orange verlaagt ook sms tarieven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orange verlaagt voor de Smart klanten ook de sms tarieven.

Smart 5 =12 cent
Smart 10 =10 cent
Smart 15 =8 cent

Orange heeft hierbij een unieke combi van goedkoper bellen met prepaid ook nog eens goedkoper smsen.

Reden genoeg om over te stappen op Orange Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Oke heel erg leuk en aardig voor de mensen met Orange Smart, maar wanneer kan ik een keer met mijn Orange Free goedkoper sms'en, want om nu eerlijk te zijn. Zo Free voel ik me nu ook weer niet, want ik als flinke sms'er baal wel nu wel van mij dure smsjes en ik hou niet zo van de inkoopacties van smsjes. Misschien moet ik daar toch wel eens aan gaan beginnen!!!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net in de orange shop, en daar stond in zijn nieuwsoverzicht dat er nieuwe sms tarieven waren voor orange smart en orange free! Ook dat verhaal van die smsjes van orange van 818 met die simkaartupgrade(ander topic) stond erbij. HIj wist zelf trouwens niet waarvoor die 818 smsjes waren, hij had t zelf ook gehad. Ik heb t maar even aan m uitgelegd....:-) Ik weet niet wat die nieuwe tarieven zijn, want hij klikte dat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De volgende keer is alleen een Topicreport ook voldoende ;)

[ Voor 85% gewijzigd door intoxicated op 29-07-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel benieuwd of ze de doordeweekse tarieven ook gaan verlagen!. Dat nog buiten het gerucht dat smsen in het weekend misschien gratis wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Boeie, als het maar goedkoper is :p en dan ook bij de orange free abo's ja want betaal nu iets van 22 cent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie echt dat ze € 0,22 blijven vragen voor een SMS? Dan zouden ze zichzelf echt uit de markt prijzen op de langere termijn en dat weten ze zelf ook wel. Maandag a.s. weten we meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat ze morgen nog niks naar buiten brengen. Er stond al echt bij hun persbericht bla bla. Maarja we wachten gewoon even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:40:
Ik was net in de orange shop, en daar stond in zijn nieuwsoverzicht dat er nieuwe sms tarieven waren voor orange smart en orange free!
Vanaf wanneer zouden die tarvieven in moeten gaan dan? Ik voel me nu namelijk best "genaaid" als klant zijnde, helemaal als 't waar is wat TS zegt. Enne, kan 't kloppen dat er niks zinnigs op orange.nl staat hierover :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou graag willen dat ze dat voor de vaste abon's ook zouden doen; vind ik meer respect hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dit en dit.

De continue lage prijzen gelden dus alleen voor Smart klanten (zoals Telfort en KPN ook eerst alleen de prijzen voor prepaid verlaagden). Voor alle klanten geldt gratis sms'en in het weekend.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

smart = pre-paid, maar wel een vast bedrag per maand. Ben ik dus niet op ingegaan dus er zit nu een free of ready op mijn telefoon(weet ik veel) . En daar doen ze helemaal niets voor.

Maar ach, de T9 op mijn philips fisio werkt ook niet. Ik weet niet waarom, maar het is toch te duur 8-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op 30 juli 2004 @ 13:11:
smart = pre-paid, maar wel een vast bedrag per maand. Ben ik dus niet op ingegaan dus er zit nu een free of ready op mijn telefoon(weet ik veel) . En daar doen ze helemaal niets voor.
Je hebt dan Ready en kan dus vanaf maandag gratis SMS'en in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Lijkt me dat we beter hier verder hadden kunnen gaan...
SMS prijzen-oorlog is een feit maar goed.

Ik als Orange Free abonnee vind het allemaal fantastisch voor de Smart'ers, maar zo te zien schiet ik er dus niet veel mee op. Het enige dat voor mij veranderd is dat ik van 2 aug t/m 31 oktober gratis kan SMS'n in het weekend. HOERA! :( Ik heb liever 'n lager tarief. :( :(

Eigenlijk is het gewoon belachelijk. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 30-07-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Den Haag, 29 juli 2004 - Telecomprovider Orange kondigt vandaag het nieuwe tariefplan aan voor haar prepaidvariant Orange Smart. Dit gaat in per maandag 2 augustus aanstaande. Op diezelfde datum start er tevens een tijdelijke sms-actie voor alle Orange klanten. Tot en met 31 oktober aanstaande is sms'en in het weekend gratis.

Orange Smart kent maandelijks een vast beltegoed van 5, 10 of 15 euro, dat automatisch wordt afgeschreven. Alles wat je meer zou willen verbruiken, kan met een beltegoedkaart of mobiel worden opgewaardeerd. Zo ben je altijd bereikbaar en heb je volledige controle over je belkosten. Met Orange Smart bel je zonder contract - en dus ook zonder opzegtermijn - tegen postpaidtarieven.

David Holliday, CEO van Orange, 'Wij vinden het belangrijk om naar het gehele pakket mobiele diensten te kijken en niet te focussen op slechts één onderdeel. Hoewel sms'en sterk in opkomst is, blijft bellen nog steeds de belangrijkste vorm van mobiel communiceren. Orange Smart past perfect binnen de kenmerken van onze producten, want het is relevant én persoonlijk. Het is namelijk ideaal voor ouders met schoolgaande kinderen. Zij willen graag dat hun kind bereikbaar is, maar willen ook de kosten in de hand houden. Zij betalen het maandelijkse beltegoed en de kinderen vullen dat eventueel aan. Zo leren zij spelenderwijs om te gaan met hun belgedrag. Ook is het een ideaal product voor bedrijven die toch hun medewerkers een mobiele telefoon willen geven, maar niet willen betalen voor privé-gesprekken. Daarom noemen we Orange Smart ons slimme prepaidproduct.'
en het is officieel, bron: www.orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Graag niet spammen :/

[ Voor 74% gewijzigd door intoxicated op 30-07-2004 18:25 ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is een stap in de goede richting. Alleen jammer dat t nog niet blijvend is. Telfort hangt grote posters op in de etalages van hun, en in adv. in kranten met sms tariefsvergelijkingen. Dan hou je toch die 22ct voor orange free. Toch pijnlijk hoog. Naja ik ben al blij dat ze iig iets doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update : tot en met november gratis sms met Orange Free in het Weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te laat, ik ben al weg bij Orange :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer doet T-Mobile de prijzen omlaag :/
SMS nog steeds met een 150 abbo voor € 0,22/sms |:(

Kan je wel leuk 300 belminuten hebben in de maand, maar ik betaal toch zeker meer aan sms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het gewoon erg vreemd van orange dat ze de lagere tarieven alleen geven aan relatief "losse" klanten: smart. Ik zou denken: paai de klanten die je hebt, waardoor de klanttevredenheid stijgt. Dat zou, naast de lagere tarieven helemaal een lokkertje zijn voor eventuele nieuwe klanten. Nu lokken ze mensen naar een vreemd alternatief, en niet naar het abonnement dat op langere termijn meer geld oplevert.

