft een interessant apparaat natuurlijk voor z'n prijs :)

En wordt het uiterlijk van je menu dan ook bepaald door de server? Zou ook mooi zijn. Ik heb echt geen ervaring met dit soort apparaten.. Dus bijvoorbeeld die IMDb support die ik ergens in die software zag zou ook gewoon kunnen werken?
Jammer dat ik nergens een goede review kan vinden van dit soort apparaat :P

• FireAge
Ik heb net divx6 getest, en dat werkt prima, is blijkbaar dus niet anders dan divx5.

Ja die mediaserver converteert live naar mpeg2, heb je wel een 1.5 GHz of meer proc voor nodig (wat ik dus niet heb :( )
Maar het mooie is dat het van transgear is (concurrent) en dat hij gewoon werkt met de liteon.

EDIT:
Ja, uiterlijk van je menu hangt af van de software.
Je kunt gebruik maken van oxyl das freeware alternatieve media server.
Ik heb neuston niet aan de praat gekregen, maar transgear server en ultimate server wel.

Grootste nadeel vind ik de beperkte ondersteuning voor .vob
Hij speelt ze wel af, maar geeft je geen dvd functionaliteit. (menu etc)
Ik zou ze dan dus eerst moeten branden op een dvd+rw

[ Voor 41% gewijzigd door FireAge op 28-12-2005 13:12 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Bedankt voor de info.
Vanavond toch maar bestellen dan :)

Heb een Athlon 2400+ en nu gebruik ik TV out, maar dat is verre van ideaal. Metd eze player kan de PC iig ook nog gebruikt worden voor wat internetten tijdens het film kijken, voor een DivX zal je toch geen 1500Mhz nodig hebben? Als ik nu DivX kijk is de CPU nog geen 40% dus lijkt me niet zo'n probleem.
Voor 99 Euro zal het altijd beter zijn dan de huidige situatie lijkt me.

Wat ik wel nog zeer op prijs zou stellen is als iemand nog eens kan checken hoe dat nou zit met AVI en SRT op een CD, want dat vind ik toch redelijk belangrijk, al is het niet perse noodzakelijk nu ik er over denk.

• XthinkZ

XthinkZ

De mediaserver is eigenlijk gewoon een webserver die op via een leuke interface bestanden serveert.

De Liteon heeft een hele primitieve ingebouwde webbrowser die op het ingevoerde ip adres de pagina van de webserver leest, dus de server bepaald het uiterlijk.

Probeer maar eens wat sites te bekijken, de transgear kan gewoon de favorieten van je pc serveren, dan zie je wat ik bedoel.

Uiteindelijk kan de liteon via de browser links naar de juiste bestanden openen en de ingevbouwde chip decodeert de bestanden zodat je ze kan zien op je pc.

De server kan inderdaad bepaalde bestanden direct converteren, maar dat geldt niet voor alles.

Al met al ben ik erg tevreden met dit apparaat, en het is echt een gemak om films te bekijken op je pc.

Heb nog geen ondertitels geprobeerd, maar zal dat vanavond eens proberen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Het is al avond :P
Sorry voor het ongeduld, maar wil bestellen.

Ofja ik ga gewoon bestellen :)
edit:

Besteld, had toch nog geen kerstcadeau :P

Hij is binnen.

Kwaliteit van DivX en XviD valt me echt mee, erg netjes.
Alleen jammer dat die subs niet werken, misschien nog eens een oplossing voor zoeken.
LAN werkt ook, ben nu de Neustron aan het downloaden, maar tot nu toe een leuk ding :)

[ Voor 69% gewijzigd door Klippy op 02-01-2006 03:38 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Na 2 dagen spelen ben ik vrij tevreden, die Oxyl software is erg leuk, maar ik kom er nu dus achter dat er helemaal geen ondertiteling support is... :/

Vanaf CD of DVD boeit me niet eens, maar ik dacht dus dat dat streaming wel gewoon lukte. Alelen schijnt dat dus niet oz te zijn :/
En Lite-On heeft al deze spelers de deur uit gedaan. Hij is verder identiek aan de Trans-Gear DVX-500E, maar die heeft wel ondersteuning voor ondertitels...

