Te weinnig geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Oke heb hier een computer van 1,5 maand, en hij doet een beetje vreemd, nu pas, omdat ik het nu intensief gebruik.

Windows 98SE
AMD 900TB
256MB geheugen PC133

Maar als ik effe bezig ben krij ik de nmelding dat ik iets niet kan gebruiken omdat ik te weinig geheugen heb :?:?:?

Terwijl ik uren kan werken op m'n AMD K6 200 met maar 96 MB

Geheugen is van het merk Winbond

De PC is 4 uur geleden nog gereboot.

Heb wat veranderd aan het virtueel geheugen, (nadat ik in eerste instantie de melding kreeg) staat nu op minimaal 100MB, maximaal op 100MB. Maar na het instellen van het virtuele geheugen krijg ik nog steeds een melding :(.

Windows 98SE staat op de C partitie die 3 GB is
Help :'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Fout in subject, wening, met 1 n

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

mmmmm, windows swapfile 2x zo groot maken als het fysieke geheugen.....

• Rashann
  • Laatst online: 22-08 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Krijg je de fout ook als je het virtual memory door windows laat regelen?

Ik krijg het met mijn systeem (Win98) nooit op een Athlon 800 met 256MB en 256MB virtueel...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:10 schreef RainManX het volgende:
Krijg je de fout ook als je het virtual memory door windows laat regelen?

Ik krijg het met mijn systeem (Win98) nooit op een Athlon 800 met 256MB en 256MB virtueel...
Ja, ik kreeg die melding, en toen ben ik handmatig gaan lopen kloten, maar dat mag niet baten :'(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:08 schreef rob van den broek het volgende:
eeeehhh, dat is wel de regel ja, maar ik ga toch twijfelen, want 500 MB is wel erg veel, een beetje teveel naar mijn smaak.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 00:08 schreef rob van den broek het volgende:
Sorry, :9
De multiplier is 2.5 dus dat wordt dan 2.5 x 256=640.

Als je niks spectaculairs van plan bent gewoon Windows het virtueel geheugen laten beheren.

Je krijgt er als je het verkeerd doet alleen maar shit mee, of een comp die niet vlot meer loopt.

Suc6

Verwijderd

Euj FrankGuthrie. Helpt RAM idle niet? Te downloaden vanaf www.fileflash.com (aparte versies voor NT en Win9x).

Heb ik op m'n ouders peeceetje draaien (k6-2 450 met 64 MB). Maakt automatisch het geheugen leeg als het onder een bepaald niveau komt.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Kijk nu tegen de melding aan :(

Dit staat er:

'There is not enough memory to run this program. Quit one or more programs, and then try again.

Heb niet zoveel openstaan:
6 internetpagina' s
Napster
Winamp
Explorer.

Dit levert op m'n oude computer die stukken langzamer en minder geheugen heeft nooit porblemen op.

Ik probeerde dus net een liedje in de Queue van winamp te zetten, maar dat mocht niet, vanwege een tekort aan vrije geheugen, hoe kan dit met 256 MB :??

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:14 schreef Mr.PolarBear het volgende:

[..]

Als je niks spectaculairs van plan bent gewoon Windows het virtueel geheugen laten beheren.
Dat zeg ik net, die melding kreeg is ik dus ook toen ik windows dat zelf liet beheren. Ik gebruik de computer pas sinds vandaag echt intensief (netwerk doet het eindelijk na veel pijn en moeite)

En ik ken die regel/wet, maar het zal toch ongelofelijk zijn dat als ik 512 MB erin heb zitten, dat ik 1 GB voor virtueel geheugen mioet vrij laten :?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Kan het een bug zijn in winamp?

Die heb ik dus vandaag gedowenload.

Hij blijft steed ahekn. Als ik iets wil afspelen, dan doet ie vreem, en dangeeft ie die melding.