Nou goed, de gratis weekenden zijn natuurlijk ook leuk maar ik begrijp de tactiek niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt echt nog wel een algehele verlaging, ook voor de belkosten. Die Smart tarieven stonden al langer in de planning, zover ik weet. Ze zijn al enige tijd bezig om de Free tarieven te evalueren en er komen volgens mij nieuwe bundels. Helaas weet ik niet hoe lang het nog duurt voordat dit op de markt komt.

Ik denk dat deze actie even een snelle handeling is om toch met een antwoord te komen en dat er nog wordt gewerkt aan blijvend lagere tarieven. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff zitten kijken naar Orange en ik heb zo'n vermoeden dat ik over ga stappen. Ik zit nu nog bij T-Mobile met de fijne hoge sms tarieven |:( . FF over slapen vannacht en morgen langs een orange shop :P.
Ik hoop eigenlijk dat alle aanbieders nog even gaan zakken. Zou wel het leukste zijn, want de aanbieders die nu nog hoog zitten (Vodafone en T-mobile) zullen vast ook ooit wel gaan zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
volgens mij kan Orange bij de abonnementsvormen helemaal niet zoveel wijzigen qua sms en belkosten, misschien een paar cent, want anders kost het hun gewoonweg teveel geld en ze moeten juist ontzettend veel winst maken om onderdeel te kunnen blijven van France Telecom. Weet niet of Orange ( Dutchtone ) hier verstandig aan doet om hier onderdeel van te zijn omdat FT een ontzettend hoge schuld heeft en bezig is met het binnenhalen van heel veel geld om te saneren en btw Orange heeft een bepaalde winst / target te halen om onderdeel te mogen blijven van FT...

[ Voor 14% gewijzigd door Le0032 op 30-07-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le0032 schreef op 30 juli 2004 @ 22:45:
volgens mij kan Orange bij de abonnementsvormen helemaal niet zoveel wijzigen qua sms en belkosten, misschien een paar cent, want anders kost het hun gewoonweg teveel geld en ze moeten juist ontzettend veel winst maken om onderdeel te kunnen blijven van France Telecom. Weet niet of Orange ( Dutchtone ) hier verstandig aan doet om hier onderdeel van te zijn omdat FT een ontzettend hoge schuld heeft en bezig is met het binnenhalen van heel veel geld om te saneren en btw Orange heeft een bepaalde winst / target te halen om onderdeel te mogen blijven van FT...
Tja... Natuurlijk verlagen ze liever niets maar ze moeten wel anders verliezen ze toch echt klanten en worden ze helemaal niet winstgevend. Data inkomsten worden steeds belangrijker en daar zal de groei in zitten. Misschien gaan de commissies wel omlaag, minder korting op toestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 21:04:
Er komt echt nog wel een algehele verlaging, ook voor de belkosten. Die Smart tarieven stonden al langer in de planning, zover ik weet. Ze zijn al enige tijd bezig om de Free tarieven te evalueren en er komen volgens mij nieuwe bundels. Helaas weet ik niet hoe lang het nog duurt voordat dit op de markt komt.

Ik denk dat deze actie even een snelle handeling is om toch met een antwoord te komen en dat er nog wordt gewerkt aan blijvend lagere tarieven. Nog even geduld dus.
Dit denk ik ook ja, ze willen nu even snel reageren en dan komen ze later dit jaar met nieuwe tarieven die aangepast zijn aan de markt. Ze willen idd liefst veel geld verdienen, maarja met die prijsvergelijkingen die je nu veel ziet, komt orange vaak duurder uit. Ze moeten idd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar al met al dus nogsteeds geen lagere tarieven voor de abonnees :(

Rare zaak, daar moet volgens mij juist het geld vandaan komen en als juist die klanten je en masse in de steek laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:34:
[...]

Tja... Natuurlijk verlagen ze liever niets maar ze moeten wel anders verliezen ze toch echt klanten en worden ze helemaal niet winstgevend. Data inkomsten worden steeds belangrijker en daar zal de groei in zitten. Misschien gaan de commissies wel omlaag, minder korting op toestellen dus.
Het voordeel van Orange is dat alles uit één bundel gaat en Orange laat dat maar steeds terugkomen als het grootste voordeel, maar ondertussen is het grootste nadeel dat je wel de hoogste prijzen betaalt qua bel- en sms over alle providers gezien...
Zoals ik al eerder zei, natuurlijk kunnen ze wel omlaag gaan met de tarieven maar dan zullen ze zeer waarschijnlijk wel iets veranderen in de structuur van de bundel. Ik ben het totaal met je eens hoor dat ze zich anders de markt uit 'prijzen' en dat de sms prijs tov andere providers niet meer concurrerend genoeg is, maar ik heb het idee dat áls Orange iets gaat veranderen in het voordeel dat ze het op een of andere manier terugverdienen. Het verlies ( lagere sms prijs ) terugverdienen in iets anders ( wellicht een hoger starttarief? ). Wie weet, tijd zal het allemaal leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
nu hopen dat ze het ook bij free klanten gaan doen. Zou wel verdomd leuk zijn.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel moeten eigenlijk, anders is het ook niet eerlijk. Maar overstappen op Smart is toch ook niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ben nu echt benieuwd wanneer het nu gebeurd. Ik heb Orange Free .. maar in het weekend gratis smsen is in mijn ogen echt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
In het weekend gratis SMSen is idd niet slecht. Snap ook niet waarom sommige mensen het nut er niet van inzien. Je kan bijv vragen of je vrienden mee uit willen, helemaal gratis! :*)

Al vind ik de tarief wijziging het mooist. Ik zat al te twijfelen om naar een andere provider te gaan, maar dat is nu dus gelukkig niet nodig. :) SMSen voor 8 cent vind ik een prima tarief en het niet te snel mee gaan met de rage vind ik toch wel getuigen van enige professionaliteit.

Ik vermoed, maar heb daar verder helemaal geen aanwijzingen voor, dat Orange de SMS tarrieven voor Free mensen ook wel zal laten zakken. Zal iig wel gelijk worden aan Smart E15. Anders zou ik het idd wel een btje krom vinden van Orange.

