'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
ik heb ff de 4.8 beta getest en ik vind ze best aardig.
ik heb een 9800 pro 128mb @ XT bios & speeds
cat 4.7 : 6692 in 3dmark03
cat 4.8 beta : 6772 in 3dmark03
screenie met cat 4.8 beta:

Wat me wel opviel is dat ik de artifacts in pixelshader die ik bij bij de cat 4.6 @ XT speeds had maar niet meer bij cat 4.7 had nu weer terug zijn op XT speeds met de 4.8 beta.
Verder wel een goeie score natuurlijk 6772 marks op 412/365
* sorry voor de grote pic maar ik kan maar 250kb pics maximaal hosten dus ik kan geen bitmap afbeelding gebruiken en jpeg wordt heel onduidelijk op een lagere resolutie.
resizen kan iedereen toch? En alt+printscreen werkt toch ook nog steeds?
[ Voor 113% gewijzigd door Spider.007 op 28-07-2004 20:26 ]
Verwijderd
Voila
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 20:24 ]
Desondanks had je best even de FAQ kunnen lezen over hoe je dit wél netjes kunt krijgen.....Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 15:18:
sorry voor de grote pic maar ik kan maar 250kb pics maximaal hosten dus ik kan geen bitmap afbeelding gebruiken en jpeg wordt heel onduidelijk op een lagere resolutie.
ach...in een volgend leven lach je er om!
ATi Catalyst 4.8 Beta > ATi Catalyst 4.8 Beta - post je ervaringen
SA > VB
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Lekker netjes; nu is het kutkwaliteit, natuurlijk kan ik wel zelf resizen. Dat is zelfs een optie op www.photobucket.com maar dan krijg je shit-kwaliteit zoals nu.0siris schreef op 28 juli 2004 @ 20:27:
[...]
Desondanks had je best even de FAQ kunnen lezen over hoe je dit wél netjes kunt krijgen.....
Ik kan volgende keer wel het stukje uitknippen.
*klikbaar vind ik hatelijk, koop allemaal maar eens een normaal scherm
[ Voor 8% gewijzigd door Solovine op 28-07-2004 20:39 ]
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 20:38:
[...]
Lekker netjes; nu is het kutkwaliteit, natuurlijk kan ik wel zelf resizen. Dat is zelfs een optie op www.photobucket.com maar dan krijg je shit-kwaliteit zoals nu.
Ik kan volgende keer wel het stukje uitknippen.
*klikbaar vind ik hatelijk, koop allemaal maar eens een normaal scherm
Als je het plaatje alsnog verkleint (dmv. alt+printscrn); en opnieuw opload komt alles weer goed en ziet het er niet zo lelijk geresized uit. We willen mensen die een lagere resolutie draaien ook gewoon de kans geven om normaal GoT te lezen; vandaar dat ik hem heb geresized
[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 28-07-2004 20:43 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Hmmmz, opzich is het wel erg interresant om de scores met de vorige drivers erbij te posten + videokaart type. Dit zegt dus echt helemaal niksVerwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:22:
Je kan ook even je score eruit knippen en dat plaatje postenDat is niet meer dan 20kB
Voila
[afbeelding]
🌞🍃
even bij het profiel kijken, beroep...."scholiertje"...ah gelukkig, mijn vooroordeel wordt bevestigd, dan hoef ik er verder niet meer op te reagerenAlexio schreef op 28 juli 2004 @ 20:38:
...kutkwaliteit...shit-kwaliteit......koop allemaal maar eens een normaal scherm
Dit is de score van Alexio hoor, alleen resized als voorbeeldDataBeest schreef op 28 juli 2004 @ 20:44:
[...]
Hmmmz, opzich is het wel erg interresant om de scores met de vorige drivers erbij te posten + videokaart type. Dit zegt dus echt helemaal niks
Verwijderd
Aangezien Ati een beetje een achterstand heeft in het OpenGL department, zou het nu de mooie tijd zijn voor verbeteringen. NVidia veegt op OpenGL gebied nu een beetje de vloer met ze aan.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Prestatie's zijn ongeveer hetzelfde, ik merk niet een groot verschil met catalyst 4.7. (ik test niet meer met 01se of 03).
