Zenuwachtige boel hier.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Copy & Paste van Doom ³ topic.
Mocht het hier even neerzetten, heb ik het teminste niet voor niks getypt.

Waarom dit zenuwachtige gedrag van got? ow zolang er maar niks illegaals gebeurd. pfff bij far-cry was er ook weinig aan de hand, en daarvoor bij andere voortijdige releasen kon het ook “gewoon”. Jaloezie misschien, dat anderen het eerder kunnen spelen?

De regels die terr heeft gesteld vind ik nog kunnen, al wordt er hier per dag erger @ got. (blaat: Je hoeft hier niet te komen ken ik al)
Got begint steeds meer op meneer balkende te lijken. Het braafste jongetje van Internet. Bij fok doen ze ook niet zo moeilijk dus waarom hier wel (ja maar wat fok doet doen wij niet, ja die ken ik ook al.)

En valt me soms ook wel op dat het humeur van een modje wordt afgereageerd op users. Maar daar gaat het nu niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Regels zijn regels.

De servers van T.net/GoT staan in .nl, en daar moet je je dus aan de Nederlandse regels houden, dus geen hulp bieden bij illegale dingen.

Is het nou zo moeilijk om die regels te volgen? je bent er mee akkoord gegaan toen je je hier registreerde, bevalt het je niet ga je weg, volg je het niet dan ga je ook weg op een iets andere manier

En de mods zijn ook mensen, net als politieagenten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Dus bij elk illegaal ding mag je binnen te loeien? Zal het voortaan onthouden. Wordt het alweer een stuk minder gezellig van. :(

[ Voor 5% gewijzigd door -Skyhawk- op 01-08-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 27-09 12:07
AFAIk waren de regels bij bijvoorbeeld het uitkomen bij windows XP hetzelfde... en dat was in? 2001? Dus wat je nou zeurt over "vroegah"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Er werd na mijn weten minder krampachtig gereageerd als nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Braafste jongentje van het internet? Hoge bomen vangen veel wind. Als hier publiekelijk over allerlei illegale praktijken gesproken gaat worden, en het is bijna niet meer te verdedigen dat het niet om iets illegaals gaat, dan kan tweakers.net behoorlijk in de problemen komen. En dat terwijl het grootste deel van het forum er niets mee te maken heeft.

Jaloezie? Man, ik speel bijna nooit games. Ik wil gewoon dat dit forum zonder problemen kan blijven bestaan. Er zijn honderden plekken waar je kunt praten over wat je maar wilt. Waarom moet dat per se op GoT? En jaloezie? Misschien kun je het beter eens hebben over de arrogantie van gebruikers die lopen te 'patsen'. Over sfeer gesproken.

Verdedig maar eens waarom het op GoT wél moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vroeger was het makkelijker binnen de perken te houden omdat het minder druk was dan nu. Nu zijn op sommige gebieden de regels wat strenger nodig, anders wordt het een grote zooi.

En dat gaat zeker op voor topics over nieuwe spellen zoals Doom 3 (zoals voreger bijv ook met GTA, FarCry, etc etc), want dan wordt er veel en snel gediscussieerd, en ook veel zooi tussendoor.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

-Skyhawk- schreef op 01 augustus 2004 @ 14:50:
Er werd na mijn weten minder krampachtig gereageerd als nu het geval is.
Misschien moet je maar even in het achterhoofd houden dat GoT qua aantal gebruikers flink gegroeid is en nog steeds groeit, dus dan moet je de policy wel strakker toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik snap je probleem niet.. is het dat je geen geen downloads in die thread mag posten?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Regels zijn regels. Dat sommige mensen daar niet mee om kunnen gaan is al langer bekend imo. De policies van GoT zijn imho het deel wat het hier juist gezellig houd en zorgt dat het forum niet al is overspoeld door off topic gelul etc zoals bij Fok wel in grote mate het geval is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Op zich ben ik het met hem eens dat af en toe de Mod's iets te fel terugposten. Maarja..als je dat eenmaal een keer overkomen is let je wel op je tellen ;)..ik vind het hier wle een gezellige boel en ach ja..je kunt hier iig altijd je vragen kwijt... :Y)