Was net een online speleltje aan het spelen, en toen kreeg ik die meldign oo, maar dan anders, in een wit vakje, heel vreemd.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Krijg net deze melding:

This progrma has performed an illigal operation and wil be shut down

If he problem persist, contact the program vendor

Ik heb effe op details gedrukt en gecopied en gepasted:

IEXPLORE caused an invalid page fault in
module WININET.DLL at 016f:76282b71.
Registers:
EAX=00000000 CS=016f EIP=76282b71 EFLGS=00010246
EBX=0161fe68 SS=0177 ESP=0161fda8 EBP=0161fdcc
ECX=ffffffff DS=0177 ESI=00000000 FS=439f
EDX=00000000 ES=0177 EDI=00000000 GS=0000
Bytes at CS:EIP:
f2 ae f7 d1 49 89 4d 0c e9 a8 fe ff ff 89 45 f4
Stack dump:
0161fe6c 00000000 0161fe68 ffffffff 00000000 0161fdec bff7117e 0000016f 00010246 0161fe34 76287f70 00000000 00000000 00000000 0161fe60 00000000

Weet iemand wat dit betekent?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Typisch win98SE.... dat had ik ook altijd toen ik dat nog gebruikte. Altijd te weinig geheeugen meldingen, al had ik daar zat van (bijna 300meg), en niet echt stabiel. Ik gebruik nu WinME 4.90.3000 en dat draait werkelijk superstabiel. Nooit meer last van rare meldingen en vastlopers, dit mede dankzij mijn nieuwe fijne ASUS CUSL2-c bordje.
Probeer dus winME es?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:44 schreef janneke het volgende:
Typisch win98SE.... dat had ik ook altijd toen ik dat nog gebruikte. Altijd te weinig geheeugen meldingen, al had ik daar zat van (bijna 300meg), en niet echt stabiel. Ik gebruik nu WinME 4.90.3000 en dat draait werkelijk superstabiel. Nooit meer last van rare meldingen en vastlopers, dit mede dankzij mijn nieuwe fijne ASUS CUSL2-c bordje.
Probeer dus winME es?
Heb geen ME, en windows 20o0 wilt niet geinstalleerd worden, dan krijg ik de melding inaccesible bootdevice, terwijl windows 98 zich wel laat installeren.

Heb een Asus a7V moederbord

Russian Blue Neji
Kate Bush

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Hey frank... ik herken dit probleem heel goed. kijk eens hier: gathering.tweakers.net/showtopic/91113
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben...
Mijn config:
Asus A7V rev. 1.01 (kijk ff wat jou rev is)
Duron 650@900 en soms 750 enzo...
128Mb ram 100mhz
GeForce 2 MX
Terratec DMX X-fire 1024
SB 128 PCI
aopen cd-rom 36x
mitsumi 4x4x20
300W voeding

edit:

oja nog een 30 gig van maxtor

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:17
De melding "There is not enough memory to run this program" ontstaat niet doordat er te weinig werkgeheugen is, maar te weinig resources (GDI, System of User).

Start de Resource Meter maar eens (Programs -> Accessories -> System Tools), als je die tenminste geinstalleerd hebt, en bekijk de percentages die daar staan.

• benchMarc
Ik heb alle Windows geprobeerd op Win 2000 na. ik doe veel games dus laat die maar zitten. maar vroeger op me P2 350 had ik het nooit! :(
Ik denk dat dit een serieus probleem is en dat we dat ook serieus moeten behandelen. en wachten op zoveel mogelijk ingevingen van mensen.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Kan zijn, ik heb namelijk de niewe versie van napstes en winamp, krij het icoontje alleen niet weg uit de system tray.

Terwijl ik bij de prefereces heb aangegeven dat ik hem daar niet wil hebben.

:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:55 schreef Mr Magic het volgende:

Start de Resource Meter maar eens (Programs -> Accessories -> System Tools), als je die tenminste geinstalleerd hebt, en bekijk de percentages die daar staan.
Hij geeft op ditmoment aan :

System resource 63%

User resources 63%

GDI ersources68%

Volgens mij is dat goed of niet???

