Low recources in Windows.

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Ik heb nu de computer zo'n 10 uur aan staan. Ik heb alleen mIRC aan en nu IE, ICQ en nog 6 icoontjes in de systray. Ik draai Windows 98 (maar het probleem was met alle versies van Windows). Na dus zo'n 10 uur heb ik nog maar een paar system recources over:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jvanhoof/low.jpg
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals MemTurbo, maar dat helpt allemaal nix.
Mijn systeem:
Asus A7V
Duron 650@900
Hercules Prophet GeForce 2 MX
Terratec DMX X-fire 1024
SoundBlaster 128 PCI
Maxtor 30,7 7200rpm HD
AOpen 36x cd-rom
Mitsumi 4x4x20 cd-rw

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem of weet iemand wat ik eraan kan doen? Het is gekomen sinds dat ik een nieuw mobo, cpu, videokaart,geluidskaart erin had gedaan.

Verwijderd

een antwoord: Windows 2000 Pro >:)
draait hier vlot een weekje zonder rebooten...

• benchMarc
Nee want ik wel natuurlijk wel fatsoenlijk games kunnen doen. En vroeger had ik dit nooit met Win98. Altijd nog 80% over ofzo.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Waarschijnlijk ICQ, of anders een van die andere icoontjes in je systray (welke dan?) is een enorme memory leaker...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 20 december 2000 07:47 schreef benchMarc het volgende:
Nee want ik wel natuurlijk wel fatsoenlijk games kunnen doen. En vroeger had ik dit nooit met Win98. Altijd nog 80% over ofzo.
:?

Waarom zou je niet vlot kunnen gamen onder Win2K ?? Alles draait als een tierelier zo goed.

Niet altijd afgaan op onterechte geruchten rulez.

Virussen? Scan ze hier!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Heb nu een half jaar WIn2K, en sinds laatste weke game ik daar onder, vroeger altijd rebooten enzow. Hl, UT gaat iets beter, maar Q3 gaat slechter. Zal wel aan men pc liggen
PII333Mhz 256ram voodoobanshee 16mb

• benchMarc
Dit gaat een beetje offtopic :) Win2K is nou eenmaal niet voor games gemaakt. bij veel games moet je ook patchen downloaden enzo. en niet alle drivers zijn nog voor Win2K... maar hoe zit het nou met mijn probleem? iemand al een oplossing/id ?

• benchMarc
Niemand die dit dus weet?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Moet zeggen dat windows 98se niet veel beter draait met 256 dan met 128, want hij vreet gewoon al het geheugen op. Na een aantal uren draaien heb ik nog zo'n 30 Mb vrij, terwijl er niets open staat. Dan kijk ik bij WinTop en dan staat er bij elk itempje bij geheugengebruik wel X aantal mempages(à 4Mb per stuk) verdwenen. Ik denk dat win 98se gewoon niet goed met meer dan 128 Mb geheugen om kan gaan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

heb een week win2k gehad en het stinkt :r

tis maar wat je 'pro' noemt

maarja.. das 'n ander onderwerp

ontopic; ik had er ook last van, bij mij was ICQ de boosdoener.. probeer maar

of windows zelf.. lijkt soms ook niet helemaal te kloppen.. mijn 256mb zit al bijna vol met windows98se alleen geboot met niets extra's.. :?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Typisch probleem van Windows (alle 9x-versies iig) is het slechte geheugen beheer.
Veel Programma-Fouten zijn dan ook meestal "Access Violation" en worden hierdoor veroorzaakt, maar dit terzijde.

Windows vreet gewoon erg veel geheugen, en zal dat altijd blijven doen.
Maar als jij een programma start dat veel RAM nodig heeft maakt Windows automatisch geheugen daar voor vrij. Als je dat programma (bv PhotoShop vreet veel RAM) afsluit heb je ineens berg RAM vrij.
Ik maak me niet ongerust over hoeveelheid VRIJ RAM..... als m'n systeem maar goed draait boeit me echt geen zak ;)
Pagina: 1