@ Bor_de_Wollef: ik vind dat jij gelijk hebt..die lui houden het hieroh gezellig en onder controle :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door LuPo op 01-08-2004 15:04 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kees schreef op 01 augustus 2004 @ 14:53:
Ik snap je probleem niet.. is het dat je geen geen downloads in die thread mag posten?
'Ik haal ... .exe met 500KB/s binnen van releasegroep 'bla.at'' verstoren de discussie over het spel zelf.

Als er nou over de levels/gameplay zelf gesproken wordt (en niet over hoe je aan het spel komt) zou het een stuk interessanter zijn, maar dat loopt al gauw uit op patsen met 'ik heb het al', en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

offtopic:
bla.at is volledig uit de lucht gegrepen maar is toch een site, moet toch eens mijn fake mailadressen aanpassen :X

[ Voor 26% gewijzigd door Resistor op 01-08-2004 15:11 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Cheatah
Hoge bomen vangen veel wind.
Fok is zeker klein? Daar kan het ook gewoon. Dus die wind gaat niet op neem ik aan.
Jaloezie? Man, ik speel bijna nooit games.
Goed, je hebt het over je zelf. Maar er zijn meer mensen dan IK. Dus dat zegt niet ineens dat het geen jaloezie is omdat jij amper games speelt.
Verdedig maar eens waarom het op GoT wél moet kunnen.
Omdat er speciaal een topic is gemaakt om over doom3 te praten, dus ook pics. En dat er even wordt gemeld dat ie verkrijgbaar is via minder legale wegen vind ik ook nog wel kunnen, zolang er maar niet met links of duistere dingen wordt gezegd. Maar ik zie weinig problemen met pics. En ik zag zelfs dat er een topic wordt gemaakt om doom3 topic te sluiten. Omdat er wordt gepraat over een spel dat nog niet uit is, en stel je voor dat er iets illegaals gebeurd, vanwege warez.

[rml][ SGD] Doom 3[/rml]

Steve
Misschien moet je maar even in het achterhoofd houden dat GoT qua aantal gebruikers flink gegroeid is en nog steeds groeit, dus dan moet je de policy wel strakker toepassen.
Is dat bij fok dan niet zo? (Zie ook antwoord op Bor_De_Wollef)

Kees
k snap je probleem niet..
Ik vind het steeds extremer aan het worden. En dus bij het doom3 topic al te ver.

Bor_de_Wollef
De policies van GoT zijn imho het deel wat het hier juist gezellig houd en zorgt dat het forum niet al is overspoeld door off topic gelul etc zoals bij Fok wel in grote mate het geval is.
Er is links er is rechts, maar er tussen in gaan zitten kan ook altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

-Skyhawk- schreef op 01 augustus 2004 @ 15:11:
Fok is zeker klein? Daar kan het ook gewoon. Dus die wind gaat niet op neem ik aan.
[...]
Is dat bij fok dan niet zo? (Zie ook antwoord op Bor_De_Wollef)
Alsof je FOK! kan vergelijken met GoT. Op FOK! is er sowieso een veel zachtere policy. Je ziet ook 't gevolg met zoveel gebruikers: je kan al bijna niets serieus meer bespreken of er komen volop onzinreply's tussen. Op GoT is er anders gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
-Skyhawk- schreef op 01 augustus 2004 @ 15:11:
Fok is niet klein, maar wel op dit gebied (game / computer)
Omdat er speciaal een topic is gemaakt om over doom3 te praten, dus ook pics. En dat er even wordt gemeld dat ie verkrijgbaar is via minder legale wegen vind ik ook nog wel kunnen, zolang er maar niet met links of duistere dingen wordt gezegd. Maar ik zie weinig problemen met pics. En ik zag zelfs dat er een topic wordt gemaakt om doom3 topic te sluiten. Omdat er wordt gepraat over een spel dat nog niet uit is, en stel je voor dat er iets illegaals gebeurd, vanwege warez.
Het feit dat hij uit is en jij hem gevonden hebt, is niet boeiend en roept alleen maar op tot posts alla 'je hebt mail!' of 'kun je mij dat ook even mailen?' die posts verzieken een discussie nogal. Screenshots / levels etc zijn imho prima, ook al is de herkomst onzeker, je moet toch iets hebben om over te praten ;)
Ik vind het steeds extremer aan het worden. En dus bij het doom3 topic al te ver.
tja, das gewoon een discussie in goede banen leiden en de onzin uit een topic halen

