Toon posts:

NF-7 krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Ik heb pas een abit NF-7s rev 2.0 gekocht en nu heb ik problemen met mijn geluidskaart (Audigy 2 ). Na een tijds begint het geluid te kraken.

Ik heb alleeeeeees geprobeerd wat ik op GOT kon vinden maar niks hielp.

1) Alle drivers geprobeerd (NForce 3.xx, 4xx en zelfs de drivers van Abit ver 5.xx)
2) BIOS update
3) Alle kaarten + audigy uit de pci sloten en de onboard geluidskaart aangezet (zelfs toen kraakte het geluid :( )
4) In het BIOS de "PCI-latency" verhoogt en verlaagt, "Enhance pci performance" aan en uit
5) ACPI uitgezet bij een nieuwe XP installatie
6) Mijn pc een trap gegeven (geintje)
7) Ander geheugen in de pc

Het lijkt er dus op dat er een bug in de NForce2 zit, want ik heb het bij 2 geluidskaarten.

Als ik onder Blitzkrieg de reso. aanpas kraakt het geluid zelfs meteen.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mag ik weten wat voor een speakerset je hebt, zou ook daaraan kunnen liggen.
ennuh..stap 6....hoe was dat?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 01 augustus 2004 @ 18:27:
Mag ik weten wat voor een speakerset je hebt, zou ook daaraan kunnen liggen.
ennuh..stap 6....hoe was dat?
Sennheiser HD580. Ik ben wel erg zin om stap 6 te proberen

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 18:30:
[...]

Sennheiser HD580. Ik ben wel erg zin om stap 6 te proberen
Nou, als zelfs je onboard ook kraakte, zou ik eens een andere speakerset of een andere headset proberen.
De meeste problemen in verband met geluid, liggen meestal softwarematig dan hardwarematig. Dus je instelling ff nachecken, of alles op default zetten.
Het zou ook eens kunnen zijn dat je een storing van buitenaf krijgt.
Verder voor zorgen dat je de laatste NForce drivers(Win XP) hebt
en ik lees in een topic dat het ook kan zijn dat je soundchip overhit raakt.ehe

[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2004 18:39 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 01 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

Nou, als zelfs je onboard ook kraakte, zou ik eens een andere speakerset of een andere headset proberen.
De meeste problemen in verband met geluid, liggen meestal softwarematig dan hardwarematig. Dus je instelling ff nachecken, of alles op default zetten.
Het zou ook eens kunnen zijn dat je een (Radiografische) storing van buitenaf krijgt.
Voorheen had ik een MSI KT400 Ultra en daar werkte alles perfect op. Ik heb dus alleen effe een ander moederbord in mijn kast geschoven voor een mooie krakend geluid te krijgen. :'(

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
de live kaarten kraken ook in XP als je de windows drivers gebruikt
gebruik je de creative drivers voor je audigy?

ikzelf heb heb het zelfde bord als jij en nergens last van met de onboard soundstorm.
ook met de live geen probleem (met creative drivers)

onboard-audio al uit gezet in de bios als je je audigy gebruikt?

edit :
heb je je windows opnieuwe geinstallerd na het vervangen van je moederboard
of iniedergeval alle drivers verwijderd?

[ Voor 21% gewijzigd door Countess op 01-08-2004 18:42 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Countess schreef op 01 augustus 2004 @ 18:38:
de live kaarten kraken ook in XP als je de windows drivers gebruikt
gebruik je de creative drivers voor je audigy?

ikzelf heb heb het zelfde bord als jij en nergens last van met de onboard soundstrom.
ook met de live geen probleem (met creative drivers)

audio al uit gezet in de bios als je je audigy gebruikt?

edit :
heb je je windows opnieuwe geinstallerd na het vervangen van je moederboard
of iniedergeval alle drivers verwijderd?
Ik denk dat ik XP en 2000 al 5x erop heb geknalt.