[ Voor 21% gewijzigd door Mac_Cain13 op 01-08-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac_Cain13 schreef op 01 augustus 2004 @ 14:17:
In het weekend gratis SMSen is idd niet slecht. Snap ook niet waarom sommige mensen het nut er niet van inzien. Je kan bijv vragen of je vrienden mee uit willen, helemaal gratis! :*)
Ik denk dat niemand daar problemen mee gaat hebben ;)
Al vind ik de tarief wijziging het mooist. Ik zat al te twijfelen om naar een andere provider te gaan, maar dat is nu dus gelukkig niet nodig. :) SMSen voor 8 cent vind ik een prima tarief en het niet te snel mee gaan met de rage vind ik toch wel getuigen van enige professionaliteit.
Ik vermoed, maar heb daar verder helemaal geen aanwijzingen voor, dat Orange de SMS tarrieven voor Free mensen ook wel zal laten zakken. Zal iig wel gelijk worden aan Smart E15. Anders zou ik het idd wel een btje krom vinden van Orange.
Ze zullen eigenlijk wel moeten, anders zijn ze alle Free klanten kwijt. Maar mss is dat juist wel bedoeling. We merken het vanzelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03
Heeft er trouwens niemand de standaard prepay van Orange? Ik lees alleen maar verhalen over Smart en Free, maar niets over Ready :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

Ze zullen eigenlijk wel moeten, anders zijn ze alle Free klanten kwijt. Maar mss is dat juist wel bedoeling. We merken het vanzelf ...
Het lijkt me niet dat ze hun goed betalende Free klanten kwijt willen. Ik moet het 1e bedrijf nog tegen komen dat haar klanten kwijt wil. (Ok, sommigen maken het er wel naar.) Zeker omdat Free de grootste particuliere klanten zijn.

Maargoed Orange is ook niet gek en Hi enz lieten ook eerst de pre-paid prijzen zakken. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Ik zou iig niet meteen hard weg rennen.

@eborn: Nou je het zegt, ik ken eigenlijk ook niemand met Orange Ready. Daarbij is het ook niet echt voordelig ten opzichte van Orange Smart. Ik denk dat mensen daarom al vrij snel overstappen op Smart ipv Ready.

[ Voor 15% gewijzigd door Mac_Cain13 op 01-08-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mac_Cain13 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:01:
Ik zou iig niet meteen hard weg rennen.
Dat doet niemand... ten eerste omdat het niet KAN, je zit er immers nog X maanden aan vast (afgezien van enige uitzonderingen)... en ten tweede omdat je vaak nog een leuke bundel (lees: spaarpot) hebt.

Waar ik nog niemand over heb gehoord, en dat verbaasd me enigszins, is het volgende. Toen ik in december mijn telefoon + Orange abbo aanschafte, kon ik gratis SMS'n tot naar ik meen eind februari 2004. Bij iedere SMS die ik stuurde, werd mijn rekening LAGER. M.a.w. ik kreeg de korting (SMS-actie genoemd op mijn Orange factuur) doordat mijn maandbedrag (20 euro) lager werd.

Als dat Orange systemathiek is, en dit gaat ook gelden voor deze actie, houdt dat in dat Orange simpelweg geen cent meer verdiend. Immers, hoe meer je SMS't des te lager is je rekening. En dus klik je je hele telefoonlijst aan en verstuurt iedereen dezelfde SMS: "Ik moet SMS'n want dan is m'n rekening 0." 8)

Om nog wat duidelijker te maken wat ik bedoel, zie hier de rekening van mij destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 01 augustus 2004 @ 17:08:
Waar ik nog niemand over heb gehoord, en dat verbaasd me enigszins, is het volgende. Toen ik in december mijn telefoon + Orange abbo aanschafte, kon ik gratis SMS'n tot naar ik meen eind februari 2004. Bij iedere SMS die ik stuurde, werd mijn rekening LAGER. M.a.w. ik kreeg de korting (SMS-actie genoemd op mijn Orange factuur) doordat mijn maandbedrag (20 euro) lager werd.
Klopt, zolang je binnen je bundel bleef kon je daar mooi van profiteren. Als je voldoende SMS zou sturen kon je factuur € 0,00 worden of, nog mooier, zelfs negatief. Dan wordt het geld wat je 'tegoed' hebt op de volgende factuur gecrediteerd. Stel dat je je hele bundel op belt en daarna pas gaat sms'en, dan gaat dit verhaal niet op. De meerkosten die je dan maakt worden precies gecrediteerd. Als ze slim zijn doen ze het deze keer anders want zodra mensen dit door hebben is het hek van de dam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 17:18:
Dan wordt het geld wat je 'tegoed' hebt op de volgende factuur gecrediteerd.
Had ik dat destijds maar geweten. :( Dus er zijn ook echts posts op GoT van mensen die geld TERUG kregen? Ik had namelijk verwacht dat je dan gewoon een factuur van 0 kreeg.
Als ze slim zijn doen ze het deze keer anders want zodra mensen dit door hebben is het hek van de dam...
Lijkt me wel ja. :+ :+ :+

