terugkomend op wat je zegt in
dit draadje
Omdat ik me afvroeg of de printer nog een speciale opdracht moet geven om de DHCP ahw te triggeren.
HP vermeldt bv uitdrukkelijk: "The HP Jetdirect uses option 81 in the DHCP request packet to tell the DHCP server that it should register the host-name (Fully Qualified Domain Name) at the DDNS server."
Op dit moment is DDNS in printerland ineens een hot issue en in het kader van een aanbesteding wil ik liever geen "waarschijnlijk wel" antwoorden geven.
Exsqueeze me als iets dat redelijk basic is na een anderhalf uur zoeken nog niet dusdanig beschreven is dat ik met zekerheid kan stellen dat als een apparaat DNS en DHCP compatible is, het DDNS compatible is(zij het mbv de DHCP server).
Toch bedankt.
BTW: het kan wel mis, zie artikel waar ik naar link in alinea 3
BTW2: als je een link hebt waar dit soort dingen tot in detail worden uitgelegd, graag!
De link waar jij naar refereerde in het andere topic staat vermeld wat er mis gaat, en waarom. Dit is geen issue waar je nog heel speciaal een aparte test omgeving voor hoeft te hebben.
Elke netwerk enabled printer die ik dusver tegen ben gekomen (hoewel dat voor het over grote deel alleen HP's zijn geweest) beschikt over de optie een Hostname in te vullen. Het is niet meer dan logisch dat als een apparaat geen hostname opgeeft er 'rare' dingen gebeuren.
De printer moet een eigen hostname hebben (HP's hebben standaard een een of andere JetDirect Default naam (zo als bijv. de weinig zeggende naam NPI3B2DF8)
Printers vragen over het algemeen een adres op via BootP. DHCP server kan dat verder uitstekend registreren in de DNS.
Binnen de properties van een reservering, of een scope kun je aangeven of een DHCP server altijd de DNS update, of alleen op verzoek van de clients (wat HP dus in haar documentatie aangeeft als zijnde de optie 81.)
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.