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 00:59 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Hij geeft op ditmoment aan :

System resource 63% free

User resources 63% free

GDI resources68% free

Volgens mij is dat goed of niet???

Russian Blue Neji
Kate Bush

• benchMarc
ik heb nouwelijks vensters open en dit is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jvanhoof/recource.jpg

• benchMarc
nee ik heb 't ook. en ik draai geen winamp icoontje of napster.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat van dat 2 a 2,5x RAM is een oude vuistregel die opging bij 16 tot 32mb systemen. Er zat een logica achter die ik zo niet meer kan bedenken dat het ook opging voor meer geheugen, maar ik heb hier een p3 650 met 192meg RAM, met een zelf ingestelde swapfile (aparte partitie --> geen defragmentatie) van min en max 256 mb, gewoon om van het gezeur af te zijn.

• benchMarc
Bij mij maakt het verhogen van virtueel geheugen in windows nix uit. ik merk ook niet dat het sneller ofzo gaat. ik laat 't mooi zo staan.

• benchMarc
Btw... ik blame Asus A7V mobo. Ik zeg niet dat ik gelijk heb maar toen ik nog een DFI mobo + p2 350 had was er nooit wat aan de hand. zet ik een Asus A7V + Duron 650 erin. Meteen weinig recources. het viel me meteen op. Dat moet toch haast wel :?

• benchMarc
FrankGuthrie: hebbie iRC of ICQ ofzo dan kunnen we ff makkelijk onze systemen en proggies vergelijken. Misschien is het wel een programma of een bepaalde bios versie die dat doet :?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
hoi niet van ICQ, dat gaat in m'n beeldscherm zitten :(

Heb wel MSN.

Trouwens m'n moerderbord: Asus rev 1.02

Russian Blue Neji
Kate Bush

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

probeer deze instelling eens.
minimum 2 MB
max 292 MB.
probeer ook eens een andere drive te gebruiken dan je C partitie bijv. D
het minimale wat hij al gebruikt is 100 dus dan zit je ook al op het maximum dus kun je niks meer laden.
probeer die instelling boven maar geloof me dat draait goed. je hebt 256 mb ram waarom is je minimum dan zo hoog, laag houden is sneller. B-)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Oke zal het proberen, maar niet nu, want anders moet ik m'n computer weer helemaal opnieuw starten :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 26 december 2000 01:29 schreef ELD het volgende:
probeer deze instelling eens.
minimum 2 MB
max 292 MB.
probeer ook eens een andere drive te gebruiken dan je C partitie bijv. D
het minimale wat hij al gebruikt is 100 dus dan zit je ook al op het maximum dus kun je niks meer laden.
probeer die instelling boven maar geloof me dat draait goed. je hebt 256 mb ram waarom is je minimum dan zo hoog, laag houden is sneller. B-)
Welnee, je moet de minimum en maximum juist op hetzelfde zetten, anders word je swapfile de hele tijd geresized, wat gewoon trager is en kan veroorzaken dat je HD gefragmenteerd raakt... En als een deel van je SWAP-file aan het begin van je HD staat en de rest op het eind word het echt een stuk trager...

Ik heb nu 320MB RAM en 512MB SWAP, en nooit probs gehad... OK, ik gebruik win2k, dat scheelt wel :)

Maar tis aan te raden om je swapfile op minimaal je RAM te zetten dus 256MB

Best is het om een partitie helemaal aan het begin van je 2e HD (als je die hebt :P) aan te maken en dat als SWAP te gebruiken.

