133 Mhz kingston werkt niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 kingston reepjes 128 en 256 MB, 133 Mhz cas 3 liggen, de:

KVR133X64C3/128, http://www.valueram.com/datasheets/KVR133X64C3_128.pdf
KVR133X64C3/256, http://www.valueram.com/datasheets/KVR133X64C3_256.pdf

Nu het volgende is het probleem, ik heb in 3 verschillende pcs (chipsets etc weet ik nie meer uit me hoofd) deze reepjes erbij gedrukt (1 voor 1), resultaat is dat de computer niet eens de bios af wil lopen.

Ik dacht gelijk aan een mogelijkheid dat het zaakje niet compatible was dus heb de oude chip eruitgehaald (alleen de nieuwe der in dus, in bank 1). Vervolgens start de computer wel maar geeft maar de helft van het geheugen aan.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is :? ?

Verwijderd

Specs zijn wel handig... Vooral mobo ;)

Verwijderd

Ligt aan de bankindeling, tel het aantal chipjes is op de SDRAM module.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Toevallig heb ik hetzelfde. Tis een ASUS A7V133-Vm met een KT133 chipset er op, maar het reepje is een 256 mb Corsair reepje (PC133 dus).

Druk ik die er in, krijg ik CRC errors bij het booten van linux, en soms hangt ie bij de POST al. M´n broertje heeft al een nieuwe van de mycom maar die geeft precies hetzelfde probleem. Nou kunnen ze natuurlijk gewoon weer de oude meegegeven hebben maar daar ga ik niet van uit. Nu zijn er al een paar weekjes voor bij maar me broertje wil er toch nog mee terug gaan.

Ik ben wezen testen, maar zelfs op lage latency´s werkt het reepje niet (100 mhz cas3). Ook een Windows bak wil er niet mee booten. Kapot denk je nu mischien, maar het werkt heel af en toe (server heeft er 2 weken stabiel mee gedraaid).

Ik heb al alles geprobeerd, 3 andere mobo´s, met allemaal nieuwste bios versie´s, zo´n beetje alle andere hardware vervangen (proc, mobo, NIC, voeding, etc) en zo kaal mogelijk opgestart maar het probleem blijft.

Overigens is het niet m´n bedoeling om je topic te hijacken ofzo, maar het probleem lijkt aardig overeen te komen in grove lijnen.

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:38:
Specs zijn wel handig... Vooral mobo ;)
Nou 1 pc heb ik thuis staan, dat is een asus MEL-C socket 370 met intel 440LX AGPset.

De rest was geloof ik ook allemaal celeron

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:41:
Ligt aan de bankindeling, tel het aantal chipjes is op de SDRAM module.
de ene heeft er 4 (de 128 MB), de andere 8 (265 MB)

check ook datasheet ;)
m33p schreef op 28 juli 2004 @ 15:44:
Toevallig heb ik hetzelfde. Tis een ASUS A7V133-Vm met een KT133 chipset er op, maar het reepje is een 256 mb Corsair reepje (PC133 dus).

Druk ik die er in, krijg ik CRC errors bij het booten van linux, en soms hangt ie bij de POST al. M´n broertje heeft al een nieuwe van de mycom maar die geeft precies hetzelfde probleem. Nou kunnen ze natuurlijk gewoon weer de oude meegegeven hebben maar daar ga ik niet van uit. Nu zijn er al een paar weekjes voor bij maar me broertje wil er toch nog mee terug gaan.

Ik ben wezen testen, maar zelfs op lage latency´s werkt het reepje niet (100 mhz cas3). Ook een Windows bak wil er niet mee booten. Kapot denk je nu mischien, maar het werkt heel af en toe (server heeft er 2 weken stabiel mee gedraaid).

Ik heb al alles geprobeerd, 3 andere mobo´s, met allemaal nieuwste bios versie´s, zo´n beetje alle andere hardware vervangen (proc, mobo, NIC, voeding, etc) en zo kaal mogelijk opgestart maar het probleem blijft.

Overigens is het niet m´n bedoeling om je topic te hijacken ofzo, maar het probleem lijkt aardig overeen te komen in grove lijnen.
Het lijkt wel dat juist de topmerken (kinston, corsair) niet goed werken. De cheapy oem chips heb k nooit problemen mee gehad...

[ Voor 78% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 28-07-2004 15:54 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
COMPUTERFREAKED schreef op 28 juli 2004 @ 15:45:
[...]

de ene heeft er 4 (de 128 MB), de andere 8 (265 MB)

check ook datasheet ;)

[...]

Het lijkt wel dat juist de topmerken (kinston, corsair) niet goed werken. De cheapy oem chips heb k nooit problemen mee gehad...
Hmmm dan heb jij iets anders ervaren dan ik (en veel andere tweakers). OEM geheugen is vaker defect.

Verder: het hangt van de geheugendichtheid (MB per chip) af of je moederbord het accepteert. Moderne modules hebben vaak te weinig chips. Verder is blijkbaar de combinatie van oud (100 MHz?) en nieuw geheugen niet goed.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Geheugen
Ondersteuning?
Ondersteunt het moederbord de reepjes wel? Wanneer dat niet zo is, dan is er kans dat de computer alle dienst weigert. Kijk eens in de Technische PMG FAQ welke reepjes op je moederbord passen:
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
440LX bijvoorbeeld kan maximaal 128MBit spul aan (mits goeie stepping/BIOS, anders 64MBit). Hetgeen als helft wordt herkend is kennelijk tweemaal te groot.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 29-07-2004 10:44 ]

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
BalusC schreef op 29 juli 2004 @ 10:43:
PMG Beleid » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Geheugen
[...]

440LX bijvoorbeeld kan maximaal 128MBit spul aan (mits goeie stepping/BIOS, anders 64MBit). Hetgeen als helft wordt herkend is kennelijk tweemaal te groot.
Ik half GoT afzoeken, en staat het gewoon in de faq :(, heb ik weer. Iig bedankt mensen...
Pagina: 1