Sorry, ik zit hier op GoT tussen zoveel domme mensen dat het niet opvalt als er eens een keer iets als grapje wordt bedoeld zonder dat er een bijpassende smiley bijstaat.0siris schreef op 28 juli 2004 @ 20:47:
[...]
even bij het profiel kijken, beroep...."scholiertje"...ah gelukkig, mijn vooroordeel wordt bevestigd, dan hoef ik er verder niet meer op te reageren
Mijn excuses hiervoor en bedankt dat je zo over scholieren denk.
Tja je hebt mensen die 6 jaar bezig zijn met hun middelbare school, je hebt natuurlijk ook mensen die na 4 jaar blij kunnen zeggen dat ze geen scholier meer zijn maar daar hoor ik gelukkig niet bij.
Ik vind je een grote kerel en je commentaar is altijd welkom, maar zoek van tevoren even uit of je het snapt of niet.
bedenk zelf maar of je deze reactie serieus moet nemen
maar even ontopic:
De oude score met cat 4.7 was met directx 9.0b en de score met de 4.8 beta was met directx 9.0c
[ Voor 10% gewijzigd door Solovine op 28-07-2004 22:44 ]
Over de vraag hoe die OpenGL driver performen, geen idee, Doom III is nog niet uit. Ik _zou_ natuurlijk met de Alpha kunnen gaan testen voor jullie, maar zorg dan in GODSNAAM niet dat je gaat zeuren over "ja het is een alpha, dat zegt niets over de final".
Ik zal proberen de scores zó te posten dat het interessant is voor iedereen, en dat ik puur de performance winst of verlies laat zien. Oke?
Overigens, ATi's BETA driver staan er om bekend beter te performen dan de finals. Vraag me niet waarom, maar het is zo (zelf gezien én al vaker op dit forum gehoord dat het ook zo is).
[ Voor 82% gewijzigd door Nik op 28-07-2004 23:12 ]
Verwijderd
Alexio schreef op 28 juli 2004 @ 22:40:
[...]
Sorry, ik zit hier op GoT tussen zoveel domme mensen dat het niet opvalt als er eens een keer iets als grapje wordt bedoeld zonder dat er een bijpassende smiley bijstaat.
Mijn excuses hiervoor en bedankt dat je zo over scholieren denk.
Tja je hebt mensen die 6 jaar bezig zijn met hun middelbare school, je hebt natuurlijk ook mensen die na 4 jaar blij kunnen zeggen dat ze geen scholier meer zijn maar daar hoor ik gelukkig niet bij.
Ik vind je een grote kerel en je commentaar is altijd welkom, maar zoek van tevoren even uit of je het snapt of niet.
bedenk zelf maar of je deze reactie serieus moet nemen
maar even ontopic:
De oude score met cat 4.7 was met directx 9.0b en de score met de 4.8 beta was met directx 9.0c
Sorry hoor Alexio, ik ben de laatse paar dagen een paar topics tegengekomen waarin jij hebt gereageerd. En regelmatig gedraag jij je niet echt netjes valt mij op.
Kijk bijvoorbeeld hier: BalusC in "Pentium 4 northwood GEEN multiplier lock" Het is ook de MOD's opgevallen.
Al je je hier niet thuis voelt staat het je vrij om GoT te verlaten en hier niet meer te komen. Dat je hier wel reageert is je eigen keus.
En als je er blijkbaar voor kiest om hier te blijven betekent automatisch dat je je een beetje normaal moet gedragen / opstellen. Zo werkt het hier gewoon, je accepteert dat of niet.
Persoonlijk irriteer ik mij behoorlijk aan je arrogante en denigrerende manier van communiceren. Voor jou persoonlijk hoop ik dat je dat in real life niet doet, je maakt niet alleen hier weinig vrienden dan.