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vergelijking tussen Fok en GoT moet je niet gaan trekken: Zij richten zich op een heel ander publiek en laten misschien daarom ook meer toe.

Wat er nu overigens in het Doom 3 topic gebeurd, is helemaal niet zo bijzonder. Zoals in de FAQ en policies staat: Warez zijn not done. Nu heeft Spielerij daar helaas wel veel mee te maken.

Dit gedrag oogluikend toestaan is absoluut geen optie. Er zijn mensen die normaal over een spel (in dit geval willen posten), maar anderen moeten zonodig melden dat ze het binnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand dat interessant vindt. Het verstoort immers de hele discussie.

Er is geen 'midden': Het is of alles weghalen qua links / release info / loze nutteloze download posts of alles toestaan. Mensen moeten gewoon eens leren luisteren. Willen / kunnen / doen ze dat niet, ja, dan is het jammer maar dan is GoT misschien niet het forum dat je zoekt. Dan is Fok misschien een mooi alternatief.

Jou heb ik overigens niets fout zien doen in het topic, dus wat kees al vroeg: wat is hetprobleem? Als het is dat mensen nu geen hints kunnen geven waar je het kan downloaden... nouja, lees de laatste regel van de vorige alinea.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Nou ik kom amper op fok, maar begon het wat te vergelijken, wat mischien niet echt helemaal kan dus. (al is het topic @ fok nu ook dicht ;).

Snap overigens wel wat jullie bedoelen, Hoop alleen dat het niet te ver door gaat.
Want het topic wat gemaakt werd in "schop een modje" vond ik erg over de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 01 augustus 2004 @ 15:35:

Want het topic wat gemaakt werd in "schop een modje" vond ik erg over de top.
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Betreffende topicstarter heeft gezien dat Terr het topic gezien heeft, er wordt duidelijk actief gemodereerd, dus waarom er dan nog een SM melding over moet komen is mij een beetje een raadsel. Het lijkt me dat de SPD crew erbovenop zit, en ik zou een dergelijk SeM topic gewoon sluiten met die boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 15:24:
Een vergelijking tussen Fok en GoT moet je niet gaan trekken: Zij richten zich op een heel ander publiek en laten misschien daarom ook meer toe.

Wat er nu overigens in het Doom 3 topic gebeurd, is helemaal niet zo bijzonder. Zoals in de FAQ en policies staat: Warez zijn not done. Nu heeft Spielerij daar helaas wel veel mee te maken.

Dit gedrag oogluikend toestaan is absoluut geen optie. Er zijn mensen die normaal over een spel (in dit geval willen posten), maar anderen moeten zonodig melden dat ze het binnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand dat interessant vindt. Het verstoort immers de hele discussie.
Oooh... ik kan het me heel goed voorstellen dat iemand (ik denk zelfs veel) het interessant vindt.... Als HIJ het binnen kan krijgen, betekent dat ook dat een ander het binnen kan krijgen. En wat is nou eenvoudiger dan zo'n persoon vragen waar hij het vandaan heeft of te gaan hosten in plaats van zelf te gaan zoeken?

En dan komen we dus 'gezellig' aan bij het ijverig uitwisselen van warez en dat soort zaken en heb je in no-time het GoT-Warez-forum..... En ik kan me nog steeds indenken dat men dat niet wil. Soms ben ik geïnteresseerd in sommige warez maar in eerste instantie zie ik liever dat dit forum blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 15:40:
[...]