Dus mensen, wie de eerste factuur krijgt laat het even aan ons weten heh. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Zaterdag even langs de Orange shop geweest voor een update... Free krijgt inderdaad geen korting op SMS, omdat "de concurrenten zoals Hi en Telfort deze actie niet lang vol zullen houden en eind augustus weer de oude SMS tarieven zullen aannemen"... Juistem, daarom is KPN ook écht bezig met retedure reclamespots en internet-advertising :?... Whatever, 't zal wel... Het is en blijft een beetje weird 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mac_Cain13 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:01:
[...]
@eborn: Nou je het zegt, ik ken eigenlijk ook niemand met Orange Ready. Daarbij is het ook niet echt voordelig ten opzichte van Orange Smart. Ik denk dat mensen daarom al vrij snel overstappen op Smart ipv Ready.
Ik ben ready, maar ik bel dan bijna nooit mobiel. Het is meer om bereikbaar te zijn in in noodgevallen. SMS doe ik dan ook heel zelden. (de t9 op m'n fisio 120 werkt dan ook niet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03
leuk_he schreef op 02 augustus 2004 @ 09:11:
Ik ben ready, maar ik bel dan bijna nooit mobiel. Het is meer om bereikbaar te zijn in in noodgevallen. SMS doe ik dan ook heel zelden. (de t9 op m'n fisio 120 werkt dan ook niet)
Ik bel ook niet zo vaak, maar er gaat sowieso al elke maand 6 euro voor Orange World vanaf :) En dan nog een paar euro bellen... ik denk dat ik ook maar eens naar Smart ga kijken in plaats van Ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jermaine schreef op 02 augustus 2004 @ 09:08:
Zaterdag even langs de Orange shop geweest voor een update... Free krijgt inderdaad geen korting op SMS, omdat "de concurrenten zoals Hi en Telfort deze actie niet lang vol zullen houden en eind augustus weer de oude SMS tarieven zullen aannemen"... Juistem, daarom is KPN ook écht bezig met retedure reclamespots en internet-advertising :?... Whatever, 't zal wel... Het is en blijft een beetje weird 8)7...
Ooh echt een belachelijke opmerking van die lui in de Orange Shop, maarja wat moeten ze anders zeggen haha. KPN heeft genoeg centen op zak en Telfort helemaal om dit vol te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ook orange ready en ik sms veel dus ik hoop dat orange snel de tarieven voor ready aan gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 23:03
Bij mij begint het weekend altijd al op donderdag, zou dat ook voor Orange gelden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o0-Bianca-0o schreef op 02 augustus 2004 @ 20:54:
Ik heb ook orange ready en ik sms veel dus ik hoop dat orange snel de tarieven voor ready aan gaat passen
Je kan toch ook overstappen naar Smart? Je hebt toch geen vast contract, alleen min 5 euro per maand aan btg, maar als dat teveel is kan je zo opzeggen! Easy toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha daar gaat mijn geld heen ik betaal elke maand 20euro en als ik maar 1 keer mijn telefoon heb aangehad is mijn bundel al bijna leeg en de volgende dag is ie helmaal weg laat staan dat ik met mijn oragne free 20 ga bellen never never leuk 20 euro te goed gekregen week m'n gsm niet aan gehad luister ik na die week mijn tegoed u heeft 0 euro lekker is dat |:( daarom hate ik orange nu beetje vreemd vind ik het wel tig keer klanten service aan de lijn gehad maar ze zagen niks vreemst ik had met dutchtone nooit klachten maar nu alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:30:
Aha daar gaat mijn geld heen ik betaal elke maand 20euro en als ik maar 1 keer mijn telefoon heb aangehad is mijn bundel al bijna leeg en de volgende dag is ie helmaal weg laat staan dat ik met mijn oragne free 20 ga bellen never never leuk 20 euro te goed gekregen week m'n gsm niet aan gehad luister ik na die week mijn tegoed u heeft 0 euro lekker is dat |:( daarom hate ik orange nu beetje vreemd vind ik het wel tig keer klanten service aan de lijn gehad maar ze zagen niks vreemst ik had met dutchtone nooit klachten maar nu alleen maar.
Het is heel simpel. Je kan GRATIS een gespecificeerde rekening inzien op hun website, welke op internet beschikbaar is rondom de datum waarop je je rekening ontvangt. Deze rekening is altijd juist. Bij 1244 worden b.v. kortingsacties niet meegenomen, maar de rekening is altijd juist. Dus, wacht op de rekening en je komt er vanzelf achter. En je laat het ons dan ook weten, mocht het iets onverklaarbaars zijn. Maar dat kan ik me niet voorstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Gratis sms geldt gedurende de weekenden (00:00 zaterdag t/m 23:59 zondag) in de periode 02-08-04 t/m 31-10-04, en geldt voor alle Orange Ready, Orange Smart en Orange Free klanten.
PS groepsms via de site is NIET gratis in het weekend.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op 02 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Inderdaad. het gaat alleen om het sms'en van een nederlandse mobiel naar een nederlandse mobiel. Helaas zit smsen naar het het vaste net er ook niet bij (was wel leuk geweest om te proberen) Heb het zelf 1 keer gehad zo'n sms. Dan word die opgelezen door een computer.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
klaasbram schreef op 02 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Jah idd, maar alle voorwaarden staan ook netjes genoemt op de site.
Daarbij is volgens mij GroepsSMS ook nog tegen het 'oude' tarief van 15 eurocenten. Dat is dus 7 cent duurder SMSen dan vanaf men eigen mobiel. Ik gebruikte GroepsSMS vroeger vaak omdat het juist 7 cent goedkoper was. Ik vind het eigenlijk best raar dat GroepsSMS nu duurder is dan gewoon SMSen.

Ik ben gisteren overgestapt op Smart 15 euro (had Smart 5 euro) en dat was echt heel snel en netjes geregeld. Ik bel, meteen iemand aan de lijn. 3 minuten met meneer gepraat, zet men mobiel aan en uit en hoppa ik SMS voor 8 cent! Echt super :) Ik heb nog niets te klagen gehad over Orange.

[ Voor 5% gewijzigd door Mac_Cain13 op 03-08-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel: dat ze de sms kosten voor Free niet verlagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar ja dat die GroepsSMS nog zo prijzig is, maar als je naar meerdere mensen smst dus boven de 4 pers. dan is het maar 60 cent!

wat kost het
De tarieven zijn afhankelijk van het aantal personen naar wie je het bericht wilt versturen:
1 persoon € 0,15
2 personen € 0,30
3 personen € 0,45
4 tot maximaal 15 personen € 0,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-08 15:29
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:30:
Zoiets heb ik pas ook gehad. Telefoon een tijd uitgehad.
Dus ik dacht ik zet hem ff aan om te luisteren of mn nieuwe bundel al ingegaan is.
Ik zet hem aan en luister: ja hoor, bundel sinds die dag ingegaan, maar hele bundel al verbruikt terwijl de telefoon heel de dag uitgestaan heeft 8)7 8)7 :? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch op de gespecifieceerde rekening zien wat er gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:32 en @ 16:03:
---
Je kunt toch op de gespecifieceerde rekening zien wat er gebeurd is?
Heb je ze voor dat eerste al gebelt? De klantenservice duidelijk maken dat het gewenst is dat Free ook goedkoper wordt lijkt mij niet ongewenst. Ik zou er als managment iig wel ff vaart achter zetten als blijkt dat er veel vraag naar is. Verwijs desnoods naar dit topic ofzo.
--
Dat 2e ben ik ook erg benieuwd naar. Dat zijn natuurlijk heel vage dingen die absoluut niet voor zouden mogen komen! Ik ben idd erg benieuwd wat op de rekeningen staat dan en ook hier zou ik ff vragen stellen in de shop of bij de klantenservice. Dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vaag verhaal. Je bundel op terwijl je telefoon uit stond :? . Ik zou iig ff je rekening checken en anders, net zoals Mac_cain13 zegt, ff de klantenservice bellen want dit moet gewoon niet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enige dat ik zo weet dat geld kost al staat je telefoon uit zijn van die betaalde sms-jes. Die betaal je of ze nou aankomen of niet, als ze naar jou worden verstuurd worden ze bij het *versturen* in rekening gebracht. Leve de vrouw die de helpdesk belde nadat ze haar zoon's telefoon uitgezet had en een maand in de kast gelegd had en alsnog een rekening van 1800,- kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kippenijzer schreef op 03 augustus 2004 @ 21:11:
Enige dat ik zo weet dat geld kost al staat je telefoon uit zijn van die betaalde sms-jes. Die betaal je of ze nou aankomen of niet, als ze naar jou worden verstuurd worden ze bij het *versturen* in rekening gebracht. Leve de vrouw die de helpdesk belde nadat ze haar zoon's telefoon uitgezet had en een maand in de kast gelegd had en alsnog een rekening van 1800,- kreeg.
Vaag verhaal. Ik heb ooit op mijn werk een klant gehad van wie de zoon het telefoonnummer had aangemeld bij allerlei betaalde sms-diensten. Betaal-sms-berichten hebben voor zover ik weet een vervaltijd van 72 uur bij het netwerk, dat wil zeggen dat ze niet meer aankomen en niet meer in rekening worden gebracht als het afleveren ervan niet lukt binnen die 72 uur, dus als het toestel uitstaat. Zet je het toestel daarna weer aan, dan komen alle berichten die de laatste 72 uur zijn verstuurd dus in één keer aan, en worden dus ook in rekening gebracht. Maar als het toestel langere tijd uit staat, dan komen echt niet alle opgespaarde berichten van de tijd daarvoor aan.
Best rot als je uitgaande sms berichten en gesprekken zijn geblokkeerd omdat je de rekening niet op tijd hebt betaald. Dan kan je die sms-diensten dus ook niet uitzetten, want dat moet vanaf hetzelfde telefoonnummer gebeuren. Heb toen maar geadviseerd te wachten met het toestel weer aanzetten tot de rekening was betaald en uitgaande gesprekken en sms weer mogelijk was, om dan in één keer alle sms diensten uit te zetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

