Levertijd MSI K8N Neo 2 Platinum Socket 939

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

ik heb mail gekregen van salland, waarin ze zeggen volgende week vrijdag dit bord te kunnen uitleveren.

De MSI/XFX Ultra 6800 kaarten zijn pas eind augustus weer leverbaar bij salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 23:56
Zelf overweeg ik ook een MSI K8N Neo2 Platinum aan te schaffen...
In de bovenstaande posts kan ik opmaken dat levering nog niet zo soepel verloopt of verliep.

Maar waar ik veel geinteresseerder in ben zijn de resultaten/ervaringen die mensen met dit plankje hebben.

Te noemen:

- 5.1 Sound (RealTek ALC850) (cpu belasting + kwaliteit)
- gebruikt geheugen en evt. de daarbij horende overclock results (fsb, latencies, voltages)
- firewall settings (onboard) (conflicten??)

Als iemand zijn setje compleet heeft ;) ben ik heel benieuwd hoe snel het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
WynX schreef op 06 augustus 2004 @ 23:28:
Zelf overweeg ik ook een MSI K8N Neo2 Platinum aan te schaffen...
In de bovenstaande posts kan ik opmaken dat levering nog niet zo soepel verloopt of verliep.

Maar waar ik veel geinteresseerder in ben zijn de resultaten/ervaringen die mensen met dit plankje hebben.

Te noemen:

- 5.1 Sound (RealTek ALC850) (cpu belasting + kwaliteit)
- gebruikt geheugen en evt. de daarbij horende overclock results (fsb, latencies, voltages)
- firewall settings (onboard) (conflicten??)

Als iemand zijn setje compleet heeft ;) ben ik heel benieuwd hoe snel het gaat werken.
Als ik het compleet heb zal ik zeker even informeren. Ik w8 met smart, heb salland gister gemailt en nog niks terug gekregen. Vindt het niet zo gek want ik denk dat ze het HEEL ERG druk hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 23:56
Cool Tormentor. Ik hoop ook dat iedereen het snel binnen krijgt :) . Dan kunnen we eindelijk eens wat results zien 8)

Maarre in de tussentijd ben ik wel benieuwd wat voor geheugen iedereen bij zijn mobo en proc gaat gebruiken (en waarom). (ikzelf heb ca 300 euro te besteden aan 1gb geheugen)

Weet iemand al iets meer over de memorycontroller van AMD? Zijn latencies bijvoorbeeld heel belangrijk of kun je beter hoge fsb draaien met hoge(re) latencies (3-5-5-11?)?
Dit zijn natuurlijk zaken die zeer bepalend zijn voor je mem-keuze.

Hou ons allemaal op de hoogte. Superbenieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

PathFindeR_NL schreef op 06 augustus 2004 @ 09:31:
Welke koelers gebruiken jullie eigenlijk voor de proc's?
Ik ga voorlopig voor de Coolermaster Hyper 6 in combinatie met Arctic 5... omdat ik érg veel goede dingen over beide heb gelezen de laatste tijd ;-)

En tja... misschien in de toekomst waterkoeling ofzo... maar dat zien we tegen die tijd wel... voorlopig zijn er voor de hardware die ik wil (6800 ultra/x800 xt pe qua video, 3800+ qua cpu) erg weinig stock spul aan koelblokjes te vinden... zal binnenkort pas wel goed op gang komen denk ik...
M55 schreef op 06 augustus 2004 @ 16:07:
De MSI/XFX Ultra 6800 kaarten zijn pas eind augustus weer leverbaar bij salland.
BS... ik heb persoonlijk te horen gekregen dat mijn 6800 ultra deze week nog geleverd gaat worden. Daarnaast staat de status op 2 werkdagen en ligt hij in het extern magazijn al klaar. Ik denk dat ze dus deze week een partij kunnen leveren. Kan ook natuurlijk zijn dat ze alleen genoeg kaarten hebben voor de mensen die m al eerder hadden besteld natuurlijk :)
tormentor1985 schreef op 07 augustus 2004 @ 18:45:
Als ik het compleet heb zal ik zeker even informeren. Ik w8 met smart, heb salland gister gemailt en nog niks terug gekregen. Vindt het niet zo gek want ik denk dat ze het HEEL ERG druk hebben _/-\o_
Klopt... ik had 2 dagen later antwoord dat ze m'n mailtje gekregen hadden en 2 dagen daarna had ik daadwerkelijk antwoord op mijn vraag...