Het lijkt me dat de SPD crew erbovenop zit, en ik zou een dergelijk SeM topic gewoon sluiten met die boodschap.
Neuh, want het immers nu onduidelijk wat nou wel of niet mag.
Mag er nou in SGD gepraat worden over de illegale Doom 3-warez versie of niet? En daarbij SGD tot verzamelpunt maken waar vrijelijk gesproken kan worden over de warez-versie.

/edit: Het Doom3 topic op Fok! is inmiddels ook al gesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat mag niet. Je mag (waarschijnlijk) wel praten over Doom 3, maar niet over de illegale Doom 3 warez versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:15:
Nee dat mag niet. Je mag (waarschijnlijk) wel praten over Doom 3, maar niet over de illegale Doom 3 warez versie.
Dan kan die toch beter dicht tot de 13e? Anders krijg je van die schijnheilige posts als: "Ik heb 'm via mijn tante uit de States opgestuurd gekregen, en zit nu met het probleem dat..."

Oftewel: GoT kan beter oogluikend toestaan dat er over de warez-versie gesproken mag worden zolang er maar niet aangezet tot wordt deze zelf te verkrijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Als er gepraat wordt over dingen van het spel waar je alleen iets vanaf kan weten als je het illegaal hebt verkregen omdat het nog niet officieel uit is dan zou het topic dan al dicht moeten? Als je zegt, of het een, of het ander, moet je als GoT zijnde ook de streep trekken en de mods van Spielerij het duidelijk in de gaten laten houden of het spel al uit is. Ze hebben verstand van games en zijn bezig met games, anders waren ze geen moderator in die fora.

Ik weet nog wel toen BF1942 uitkwam in 2002. Ik op de eerste dag toen ie uit was naar de winkel gerend, kom ik hier op GoT en is er al een topic met 1000 reply's en vol met in-game info van mensen die het al weken speelden. En vervolgens wil je wat vragen over het spel en krijg je reply's van....is al 30x voorbijgekomen, ipv dat je antwoord krijgt op je vraag over een spel dat officieel 1 dag uit is.

Dus de stelling alles of niets gaat op dit moment zeker niet op hier op GoT en ik denk dat de TS er wel een puntje in heeft dat er soms erg strak wordt gereageerd terwijl er diverse andere zaken ook zeker met warez te maken hebben terwijl er niets aan gedaan wordt hoe kan er anders zoveel ingame info verschijnen terwijl het spel nog niet uit is.

Maar me echt er aan storen doe ik niet. Je moet denk ik toch de juiste mix vinden en dat het geen warez uitwisselforum moet worden snap ik helemaal, maar het vertellen van iso namen en krakers van spellen posten moet kunnen, evenals tips geven waar je het vandaan kan halen, als je maar geen directe links post. Ik bedoel als je toestaat dat er topics van 1000 reply's zijn over spellen die nog niet eens uit zijn waar volop gepraat wordt over ingame facts die je gewoon niet KAN weten als je het spel niet hebt, dan moet je gewoon wat soepeler zijn imo. Maar nogmaals, ik ben niet ontevreden ofzo. Ik weet wel waar ik me warez vandaan haal, daar heb ik GoT niet voor nodig. En spellen die goed zijn koop ik toch wel.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:17:

