Toon posts:

x800 Pro of 6800 GT voor mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort, ivm nieuwe veeleisende games, mijn oude videokaart gaan vervangen voor een nieuwe.

Mijn specs:

Chieftec 360 Watt PSU
Asus A7N8x-E Deluxe
AMD Athlon 3000+
2x 512 PC3200 DDR
Maxtor 120 GB SATA

Welke kaart pas hier het best bij? Ik heb weleens gehoord dat Nvidia het beste samengaat met AMD en dat Ati het beste presteert met Intel. Is dit zo, of is dit onzin?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:04 ]

Verwijderd

ik zou de ATi X800 PRO VIVO kopen en hem dan softmodden naar XT ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste ben ik niet zo ervaren dat ik ga softmodden ofzo, en ten tweede durf ik dat niet aan met zo'n dure kaart.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
volgens mij was het niet dat de een met de ander beter werkte, maar dat de ati kaart pas echt goed presteerde als je proc ook flink snel was (uiteraard ook geheugen) dit was bij een 3000 mhz d8 ik zo. de nvidea heeft betere prestaties ook al bij slomere proc's :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Over jouw vraag staat wel iets over in de FAQ van dit sub-forum.

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Met name dit:
In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken. Bij hoge uitzondering kunnen deze topics openblijven, maar dan moet je echt duidelijk aantonen dat het niet een standaard "welke videokaart moet ik kopen?"-topic is.

[ Voor 59% gewijzigd door PD2JK op 31-07-2004 16:12 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

dan zou ik toch voor de ATI gaan, en misschien als je denk dat je PRO niet meer Alles zou trekken, en je heb wat meer verstand van Computers.hem dan alsnog softmodden naar XT 8)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Ten 1e:
zulke topics worden snel gesloten door de mods.
OMDAT
er ook een FAQ (bij welke videokaart moet ik hebben) is.

daar kan je veel wijs uit worden. 8)7
meestal hoef je dan niet zn topic te openen.

want iedereen heeft een eigen mening over VGA kaarten
- Wat je budget is. tweakers pricewatch
- EN ook belangrijk is je eigen mening. :o
- ook altijd even kijken naar reviews.
Welke kaart pas hier het best bij? Ik heb weleens gehoord dat Nvidia het beste samengaat met AMD en dat Ati het beste presteert met Intel. Is dit zo, of is dit onzin?
daar spreek ik mij niet over uit. ik weet het niet zeker namelijk

edit:

vaker refreshen
Prutz0r was me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 31-07-2004 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is groot genoeg voor beide kaarten, dus zo'n 430 euro. Ik heb nu een Nvidia en die is mijn redelijk bevallen. Ik heb nog nooit ATI gehad.
Ik neig iets naar de 6800 GT.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:29 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Tja pro of GT. De GT doet het op dit moment overall het beste behalve als je op 1600x1200 gaat draaien met 16AF. De meeste hardware reviewers vinden de GT wel beter als de pro maar uiteindelijk hangt het er ook vanaf wat jij ermee wilt.
Zeg ander eens wat je ermee gaat spelen ezo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop de kaart vooral voor 1 spel in het bijzonder. Ik speel al jaren Tribes 2 en Tribes : Vengeance zit er nu aan te komen. 'T:V' draait op de Unreal Engine die zwaar verbeterd is. Dus PS 2.0 etc etc. T:V zal dan ook veel meer van je videokaart eisen dan Ut2k4.
Ik heb geen idee welke kaart beter is met de Unreal Engine.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 16:37 ]

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:36:
Ik koop de kaart vooral voor 1 spel in het bijzonder. Ik speel al jaren Tribes 2 en Tribes : Vengeance zit er nu aan te komen. 'T:V' draait op de Unreal Engine die zwaar verbeterd is. Dus PS 2.0 etc etc. T:V zal dan ook veel meer van je videokaart eisen dan Ut2k4.
Dan maakt het eigenlijk niks uit tussen de GT en de pro de GT is in bij die engine 1 fps sneller maar absoluut verwaarloosbaar dus. Als je nieuwere games wilt spelen dan is de GT sneller met doom3 en de pro weer met farcry. Hoor ook al mensen praten over half life 2 maar daar kunnen we nog niks over zeggen kwa prestatie want daar is nog geen final voor uit (beta won de Gt maar is verwaarloosbaar want die demo is al ruim een jaar oud)
De GT heeft 16 pixel pipelines en de pro 12 ( ook modbaar naar 16 als je de goede core te pakken hebt)
Koop gewoon wat je goed lijkt je zal van beide geen spijt hebben.

