SATA schjif erbij plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Wil toch even zeker weten of ik problemen ga krijgen als ik bij onderstaande config een SATA schijf erbij zet.

Moederbord: Asus P4P800
IDE1: 2x80GB WD 800JB
IDE2: CD-Brander en DVD lezer
SATA1: leeg
SATA2: leeg

Door ruimte gebrek wil ik er een schijf bij zetten. Wilde dus een 200GB SATA schijf plaatsen op SATA1. Ik hoef niets met RAID ofzo, het is gewoon puur voor extra opslag.

Ik zal waarschijnlijk in de BIOS aan moeten geven dat er een sata schijf aanwezig is, maar kan ik verder nog voor verrassingen komen te staan?

Alvast bedankt voor de reacties......

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Verwijderd

gewoon erbij prikken..., opnieuw opstarten en hoppa...

wel ff formateren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je de FAQ leest kom je vrijwel nooit meer voor een verrassing te staan. Staat er prima uitgelegd.

ARME AOW’er

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Enig idee of de driveletters dan worden aangepast. Bijvoorbeeld eerst SCSI, dan SATA, daarna PATA schijven, daarna de cd/dvd-spelers etc. Ik zit namelijk met hetzelfde.

"Commercie kills the scene" - I-f

• aMaZeR
GuardianAngel schreef op 28 juli 2004 @ 14:09:
Als je de FAQ leest kom je vrijwel nooit meer voor een verrassing te staan. Staat er prima uitgelegd.
Ik heb de FAQ doorgelezen, maar hierover niets gevonden. Waar staat het dan?

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• aMaZeR
Final Frontier schreef op 28 juli 2004 @ 14:13:
Enig idee of de driveletters dan worden aangepast. Bijvoorbeeld eerst SCSI, dan SATA, daarna PATA schijven, daarna de cd/dvd-spelers etc. Ik zit namelijk met hetzelfde.
Ik neem aan dat gewoon de eerstvolgende vrije letter wordt gekozen voor de nieuwe schijf.......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon erbij prikken, evt SATA drivers installeren en gaan met de banaan. Je hebt toch ook ooit extra HDD's, CD brander, DVD lezer erbij geprikt misschien?

Het antwoord staat dan wel niet letterlijk in de FAQ, maar je had al veel informatie kunnen halen uit:
OM FAQ - Een paar basiscursussen
OM FAQ - Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?
Kan ik een single HDD aan een RAID controller hangen?

Handjevasthoutopic dit, dicht dus.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 28-07-2004 14:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.