• benchMarc
Ja leuk die swapfile maar daar schieten we nu nix mee op :( ff nieuwe ingevingen als iemand nog weet. dit werkt echt kut.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Wat je nog kan proberen is in Max cachesize opgeven op bv 8192 in system.ini geloof ik.
Weet niet goed meer hoe het zat maar heeft te maken met max te adresseren geheugen i.s.m. diskcache + virtueel mem + phys mem

Allicht dat er hier een MS Guru rond loopt die je het precies kln vertellen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 00:50 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Heb geen ME, en windows 20o0 wilt niet geinstalleerd worden, dan krijg ik de melding inaccesible bootdevice, terwijl windows 98 zich wel laat installeren.

Heb een Asus a7V moederbord
Dat komt doordat je de drivers van je Promise ATA100 niet op het juise moment installeert (direct na de eerste reboot, dus na het "DOS" gedeelte). "Press F6 if you want to load additional storage drivers" oid. Je kunt het best de meegeleverde flop kopieren en op die kopie de .inf en .sys (en eventuele andere files) vervangen door de laatste versie.

Verwijderd

Klinkt raar, maar probeer het indien mogelijk eens met 128MB i.p.v. 256MB. Grote kans dat je geen out of memory gezeik meer hebt. En ja, daar is een reden voor, maar hoe de vork in de steel zit weet ik helaas niet (meer).

• benchMarc
Ik heb 128 MB :)
hij heeft 256. dus aan de hoeveelheid geheugen ligt het niet.

Verwijderd

...dus...wat is nu de best mogelijke swapfile met 256 meg?
Ik heb verder geen probs
min 750 max 1500
(m'n c van 5 gig wil ik behalve win en swapfile verder nix op hebben dus die 1500 meg maakt wat ruimte betreft niet uit)

Verwijderd

ik heb hem op:
min 500 mb
max 500 mb

Als ik hem lager zet wordt m'n syteem langzamer en als ik hem hoger zet ook,
en ik heb maar 64 mb ram, als ik geen maximum instel word ie ook langzamer.
Je moet zelf proberen welke instelling het snelst is voor jou

Verwijderd

Hey Frank >

Een vriend van me heeft precies hetzelfde probleem als jij hebt en ik krijg ook geen oplossing gevonden, hij heeft het volgende systeem met Winamp:

Tbird900
Msi-k7tpro2
Maxtor 30gyg ata100
128mb Infineon 133mhz
@home netwerkkaart
Miro tvkaart
Geforce2mx 32mb
Pioneer 105s
Hp 8*4*32
Sb 128
Win98

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem en geen enkel probleem en geen Winamp!

Tbird900
Msi-k7tpro2
2* 128mb infineon 133mhz
IBM 30gyg ata100
Geforce2mx 32mb
Pioneer 105s
Sony 8*4*32
100mb zip
Sb 128
56k6 bullet
3com 100mbit
Win98se

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op dinsdag 26 december 2000 03:48 schreef judged het volgende:

[..]
Dat komt doordat je de drivers van je Promise ATA100 niet op het juise moment installeert (direct na de eerste reboot, dus na het "DOS" gedeelte). "Press F6 if you want to load additional storage drivers" oid. Je kunt het best de meegeleverde flop kopieren en op die kopie de .inf en .sys (en eventuele andere files) vervangen door de laatste versie.
EEHH, maar waarom zou ik die promise Ata 100 controller installeren, als ik geen Ata 100 schijf heb???

Russian Blue Neji
Kate Bush

• benchMarc
Dat moet gewoon. Heb ik ook gedaan. Het is alleen voor de controller. Niet voor het apparaat dat eraan zit.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Oke, zal het dan installeren.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Zoek op internet ff naar programma flashram.

Is een programma dat je geheugen op commando ff schoonmaakt/opruimt etc. Werkt erg goed scheelt hoop reboots.

