Voeding 'half' kapot, oorzaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Ik heb vandaag mijn 9800 pro binnen gekregen en meteen getest natuurlijk :) Alles leek het goed te doen. Ik had verwacht dat de voeding het niet zou trekken, maar toch ging alles goed. Ik heb/had namelijk een Aopen voeding: FSP250-60GTA (250 watt). Voorheen ging alles goed met mijn 9600 pro. Ik had een reinstall gedaan, daarna 3d mark gedraaid, standaard rond de 5500 puntjes. Ik had far cry gespeeld, draaide lekker :) Toen wou ik maar wat gaan oc'en, kijken of hij op XT speeds kon draaien. Het draaide wel maar een klein beetje artifacts, wat terug gezet. Alles op zijn max :) Met atitool had ik een profile gemaakt, als hij naar 3d ging dat hij op de oc-speeds sprong :) Ik ging mohaa, alles werkte perfect, belt me vriendin op. Pak de telefoon op en loop terug naar me pc, zie ik me beeld uit staan. Nouwja ging ik kijken naar pc, stond uit als het goed is :'( Aan/uit helpt niet meer, maar wel gaat het lampje op mn mobo branden!

Dus ik de voeding eruit gehaald, zekering heel, in een ander mobo getest. Met de multimeter op de 12 volt lijn. Blijft op 0 staan, zet je hem aan, springt hij naar 1,50 volt ongeveer (verschit) en springt meteen weer naar 0. Ik vraag me dus af wat de oorzaak is :? Want als hij (videokaart/cpu) teveel stroomt trekt, freezt mn beeld toch, maar springt niet uit ? Maja ik weet dus dat me voeding kapot is en mijn hardware heel als het goed is :) Wat zou er dan kapot zijn gegaan aan me voeding, dat hij het wel nog doet, maar niet volledig :? :)

Nog een vraagje (weet dat het eigenlijk in een speciaal topic hoort), wat voor voeding raden jullie me aan voor het onderstaand systeem met 9800 pro ipv 9600 pro

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke voeding je voor welk systeem nodig heeft is te vinden in een speciaal topic
met dat onderwerp. Met mijn minimalistische kennis van voedingen kan ik je wel
vertellen dat 250 W te weinig is voor een systeem met een 9800 pro.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is dit getest met 'alleen' de voeding? Zonee, haal alles los, en verbind dat even het 'goede' draadje (google) met de aarde, en je voeding gaat aan, meet dan nog een keer.

Mijn idee: te lang een te groot vermogen gevraagd, waarop voeding niet berekent is... voor nieuwe voedingen met je hierzo zijn
Tukk schreef op 31 juli 2004 @ 14:21:
Welke voeding je voor welk systeem nodig heeft is te vinden in een speciaal topic
met dat onderwerp. Met mijn minimalistische kennis van voedingen kan ik je wel
vertellen dat 250 W te weinig is voor een systeem met een 9800 pro.
Ligt eraan, een mobile XP (past ook in desktop) met 1 hd en dvd-speler moet makkelijk werken :D , alleen dat zal wel niet het geval zijn :+

[ Voor 41% gewijzigd door SlinkingAnt op 31-07-2004 14:23 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
SlinkingAnt schreef op 31 juli 2004 @ 14:21:
Is dit getest met 'alleen' de voeding? Zonee, haal alles los, en verbind dat even het 'goede' draadje (google) met de aarde, en je voeding gaat aan, meet dan nog een keer.

Mijn idee: te lang een te groot vermogen gevraagd, waarop voeding niet berekent is... voor nieuwe voedingen met je hierzo zijn

[...]

Ligt eraan, een mobile XP (past ook in desktop) met 1 hd en dvd-speler moet makkelijk werken :D , alleen dat zal wel niet het geval zijn :+
Ik het geprobeerd op een 1 ghz duron (alleen mobo/cpu). voor de rest geen kaarten of geheugen.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
joRDzz schreef op 31 juli 2004 @ 14:24:
[...]

Ik het geprobeerd op een 1 ghz duron (alleen mobo/cpu). voor de rest geen kaarten of geheugen.
Dan zou ik maar gaan shoppen voor een nieuwe voeding :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Bedankt voor de reply's. Dus gewoon te lang op een te hoog vermogen? Eigenlijk dus ook al met mijn 9600 pro :) Ik heb ook al gepost in het welke voeding topic :)

Arch Linux

Pagina: 1