Ik vond dit forum http://www.mpeg-playcente...s=0&postorder=asc&start=0 daar reageet iemand die de nieuwste TransGear firmware heeft geflasht, maar degene die het na hem probeerde schijnt z'n speler naar de hemel te hebben geholpen op deze manier. Helaas is die firmware niet zo te downloaden dus daar hoef ik ook geen discussie over op GoT, is alleen ter informatie :P

Maar ik baal best wel nu, want ik had wel ondertitel support verwacht. Neem aan dat jullie dit ook nooit gelukt is dan? Ook niet met andere server software?
Dacht ik eindelijk een goede goekope speler te hebben en dan is er weer dit, aaargh!

Maar goed ik geef de moed niet op.. :Y)

[ Voor 87% gewijzigd door Klippy op 02-01-2006 03:46 ]

• FireAge
Ik wil niet betweterig overkomen, maar ik zei al dat hij geen subtitel support had.
Je kunt natuurlijk de subtitle in je avi streamen, zodat hij erin gebakken zit, maar verder geen subs.
Kun je doen met submax.

Tx voor die transgear link, daar gaan we eens fijn mee spelen :)

EDIT:
Hmm, ziet er naar uit dat die firmware grap niet gaat werken :(
Erg jammer.
Die ultimate server 2 van transgear gewoon beschikbaar via de muilezel.
Maar persoonlijk vind ik hem niet fantastisch.
Heb jij neuston aan de praat gekregen, bij mij zegt hij access denied :?

[ Voor 34% gewijzigd door FireAge op 03-01-2006 09:08 ]

• XthinkZ

XthinkZ

FireAge schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:00:
EDIT:
Heb jij neuston aan de praat gekregen, bij mij zegt hij access denied :?
XthinkZ schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:55:
[...]
edit:

zoals belooft:

kopieer web.xml naar:
Program Files\Neuston Media Centre\webapps\ROOT\WEB-INF

Veel plezier!

[ Voor 64% gewijzigd door XthinkZ op 03-01-2006 09:39 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Mja ik zie het, maar dacht dat jij het had over CD, dacht dat streaming wel zou werken. Wist niet de speler ook de ondertitel regelt als je speelt via de server.
Volgens mij moet het op een of andere manier gewoon mogelijk zijn om die subs mee te geven met je server stream, alleen bestaat dat niet dus misschien vergis ik me :+

En die Neustron zegt bij mij ook Acces Denied, volgens hun site isdat omdat je een ander merk speler hebt. Die XML file werkt bij mij niet :) De Transgear software is trouwens precies hetzelfde en die werkt wel.
Maar vind Oxyl toch veel fijner eigenlijk..

Trouwens voor 99 Euro heb ik ook geen spijt van de aankoop, heb zelf toch geen subs nodig, maar als ik met pa en ma film kijk is het wel handig...
En die transgear is flink duurder. Bij Inforamtique is deze speler ook weer 149 nu zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Klippy op 03-01-2006 10:25 ]

• FireAge
Ik ben blij dat je je niet bekocht voelt over het apparaat.
Tx voor de link. Ik zal die xml file even proberen.

Wat betreft die sub streamen:
Dat moet inderdaad kunnen, ik kan me herinneren dat ik een progje heb waarmee je een 10 mb avi creert die als intermediate fungeerde voor o.a. virutaldub.
Misschien werkt dat hier ook me :)
Ik zal er vanavond even naar kijken.

Ik heb ook even een request gedaan naar die firmware van de transgear op dat forum.
Je weet maar nooit ;)

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ben ook al druk aan het zoeken naar software die dat kan regelen ja.
De Oxyl software stuurt zo te zien nu gewoon de bestanden door naar de player en laat hem die dan decoderen, heb nu ook amper CPU load. Ik geloof dat het ook in te stellen is dat je PC decodeert en dat kant en klaar door stuurt, doet de originele LiteOn server ook geloof ik dus dat zou wel helpen denk ik om subs mee te sturen.

Maar als je nog eens wil kijken en wat tegen komt hoor ik het graag.
En die firmware zou volgens mij ook moeten werken, zou wel erg mooi zijn... Want het is precies hetzelfde apparaat, alleen het merkje en de firmware is anders... Maar op dat forum geven ze hem niet omdat het officieel niet mag, maar ka de FW ook nergens vinden.
edit:
Ga nu nog even met de Transgear server spelen, die speelt ook WMV etc af, doet Oxyl ook niet nu, dus die doet op de server decoderen in elk geval.. Dan vind ik ook dat ik subs moet kunnen meesturen, hou jullie op de hoogte..