Als ik de audigy gebruik zet ik de onboard uit ja. Ik heb de driver van de audigy geprobeert maar dat hielp niet. Toen heb ik de laatste update van de driver van www.creative.com gehaalt maar dat hielp ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
geknalt gebrobeert en gehaalt is trouwens met een D sieske

Ik heb net Soldiers geprobeerd en daar de reso aangepast. Daar hoor ik maar een heel licht gekraak.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:22

DaWaN

'r you wicked ??

Heb je je Southbridge gekoeld? Voel voor de gein maar eens hoe warm die is ;) En probeer ook eens kX drivers (kweenie zeker of die ook voor de audigy zijn, maar met een Live kaart scheelt het véééél met de drivers van creative)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik heb ook ditzelfde moederbord icm een Creative Audigy.

Als je je Creative gebruikt kan je beter je onboard sound chip uitzetten, zoals je al hebt gedaan nu, maar had je dat ook gedaan toen je dit probleem nog niet had? Het zou kunnen dat je de soundchip al dood is gegaan omdat je twee verschillende sound chips aan gehad hebt maar dan zou nu wel gewoon je Creative kaartje moeten werken.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is hetvolgende:

Ontkoppel alle onderdelen en haal deze uit je kast, maak ze stof vrij en haal de voeding ook even eruit en blaas deze ook uit (BUITEN!!!).
Kijk ofdat er in je kast helemaal leeg is en alle schroefjes goed vast zitten.
Monteer je voeding, mobo, processor, geheugen en AGP-kaart in je kast.
(DUS ALLEEN DIE VIJF ONDERDELEN)
Sluit die onderdelen aan en start je PC, zet onboard chip aan in de BIOS.
Ga nu in Windows je sound luisteren en kijk ofdat je nog steeds last hebt van krakend geluid.
Als dat zo is, probeer eens een andere harde schijf ergens te scoren waar je windows op kunt instaleren en kijk dan eens ofdat het probleem zich nog steeds voordoet.

Je snapt natuurlijk wel dat als het krakende geluid zich nog steeds voor blijft doen je beter even je moederbord kunt retourneren naar de fabrikant of winkel waar je `m gekocht hebt.
Ook al heb je je Creative kaart dan niet getest, je mobo is gewoon sound chip is gewoon dood en dat is niet goed!

Je kunt na dit alles ook even je creative kaart proberen, als je dan nog steeds krakend geluid hebt raad ik je aan een andere speaker setje te proberen (of oordopjes/headset).

Sucsex.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
Sennheiser HD580 is een headset van 300 euro en als die op mijn vorige 2 bordjes van MSI en ASUS heeft gewerkt heeft ligt het niet aan de headset. Ik hoor het geluid ook duidelijk kraken met de speakers van mijn monitor.

Het bord kan ik niet terug brengen omdat ik er een Zalman ZM-NB47J op heb gezet. En die wordt niet echt warm in een kast met 2x80 en 2x95.

De kast heb ik pas 2 weken en voor ik er alles inzette heb ik alles gereinigd.

Hoewel ik nooit alle 2 de guildskaarten aan heb gezet vrees ik inderdaad dat de NForce2 dood is gegaan in mijn vorige kast (maar dat is wel snel gegaan zeg).

Ik denk dat de oplossing is om het bord weg te gooien en een nieuwe te halen (maar wel weer MSI).