de bovenstaande manier van werken werd (helaas) erg veel gehanteerd voor de invoering van de SMS gedragscode (1 oktober 2003 als ik me niet vergis). Net zo helaas deden "bepaalde" aanbieders er ook helemaal niets tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

Nu in de weekenden gratis sms'en!
Voorwaarden:
Gratis sms geldt gedurende de weekenden (00:00 zaterdag t/m 23:59 zondag) in de periode 02-08-04 t/m 31-10-04, en geldt voor alle Orange Ready, Orange Smart en Orange Free klanten.
De volgende diensten vallen buiten de actie en zullen conform de gebruikelijke tarieven van Orange verrekend worden:
sms versturen vanuit het buitenland
sms versturen vanaf GroepsSMS via www.orange.nl
Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je via sms aanvraagt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je op je mobiele telefoon ontvangt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
spamming via sms, dwz ongevraagde sms'jes voor commerciele, charitatieve of ideeele doeleinden zoals bedoeld in art. 11.7 van de Telecommunicatiewet.
commercieel gebruik van sms
misbruik en buitensporig gebruik, waaronder geautomatiseerd verzenden van sms via hardware- of softwaretoepassingen; anders dan verzending via een mobiele telefoon.

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

slaay

Natuurbeleven.com

leerling schreef op 03 augustus 2004 @ 15:23:
[...]

Zoiets heb ik pas ook gehad. Telefoon een tijd uitgehad.
Dus ik dacht ik zet hem ff aan om te luisteren of mn nieuwe bundel al ingegaan is.
Ik zet hem aan en luister: ja hoor, bundel sinds die dag ingegaan, maar hele bundel al verbruikt terwijl de telefoon heel de dag uitgestaan heeft 8)7 8)7 :? :r
Als je in het buitenalnd bent geweest, duurt het altijd enige dagen/weken voor men dit van je bundel afhaalt. Mogelijk dat je op vakantie bent geweest ofzo?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac_Cain13 schreef op 03 augustus 2004 @ 19:44:
[...]

Heb je ze voor dat eerste al gebelt? De klantenservice duidelijk maken dat het gewenst is dat Free ook goedkoper wordt lijkt mij niet ongewenst. Ik zou er als managment iig wel ff vaart achter zetten als blijkt dat er veel vraag naar is. Verwijs desnoods naar dit topic ofzo.
Mac_Cain13 schreef op 03 augustus 2004 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk! Ik heb hen een mail geschreven (waar ik binnen enkele uren al reactie op kreeg). Ik zal deze ff knippen/plakken:

Antwoord Orange:
Beste meneer Wolters,

Dank voor uw e-mail.

Orange heeft hierin een keuze moeten maken.
We komen ook de Free klanten tegemoet, door het aanbieden van gratis smsen in het weekend, van 2 augustus tot 1 november 2004. Voor meer informatie en voorwaarden kunt u kijken op onze website: www.orange.nl .

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.

Mw. R. Hogerhorst
Klantenservice

-----Original Message-----
From:
Sent: Monday, August 02, 2004 12:07
To: Internet Postpaid
Subject: Formulier klantenservice free

opmerkingen: Ik heb begrepen dat de sms tarieven van SMART nu wel verlaagd worden. Waarom van SMART wel en van het FREE abonnement niet? Ik vind het niet passend dat juist de vaste klanten met een abonnement meer moeten betalen voor eenzelfde dienst!!!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:32:
Dit is inderdaad echt erg triest, de Free klanten brengen juist het meeste geld in het laadje, niet die paupere Smart of prepaid klanten... Je mag best wat voor je klanten terug doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Maar kan je anders op grond van deze wijzigingen je abonnement niet afsluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee tuurlijk niet, je wordt er relatief slechter van, maar verder verandert er voor jou niks. Verandert niets aan het feit dat het wel raar is natuurlijk :)

* Artcore is ook Free-klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Jermaine schreef op 04 augustus 2004 @ 12:48:
Maar kan je anders op grond van deze wijzigingen je abonnement niet afsluiten :?
Als je al een Free aansluiting hebt dan veranderd er niets.
Ja, kan een periode in het weekend gratis SMSén, maar dat is niet echt in je nadeel den ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Jermaine schreef op 04 augustus 2004 @ 12:47:
[...]die paupere Smart of prepaid klanten...
Smart/Ready klanten zijn ook klanten hoor. :|
Ik vind het ook wel raar dat Free klanten nog meer betalen dan de Smart klanten, maar daarom hoef je de Smart/Ready klanten nog niet te beledigen.
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 12:45:
[...]
Natuurlijk! Ik heb hen een mail geschreven (waar ik binnen enkele uren al reactie op kreeg). Ik zal deze ff knippen/plakken:

Antwoord Orange:
Beste meneer Wolters,

Dank voor uw e-mail.

Orange heeft hierin een keuze moeten maken.
We komen ook de Free klanten tegemoet, door het aanbieden van gratis smsen in het weekend, van 2 augustus tot 1 november 2004. Voor meer informatie en voorwaarden kunt u kijken op onze website: www.orange.nl .

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.