Edit 2:

Hmm WMV werkt daar ook niet mee, blijkbaar allen op de Transgear.
Maar hij doet wel decoderen op de server...Dus zou ik ook verwachten dat hij WMV zou moeten spelen, wazig allemaal :P
Nog maar even verder zoeken...

[ Voor 25% gewijzigd door Klippy op 03-01-2006 11:35 ]

• FireAge
Gebruik je de transgear server software 2.2c of de ultimate server 2?

EDIT:
Dit kreeg ik als response over die firmware:

PM Support is only for Club Members.
Even if you where, i could not give you the FW as we are bound by NDA not
to release FW to third parties or members. There are other ways to get your
hands on the FW by finding the Update Link...

You bought the LiteOn very cheap as it was EOL, and that brings FW
updates not be made on these players from LiteOn... Sorry! The only
possible way is to find out the online Update link from Trans-Gear and even
after you do, the FW checks for authentication of the Player ID if matching
a previous FW from Trans-Gear by now.

[ Voor 85% gewijzigd door FireAge op 03-01-2006 21:05 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

De 2.2C

Jammer van die firmware, al denk ik dat het best te kraken zal zijn die controle op vorige firmware. Want dat is ook de enige manier om te bepalen of het een TransGear of LiteOn is. Heel oude TransGear installeren die nog geen check heeft en dan nieuwe FW erop zal ook wel werken.
Maar mijn kennis is niet zo groot om dat ff te gaan proberen :P Heb die FW ook niet trouwens en het risico is me wat groot :)

edit:

Pfff ik lees nu dat die Ultimate server alleen WMV ondersteuning heeft :D
Dat had ik vanmiddag ook al 3x gezien, maar had toch de verkeerde software :z Had niet geslapen vannacht, is te merken, ben inmiddels weer bij geslapen :+
Dan ga ik die eens installeren :)

[ Voor 27% gewijzigd door Klippy op 03-01-2006 22:45 ]

• FireAge
Ja, niks aan te doen.
Die subtitles zijn me geen 50 euro waard.
Ik code ze er wel gewoon fixed in.
Ik ga gewoon een library maken waarin ik al mijn films divx 5 recode met subtitles erin gebakken.

• Klippy

Klippy

Still Game

Had je nog gekeken voor dat programma dat je zei?
Of nog tips voor een goed en redelijk snel iets dat subtitels in de film kan zetten?
Heb je toevallig ook US2.0?

• XthinkZ

XthinkZ

Ik vond dit net op google:

http://divxstation.com/article.asp?aId=100

• Klippy

Klippy

Still Game

Bedankt :)
Morgen ofzo eens proberen.

• FireAge
Nee, niet nog niet gevonden.
Deze is ook makkelijk voor subs:
http://www.divx-digest.com/software/submax.html

• gtissink
Sorry boy's was een beetje laat met de reactie.
Ik zat in een hotel en had vaak geen internet verbinding.

Maar op de vaag of wep encripty aan staat JA, geen enkel probleem.

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb net even een stukje film met ondertitel gemaakt met behulp van vobsub en virtualdub, werk goed :) .

edit:
Grappig ik heb dus een film van 700 mb geconverteerd naar xvid5 codec en lame mp3 48.000 hz@128Kbit en ondertitel erbij.

Duurde op m'n xp2500 45-50 minuten en het bestand is nog maar 229mb en de kwaliteit is net zo goed.

Ik ben nu tweede cd aan het converteren met de xvid6 codec duurt ook ongeveer 50 minuten zegt ie maar bestand wordt nu ongeveer 430mb.

[ Voor 66% gewijzigd door XthinkZ op 05-01-2006 23:20 ]

• Larsowiets
Ik heb nu de Netgear software geinstalleerd. Werkt veel beter dan de orginele Lite-On software. Ik kan nu een map met een CD selecteren en "play all" doen. Iets wat naar mijn weten niet kan met de Lite-On software, daar moest ik nummer voor nummer selecteren. Een flinke verbetering dus :) .

Wat ik nu wel mis is zijn de online radio stations :'( . Die staan niet in de software van Netgear. Is dit op te lossen? Het enige wat ik nu krijg is een lijst met zogenaamde bookmarks. Maar dat is gewoon de lijst met favorieten uit mijn Internet Explorer. Is dit op te lossen door simpelweg radiostations in mijn favorieten lijst te zetten?

