SMC Router Port openzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Allereerst ik heb van routers de 'ballen' verstand. Ik heb zelf geen router, maar mijn buurman wel... En die heeft nog minder dan de ballen verstand van die dingen.

De router doet het prima (is reeds ingesteld door iemand anders). Er is internetverbinding (ADSL) en hij draait XP
Mijn probleem is concreet als volgt:
We willen Far cry via Vlan 0,93 spelen, en dat werkt niet. We krijgen elke keer de melding connection time out. Daarbij host ik het veld, en de andere joinen. Mijn andere vrienden hebben geen probleem met connecten. Nou hebben we het idee dat we 2 poorten moeten openzetten. Na wat gegoogle vonden we het onderstaande:

How do I configure my router to play Far Cry?

You must open ports on your router to allow incoming traffic while playing Far Cry. Also, you will need the IP address of the computer you are playing from.

How do I find the IP address of my computer?

Far Cry uses two ports:
49001
49002

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1542

Okay. Echter op die site hebben ze het over een ander merk router, met een ander menu.

Vervolgens heb ik de handleiding van die SMC router bekeken. Weet niet precies welk type hij heeft, maar die menu's verschelen niet zo veel volgens mij.

http://www.smc.com/drivers_downloads/library/7004VBR_MN2.pdf

Nou heb ik dit bekeken, maar ik snap er niet veel van. :?
Kan iemand aangeven waar we precies die poorten moeten openzetten. Ik ben bang als ik wat ga rommelen, dat hij geen internetverbinding meer heeft en dat ik het dan alsnog kan oplossen... ;)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Bekijk die handleiding nog eens een keer goed, en dan onder het stukje NAT \ special applications (pagina 22).

Daar staat in hoe het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Okay tot zover bedankt..
Ik heb ff een screenshotje gemaakt. Kun je me nog een stapje verder helpen?
Zie ook onderstaande link. Ik heb het een en ander ingevuld, maar weet niet of dit klopt. Verder zegt Triggertype en Datatype me niets.. Moet ik daar iets anders kiezen?

http://picserver.student....OGIOQ26163/picserver.jpeg

en heb je ervaring of dit de reden is van de foutmelding in Far Cry, of speel je dit zelf niet achter een router?

[ Voor 30% gewijzigd door Mystikal op 30-07-2004 09:03 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Schopje? zo moeilijk kan dit niet zijn imo

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Mystikal schreef op 30 juli 2004 @ 08:59:
Okay tot zover bedankt..
Ik heb ff een screenshotje gemaakt. Kun je me nog een stapje verder helpen?
Zie ook onderstaande link. Ik heb het een en ander ingevuld, maar weet niet of dit klopt. Verder zegt Triggertype en Datatype me niets.. Moet ik daar iets anders kiezen?

http://picserver.student....OGIOQ26163/picserver.jpeg

en heb je ervaring of dit de reden is van de foutmelding in Far Cry, of speel je dit zelf niet achter een router?
Je zit in het verkeerde scherm; in dat special applications scherm kan je idd een 'trigger' poort instellen, als er dan een data pakketje over die poort komt dan pas gaan de poorten onder "Incoming Ports" open. Voordeel hiervan is dat je de poorten niet aan 1 vast client-IP toewijst, maar gewoon aan de PC die iets langs de trigger port stuurt.

Jij wil juist hebben dat de poorten altijd open staan en altijd naar jouw pc wijzen dus ga naar "Virtual Server" en stel daar in dat de poorten 49001-49002 worden geforward naar jouw lan IP. Schakel dan zowel UDP als TCP in en je zit goed!

Succes :)

Wees consequent, maar niet altijd