Mw. R. Hogerhorst
Klantenservice

-----Original Message-----
From:
Sent: Monday, August 02, 2004 12:07
To: Internet Postpaid
Subject: Formulier klantenservice free

opmerkingen: Ik heb begrepen dat de sms tarieven van SMART nu wel verlaagd worden. Waarom van SMART wel en van het FREE abonnement niet? Ik vind het niet passend dat juist de vaste klanten met een abonnement meer moeten betalen voor eenzelfde dienst!!!
Hmm, de klantenservice geeft idd een niet al te uitgebreid antwoord, maar ik moet wel zeggen dat jou mail ook niet al te uitgebreid is. Al zal je wel in zo'n webformpje moeten typen. Daar worden mijn mails ook altijd erg kort van.

Ik zou iig terug mailen dat je begrijpt dat Orange moet kiezen en dat je in het weekend gratis mag SMSen en dat je dat ook heel fijn vind, maar eens duidelijk je standpunt uit de doeken doen. Het is gewoon vreemd dat de tarrieven niet minimaal gelijk zijn getrokken en dat je als Free klant je ondergewaardeerd voelt. Als je daar een uitgebreidde mail van maakt waarin je goed duidelijk bent moet er volgens mij meer uit die helpdesk te slepen zijn.

Je kan natuurlijk ook langs de Orange shop of bellen. Net waar je zelf het beste in bent. Ik zou iig wel eens goed duidelijk willen hebben waarom Orange dit doet, maarjah ik ben Smart. Dus ik ga nu zeker niet klagen. Straks veranderen ze mijn tarief nog omhoog :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mac_Cain13 op 04-08-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad via zo'n formuliertje op de website van Orange gegaan. Dus met een beperkt aantal tekens in het "vraag" scherm. Natuurlijk heb ik hiermee geen genoegen genomen en gereageerd. Hierop kreeg ik weer antwoord:

Beste meneer Wolters,

Dank voor uw e-mail.
We begrijpen uw standpunt, maar Orange blijft op dit moment bij haar standpunt. We vinden het jammer te horen dat u niet tevreden bent.

Kortom: Ik denk niet dat het zin heeft om alleen hierin verder te gaan. Ze veranderen toch niet (alleen voor mij) een free sms tarieven. Maar het wordt natuurlijk anders als meer mensen aangeven hierover niet tevreden te zijn (hint hint) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 08:54:
Het is inderdaad via zo'n formuliertje op de website van Orange gegaan. Dus met een beperkt aantal tekens in het "vraag" scherm. Natuurlijk heb ik hiermee geen genoegen genomen en gereageerd. Hierop kreeg ik weer antwoord:

Beste meneer Wolters,

Dank voor uw e-mail.
We begrijpen uw standpunt, maar Orange blijft op dit moment bij haar standpunt. We vinden het jammer te horen dat u niet tevreden bent.

Kortom: Ik denk niet dat het zin heeft om alleen hierin verder te gaan. Ze veranderen toch niet (alleen voor mij) een free sms tarieven. Maar het wordt natuurlijk anders als meer mensen aangeven hierover niet tevreden te zijn (hint hint) _/-\o_
Je hebt iig nu duidelijk dat ze weten dat je het niet met ze eens bent en dat word vast wel ergens bij gehouden. Het lijkt me idd zinvol om Orange eens een mailtje te sturen als je het niet met de nieuwe tarieven eens bent. Als er genoeg mensen zijn word er idd wel wat aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is smsen naar het buitenland wel ook gewoon gratis tijdens deze weekenden actie voor Free klanten? Want ik sms bijna alleen maar naar het buitenland.

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:21:
Is smsen naar het buitenland wel ook gewoon gratis tijdens deze weekenden actie voor Free klanten? Want ik sms bijna alleen maar naar het buitenland.
Dat vroeg ik me ook af! Maar bij het lezen van de voorwaarden, zie je dat er geen uitzondering wordt gemaakt voor SMS'n naar het buitenland. Dus ik mag toch aannemen dat het ook hiervoor geldt? :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hope so Barca, je weet maar nooit met die sneaky voorwaarden van telecom operators. Maar eerlijk gezegd kunnen ze het echt niet maken om dat wel te berekenen want het staat er simpelweg niet bij, dus sms naar het buitenland moet wel gratis zijn in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Metalium- schreef op 04 augustus 2004 @ 13:01:
[...]

Als je al een Free aansluiting hebt dan veranderd er niets.
Ja, kan een periode in het weekend gratis SMSén, maar dat is niet echt in je nadeel den ik ;)
Is het ook niet, maar het is en blijft gewoon weird dat abonnees die meer betalen minder krijgen, in dit geval in de vorm van extraatjes voor de klant... Dat Orange hier ook aan vasthoudt is erg slap, net als wat ik hier noem :X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Barca schreef op 05 augustus 2004 @ 10:31:
[...]

Dat vroeg ik me ook af! Maar bij het lezen van de voorwaarden, zie je dat er geen uitzondering wordt gemaakt voor SMS'n naar het buitenland. Dus ik mag toch aannemen dat het ook hiervoor geldt? :) :?
Het word niet in de voorwaarden genoemt als uitzondering, dus is het idd gratis. Als je het 100% zeker wilt weten en niet voor verassingen wilt komen te staan kun je beter even de klantenservice mailen/bellen of een Orange shop binnen lopen. Dan zit je na de hand iig niet met een torenhoge rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mac_Cain13 schreef op 05 augustus 2004 @ 10:44:
Als je het 100% zeker wilt weten en niet voor verassingen wilt komen te staan kun je beter even de klantenservice mailen/bellen of een Orange shop binnen lopen. Dan zit je na de hand iig niet met een torenhoge rekening.
offtopic:
Bel jij even mehmetodaci? :+

Ik keek zojuist naar mijn SX1 aankoopbon:
Orange 20 Free 2 jaar
-/- 189.07 euro excl. BTW / 225 incl. BTW

225 euro'tjes korting op mijn toestel. Ik moet toegeven dat ik het vanuit dat oogpunt toch wel begrijp dat de SMS kosten niet standaard lager worden. :| Alhoewel het natuurlijk, gezien de acties van de andere providers, moeilijk is te verkroppen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Barca op 05-08-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:21:

Thanx!
Ja, ook SMS'en naar het buitenland is gratis. Niet vanuit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Barca schreef op 05 augustus 2004 @ 10:48:
[...]

offtopic:

Orange 20 Free 2 jaar

225 euro'tjes korting op mijn toestel. Ik moet toegeven dat ik het vanuit dat oogpunt toch wel begrijp dat de SMS kosten niet standaard lager worden. :| Alhoewel het natuurlijk, gezien de acties van de andere providers, moeilijk is te verkroppen. ;)
Bij pre-paid krijg je ook een korting op je toestel, er zit niet voor niets sim-lock op die dingen.
Wel heb ik laatst ergens (weet niet meer waar) gelezen dat de pre-paid gebruikers 60% van de omzet genereren (kan ook klanten zijn, maar ik meen omzet). De helft van de gebruikers wordt dus al tegemoet gekomen (grofweg).
Toch blijft het vreemd dat FREE-gebruikers worden benadeeld. Zij zijn immers 'vaste' klant met hun maandelijkse rekeningen. Hopelijk veranderd dit in de toekomst nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Barca schreef op 05 augustus 2004 @ 10:48:
[...]

offtopic:

Orange 20 Free 2 jaar

* Mac_Cain13 heeft voor de zekerheid maar eens even gemailt.
Mijn pa zit nu ook in het buitenland dus het is wel prettig even zeker te weten.