Het afspelen van DVD gaat ook zeg maar kl*te. Kan alleen maar de grote video bestanden selecteren uit de Video_TS map. Krijg geen menu, dus geen ondertitels, ook niet met het subtitle knopje op de remote. Hoe is dit op te lossen? Moet ik een ander bestand selecteren die als een soort snelkoppeling werkt voor de rest van de bestanden, en dus de volledige functionaliteit van de DVD mogelijk maakt?

Bij voorbaat dank. _/-\o_

I WAS HERE

• FireAge
Online radio kun je doen via oxyl software bijvoorbeeld.
Ow, en met netgear bedoel je transgear neem ik aan.
Ik kan je de software van neuston aanraden. Met de hint van XthinkZ kun je die prima gebruiken.
Verder is de dvd uit een map inderdaad beperkt tot het direct afspelen van vobjes.
Dus geen menu etc.

Je zou natuurlijk een dvd+rw ervoor kunnen gebruiken, maar dat haalt weer het idee netplayer weg :(

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:30
Larsowiets schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:54:
Ik heb nu de Netgear software geinstalleerd. Werkt veel beter dan de orginele Lite-On software. Ik kan nu een map met een CD selecteren en "play all" doen. Iets wat naar mijn weten niet kan met de Lite-On software, daar moest ik nummer voor nummer selecteren. Een flinke verbetering dus :) .

Wat ik nu wel mis is zijn de online radio stations :'( . Die staan niet in de software van Netgear. Is dit op te lossen? Het enige wat ik nu krijg is een lijst met zogenaamde bookmarks. Maar dat is gewoon de lijst met favorieten uit mijn Internet Explorer. Is dit op te lossen door simpelweg radiostations in mijn favorieten lijst te zetten?

Het afspelen van DVD gaat ook zeg maar kl*te. Kan alleen maar de grote video bestanden selecteren uit de Video_TS map. Krijg geen menu, dus geen ondertitels, ook niet met het subtitle knopje op de remote. Hoe is dit op te lossen? Moet ik een ander bestand selecteren die als een soort snelkoppeling werkt voor de rest van de bestanden, en dus de volledige functionaliteit van de DVD mogelijk maakt?

Bij voorbaat dank. _/-\o_
Welke versie heb je geinstalleerd als ik vragen mag, ik heb hem vrijdag ook besteld en wil er wel een beetje goeie software voor hebben

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Speedfightserv
ik heb de dvd speler binnen. er zit alleen een amerikaanse stekker aan de wireless adapter.
Hebben meer mensen dit gehad? en hoe hebbe jullie dit opgelost? ik las dat 1 iemand het al meegemaakt heeft maar had geen antwoord gestuurd hoe hij het heeft opgelost

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12
Speedfightserv schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:22:
ik heb de dvd speler binnen. er zit alleen een amerikaanse stekker aan de wireless adapter.
Hebben meer mensen dit gehad? en hoe hebbe jullie dit opgelost? ik las dat 1 iemand het al meegemaakt heeft maar had geen antwoord gestuurd hoe hij het heeft opgelost
Bij mij zat er een verloopstekker bij.

• Klippy

Klippy

Still Game

Zat er bij mij ook bij.

Maar ik gebruik geen WLAN op dat ding.

• Speedfightserv
ik heb een verloopje kunnen lenen. in het begin werkte de wireless bridge goed. nu lijkt het wel of hij niet meer "opstart". Het lampje begint te knipperen als ik de stroom erop zet, normaal pakte hij dan wireless en een netwerk verbinding via bv de pc. Nu begint hij te knipperen pakt een netwerk verbinding met de pc en begint weer overnieuw. de pc zegt ook telkens dat de netwerk kabel eruit gehaald is, ook kom ik niet meer op de webinterface

ik heb al het een en ander gegoogled maar kan er niks over terug vinden.
iemand een idee? Een reset knop kon ik niet vinden op het apparaatje

Alvast Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Speedfightserv op 26-01-2006 08:58 ]

• FireAge
Bij mij zat er geen verloopstekker bij dus die heb ik zelf moeten halen voor 6 euri bij de local electroboer. Anders moest ik het apparaat terugsturen naar de winkel en dat zo me meer kosten.

