Toon posts:

asus v9980u doet beetje raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo. ik heb een asus v9980 u van iemand gekocht en met games doet hij het goed.
maar hij maakt met bepaalde dingen in beeld een raar beetje knerpend geluid. dat komt voor met dingen zoals: scrollen in een internetpagina. de ad boven in dit forum als die van beeld veranderd( dingen die in en uit het beeld komen)
en m'n norton antivirus als ik die op scannen zet dan komt er een popup met een wereldbal in beeld waar witte lijntjes van boven naar beneden gaan , dan hoor je dat geluid ook.
iemand een idee wat dit kan zijn. ik denk niet dat het normaal is.

please help me out

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

dit euvel komt vaker voor bij de 5900U, 5950U kaarten van nVidia.

tot nu toe ken ik geen enkele persoon waarbij de kaart ervan stuk ging. Waarom het die geluid maakt is voor mij ook een raadsel.

iemand met hetzelfde prob:

videokaart maakt zacht piepend geluid bij scrollen

[ Voor 19% gewijzigd door nIghtorius op 27-07-2004 19:21 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:04

Deathchant

Don't intend. Do!

maak je niet druk, mijn V9980U doet dat ook. Moet je bij internetopties->advanced->smooth scrolling uitvinken. nu moet het geluid weg zijn met scrollen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
klopt bij het scrolle is het weg maar met bepaalde site's waar bewegende ads zijn hoor ik het nog steeds.
is er verder niks aan te doen?
dus met dat geluid bij ads moet ik maar leren leven.?
helpt het als ik m'n geluidskaart wat pcisloten lager zet?
want die zit er direct onder(had gelezen dat dat het ook kon zijn).

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:52:
klopt bij het scrolle is het weg maar met bepaalde site's waar bewegende ads zijn hoor ik het nog steeds.
is er verder niks aan te doen?
dus met dat geluid bij ads moet ik maar leren leven.?
helpt het als ik m'n geluidskaart wat pcisloten lager zet?
want die zit er direct onder(had gelezen dat dat het ook kon zijn).
je komt er alleen achter als je het probeert. het is best mogelijk..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb ook deze Asus V9980 met de FX 5950U chipset. Ik ondervind ook hetzelfde probleem. Bij het veranderen van de vorm van een venster hoor ik een soort gesis. Ditzelfde geluid hoor ik ook soms bij het scrollen.

Maar wat helemaal een ramp is met deze videokaart is de vrij harde siss bij het spelen van The Sims. Dan is het geluid gewoon beangstigend, en ook duidelijk te horen door de muziek heen.

De temperaturen van mijn videokaart zijn tijdens het sissen ook niet anders dan normaal. Het gesis heeft ook nog geen invloed gehad op de prestaties.

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
he naamgenoot.
hoe bevalt de kaart?
ik heb een amd athlon 1700+ geclocked naar 2000+
met een 512 mb mushkin ddr en 240 gig 7200rpm 8 cash hdd
mobo= msi k7t266pro2
mijn benchmark 2001 score zit op 10665 ( das toch niet erg hoog) komt het door mijn wat verouderde set ?
wat voor set heb jij en wat zijn jouw score's?
ik draai nu met de laatste nvidia driver.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De kaart bevalt goed, alleen de temperaturen bij FarCry staan me niet zo aan. Binnenkort los ik dit temperatuurprobleem wel op met een extra casefan en een Vantec Spectrum Fancard.

Mijn configuratie...

Proc: Intel P4 3,2 Ghz Northwood @ 3200MHz
Mem: Kingston HyperX 1024 (2x512, kit of 2) @333MHz
Mobo: Asus P4C800 Deluxe
VGA: Asus V9980 @ 510/1000MHz

Edit:

Met Aquamark 3D haal ik een score van ongeveer 47.000 punten :)

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 30-07-2004 12:32 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:15:
hallo. ik heb een asus v9980 u van iemand gekocht en met games doet hij het goed.
maar hij maakt met bepaalde dingen in beeld een raar beetje knerpend geluid. dat komt voor met dingen zoals: scrollen in een internetpagina. de ad boven in dit forum als die van beeld veranderd( dingen die in en uit het beeld komen)
en m'n norton antivirus als ik die op scannen zet dan komt er een popup met een wereldbal in beeld waar witte lijntjes van boven naar beneden gaan , dan hoor je dat geluid ook.
iemand een idee wat dit kan zijn. ik denk niet dat het normaal is.

please help me out
Ik heb ook precies hetzelfde probleem , zolang mijn kaart er niet kappot van gaat en dat hij er niet slechter van gaat presteren kan ik er wel mee leven :)

Verwijderd

Ik heb het ook, maar dan maar heel af en toe. Ik vroeg me alleen af hoe hard het geluid bij sommigen is. Bij is het namelijk een soort schurend geluid in de achtergrond.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:04

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 00:19:
Ik heb het ook, maar dan maar heel af en toe. Ik vroeg me alleen af hoe hard het geluid bij sommigen is. Bij is het namelijk een soort schurend geluid in de achtergrond.
Ik vind het zo jammer dat velen last hebben van dit geluid. Ik heb zelf een Asus FX5900Ultra (V9950U) geflasht naar een Asus V9980U.

Mijn temperaturen waren nogal hoog bij de 5900Ultra. Na de flash waren deze aanzienlijk lager.
Ik heb ook precies dezelfde symptomen als de meeste van jullie hierboven beschrijven:
- bij scrollen een sissend geluid
- bij venster resizen sissend geluid

daarbij heb ik dat ook bij 3dmark. Maar bij mij komt het geluid uit mijn stereospeakers en ik moet ze vrij hard zetten wil ik dit horen. Ik hoor het ook bij mijn videokaart zelf. Maar ik kan niet zeggen dat ik het een schurend, storend geluid vindt.

In games hoor ik dit geluid ook (als ik het geluid van de game afzet), maar wie doet nou een game zonder geluid? Dus ik vind het zo jammer om te horen dat meeste er echt last van hebben.

Of ik ben gewoon niks anders gewend, dat kan ook nog, OF jullie hebben allemaal zo'n mega-ultra geruisloze kast (wat ik me niet kan voorstellen).........
Ik heb zelf een Zalman voeding en zalman CNPS7000ALCU en mijn systeem is al redelijk stil

Op sommige videokaarten zit zo'n ding op waar geluid uit komt, net zoals die op het moederbord dingen zitten (die aangeven hoe hard de hardeschijf of CPU bezig is).
Misschien moeten jullie die erafslopen, wat ik persoonlijk niet zou doen.

Nemen jullie prestaties af en zijn jullie temps dan hoog door dit "storend" geluid?

Ik haal prima prestaties uit FarCry en DoomIII

@Frank_Knopers: als jij je kaart van 473/947 (zo is dat geloof ik bij Asus) overklokt naar 510/1000 dan kunnen je temps wel eens stijgen.

Mijn temps voor de flash (5900Ultra):
IDLE: 58C
STRESSED: 75C

Mijn temps na de flash (5950Ultra):
IDLE: 45C
AFTER FARCRY 1600x1200: 63C

Verder niks overgeclocked, gewoon standaard. En daarbij heb ik 7 casefans....

Moet je je ook nog in je achterhoofd houden dat de Asus kaarten altijd standaard in 3D mode draait en geen 2D/3D optie hebben in Coolbits, wat bijna alle andere wel hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 25-08-2004 09:18 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1