Tsja als je die korting ziet is het idd wel een btje te begrijpen, maar dan nog vind ik het niet helemaal kloppend. En dat Prepaid klanten ook korting krijgen; Dat zal best wel, maar iig niet zoveel als de Free mensen. Mijn mobiel was in de winkel op het moment van aankoop net zo duur en dan had ik geen sim-lock gehad. Alleen had ik dat pas na de hand door |:(

Weet iemand bij toeval hoeveel het kost om je SIM-lock te laten verwijderen. Bij Orange staat zoiets als 'Op aanvraag' (en anders moet ik nog maar een mailtje zenden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

toeter schreef op 05 augustus 2004 @ 13:21:
Toch blijft het vreemd dat FREE-gebruikers worden benadeeld. Zij zijn immers 'vaste' klant met hun maandelijkse rekeningen. Hopelijk veranderd dit in de toekomst nog.
Benadeeld? Hoezo? sms versturen wordt toch niet duurder voor Free klanten?
Benadeeld worden is iets anders dan niet bevoordeeld worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe t nou zit?

Zijn de prijzen nou gezakt?
Is er een of andere actie gaande?

ik heb t hele topic gelezen, maar echt een duidelijk antwoord komt er niet uit :X
en ik kan t ookal nergens vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:02:
Kan iemand mij vertellen hoe t nou zit?

Zijn de prijzen nou gezakt?
Is er een of andere actie gaande?

ik heb t hele topic gelezen, maar echt een duidelijk antwoord komt er niet uit :X
en ik kan t ookal nergens vinden |:(
Dit is eigenlijk het hele verhaal.
Nu in de weekenden gratis sms'en! Voorwaarden:
Gratis SMS geldt gedurende de weekenden (00:00 zaterdag t/m 23:59 zondag) in de periode 02-08-04 t/m 31-10-04, en geldt voor alle Orange Ready, Orange Smart en Orange Free klanten.
De volgende diensten vallen buiten de actie en zullen conform de gebruikelijke tarieven van Orange verrekend worden:
- sms versturen vanuit het buitenland
- sms versturen vanaf GroepsSMS via www.orange.nl
- Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je via sms aanvraagt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
- Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je op je mobiele telefoon ontvangt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
- spamming via sms, dwz ongevraagde sms'jes voor commerciele, charitatieve of ideeele doeleinden zoals bedoeld in art. 11.7 van de Telecommunicatiewet.
- misbruik en buitensporig gebruik, waaronder geautomatiseerd verzenden van sms via hardware- of softwaretoepassingen; anders dan verzending via een mobiele telefoon.
Verder worden de SMS tarieven van Orange Smart verlaagd:
Smart 5 =12 cent
Smart 10 =10 cent
Smart 15 =8 cent

Kortom, voor Orange Ready en Orange Free geen structurele SMS prijsverlaging, maar alleen gratis SMS in het weekend gedurende de actie periode. Voor Orange Smart is er wel een structurele prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

- misbruik en buitensporig gebruik, waaronder geautomatiseerd verzenden van sms via hardware- of softwaretoepassingen; anders dan verzending via een mobiele telefoon.
Kan Orange zien dat ik met mijn T630 met Bluetooth via floAt's Mobile Agent ( http://fma.sourceforge.net/ ) sms-jes verstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Junkie schreef op 06 augustus 2004 @ 13:26:
Kan Orange zien dat ik met mijn T630 met Bluetooth via floAt's Mobile Agent ( http://fma.sourceforge.net/ ) sms-jes verstuur?
Je verzend ze toch via je mobiele telefoon? En dat mag... Daarnaast zullen ze niet kunnen zien dat je het via dat programma en bluetooth doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

kreeg net sms van orange :)

elk weekend in augustus,september en oktober gratis smsen :) woei!
actievoorwaarden
De voorwaarden die voor deze actie gelden zijn:

sms versturen vanuit het buitenland
sms versturen vanaf GroepsSMS via www.orange.nl
Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je via sms aanvraagt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je op je mobiele telefoon ontvangt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
spamming via sms, dwz ongevraagde sms'jes voor commerciele, charitatieve of ideeele doeleinden zoals bedoeld in art. 11.7 van de Telecommunicatiewet.
misbruik en buitensporig gebruik, waaronder geautomatiseerd verzenden van sms via hardware- of softwaretoepassingen; anders dan verzending via een mobiele telefoon.

[ Voor 87% gewijzigd door mindcre8r op 06-08-2004 14:03 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
mindcre8r schreef op 06 augustus 2004 @ 14:00:

[...]
Als je het topic had gelezen was dat al voorbij gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

mindcre8r schreef op 06 augustus 2004 @ 14:00:

Ook goeiemorgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

:P my bad :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
Mac_Cain13 schreef op 05 augustus 2004 @ 13:49:
[...]
* Mac_Cain13 heeft voor de zekerheid maar eens even gemailt.
[...]
En Mac_Cain13 kreeg ook antwoord. Aldus onze geliefde helpdesk mogen we idd gratis SMSen náár het buitenland. :)

@T-Junkie: Ze zullen het niet kunnen zien, maar het is puur om zichzelf in te dekken. Als jij ineens via zo'n stukje software extreem veel SMSjes gaat versturen kunnen ze je op de voorwaarden wijzen en alsnog laten betalen. Zolang je niet als een debiel SMSjes gaat zenden zit het wel goed. (Je SMSt btw altijd via een stukje software, handmatig word erg lastig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Beste Jermaine,

Dank u voor uw email.

U geeft aan dat de kosten hoger zijn bij een abonnement 40 dan een smart.

Even de kosten naast elkaar.

Beide kunnen in het weekend gratis sms-sen.

Verder is een sms voor u door de week 0.22 euro en een smart15 0,08 euro.
Bellen naar vast 0,10 en mobiel 0,20 met een start tarief van 0,05 euro Maar bij smart15 0,22 starttarief 0,07.

Dus het ligt eraan, als u meer naar vast dan mobiel belt is het nog in uw
voordeel.

Als u denkt beter uit te zijn naar een smart abonnement kunt u deze omzetten
per 17-06-2005.

Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag
opkomt. Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of
problemen belt u 1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777
(buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.

Technical/Correspondence/Dris
A. Arnoldus
Tsja... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, wat een ongelofelijk amateuristische email!