Ik werk zelf ook niet met WLAN maar je zou hier kunnen kijken:

http://www.inkoopacties.net/ia/twrztkl2/3

daar zijn meer mensen er mee bezig geweest.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 12:21
Iemand ook het probleem dat het CD laatje niet open gaat? :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Nee nog niet gehad.
Maar heb die CD la volgens mij pas10x gebruikt, kijk bijna alleen DivX nu :+

Komt er wel nog geluid uit als je op de knop drukt? Hoor je 't motortje wat doen of reageert hij helemaal niet op 't knopje?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
OK, guys. Kan iemand me hiermee uit de brand helpen? Ik ben in eerste instantie nogal laks geweest en heb dit apparaat slechts als schijfjesvreter gebruikt, DVD, Divx, Xvid. Nu wilde ik maar eens met een (kabel)netwerkje gaan doen. UTP getrokken, aangesloten op de router, en voilà!

Althans dat dacht ik. Ik heb inmiddel die Neustron-software geinstalleerd, alle poortinstellingen, instellingen op de router, firewallpoorten open, IP adressen gecheckt en ingevoerd. Ook heb ik die web.xml-file vervangen. Mapjes geshared op mijn 'server'-PC, in Neustron de juiste mapjes ingesteld per bestandstype, incl. watchfolder.

Nou blijft de Lite-on de ene keer dat de login lukt, beweren dat mijn video/mp3/fotomapjes leeg zijn (hij toont ze niet, maar er staan op de server wel gewoon bestanden in), de andere keer krijg ik geen toegang tijdens login (waarbij wel gewoon de Neustron-splashscreen, ter controle steeds een andere 'themekleur' gebruikt, wordt getoond). Ik word er eerlijk gezegd nogal knetter van. Wat kan ik nu nog verkeerd hebben gedaan? Verkeerde firmware? Ik weet het niet meer... :/

• XthinkZ

XthinkZ

Het is belangrijk dat in de video folder alleen video bestanden zit, andere typen bestanden laat hij gewoonweg niet zien. Ditzelfde geldt voor mp3tjes moet je kiezen dat je muziek wilt afspelen en daarvoor een map sharen met alleen mp3, voor foto's enz. Als al je instellingen kloppen, dan meld ie je pc automatisch aan op je liteon. Dat wil zeggen als je je pc opnieuw installeert en je noemt hem server, en vervolgens neuston erop zet, film map shared, xml file kopieert en de server start, je als je je liteon start je direct onder je dvd speler de naam server ziet staan en blauw opgelicht.

Misschien wat omslachtig, maar misschien moet je even je instellingen posten, dan kan ik nagaan of je iets op de verkeerde plek of iets verkeerd ingesteld hebt.

• Klippy

Klippy

Still Game

Geen idee, Neustron werkte hier ook niet.

Maar ik heb ze inmiddels allemaal getest en de Oxyl vind ik echt het beste. Veel opties, stabiel, makkelijk, lage systeemeisenen ziet er goed uit. Hun support is ook goed, leuk forum enzo. Bevat veel beter dan die commerciële spullen. Enige nadeel is dat je de cliënt moet runnen en daarnaast nog een Apache server. Installeren is simpel, maar het vreet wel constant ongeveer 25MB geheugen samen. Voordeel is dan wel weer dat het gewoon via een browser werkt en je dus veel meer mogelijkheden hebt.
Ik denk er zelfs aan om in de toekomst een eigen plugin te maken voor steaming video, zoals van uitzendingemist.nl of Talpa. Alleen die kwaliteit is me nu nog iets te laag, maar het is gewoon mogelijk als je het op de PC laat decoderen. Heb al wat succesvolle tests gedaan :P
Maar ik heb ook nog UltimateServer 2.0 geïnstalleerd staan, die zet ik alleen aan als ik hem nodig hebt.
Dat werkt helemaal simpel, die hoef je zelfs niet in je speler op te geven, gewoon de speler aan en hij staat er vanzelf tussen :) Gebruik die ook alleen voor WMV en MOV files etc. Maar die is weer niet gratis.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
8)7

Ik zat nog even (let wel ik ben al een week aan het pielen 's avonds) in de instellingen van Neustron te grasduinen, en denk ineens, "Goh, laat ik voor de grap eens dat 'enable MAC-address control' uitvinken".

Ik weer naar de huiskamer, Lite-on aan. Hij doet het direct... :D

Waar een (kennelijk nogal zeldzaam) helder moment al niet goed voor is om 5 voor 2 's nachts.