Verwijderd

De GT(en de hele 6800 familie) schijnt nogal onstabiele framerates te hebben, van 100 fps naar zomaar 20 fps, Ati blijft stabieler in framerates, ik zou dus voor een Pro gaan en gewoon lekker overklokken, me draaite @ 545 core, 560 mem

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 17:53:
De GT(en de hele 6800 familie) schijnt nogal onstabiele framerates te hebben, van 100 fps naar zomaar 20 fps, Ati blijft stabieler in framerates, ik zou dus voor een Pro gaan en gewoon lekker overklokken, me draaite @ 545 core, 560 mem
Volgen mij heb je teveel "de fabeltjes krant" gekeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 17:53:
dat wil ik dan nog wel eerst eens zien kerel.... waar staat dat?? want wat jij hier zegt heb ik nog nooit gehoord!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Carel schreef op 31 juli 2004 @ 18:07:
[...]
Volgen mij heb je teveel "de fabeltjes krant" gekeken
Idd, ik neig soms wat fanATic te zijn maar de GT is toch absoluut de beste keuze
16 pijpen tov 12 pijpen is een behoorlijk verschil (en geef me die nv pijpen =! ati pijpen crap nie)

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11-2025

TrasherXL

Bicky burger for life

Op dit moment is de GeForce 6800 GT de beste keuze.
NVidia's is gewoon sterker qua shaders en dit levert voor games als DOOMIII de beste prestaties

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
TrasherXL schreef op 31 juli 2004 @ 18:22:
NVidia's is gewoon sterker qua shaders en dit levert voor games als DOOMIII de beste prestaties
Tjah, maar de Ati serie zal dan weer beter hl2 draaien (optimalisaties)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

officele tests komen nog met verbeterde opengl drivers van ati.. dus beetje onzin..
tot nu toe op elke andere game zijn de x800 sneller.
je moet halen wat je portomoneen het leukst vind.. die 2 fps meer of minder op zo'n high end kaartje zie je toch niet..je oog kan zowiezo toch niet meer aan dan 60 fps hehe

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 19:39 ]

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Persoonlijke mening: kijk niet naar de Preformance van de kaarten, want zeg nou zelf: 100 of 110 frames per seconde? wat boeit dat tegenwoordig nog....
Advies : neem gewoon de kaart die het goedkoopste is en de features en software heeft waar jij persoonlijk belang bij hebt.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18
ATI Rulez 8)
Ik zou voor de ATI gaan maar het is jouw keuze. (en dus jouw portomenee :))
En wat de rest zegt, superveel verschil zit er ook weer niet tussen.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:36:
Ho stop! :o

Tribes: Vengeance is een "ATi - Get In The Game" game en zal van huis uit 3Dc ondersteunen! Ze gaan dit gebruiken voor meer detail en meer snelheid. Irrational Games heeft al aangegeven dat ze op dit moment nog geen heil zien in SM3.0 aangezien SM2.0 volgens hen alles kan bereiken wat SM3.0 ook kan.

Tribes: Vengeance maakt inderdaad gebruik van de Unreal Engine, maar die is op een aantal belangrijke punten geheel aangepast... de hele renderer is aangepast... (lees: zodat het optimaal draait op ATi hardware).

Om te zien dat Irrational Games zeer close is met ATi, hoef je alleen maar naar de system requirements te kijken. Ze drukken alles namelijk uit in Radeons... Recommended: 1.5 Ghz CPU, 64 MB Ram, Radeon 9600. Better: 3 Ghz CPU, 1 GB Ram, Radeon 9800+.
Rowan Wyborn, lead engineer for Tribes: Vengeance at Irrational Games Canberra
GD: A lot of attention has been paid to NVIDIA's support of Pixel Shader 3.0 - can you specifically think of anything PS 3.0 can be used for that can't be done in PS 2.0?

Rowan: I can not think of any effects that can be done in PS 3.0 that can't be done in PS 2.0. Under PS 2.0 they might take some extra passes, or maybe a few more instructions, but the final result should exactly match the equiv PS 3.0 Shader.

GD: And can you tell me if there's ever a need to use 32-bit precision over 24-bit?

Rowan: If there is, I haven’t found it yet :) I’m still finding even 16bit precision is suitable for most real-time shaders at the moment. I imagine that once people start doing all sorts of crazy procedural material generation within the Shader that 32bit might be necessary, however I think we are still a ways off from there in terms of required hardware speed.
http://www.gamers-depot.com/interviews/dx9b/002.htm

Schuif de X800Pro dus niet te snel van tafel... Tribes Vengeance is van de nieuwe generatie "Get In The Game" games... SM2.0b + 3Dc kan nog wel eens voor een kleine verrassing zorgen in Tribes Vengeance.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 31-07-2004 22:51 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Als je het zo hard stelt: ja en nee. Ik zou voor een 6800GT gaan als ik moest kiezen tussen deze en een onmodbare Pro. Een gemodde Pro met 16pipes heeft echter mijn voorkeur, dit is toch echt de betere kaart in de meeste (Direct3d) spellen wanneer je veel eye-candy gebruikt (en op 1280x1024 of hoger wilt spelen). Doom3 zal één van de weinige uitzonderingen zijn die net ff wat meer fps'jes scoort op een GT, maar een X800Pro@XT is hier snel genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 00:01 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Nou, het moge duidelijk zijn: aan zulke vragen wijden we geen topics op GoT. Zie de FAQ over "Wat moet ik nemen?" vragen ;)

Dus, reviews lezen en evt. de seach gebruiken naar info over deze kaarten/GPU's. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.