GeForce FX5900 XT of niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Jappeflap
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Beste mensen, ik heb even een vraagje.
Ik ben van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen.
Maar naast de vele vragen van merk en type ben ik tot een besluit gekomen, het gaat een GeForce FX5900 worden. Maar nu is mij opgevallen dat er meerdere types bestaan en ik heb al heel wat gezocht op het net, maar kom er niet achter waar het allemaal voor staat. Hopelijk kan iemand me even helpen.
Je hebt de:
- GeForce FX5900
- GeForce FX5900 XT
- GeForce FX5900 Ultra
De ultra is uiteraard de beste, maar wat is het verschil tussen de XT en de gewone 5900? Is de XT een gestripte versie? of juist beter?
Hopelijk heeft iemand een antwoord..
Alvast bedankt. :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
hallo zeg.. beetje Google kan geen kwaad maar goed ik zal je helpen, van snel naar langaam:

- GeForce FX5900 Ultra
- GeForce FX5900
- GeForce FX5900 XT

• Jappeflap
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
OK, dit was ook niet het moeilijkste, maar wat is dan het werkelijke snelheidsverschil tussen de 5900XT en de 5900 gewoon.
MSI bijvoorbeeld biedt in nederland bijna alleen de XT aan (althans dat is de meest aangeboden kaart bij winkels) de 5900 die ze wel op hun site hebben staan is in nederland moeilijk te krijgen, terwijl het prijsverschil enkele eurootjes is.
Waarom voor nog geen 10 euro minder een slechtere kaart kopen??
Hopelijk is ook hier een snelle reactie op! :)

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
koop die XT maar, beste prijs - kwaliteit, is ook een topic over trouwens.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De 5900 XT gewoon weg de beste prijs/kwaliteit. De andere 2 zijn overigens bijna niet meer te krijgen. Wat je ook kan overwegen is een Radeon 9800 Pro, dingetje kost nu zo'n beetje rond de 200 euro, nog beter prijs/kwaliteit en sneller dan de 5900 XT.

Verwijderd

Ik zou een Radeon 9800 Pro nemen (voor een paar euro's meer of dezelfde prijs), let wel, neem de 256-bits versie. De 5900 XT zou een overklokbare kaart moeten zijn, maar ik ben van mening dat je daar maar net geluk mee moet hebben, want dat had ik dus duidelijk niet (wil niet veel verder dan stock speeds).. Dan kun je dus beter een 9800 Pro nemen waarvan je al zeker weet dat hij al goed presteert, kun je nog een poging zonder risico met softmodden wagen.. I'd place my bets on the 9800 Pro.. Maar zoals gezegd pas op voor de 128-bits versie, koop de 256-bits versie!! ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.