Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 16:36:
Ik koop de kaart vooral voor 1 spel in het bijzonder. Ik speel al jaren Tribes 2 en Tribes : Vengeance zit er nu aan te komen. 'T:V' draait op de Unreal Engine die zwaar verbeterd is. Dus PS 2.0 etc etc. T:V zal dan ook veel meer van je videokaart eisen dan Ut2k4.
Ik heb geen idee welke kaart beter is met de Unreal Engine.
Ho stop!
Tribes: Vengeance is een "ATi - Get In The Game" game en zal van huis uit 3Dc ondersteunen! Ze gaan dit gebruiken voor meer detail en meer snelheid. Irrational Games heeft al aangegeven dat ze op dit moment nog geen heil zien in SM3.0 aangezien SM2.0 volgens hen alles kan bereiken wat SM3.0 ook kan.
Tribes: Vengeance maakt inderdaad gebruik van de Unreal Engine, maar die is op een aantal belangrijke punten geheel aangepast... de hele renderer is aangepast... (lees: zodat het optimaal draait op ATi hardware).
Om te zien dat Irrational Games zeer close is met ATi, hoef je alleen maar naar de system requirements te kijken. Ze drukken alles namelijk uit in Radeons... Recommended: 1.5 Ghz CPU, 64 MB Ram, Radeon 9600. Better: 3 Ghz CPU, 1 GB Ram, Radeon 9800+.
Rowan Wyborn, lead engineer for Tribes: Vengeance at Irrational Games Canberra
GD:
A lot of attention has been paid to NVIDIA's support of Pixel Shader 3.0 - can you specifically think of anything PS 3.0 can be used for that can't be done in PS 2.0?
Rowan: I can not think of any effects that can be done in PS 3.0 that can't be done in PS 2.0. Under PS 2.0 they might take some extra passes, or maybe a few more instructions, but the final result should exactly match the equiv PS 3.0 Shader.
GD:
And can you tell me if there's ever a need to use 32-bit precision over 24-bit?
Rowan: If there is, I haven’t found it yet

I’m still finding even 16bit precision is suitable for most real-time shaders at the moment. I imagine that once people start doing all sorts of crazy procedural material generation within the Shader that 32bit might be necessary, however I think we are still a ways off from there in terms of required hardware speed.
http://www.gamers-depot.com/interviews/dx9b/002.htm
Schuif de X800Pro dus niet te snel van tafel... Tribes Vengeance is van de nieuwe generatie "Get In The Game" games... SM2.0b + 3Dc kan nog wel eens voor een kleine verrassing zorgen in Tribes Vengeance.
[
Voor 3% gewijzigd door
CJ op 31-07-2004 22:51
]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.