Wellicht heeft dit te maken dat ze onder andere de xfx 6800 ultra en de msi k8n neo2 (die op dit moment allebei über populair zijn) voor zo'n beetje de laagste prijs in Nederland leveren denk ik :Y)
WynX schreef op 08 augustus 2004 @ 00:00:
Maarre in de tussentijd ben ik wel benieuwd wat voor geheugen iedereen bij zijn mobo en proc gaat gebruiken (en waarom). (ikzelf heb ca 300 euro te besteden aan 1gb geheugen)

Weet iemand al iets meer over de memorycontroller van AMD? Zijn latencies bijvoorbeeld heel belangrijk of kun je beter hoge fsb draaien met hoge(re) latencies (3-5-5-11?)?
Dit zijn natuurlijk zaken die zeer bepalend zijn voor je mem-keuze.

Hou ons allemaal op de hoogte. Superbenieuwd!!
Lage latencies zorgen in combinatie met de ingebouwde mem controller uiteraard voor zeer goede resultaten. Uiteraard kun je je geheugen wel op een hogere fsb draaien maar dat heeft tot gevolg dat je geheugen qua latencies een stuk langzamer wordt.

De beste keuze qua fabrikant voor AMD bordjes is Corsair, vanwege hun DIMMs met 2-2-2-5 timings. Ikzelf ben van plan om een pakketje TWINX1024-3200XLPRO reepjes aan te schaffen (2x 512 mb, 2-2-2-5 timings) en misschien op een later tijdstip nogmaals zo'n pakketje aan te schaffen zodat mijn nieuwe rig voorzien is van 2 gig dual channel ddr 400 ram... qua geheugen ben je dan volgens mij helemaal klaar ;)

Mocht je niet geinteresseerd zijn in de PRO serie (ze zijn namelijk iets duurder dan de DIMMs die ik zometeen noem) dan heeft Corsair ook een stel "standaard" 2-2-2-5 DIMMS in het assortiment voorzien van zwart- of platinumgekleurde heatspreaders.

Overigens is trouwens ook uit diverse tests gebleken dat Corsair een van de weinige fabrikanten is waarvan de DIMMs probleemloos werken op een Nforce 3 plankje.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje hoor, moet je i.c.m dit moederbord en een s939 proc je geheugen per se in dual channel gebruiken, of kan ik er bijv. tijdelijk single channel geheugen gebruiken en later upgraden naar dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:58:
Ik heb ff een vraagje hoor, moet je i.c.m dit moederbord en een s939 proc je geheugen per se in dual channel gebruiken, of kan ik er bijv. tijdelijk single channel geheugen gebruiken en later upgraden naar dual channel?
Single channel werkt ook gewoon, net als met de huidige P4 chipsets. Tuurlijk is dit iets minder snel en verlies je de kracht van de socket 939, maar als het toch maar tijdelijk is, is het wel de verstandigste keus --> socket 939 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

mindcrash schreef op 08 augustus 2004 @ 15:45:
[...]

Ik ga voorlopig voor de Coolermaster Hyper 6 in combinatie met Arctic 5... omdat ik érg veel goede dingen over beide heb gelezen de laatste tijd ;-)

En tja... misschien in de toekomst waterkoeling ofzo... maar dat zien we tegen die tijd wel... voorlopig zijn er voor de hardware die ik wil (6800 ultra/x800 xt pe qua video, 3800+ qua cpu) erg weinig stock spul aan koelblokjes te vinden... zal binnenkort pas wel goed op gang komen denk ik...

[...]

BS... ik heb persoonlijk te horen gekregen dat mijn 6800 ultra deze week nog geleverd gaat worden. Daarnaast staat de status op 2 werkdagen en ligt hij in het extern magazijn al klaar. Ik denk dat ze dus deze week een partij kunnen leveren. Kan ook natuurlijk zijn dat ze alleen genoeg kaarten hebben voor de mensen die m al eerder hadden besteld natuurlijk :)
vaag, omdat demon problemen heeft met de mail:
M55 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 13"

heb ik deze vraag minstens 4 verzonden per ongeluk.. en heb ook 4 :) hetzelfde antwoord gekregen.
Dus MSI Neo2 deze week, 6800 Ultra's eind augustus. :)

tja mischien is idd alles wat ze binnen krijgen deze week al verkocht :) (6800 Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Zo... ik ga me ook maar ff in de s939 wereld storten... lijkt me wel zo fijntjes ;)

Gezien iedereen zo'n beetje bezig is om de neo aan te schaffen... wat voor budget zitten jullie zo ongeveer ??