Dan kan die toch beter dicht tot de 13e? Anders krijg je van die schijnheilige posts al: "Ik heb 'm via mijn Tante uit de States opgestuurd gekregen, en zit nu met het probleem dat..."
Er is waarschijnlijk wel genoeg om nog over te praten. Niet elk onderwerp is verboden. Je kunt beter alleen diegenen aanpakken die de policy negeren, dan blijft de rest gespaard. Terr heeft kennelijk besloten dat hij net topic een kans wil geven en dat de goeden niet onder de kwaden hoeven te lijden. Ik laat het dus lekker aan Terr over.
...maar het vertellen van iso namen en krakers van spellen posten moet kunnen, evenals tips geven waar je het vandaan kan halen, als je maar geen directe links post.
Dit is gewoon meewerken aan het illegaal verspreiden van software. Dat lijkt me al veel te ver gaan. Ik zeg ook helemaal niet dat het zou moeten worden toegestaan om over dingen te praten die je alleen kunt weten als je het illegaal verkregn hebt. Er zijn vast genoeg onderwerpen die nog wel kunnen worden toegelaten. Wat dat precies inhoudt is aan de moderator van SPD.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op 01 augustus 2004 @ 16:21:
Ik weet nog wel toen BF1942 uitkwam in 2002. Ik op de eerste dag toen ie uit was naar de winkel gerend, kom ik hier op GoT en is er al een topic met 1000 reply's en vol met in-game info van mensen die het al weken speelden. En vervolgens wil je wat vragen over het spel en krijg je reply's van....is al 30x voorbijgekomen, ipv dat je antwoord krijgt op je vraag over een spel dat officieel 1 dag uit is.
Klopt! Ik wacht op de officiele versie en aangezien het ook een beetje een adventure game wordt, is de helft al verpest met alle "illegale" screenshots in het topic. Ik weet nu al bijna wat me te wachten staat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Waarom is het voor zoveel mensen zo moeilijk te begrijpen dat illegale shit not done is? Illegaal is onrechtmatig. Wat Cheatah wilde zeggen met "hoge bomen vangen veel wind" is dat er nu eenmaal op Tweakers.net gelet wordt. We zijn een makkelijke prooi als het misgaat. Tuurlijk, het is de vraag of je als medium rechtstreeks verantwoordelijk bent voor wat je bezoekers doen. Maar is het niet beter om elke schijn uit te sluiten als het maar even kan? Wat heb je liever, dat een paar mensen het hier "wat minder gezellig", "zenuwachtig" of "krampachtig" vinden... of dat een of andere instantie T.net grijpt en tienduizenden mensen zonder forum zitten?

Je wéét dat warez illegaal zijn... je weet dat illegaal fout is... OK, jij zelf zult vast geen problemen krijgen met je illegale downloadje. T.net, inmiddels uitgegroeid tot monument van online IT-community, zal die problemen wél krijgen waarschijnlijk. Laten we dat gewoon voorkomen zonder dan ook nog een beroep te gaan doen op vroegâh en dat soort dingen. Regels zijn regels. Die worden niet gesteld om het autoriteitsgevoel van de moderators te boosten; ze zijn er in het algemeen belang. Het belang van iedereen die dit forum lief heeft dus. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
het probleem is dat GoT (organisatie/crew, etc) zich wil profileren als een professioneel forum; maar de bezoekers dat toch gemiddeld niet zijn.

Misschien dat het té groot is. Bij een kleine Linux forum community heb je die professionaliteit wel. Maar wat GoT opzich wil gaat niet lukken met de 100.000 mensen die wij hebben over de categorieën verspreid, waar over het algemeen niet de intelligentie zit die je in NOS, A61, PNS ziet.

Dus wat krijg je dan... topics wat je om de zoveel tijd in LA ziet terugkomen. Personen die gaan klagen over té strakke regels etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 01-08-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

mag ik wel zeggen dat ik aan het uploaden ben met 8MB/s :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

executor schreef op 01 augustus 2004 @ 16:37:
mag ik wel zeggen dat ik aan het uploaden ben met 8MB/s :+
Tweakers Huiskamer

