Ik heb vandaag mijn 9800 pro binnen gekregen en meteen getest natuurlijk
Alles leek het goed te doen. Ik had verwacht dat de voeding het niet zou trekken, maar toch ging alles goed. Ik heb/had namelijk een Aopen voeding: FSP250-60GTA (250 watt). Voorheen ging alles goed met mijn 9600 pro. Ik had een reinstall gedaan, daarna 3d mark gedraaid, standaard rond de 5500 puntjes. Ik had far cry gespeeld, draaide lekker
Toen wou ik maar wat gaan oc'en, kijken of hij op XT speeds kon draaien. Het draaide wel maar een klein beetje artifacts, wat terug gezet. Alles op zijn max
Met atitool had ik een profile gemaakt, als hij naar 3d ging dat hij op de oc-speeds sprong
Ik ging mohaa, alles werkte perfect, belt me vriendin op. Pak de telefoon op en loop terug naar me pc, zie ik me beeld uit staan. Nouwja ging ik kijken naar pc, stond uit als het goed is
Aan/uit helpt niet meer, maar wel gaat het lampje op mn mobo branden!
Dus ik de voeding eruit gehaald, zekering heel, in een ander mobo getest. Met de multimeter op de 12 volt lijn. Blijft op 0 staan, zet je hem aan, springt hij naar 1,50 volt ongeveer (verschit) en springt meteen weer naar 0. Ik vraag me dus af wat de oorzaak is
Want als hij (videokaart/cpu) teveel stroomt trekt, freezt mn beeld toch, maar springt niet uit ? Maja ik weet dus dat me voeding kapot is en mijn hardware heel als het goed is
Wat zou er dan kapot zijn gegaan aan me voeding, dat hij het wel nog doet, maar niet volledig

Nog een vraagje (weet dat het eigenlijk in een speciaal topic hoort), wat voor voeding raden jullie me aan voor het onderstaand systeem met 9800 pro ipv 9600 pro
Dus ik de voeding eruit gehaald, zekering heel, in een ander mobo getest. Met de multimeter op de 12 volt lijn. Blijft op 0 staan, zet je hem aan, springt hij naar 1,50 volt ongeveer (verschit) en springt meteen weer naar 0. Ik vraag me dus af wat de oorzaak is
Nog een vraagje (weet dat het eigenlijk in een speciaal topic hoort), wat voor voeding raden jullie me aan voor het onderstaand systeem met 9800 pro ipv 9600 pro