[ Voor 41% gewijzigd door KeeZ op 08-08-2004 20:02 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
KeeZ schreef op 08 augustus 2004 @ 20:01:
Zo... ik ga me ook maar ff in de s939 wereld storten... lijkt me wel zo fijntjes ;)

Gezien iedereen zo'n beetje bezig is om de neo aan te schaffen... wat voor budget zitten jullie zo ongeveer ??
Ik heb enkel mijn cpu en mobo vervangen. Ik zat op xp2500+. Kosten die er voor mij zijn:

-s939 3500+ @ 367 euro
-MSI k8n Neo2 @ 138 euro
-Andere deksel voor cpu-wcblok @ 10 euro
(- tijdelijk asus a8v moederboard gekocht, omdat de neo pas in september leverbaar zou zijn, valt mee gelukkig :) )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu zit ik toch met de vraag of mijne 'oude' arctic silver 2 wel goed is, lijkt me wel toch? Komt gewoon standaard boxed cooler op van de 3500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 09 augustus 2004 @ 01:24:
Nu zit ik toch met de vraag of mijne 'oude' arctic silver 2 wel goed is, lijkt me wel toch? Komt gewoon standaard boxed cooler op van de 3500+
Het maakt volgensm ij allemaal niet zo veel uit, hoogstens 2 graden.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd wat jullie temperaturen worden. Ik vind mijnus namelijk aan de hoge kant met waterkoeling, maar dit was met mijn A8V, misschien is het verhaal anders met de neo2, en ik hoop dattie vandaag nou eens komt :Y).

(Ik haalde 50 graden stressed op 1,536 vcore 2,53 ghz)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

KeeZ schreef op 08 augustus 2004 @ 20:01:
Hier? "the sky is the limit" zo'n beetje :p

Gisteren voor ruim 2800 euro aan componenten besteld, inclusief Athlon FX-53, Hyper 6 van coolermaster, Corsair 3200XLPRO TWINX pakje met 2 512meg reepjes, 2 raptor schijven van 73 gig en nog wat minder interessante meuk :p

Mijn nieuwe XFX GeForce 6800 Ultra is nu gereserveerd bij Salland (ze hebben dus de partij voor de mensen die een week of 2 terug hebben besteld dus toch nog netjes op tijd binnen!) en ik denk dat de Neo 2 ook niet lang meer op zich zal wachten...

Met een beetje fingers crossed kan ik dus zaterdag mijn über rig assembleren... w00t! :D

Dus als je wilt weten hoe de K8N Neo 2 in de praktijk werkt in zo'n beetje de snelste configuratie die je met AMD componenten kunt bouwen dan zul je nog een paar nachtjes moeten slapen...

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 09-08-2004 14:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik vraag mij af of het betreffende Msi bord goed overweg kan met bijv 2gig geheugen ik doel dus op alle 4 de dimmbanken bezetten.Ik heb nu een Msi K7t 266 pro2 maar als ik daar een derde reep bijzet gaat het fout.Ik heb ook een kerel van Corsair aan de telefoon gehad die zei ook dat het wel eens wat minder performance kan schelen als je alle 4 de dimmbanken gaat bezetten,maar in hoeverre dit waar is ?

En het volgende ,ik wil een Zalmann cooler op de cpu plaatsen ,maar ik heb een Radeon kaart met ook een Zallman cooler erop dan schijnt het niet te passen ,als ik de site van Zallman erop na houdt.Ze hebben het dan niet over de MSI K8N Neo 2 Platinum,maar over MSI met socket 939.Anders maar voor een ander coolertje kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mayhem schreef op 09 augustus 2004 @ 16:25:
Ik vraag mij af of het betreffende Msi bord goed overweg kan met bijv 2gig geheugen ik doel dus op alle 4 de dimmbanken bezetten.Ik heb nu een Msi K7t 266 pro2 maar als ik daar een derde reep bijzet gaat het fout.Ik heb ook een kerel van Corsair aan de telefoon gehad die zei ook dat het wel eens wat minder performance kan schelen als je alle 4 de dimmbanken gaat bezetten,maar in hoeverre dit waar is ?

En het volgende ,ik wil een Zalmann cooler op de cpu plaatsen ,maar ik heb een Radeon kaart met ook een Zallman cooler erop dan schijnt het niet te passen ,als ik de site van Zallman erop na houdt.Ze hebben het dan niet over de MSI K8N Neo 2 Platinum,maar over MSI met socket 939.Anders maar voor een ander coolertje kijken dan.
Toevallig dat je nu de Neo 2 neemt en nu een K7T 266 Pro 2 hebt, zelfde als ik. Over die K7T : ik heb sinds dat ik em heb daar gewoon 3 * 256MB DDR Crucial inzitten, en zonder enig probleem ook... dus kweenie wat er dan mis is bij jou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 09 augustus 2004 @ 09:28:
[...]