• benchMarc
Als dat hetzelfde werkt als MemTurbo heeft het geen zin. Hij maakt wel RAM vrij maar daar heb ik nix aan. Ik moet recources vrij hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 15:35 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
EEHH, maar waarom zou ik die promise Ata 100 controller installeren, als ik geen Ata 100 schijf heb???
Ik neem toch aan dat je al je HD's aan die controller hebt hangen (aan die foutmelding tijdens win2k install te zien wel). Als je ze niet er aan hebt hangen, zou ik dat snel doen. De IDE controller in de KT133(niet-A) Southbridge is erg slecht (bij lange na geen UDMA66)!

Over deze geheugenprobs:
Dit soort dingen liggen simpelweg niet aan swapfile grootte! Het overgrote deel computeraars laat de swapfile aan Windoos over en hebben geen enkel probleem.
Een van de draaiende proggramma's heeft een memoryleak of een andere bug. Booten, normaal gaan werken, maar steeds 1 van de proggies niet gebruiken. Op een gegeven moment vindt je de boosdoener... Als je PC al meldingen geeft als je boot en em dan idle laat staan voor een dag, is een van de drivers niet lekker of je machine rijp voor format c:

Je kunt met een tool als startup-manager een aantal tasks/services uitschakelen. Dit scheelt geheugengebruik en voorkomt weer wat Win(on)gein. Denk aan taskmon, schedulingagent, pchealth, statemanager en alle zelf geinstalleerde "achtergrond" software. System restore van WinME werkt ernstig vertragend en is crappy, ook uit dus.

Verwijderd

Awelnee, win98se deelt z'n resources heel anders in dan win98. Het heeft weinig nut naar de resources te kijken omdat de cache indeling dynamisch is, al het niet gebruikte geheugen wordt voor allerlei cache functies gebruikt, en weer vrijgegeven als een programma er om vraagt.
Yep, gewoon windows het virtuele geheugen laten beheren is altijd goed.

Volgens mij is er een hele domme software fout bij Frank.

Is misschien inderdaad een geluidsprobleem. Drivers niet goed, winamp niet goed..

Probeer Winamp te deinstalleren, en misschien de geluidskaart opnieuw te installeren.

Ik kreeg die melding ook een keer gehad toen ik een rot Mp3 bestandje wilde afspelen.

Heb je een programma om de Registry op te schonen, zoals Regclean van Microsoft of Windoctor van Norton Systemworks ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt toch op een memory-leak van een of ander proggie. Internet Explorer heeft daar oa nog wel eens last van (de print preview functie bijvoorbeeld).
Je moet eens nagaan wat je het laatst deed voordat je de melding kreeg.
Ik kreeg gisteren dezelfde melding toen ik naar de Tnet Awards page ging ( http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Awards )
En die errors in Iexplore heb ik vaker meegemaakt met Win98SE; meestal helpt het om de laatste versie IE en de laatste VM te installeren. Wat dat betreft was de Gold-editie beter!

Intentionally left blank

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Probeer inderdaad RamIdle eens, fijn programmaatje dat naast het geheugen dus vrij maakt ook wat andere instellingen kan veranderen. (chunksize e.d.)

Een stukje uit een Radeon TweakGuide, misschien staat er wat tussen.
http://www.rage3d.com/radeon/guide/#Tweaking
Autoexec.bat:

I suggest that you clear your autoexec.bat of any info it might have in it. Remember to backup in any info in it first - just in case.

System.ini:

For Windows95, 98, and Me:

Add these under [386Enh]:

DMABufferSize=64 (This will conserve at least 64KB of memory to DMA (direct memory access) to reinsure that your DMA devices always have enough memory allocated. Note that this tweak should only be used if you have one or more DMA enabled devices on your system)

LocalLoadHigh=1 (This setting tells the operating system to load its local drivers into upper memory by default as opposed to trying to squeeze them into conventional memory. This is a good tweak for those of you who have less than 128MB of RAM, but may actually hinder performance for those with 128MB or more - although I have 128MB of RAM and it works for me. Test it for yourself to see)

