De pc van me pa heeft kuren. Na maanden van geen problemen valt de pc na 3 sec. opstarten uit. Wanneer ik op de powerknop druk boot hij gewoon, schijven beginnen te ratelen, fans beginnen te draaien, lampjes van nic's flikkeren. Maar na 3 sec. houdt hij het voor gezien. Dus de monitor heeft ook geen tijd om aan te gaan. Deze maakt de eerste drie seconden ook helemaal geen aanstalten. Ik weet niet hoe lang deze nodig heeft gehad voor de tijd.
Wanneer ik de pc opstart hoor ik een heel zacht piepje. Ik kan niet plaatsen waar deze vandaan zou moeten komen. Of dit piepje er ooit is geweest, geen id. Maar met de kast open is er iets te horen. Is dit misschien een melding? Het piepje is wel megazacht.
Relevante hardware:
Asus A7N8X-X
Amd XP2600+ 2.08 Ghz 333 Mhz
1*512 mb 400 Mhz
Geforce FX 5200
DVD-speler & een DVD-writer
En vier pci's
Niks overgeclocked
Wat ik geprobeerd heb
Alle molexen los, dus geboot zonder hd's, en zonder dvd en dvd-writer
Geboot zonder pci's en drives
Bios ge-reset
Ander geheugen
Andere geheugenbank
Andere cpu
Andere voeding
Ander stopcontact (geaard)
Kijken of MB kortsluiting maakt met case (negatief geoordeeld
)
Faq doorgelezen
Ik ben dus bang dat het moederbord kortsluiting (heeft) (ge)maakt.
Hoe kan ik hier op degelijke wijze achterkomen? Ik heb de search geprobeerd. Maar ik krijg alleen maar topics over pc's die tijdens het laden van de bios of windows blijven hangen. Deze pc komt niet eens zo ver.
Wanneer ik de pc opstart hoor ik een heel zacht piepje. Ik kan niet plaatsen waar deze vandaan zou moeten komen. Of dit piepje er ooit is geweest, geen id. Maar met de kast open is er iets te horen. Is dit misschien een melding? Het piepje is wel megazacht.
Relevante hardware:
Asus A7N8X-X
Amd XP2600+ 2.08 Ghz 333 Mhz
1*512 mb 400 Mhz
Geforce FX 5200
DVD-speler & een DVD-writer
En vier pci's
Niks overgeclocked
Wat ik geprobeerd heb
Alle molexen los, dus geboot zonder hd's, en zonder dvd en dvd-writer
Geboot zonder pci's en drives
Bios ge-reset
Ander geheugen
Andere geheugenbank
Andere cpu
Andere voeding
Ander stopcontact (geaard)
Kijken of MB kortsluiting maakt met case (negatief geoordeeld
Faq doorgelezen
Ik ben dus bang dat het moederbord kortsluiting (heeft) (ge)maakt.
Hoe kan ik hier op degelijke wijze achterkomen? Ik heb de search geprobeerd. Maar ik krijg alleen maar topics over pc's die tijdens het laden van de bios of windows blijven hangen. Deze pc komt niet eens zo ver.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 02:07 ]