In je hok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Superdeboer schreef op 01 augustus 2004 @ 16:28:
Je wéét dat warez illegaal zijn... je weet dat illegaal fout is... OK, jij zelf zult vast geen problemen krijgen met je illegale downloadje. T.net, inmiddels uitgegroeid tot monument van online IT-community, zal die problemen wél krijgen waarschijnlijk. Laten we dat gewoon voorkomen zonder dan ook nog een beroep te gaan doen op vroegâh en dat soort dingen. Regels zijn regels. Die worden niet gesteld om het autoriteitsgevoel van de moderators te boosten; ze zijn er in het algemeen belang. Het belang van iedereen die dit forum lief heeft dus. ;)
Maar daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Het is alleen wel zo dat er zat topics te vinden zin die gewoon overduidelijk voor 70-80% over warez gaan omdat het spel simpelweg niet uit is en 70-80% van de posts over ingame info gaan die je niet kan weten als je het spel niet hebt. Dus trek die streep dan ook zeg ik dan.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

woef woef :P

Maarre in far cry mocht het ook niet. Ik was ook iets te enthousiast en kreeg ik ook blauwe lettertjes in mijn post (terr :@).

Het is al heel lang zo maar Terr is behoorlijk strak :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

persoonlijk vind ik altijd dat 2 (of eigenlijk 3) dingen in gedachten gehouden moet worden;

1) GoT moet geen problemen krijgen met instanties als Brein, BSA, etc
2) GoT moet daarom geen uitwisselforum worden

de 2e volgt natuurlijk uit de 1e, en uit de 2e vloeit nog een derde: naast het feit dat het geen uitwisselforum moet worden, moet het ook geen kansloos warez-geblaat worden. Dat wil zeggen geen nutteloze replies met welke downloadsnelheden je het spel aan het binnenhalen bent etc.

Wat ik dan persoonlijk niet erg vindt, en eigenlijk ook gewoon overdreven wordt als het niet mag, is het praten over een spel wat nog niet uit is. Het is nog niet uit, dus is het illegaal, dus mag je er niet over praten :? dat vind ik een beetje nonsense. Zolang het niet uitloopt op de bovenste 3 punten, moet dat gewoon mogelijk zijn ;)

Het gebeurt ook weleens in fora als SA dat een topic gesloten wordt omdat men een vraag stelt over een film op divx die ook nog niet uit is, en dan wordt ie gesloten omdat je geen hulp bij warez mag geven. Dat vind ik allemaal een stapje te ver gaan. De bovenste 3 punten komen namelijk helemaal niet in gevaar.

We moeten niet tever doorslaan vind ik. Mits al die drie punten niet in gevaar komen, moet ook over spellen die nog niet uit zijn gepraat kunnen worden. Mits het dus inhoudelijk is :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

-Skyhawk- schreef op 01 augustus 2004 @ 14:35:
Jaloezie misschien, dat anderen het eerder kunnen spelen?
Je zult vast een hele constructieve discussie starten als je meteen begint te suggereren dat mensen die het niet met je eens zijn wel door dergelijke afkeurenswaardige karaktereigenschappen gedreven moeten worden.
Bij fok doen ze ook niet zo moeilijk dus waarom hier wel (ja maar wat fok doet doen wij niet, ja die ken ik ook al.)
Nee, je kent het blijkbaar niet: er is een reden dat wij anderen dingen doen dan FOK en die reden heb jij duidelijk niet begrepen. In plaats van deze "Ik wil dit en jullie zijn stom dat jullie het niet toestaan"-houding, zou je eens zelf kunnen proberen te bedenken waarom wij ander beleid dan FOK! hebben. Als je daar over nagedacht hebt, komt dan nog maar eens terug om ons uit te leggen waarom jij vind dat die redenen niet goed zijn, op een beschaafdere toon dan nu.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik ben het eens met de policy, maar de argumenten vind ik zwak. "Geen problemen willen met Brein/BSA" is een non-argument. Dat zijn maar rechtspersonen, die bovendien geen gebruik maken van GoT. Bezoekers trekken adverteerders, en daarom zou hun mening tenminste net zo belangrijk moeten zijn. Bovendien, als Brein of BSA reageert, dan kunnen ze niet anders beginnen dan een vriendelijke brief te sturen.

Daar komt FoK toch om de hoek kijken: dat is ook een publiek forum, en als die verder kunnen gaan zonder actie van Brein of BSA, dan mag GoT daar conclusies uit trekken. Het minste is wel de conclusie dat een forum niet aangepakt wordt wegens dit soort posts van forumbezoekers.