Maar goed ook dat is jouw keuze en jouw leven. Maar laat ons daarbuiten; Reageer gewoon normaal, of reageer niet.
En de draad kan gewoon weer verder.
Zal van de week 'ns even kijken of ik de OpenGL functie een beetje kan testen met bv GLExcess of TreeMark. De resultaten zal ik dan ff posten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 23:23 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Kga er morgen ook eens mee sjekken met een 9800xtAlexio schreef op 28 juli 2004 @ 15:18:
ik ben ze aan het downloaden, results soon
ik heb ff de 4.8 beta getest en ik vind ze best aardig.
ik heb een 9800 pro 128mb @ XT bios & speeds
cat 4.7 : 6692 in 3dmark03
cat 4.8 beta : 6772 in 3dmark03
screenie met cat 4.8 beta:
[afbeelding]
Wat me wel opviel is dat ik de artifacts in pixelshader die ik bij bij de cat 4.6 @ XT speeds had maar niet meer bij cat 4.7 had nu weer terug zijn op XT speeds met de 4.8 beta.
Verder wel een goeie score natuurlijk 6772 marks op 412/365
* sorry voor de grote pic maar ik kan maar 250kb pics maximaal hosten dus ik kan geen bitmap afbeelding gebruiken en jpeg wordt heel onduidelijk op een lagere resolutie.
<font color="blue">resizen kan iedereen toch? En alt+printscreen werkt toch ook nog steeds?</font>
Whaha vet,
Die achtergrond heb ik ook
[ Voor 14% gewijzigd door ID-College op 28-07-2004 23:27 . Reden: tekst toegevoegd ]
ik wil me eigenlijk even verontschuldigen voor mijn soms wat vervelende reacties van de laatse tijd.
Om de 1 of andere reden ben ik heel erg prikkelbaar en nogal humeurig maar ik kan eigenlijk niet zeggen waarom.
GoT is 1 van mijn fovariete forum-sites en ik wil het dan ook niet voor de andere mensen op dit forum verpesten.
Af en toe reageer ik een beetje heftig; zeker als iemand mij probeert te corrigeren en geen gelijk heeft.
Daarbij wordt dan vaak gezegd: 'kun je niet lezen'
en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die een topic niet goed doorlezen en ten gevolge daarvan domme reacties plaatsen.
Mijn verontschuldingen voor mijn soms wat heftige raecties op dit soort vervelende dingen.
kom maar, kom maar, kom maar : ALEX JE BENT EEN EIKEL
Alexio schreef op 29 juli 2004 @ 00:20:
offtopic (ja sorry alweer)
ik wil me eigenlijk even verontschuldigen voor mijn soms wat vervelende reacties van de laatse tijd.
Om de 1 of andere reden ben ik heel erg prikkelbaar en nogal humeurig maar ik kan eigenlijk niet zeggen waarom.
GoT is 1 van mijn fovariete forum-sites en ik wil het dan ook niet voor de andere mensen op dit forum verpesten.
Af en toe reageer ik een beetje heftig; zeker als iemand mij probeert te corrigeren en geen gelijk heeft.
en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die een topic niet goed doorlezen en ten gevolge daarvan domme reacties plaatsen.
Mijn verontschuldingen voor mijn soms wat heftige raecties op dit soort vervelende dingen.
Ben jou anders nog nooit tegen gekomen op dit forum geloof ik
fyi: ik heb meer, echt véél meer dan 6 jaren over mijn middelbare school gedaan (gymnasium overigens, nogal bevooroordeeld om mensen zomaar als "dom" te betitelen) en zie mijn .sig: you'll get over itAlexio schreef op 29 juli 2004 @ 00:20:
een verhaal waarmee-ie met sprongen steeg in mijn achting
[ Voor 14% gewijzigd door 0siris op 29-07-2004 00:37 ]
Alex, je bent een eikel!
Zo, benchamrk resultaten komen erOverigens, dit is dus _niet_ de driver met nieuwe OpenGL he! Zie Tweakers Frontpage! Maar als er dan performancewinst in zit, wil ik dat testen. Als de driver installatie goed gaat, komen zo de resultaten
4.7 Final DX9.0c
Max FPS: 63 (locked!)