Ik vindt het wel vreemd dat dit niet de eerste topic is over krakend geluid bij de NF-7. Ik ben toch bang dat de layout van het bord niet echt goed is.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:22

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 20:08:
Ik vindt het wel vreemd dat dit niet de eerste topic is over krakend geluid bij de NF-7. Ik ben toch bang dat de layout van het bord niet echt goed is.
Als ie toch al VYW is, waarom probeer je dan niet een heatsink op je southbridge? Daar ligt gewoon de oorzaak waarom die soundstorm kraakt, want iemand op het NF7-S madness topic had ook geen last meer van krakend geluid nadat ie een heatsink op z'n southbridge had gezet :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
MMM jah idd, wilde net vragen ofdat Sieske wel het ABIT NF7-S maddnes topic`s heeft doorgespit als ik zijn reacties zo lees denk ik dat dat dus niet het geval is en hij zelf beter zal moeten zoeken, sorry.
Hier de link naar het Grote Abit NF7-S Madness Topic IIII

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863819

Sucsex nogmaals!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
De Zalman ZM-NB47J is een heatsink die ik op mijn southbridge heb gezet.

Nogmaals ik heb alles geprobeerd wat er op GOT staat.

Temp. van mijn bord = 25 graden en de processor 45 graden, en dat is niet echt warm.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nog gevonden:

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=368

Q: Some people are still complaining about crackling sound ...

A: mss_nvidia says "ah, the infamous crackle"

Q: Is that a myth? (which I don't have anymore)

A: We know what causes it on some systems, thus it is fixed for many in 3.66 (3.13 UDP). Still others continue to have this issue, but we don't see it any longer. Getting more detailed specs on the systems that still have the problem would be useful. Again drop info into NFHQ for us :)

Q: Hell yes, I get screeching using my scroll wheel! And mysterious humming from speakers.. regardless of audio being played or not. What causes it in "some" systems?

A: "Misc. audio problems". This is interesting, because we don't see those sorts of things here with our boards. It would be good to know more about your specific system config. I have seen this on systems that are very slow, malconfigured, or have a really, really bad PCI device and drivers installed. You can always try turning off APIC, and USB, make sure you have mem and fsb running in sync.

(Addition from CrashMaster and Bantha, moderators: Check your grounding, I have seen this when your speakers are plugged into a different power outlet than your computer is. I would recommend the speakers and computer be plugged into the same outlet.)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zet cmss van creative uit, en je hebt waarschijnlijk geen last meer :)

Krakend geluid bij hdd activity

edit: Hmm je hebt het bij 2 geluidskaarten, dit lijkt toch wat anders.

[ Voor 76% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-08-2004 10:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 04 augustus 2004 @ 10:04:
Zet cmss van creative uit, en je hebt waarschijnlijk geen last meer :)

Krakend geluid bij hdd activity

edit: Hmm je hebt het bij 2 geluidskaarten, dit lijkt toch wat anders.
staat al uit, maar het helpt niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem = opgelost:

Eerst dacht ik dat het de voeding was. Dus heb ik een nieuwe voeding aangesloten, maar dat hielp nie.

Vervolgens heb ik alle componenten uit de kast gehaald en heb ik de min. componenten aangesloten :

-Moederbord
-geheugen
-video
-hd (SATA) met nieuwe kabel
-dvd met nieuwe kabel
-nieuwe voeding

Xp geïnstalleerd + audio driver en geen gekraak meer :)
Toen de rest van de componenten erop gegooid en het gekraak kwam nog niet terug.

Na ik alles weer in de kast had gegooid en de pc eindelijk klaar was bleef het geluid het perfect doen.

Dus wat het probleem was, ik weet het niet?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Heb je nieuwe audio drivers gebruikt? Dat heeft bij mij het probleem opgelost.
zie ook [rml][ onboard geluidskaart] Last van krakend geluid[/rml]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
Andre-85 schreef op 05 augustus 2004 @ 11:37:
Heb je nieuwe audio drivers gebruikt? Dat heeft bij mij het probleem opgelost.
zie ook [rml][ onboard geluidskaart] Last van krakend geluid[/rml]
nop, 4.27

Voor het probleem gebruikte ik de driver ook

Ik heb het volgende vernieuwd:

-Nieuwe kabels
-Xp niet meer op een ata schijf geïnstalleerd maar op mijn sata
-nieuwe voeding
Pagina: 1