LuNaTiC heeft meer argumenten (zinloos geblaat, geen toegevoegde waarde), en daar ben ik het wel mee eens, vandaar dat ik de policy toch steun. Trek alleen niet de grote boze Brein-wolf erbij.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brein is niet de enige organisatie op internet die juridische procedures start nav uitwisselingsactiviteiten, bepaalde websites etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Niemand heeft er toch iets aan om te weten dat je stoute dingen aan het doen bent, het suggereerd alleen maar dat je gaaf bent wat natuurlijk niet zo is.
Dit is het zelfde als je snelheid in welke vorm dan ook, niet interessant.

Als je je zo graag wilt uitspreken vertel dan waarom je het wel of niet een leuk spel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
MSalters schreef op 01 augustus 2004 @ 18:01:
Ik ben het eens met de policy, maar de argumenten vind ik zwak. "Geen problemen willen met Brein/BSA" is een non-argument. Dat zijn maar rechtspersonen, die bovendien geen gebruik maken van GoT. Bezoekers trekken adverteerders, en daarom zou hun mening tenminste net zo belangrijk moeten zijn. Bovendien, als Brein of BSA reageert, dan kunnen ze niet anders beginnen dan een vriendelijke brief te sturen.
Ik moet zeggen dat ik het ook klinken vind als een nagepraat argument. Toch is er voor gekozen om warez totaal te mijden wat we toch wel te respecteren hebben. Het is ook inderdaad totaal niet interresant om te lezen hoe snel andere toch wel niet downloaden.
Ik vind het overigens ook vrij kinderachtig overkomen dat er zulke grote waarschuwing nodig zijn. De ervaring leert dat het anders niet gelezen wordt, helaas.
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Klopt! Ik wacht op de officiele versie en aangezien het ook een beetje een adventure game wordt, is de helft al verpest met alle "illegale" screenshots in het topic. Ik weet nu al bijna wat me te wachten staat. :X
Als ik een single player game spelen ga weer ik sowieso het topic wat erover loopt. Het is IMO veel leuker om een game zonder voorkennis te spelen. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat argument is er in de jaren ingeslopen maar als je het realistisch bekijkt is dat natuurlijk geen echt argument, of iig een 'overrated' 'probleem': op een fake mail en het gedoe rondom crisps lemmings hebben we nog nooit last van dat soort instanties gehad (not that i know of anyway).

Eigenlijk is het niet worden van een uitwisselforum het belangrijkste argument; het kansloze geblaat over warez en het hinten ernaar is een bijverschijnsel wat we zo streng mogelijk weren; om toch te blijven proberen om een enigszins hoogstaand discussieforum te blijven waarin we ervaringen kunnen wisselen.

Zoek je warez dan moet je maar een andere bron zoeken, ik ben blij dat het hier geen warezboard is (en als dat wel toegestaan was, dan was het ook geen lang leven beschoren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 16:24:
[...]

Maar als je dat niet had gewild had je niet moeten kijken lijkt mij...tenminste..lijkt me niet dat jjij per ongeluk op het DOOM III topic hebt geklikt ;) ..ik snap ook wel dat als je eenmaal beetje rondkijkt dat je dan steeds meer gaat zien etc. Maar die screenshot's zijn toch maar op 1 moment genomen :+ ..dus waarom weet je nu alles al??

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ach ja 't is toch al eeuwen bekend dat de modjes hier een stel azijnpissers zijn. :P De GoT policy is heilig hier.

Op Fok mag je trouwens ook niet ouwehoeren over warez eigenlijk. Het Doom-topic is daar ook op slot gegaan wegens teveel downloadprietpraat. Maar ze gaan daar niet als een stel achterlijken met waarschuwingen (OW's hier) lopen smijten.