Thanx anyway manne! :)

• XthinkZ

XthinkZ

Ramzzz schreef op zondag 16 april 2006 @ 01:57:
8)7

Ik zat nog even (let wel ik ben al een week aan het pielen 's avonds) in de instellingen van Neustron te grasduinen, en denk ineens, "Goh, laat ik voor de grap eens dat 'enable MAC-address control' uitvinken".

Ik weer naar de huiskamer, Lite-on aan. Hij doet het direct... :D

Waar een (kennelijk nogal zeldzaam) helder moment al niet goed voor is om 5 voor 2 's nachts.

Thanx anyway manne! :)
Die staat standaard uit. Zelf zomaar aan lopen vinken? Ben je lekker wezen pielen :p.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Kun je nagaan... :|

Maar goed, ik heb er nu - eindelijk - volledig plezier van. Dat wifi ging me te moeizaam, en een draadje is wel zo stabiel qua verbinding.

Nu kan ik eindelijk alle mogelijkheden van dit apparaat benutten. Alleen jammer van de subs... :/

• Klippy

Klippy

Still Game

Die subs zijn inderdaad erg lastig... tot nu toe heb ik ze nog niet nodig gehad, maar wil binnenkort wat films bekijken in andere talen dan het Engels, dus dan heb ik ze wel nodig.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om de Transgear firmware te flashen, maar die is niet te downloaden en officieel mag het niet. En je weet ook niet of het werkt, als je speler daarna kapot is ben je nog verder van huis. Dat is wel de enige oplossing om ondertitels te krijgen via een DivX CD of DVD.
Maar volgens mij moet het nog steeds mogelijk zijn om op een of andere manier via de server die ondertitels te sturen.
Normaal wordt de DivX stream gewoon naar de speler gestuurd en daarnaast de ondertiteling. De speler doet dan DivX decoderen en de ondertiteling op het scherm tonen. Althans, de Transgear, de Lite-On doet niks met de ondertitels.
UltimateServer doet echter op de PC de DivX decoderen en die stuurt een MPEG stream naar de speler, de speler doet daar verder niks mee, die laat het gewoon zien.
Nu heb ik weinig verstand van video decoding, maar als het op een of andere manier mogelijk zou zijn om ondertitels in te voegen in die MPEG stream zou het probleem opgelost zijn. Dat houdt natuurlijk wel in dat je van die ondertitels een MPEG moet maken en dat frame voor frame moet samenvoegen met de film en daarna pas naar de speler moet verzenden.
Dus ik ben eigenlijk bang dat dat nog te vel processorkracht vergt, maar daar heb ik weinig zicht op, misschien valt dat ook wel mee, omdat je niet nog terug hoeft te coden naar DivX, het is gewoon 2 plaatjes samenvoegen 24 keer per seconde.

Er bestaat alleen (zover ik weet) geen software die dat kan, ondertiteling op je PC is ook gewoon 2 aparte lagen. En directVobSub bijvoorbeeld heeft wel een optie om streams te ondertitelen, maar die stuurt ook gewoon de onderitels apart mee, dus dat helpt ook niks.

Denk dat ik me hier nog eens in ga verdiepen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien is het ook mogelijk om ondertitels alvast te coderen naar een afbeelding en die met elk frame mee sturen in een tweede MPEG stream, maar ik betwijfel of die speler 2 streams tegellijk aan kan.
Het is maar lastig :+

• XthinkZ

XthinkZ

Klippy schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:10:
Er bestaat alleen (zover ik weet) geen software die dat kan, ondertiteling op je PC is ook gewoon 2 aparte lagen. En directVobSub bijvoorbeeld heeft wel een optie om streams te ondertitelen, maar die stuurt ook gewoon de onderitels apart mee, dus dat helpt ook niks.

Denk dat ik me hier nog eens in ga verdiepen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien is het ook mogelijk om ondertitels alvast te coderen naar een afbeelding en die met elk frame mee sturen in een tweede MPEG stream, maar ik betwijfel of die speler 2 streams tegellijk aan kan.
Het is maar lastig :+
Als je van te voren weet welke film je ondertitel wilt hebben:

XthinkZ in "Lite-On LVD-2010 DVD/Divx NetPlayer Mpeg..."

Kost je ongeveer 50 minuten.