ConservativeSwapfileUsage=1 (I heard that you might have to leave a blank space under this setting for it to work properly, so I would just to make sure. If you are running Win98, this setting will force the computer to use the swap file in a "conservative" way. If you are running on Windows Me, this setting will tell Windows not to use the swap file at all until all of the RAM is used. After all of the RAM is used, the computer will push most of the infrequently used data to the swap file. This is a great tweak, recommended for everyone on 98 and Me - but don't use for Windows95!) (Windows95 already uses the swap file in a conservative way)

PageBuffers=32 (This setting tells the computer to dedicate a certain amount of RAM to buffer the hard drive rather than allowing the operating system to dynamically handle the buffer. Windows dynamic handling of most memory issues is very inefficient, due to the large difference Windows sets between minimum and maximum values. 32 is the highest setting the operating system allows, so it is recommended that you use this value)

Add these under [vcache]:

Minfilecache=XXXXX (This will set the minimum value to how much swap file in KB your system will dedicate. To figure out what to replace XXXXX with, it is recommended that you take 10% of your RAM and multiply that number by 1024 (to convert to KB). For example, I have 128MB of RAM, so 10% of 128 is 12.8. 12.8 multiplied by 1024 is 13107.2. I would then replace XXXXX with 13107)

Maxfilecache=XXXXX (This will set the maximum value to how much swap file in KB your system will dedicate. To figure out what to replace XXXXX with, it is recommended that you take 25% of your RAM and multiply that number by 1024 (to convert to KB). For example, I have 128MB of RAM, so 25% of 128 is 32. 32 multiplied by 1024 is 32768. I would then replace XXXXX with 32768)

*Note: Some people prefer to set their min and max filecache to the same value, so as to lessen the time the computer spends with the swap file when the swap file is in use. I find that this works very well too, but personally I like to have a bit of a gap between the min and max. Putting a gap there guarantees you will always have sufficient swap file space. If you have large amounts of RAM, namely 256MB or more, you can easily set the min and max to the same size without worry

Chunksize=XXX (This setting determines how large the chunks are that are allocated to each program residing in the vcache. A program can have more than one chunk, but if it doesn't divide evenly into the size of the chunk, some RAM goes unused (i.e. is fragmented). On one hand, having a smaller chunk size allows for less wasted RAM in the vcache, however, on the other hand, a larger chunk size increases the access speed for the vcache. Common values are 128, 256, 512, 1024, and 2048 . On Windows98 or Me, I prefer 1024. The rule of thumb is, if you have any newer monster multi-GigaByte size hard disk, you may want to set this value to "high": 2048 - 4096. If you don't work frequently with multi-MegaByte size files, you may want to set it to "low": 256 - 1024)

Msdos.sys:

For Windows98:

Add these under [Options]:

Dblspace=0 (This will tell the OS not to load the DoubleSpace compression program during boot up, thereby freeing up memory and reducing an unnecessary program from running. Do not use this if you are using have a compressed hard drive!!)

Drvspace=0 (This setting tells the OS not to load the DriveSpace compression program during boot up, thereby freeing up memory and reducing an unnecessary program from running. Do not use this if you are using have a compressed hard drive!!)

Logo=0 (This setting will disable the Windows start-up logo during boot, thereby reducing time to load. If you like the Windows logo, don't use this setting)

Bootdelay=0 (This setting tells the OS not to delay when switching from your BIOS POST to the OS boot up. Although most users already do not experience a delay, this guarantees that you have a zero delay)

Disablelog=1 (This setting will disable all event logging that occurs during boot up, thereby reducing the amount of time wasted to perform this task. If you wish to have your boot up logged, usually in order to find errors, do not use this setting)

Doublebuffer=X (This setting tells the computer whether or not to use double-buffering for your hard drive. If you have a large FAT32 partition or you use SCSI, I recommend that you enable this by inserting a 1 for the X. If you have a smaller FAT32 partition (under 10 GB per partition is a good rule) or you still use FAT16, I recommend that you disable this by inserting a 0 for the X)
Pagina: 1