Gem FPS: 40
Min FPS: 22
4.8 Beta DX9.0c
Max FPS: 63 (locked!)
Gem FPS: 55
Min FPS: 31
Conclusie: draait sneller!
(gebaseerd op een oog, en FRAPS. Gemiddelde FPS is niet max+min/2, maar gebaseerd op wat ik zie, en hoe het spel voelt.
Demo: Doom III Alpha Map E3 Intro
puur informatief, gebruikt voor eigen ervaring, maar wilde het wel met jullie delen.
[ Voor 43% gewijzigd door Nik op 29-07-2004 02:04 ]
[ Voor 84% gewijzigd door 0siris op 29-07-2004 07:48 ]
Verwijderd
Oké man, 't is goed. Niet iedereen heeft altijd een goeie dag / periode. Alleen wij wisten daar niet van, en daarom kwam het wat vervelend over. Wat mij betreft gaat we gewoon weer verder, en wel met de nwe cat's.Alexio schreef op 29 juli 2004 @ 00:20:
offtopic (ja sorry alweer)
Aangezien die beta's al hebt, kan jij mss ff kijken naar de OGL prestaties ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 09:19 ]
Sowieso omdat Doom3 ook voor Linux komt moet ATi eigenlijk wel betere Linux drivers maken. Bij mij (en veel andere mensen) crasht de pc gewoon keihard als er een OpenGL app gestart wordt.
Ben benieuwd wat ATi doet...
Nee sorry, ik kan ff niets testen. Ik moet om 10 uur in de auto stappen naar schiphol want ik ga op vakantie.Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 08:09:
[...]
Oké man, 't is goed. Niet iedereen heeft altijd een goeie dag / periode. Alleen wij wisten daar niet van, en daarom kwam het wat vervelend over. Wat mij betreft gaat we gewoon weer verder, en wel met de nwe cat's.
ik groet nooit maar deze keer wel:
tot over 2 weken allemaal
Verwijderd
Goeie vakantieAlexio schreef op 29 juli 2004 @ 09:37:
[...]
Nee sorry, ik kan ff niets testen. Ik moet om 10 uur in de auto stappen naar schiphol want ik ga op vakantie.
ik groet nooit maar deze keer wel:
tot over 2 weken allemaal
Ik zal dan zelf ff testen. Maar ik las eerder dat die beta's een probleem hadden met softmods. Aangezien ik een 9800SE @ PRO (XT speeds) heb kan dat nog wèl eens een probleem worden.
proller in "ATi Catalyst 4.8 Beta - post je ervaring..."Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 08:09:
[...]
Oké man, 't is goed. Niet iedereen heeft altijd een goeie dag / periode. Alleen wij wisten daar niet van, en daarom kwam het wat vervelend over. Wat mij betreft gaat we gewoon weer verder, en wel met de nwe cat's.
OLG loopt beter @ Catalyst 4.8
Verwijderd
OpenGL lijkt beter te presteren.
Verwijderd
laten we het hopenproller schreef op 30 juli 2004 @ 01:39:
Als ik goed op de Tweakers forntpage heb gelezen, komt er nóg meer verbetering in
Verwijderd
Met 3.7 haalde ik net iets meer dan 6000 in 3DMark en met deze Beta's 6404.
Een behoorlijke winst lijkt mij.
R9800Pro@400/370
P4 2.4@3Ghz
P4P8X
2x512 mem (Dual Channel)
Asus 9600SE 128MB (standaard)
Verwijderd
3dMark03 hier, hmzMC Taz Man schreef op 31 juli 2004 @ 05:46:
Bij mij maar een marginale verbetering in 3DMark01. Van 6110 (4.7) naar 6151 (4.8). DirectX9.0c Win2K (alle updates)... en nog steeds zwart-wit beeld op mn tv-out
Asus 9600SE 128MB (standaard)
[offtopic]
Probeer die tv-out eens op een andere tv
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 15:39 ]