Het hele forum is hier gewoon veel te streng. En gezellig is het nooit geweest IMO. Het is handig als naslagwerk bij technische problemen, maar voor vermaak ga ik wel naar Fok.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 18:03:
Brein is niet de enige organisatie op internet die juridische procedures start nav uitwisselingsactiviteiten, bepaalde websites etc ;)
naar verhouding (de aanzienelijke hoeveelheid gratis verspreidde software en andere zaken - video en audio etc.) zie ik dan eigenlijk weinig actie van deze overige organisaties.

na een tijdje spelen kan zowat elke huismoeder de weg vinden in de alternatieve circuits. kunnen en brein en consorten dat niet?

zou het WOS forum niet heel wat minder groot zijn als er hier echt een strenge policy zou zijn mbt. warez?

[ Voor 10% gewijzigd door PipoDeClown op 01-08-2004 19:54 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PipoDeClown schreef op 01 augustus 2004 @ 19:50:
zou het WOS forum niet heel wat minder groot zijn als er hier echt een strenge policy zou zijn mbt. warez?
Er zit een verschil tussen problemen oplossen met populaire software en het illegaal verstrekken/of helpen aan goede links van deze software.
Je vraag is op zich wel leuk, maar je kan er zo weinig mee. GoT kan moeilijk alle licenties checken. ;)
Maar links naar sites met waslijsten reg.codes en/of downloads is sowieso vaak dubieus/fout en logischerwijs niet gewenst hier.

Download geblaat is gewoon niet nuttig. Mensen die in een goede discussie om een link/nieuwsgroep/whatever gaan vragen, gedragen zich gewoon behoorlijk lam. Om iets te vinden op een duistere manier, hoef je helemaal niet offtopic te gaan, gewoon zelf goed zoeken.
Of kopen. :)

Downloadsnelheden vermelden is net zo informatief als hier vertellen dat ik er 20 minuten over heb gedaan om naar de stad te fietsen voor de FRS/Dixons/etc. voor spel X.
FaceDown schreef op 01 augustus 2004 @ 19:38:
Ach ja 't is toch al eeuwen bekend dat de modjes hier een stel azijnpissers zijn. :P De GoT policy is heilig hier.

Op Fok mag je trouwens ook niet ouwehoeren over warez eigenlijk. Het Doom-topic is daar ook op slot gegaan wegens teveel downloadprietpraat. Maar ze gaan daar niet als een stel achterlijken met waarschuwingen (OW's hier) lopen smijten.

Het hele forum is hier gewoon veel te streng. En gezellig is het nooit geweest IMO. Het is handig als naslagwerk bij technische problemen, maar voor vermaak ga ik wel naar Fok.
Uit je signature blijkt al dat je hoofdzakelijk FOK'er bent. En daar is weinig mis mee, het zijn verschillende doelgroepen, verschillende mensen (alhoewel er wel enige overlap is in onderwerpen en populatie).
Genoeg die GoT wel gezellig vinden, zoals ik. :)
Ik kijk niet zomaar op Fok, hoogstens als hier ergens een link naar een topic rondslingert.
Dingen zijn daar wat informeler, maar dat stel ik persoonlijk niet direct 100% gelijk aan gezelligheid.

Overigens lijkt me Fok in GoT-policy discussies niet relevant, als forum Y iets doet, hoeft het niet per se op forum Z ook zo te gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Voutloos op 01-08-2004 20:11 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Voutloos schreef op 01 augustus 2004 @ 19:59:
[...]
Downloadsnelheden vermelden is net zo informatief als hier vertellen dat ik er 20 minuten over heb gedaan om naar de stad te fietsen voor de FRS/Dixons/etc. voor spel X.
Heb er net 10 min over gedaan om mijn pizza op te eten 8)7

En ik vind het hier ook gezellig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

FaceDown schreef op 01 augustus 2004 @ 19:38:

Als je GoT een k*tforum vind wil ik je best verwijderen hoor, m'n ICQ/MSN/mail staan in m'n profiel.

In de tussentijd vind ik dit wel een dermate k*tpost dat ik de achterlijke azijnpissende ongezellige strenge mod ga uithangen en hier een hangslot ophangen, want dit valt niet onder het kopje 'constructief discussieren'.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.