"U geeft aan dat de kosten hoger zijn bij een abonnement 40 dan een smart."
"Als u denkt beter uit te zijn naar een smart abonnement"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

pff snap echt niet dat ze pre paid klanten meer service bieden dan mensen met een abbonement . . . tenminste,, ik zie goedkoop sms'en als n stukje service

terwijl ze bij die pre-payers geen ENKELE zekerheid hebben.. tis gewoon respectloos

ik vind gratis sms'en in t weekend wel zwaaar relaxt, morgen maar ff iedereen n smsje sturen als ik 2 uur in de trein zit :D :D :D ga t ZWAAAAR misbruiken :P :P

weet iemand of je ook gewoon mag smsen naar

- buitenlandse telefoon nummers?
- nl nummers van mensen die in t buitenland zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

assass schreef op 06 augustus 2004 @ 18:59:
weet iemand of je ook gewoon mag smsen naar

- buitenlandse telefoon nummers?
- nl nummers van mensen die in t buitenland zitten?
Yup, dat mag cq. is gratis. Is al besproken in dit topic overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las laats dat T-Mobile dus ook haar tarieven omlaag gaat halen, maar dan alleen voor prepaid bellers!
Dat vind ik dus zo belachelijk he! Ik ben dus abonnee en dus ook meteen vaste klant en stort maandelijk een leuk bedragje op hun spaarrekening. Dan vind ik dus wel dat abonnee's een stapje voor mogen hebben op gebied van service en natuurlijk prijs. Vroegah was dat dus vaak wel zo bij de diverse providers.
En dan kunnen ze wel van die leuke sms-bundels hebben, maar heb helemaal geen zin om iedere maand een lading van die sms'jes te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat valt nu onder buitensporig gebruik? Waar moet ik nou aan denken, aan een limiet ofzo? (doet me denken aan een FUP, bij wijze van spreke dan ... |:( )

Als ik nou 30 smsjes op een dag verstuur, is dit dan al "buitensporig" ?
Lekker wazig ... B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

assass schreef op 06 augustus 2004 @ 18:59:
ik vind gratis sms'en in t weekend wel zwaaar relaxt, morgen maar ff iedereen n smsje sturen als ik 2 uur in de trein zit :D :D :D ga t ZWAAAAR misbruiken :P :P
Wie niet. :+ Ik ben vanmorgen om 08:30 gestart. :+

"Maximale berichtlengte is bereikt, uw bericht wordt in 2 delen verzonden" Uhm ja... ok. Who cares? :+

Mijn rekening/maand wordt altijd "afgesloten" op de 5e/6e van de maand... dus ik kan niet testen of hetgeen ik hier zeg: Barca in "orange verlaagt ook sms tarieven" het geval is. Ik hoop echt dat diegene die hier het eerst duidelijkheid over kan verschaffen dat ook doet. Immers, ik hoef in dat geval maar 20 / 0,22 = 91 SMS'n per maand te versturen om niets te hoeven betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik blijf ook maar sms'en ... :D Wordt eens tijd dat ze ook voor ready de tarieven verlagen, naar iets als Hi heeft.... dat zou wel chill zijn, het kan voor mij in ieder geval wel een reden worden om over te stappen van orange naar hi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 10:22:
hehe ik blijf ook maar sms'en ... :D Wordt eens tijd dat ze ook voor ready de tarieven verlagen, naar iets als Hi heeft.... dat zou wel chill zijn, het kan voor mij in ieder geval wel een reden worden om over te stappen van orange naar hi...
Dat gaan ze toch niet doen, daar hebben ze Smart voor (veel goedkoper bellen en sms'en). Ze willen natuurlijk liever dat je Smart neemt dus zullen ze Ready niet goedkoper maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 20:39:
ik vind het gewoon erg vreemd van orange dat ze de lagere tarieven alleen geven aan relatief "losse" klanten: smart. Ik zou denken: paai de klanten die je hebt, waardoor de klanttevredenheid stijgt. Dat zou, naast de lagere tarieven helemaal een lokkertje zijn voor eventuele nieuwe klanten. Nu lokken ze mensen naar een vreemd alternatief, en niet naar het abonnement dat op langere termijn meer geld oplevert.

Nou goed, de gratis weekenden zijn natuurlijk ook leuk maar ik begrijp de tactiek niet helemaal
met een beetje boerenverstand is de tactiek wel te begrijpen. Je wilt immers je klanten in kaart brengen en de free klanten zijn niet altijd in kaart gebracht. Tenzij die freeklanten hun naw gegevens hebben opgegeven om 10 euro beltegoed gratis te krijgen. Dat is de tactiek.

Wat is er mis met Smart ? het kost je niets namelijk. Een abo is voor mij te duur maar 5 euro per maand ben ik wel kwijt aan opwaarderen gemiddeld.
Deze 5 euro gaat er nu maandelijks vanzelf bij en gaat van mijn rekening af en wordt bijgeboekt bij je beltegoed. Het kost me dus niets, het bespaard zelfs, want de sms en de beltikken zijn goedkoper bij smart. Sterk punt van Orange.
Overigens bevalt Orange mij heel goed maar dat is verder niet aan de orde.

Je kunt zo je Free laten omzetten in Smart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vind nog een cash back orange free 30 abbo onder 3 meter stof >:)
eens kijken of ze weer m'n rekening naar €0 veranderen als ik genoeg sms O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:32:
met een beetje boerenverstand is de tactiek wel te begrijpen. Je wilt immers je klanten in kaart brengen en de free klanten zijn niet altijd in kaart gebracht. Tenzij die freeklanten hun naw gegevens hebben opgegeven om 10 euro beltegoed gratis te krijgen. Dat is de tactiek.

Wat is er mis met Smart ? het kost je niets namelijk. Een abo is voor mij te duur maar 5 euro per maand ben ik wel kwijt aan opwaarderen gemiddeld.
Deze 5 euro gaat er nu maandelijks vanzelf bij en gaat van mijn rekening af en wordt bijgeboekt bij je beltegoed. Het kost me dus niets, het bespaard zelfs, want de sms en de beltikken zijn goedkoper bij smart. Sterk punt van Orange.
Overigens bevalt Orange mij heel goed maar dat is verder niet aan de orde.

Je kunt zo je Free laten omzetten in Smart
Ik geloof dat je de plank hier een beetje misslaat... Free is namelijk het abonnement. Jij bedoeld in je tekst Ready, de gewone prepaid. Natuurlijk heeft Orange liever dat je Smart neemt in plaats van Ready maar ze willen nog liever dat je Free neemt. En dat blijkt op dit moment nog niet echt uit de tarieven. Maar goed, wat niet is gaat zeker nog komen.
Pagina: 1 2 Laatste