[ Voor 47% gewijzigd door XthinkZ op 16-04-2006 17:16 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

XthinkZ schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:15:
[...]

Als je van te voren weet welke film je ondertitel wilt hebben:

XthinkZ in "Lite-On LVD-2010 DVD/Divx NetPlayer Mpeg..."

Kost je ongeveer 50 minuten.
Dat weet ik ja, maar dat is gewoon onhandig.
En dubbelop, eerst decoden en dan weer recoden. Zit je vaak ook met kwaliteitsverlies.
Wil dat realtime doen ;)

• XthinkZ

XthinkZ

Klippy schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:07:
[...]

Dat weet ik ja, maar dat is gewoon onhandig.
En dubbelop, eerst decoden en dan weer recoden. Zit je vaak ook met kwaliteitsverlies.
Wil dat realtime doen ;)
Tuurlijk is dat een leuk idee, maar dat is al eerder gezegd in dit topic. En aangezien daar nog geen oplossing voor is wordt het toch encoden met permanente subs.

• XthinkZ

XthinkZ

foutje]

[ Voor 153% gewijzigd door XthinkZ op 25-05-2006 00:13 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Is het trouwens ooit iemand gelukt om met VLC te streamen naar de Lite-On?
Of kan de speler geen MPEG2-TS streams aan?

Ik heb 't al via UDP gedaan, HTTP, TTL op 2 ivm router, alle andere instellingen, maar de speler ziet geen enkele stream, maar misschien die ik wat verkeerd op de speler. Want volgens mij zoekt die naar een HTML file of een ander menu. de VLC Webinterface kan ik wel benaderen, maar misschien moet ik hem eerst zeggen dat er een MPEG stream komt oid, of gaat het nooit lukken.

Dat zou wel fijn zijn nl, dat geeft wat meer hoop voor de subs.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik zat er wel aan te denken, aangezien in op de Mac alleen maar met VLC werk... dat zou eventueel perspectieven bieden!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm, volgens mij ben ik al iets verder, ik probeer vandaag of anders morgen nog eens.
Ik heb na wat leeswerk gezien dat waarschijnlijk de beste oplossing is om naar m'n eigen IP te streamen op een random poort in RAW formaat. Vervolgens connect je met de speler ook naar dat IP op dezelfde poort.
Alleen tot nu toe doet hij nog niks, maar dat is misschien door de router... Ik krijg iig geen error meer, maar ik blijf proberen :P Heb nog wel wat opties die ik wil testen in elk geval.

• FireAge
Hou ons op de hoogte :)

Klinkt goed!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb een nieuwe server gevonden en ben er best tevreden over. Ziet er lekker simpel maar toch mooi uit en gebruik deze dan ook.

http://www.iodata.com/usa/support/downloads/avellink-19b.zip

alleen poort veranderen van 8000 naar 8080 en het werkt :).

[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 25-05-2006 00:34 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
***schopje***

Ik gebruik de Lite-On LVD-2010 nu ruim een jaar met veel plezier, maar sommige zaken zijn nog altijd niet opgelost. En nu lees ik het één en ander over de AppleTV, en blijkt de Lite-On machine het nog altijd niet slecht te doen, vergeleken met anderen in de markt...

Hij kan vrijwel alles goed afspelen wat ik er in stop of inlaad via de server (behalve te groot geëncode DivX, subs en HD, maar met HD ben ik voorlopig toch nog niet mee bezig :)) en de munustructuur en bediening is best simpel. de AppleTV lijkt nog niet echt veel beter, voor mijn wensen dan. Ik hoef nog niet zo nodig HD...

Iemand nog gespeeld met instellingen en stream-mogelijkheden vanuit VLC? Dat vanwege eventuele subs-meestreamen?

Ik ben benieuwd...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
***schopje II***

Niemand dit ding meer in gebruik? :?

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik gebruik hem ook nog steeds erg veel en nog steeds tevreden, zeker voor z'n prijs toen :)
Maar VLC is me nooit gelukt en heb het ook niet meer geprobeerd. Ik gebruik namelijk ook geen ondertitels meer, dus ik heb er niet meer naar gezocht...
Kan je niet echt helpen dus :P

• FireAge
Ik gebruik hem ook nog, af en toe.
Het is jammer dat ik nooit de flash heb kunnen vinden om er een transgear van te maken.

Maar vooral voor het kijken van series is hij nog prima.
Pagina: 1 2 Laatste