Toon posts:

Printer icm DDNS

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een vraag over hetzelfde onderwerp gesteld, maar ik twijfel of de vraag niet beter in deze categorie past. }:O

Ik ben nog steeds geen info tegengekomen die bevestigt of ontkent dat DDNS de combinatie van DNS en DHCP is. :X

Klopt het dat elke printer die je kunt laten antwoorden aan de DHCP server met een (in de printer) zelf ingevoerde Hostname die niet een IP adres is (n.a.v. dit artikel), te gebruiken is icm DDNS?

Ik heb inmiddels begrepen dat er 2 manieren zijn om de DNS entry te laten bijwerken:
1) door de DHCP server
2) door de DHCP client, mogelijk mbv extra software
Ik probeer hier mogelijkheid 2 voor elkaar te krijgen, maar heb helaas geen testomgeving .

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Je kan optie 2 niet werkend krijgen als de printerfirmware dit niet ondersteunt...

dus laat je lekker de DHCP server het ip registeren in de DNS.

iig is dit bij de Microsoft DNS en DHCP server de aangewezen optie voor apparaten die optie 2 niet ondersteunen (Win2000/XP/2003) Lijkt me sterk dat je daar uberhaupt nog een test omgeving voor nodig hebt trouwens, dit is zo triviaal, volgens mij kan het niet eens mis.

Iets trouwens wat redelijk basic is, en feitelijk niet meer is dan een crossposting.
Als ik je link volg naar het andere draadje zie ik dat antwoord al gewoon als zodanig staan. Een printer is geen Win2000/2003 machine, er staat geen additionele D-DNS software op, dus behandel je het als een Legacy systeem en moet je optie 1 gebruiken....

Why een nieuwe post in PNS als in NT al het onderwerp loopt en je de antwoorden krijgt?

[ Voor 35% gewijzigd door Firefox op 29-07-2004 18:26 ]

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik me afvroeg of de printer nog een speciale opdracht moet geven om de DHCP ahw te triggeren.
HP vermeldt bv uitdrukkelijk: "The HP Jetdirect uses option 81 in the DHCP request packet to tell the DHCP server that it should register the host-name (Fully Qualified Domain Name) at the DDNS server."

Op dit moment is DDNS in printerland ineens een hot issue en in het kader van een aanbesteding wil ik liever geen "waarschijnlijk wel" antwoorden geven.

Exsqueeze me als iets dat redelijk basic is na een anderhalf uur zoeken nog niet dusdanig beschreven is dat ik met zekerheid kan stellen dat als een apparaat DNS en DHCP compatible is, het DDNS compatible is(zij het mbv de DHCP server).

Toch bedankt.

BTW: het kan wel mis, zie artikel waar ik naar link in alinea 3
BTW2: als je een link hebt waar dit soort dingen tot in detail worden uitgelegd, graag!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:51 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, zullen we het idd maar bij 1 topic houden ;)
En als je iets in anderhalf uur niet bevredigend beantwoord ziet, is het niet meteen advanced :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.