Het maakt volgensm ij allemaal niet zo veel uit, hoogstens 2 graden.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd wat jullie temperaturen worden. Ik vind mijnus namelijk aan de hoge kant met waterkoeling, maar dit was met mijn A8V, misschien is het verhaal anders met de neo2, en ik hoop dattie vandaag nou eens komt :Y).

(Ik haalde 50 graden stressed op 1,536 vcore 2,53 ghz)
Mijn processor loopt op sress 45 graden AMD64 3800 zonder OC. , systeem 24 graden.Wordt gekoeld door in een Xaser3 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Bij de msi zit de socket een kwart slag gedraait ten opzichte van de asus. Wat dit betekent is dat de fans niet vertikaal maar horizontaal naast de hyper 6 komen. Dit betekent op z'n beurt weer dat de fans direct naar de out-takefans van je case blazen. GOED BEZIG :Y)

denk dat ik voor de hyper 6 ga van coolermaster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik weet niet hoe het met jou is tutti maar ik heb nog steeds niks binnen en heb er ook maar een via salland besteld. Rode kan een ..... krijgen wat bij betreft... Ik zie er ook weinig in als ie kapot zou gaan en via hen garantie zou moeten claimen... Ook al komt ie morgen binnen dan neem ik hem nog niet aan. Tis al 7 dagen geleden...
M'n x800vivo ligt hier sinds vandaag al te wachten... volgende week weer een week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
pelican schreef op 10 augustus 2004 @ 01:18:
Ik weet niet hoe het met jou is tutti maar ik heb nog steeds niks binnen en heb er ook maar een via salland besteld. Rode kan een ..... krijgen wat bij betreft... Ik zie er ook weinig in als ie kapot zou gaan en via hen garantie zou moeten claimen... Ook al komt ie morgen binnen dan neem ik hem nog niet aan. Tis al 7 dagen geleden...
M'n x800vivo ligt hier sinds vandaag al te wachten... volgende week weer een week...
Laatste dag vandaag, dan kan ik ze mailen om een nieuw pakket te sturen. Dat doe ik uiteraard niet. Ik ga dan ook bij salland bestellen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
tutti-frutti, wat soort logitech toetsenbord zit in dit plaatje? ;)
http://www.tutti-frutti.demon.nl/whiteedition.JPG

Ik hoop dat Salland de msi neo2 morgen binnenkrijgt (althans dat verwachtten ze) zodat ze em donderdag kunnen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 10:19:
offtopic:
tutti-frutti, wat soort logitech toetsenbord zit in dit plaatje? ;)
http://www.tutti-frutti.demon.nl/whiteedition.JPG

Ik hoop dat Salland de msi neo2 morgen binnenkrijgt (althans dat verwachtten ze) zodat ze em donderdag kunnen opsturen.
Ik hoop met je mee, dan kunnen we overmorgen gaan benchen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Noem me een pessimist, maar ik moet nog maar zien dat de postbode hier donderdag aanbelt met een neo 2 in zn handen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Ik had ze gisteren aan de lijn en toen zeiden ze dat ie donderdag verwacht werd. Vrijdag zouden ze ze opsturen. Ze hadden er toen trouwens 40 verkocht van die partij van 50 (nu dus iig al 41).
----
net ff gebeld en bovenstaande geldt nog stees.

[ Voor 13% gewijzigd door pelican op 10-08-2004 11:17 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat dit bordje totaal ongeschikt is voor gebruik met een Prommy, de kop kun je namelijk niet zo draaien dat het alsnog past.
Hoe komt Msi er ook bij de cpu te draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 11:30:
Wel jammer dat dit bordje totaal ongeschikt is voor gebruik met een Prommy, de kop kun je namelijk niet zo draaien dat het alsnog past.
Hoe komt Msi er ook bij de cpu te draaien 8)7
Eerst dacht ik ook bij mezelf, das echt slecht gedaan, maar er zitten enkele voordelen bij. Een groot voordeel is wat ik net al zei, de MSI in combinatie met de hyper 6 van coolermaster. En meer ruimte rondom de socket zie ik ook als groot voordeel. Hoef je i.i.g. niet je nieuwe koeler met de dremel te bewerken omdat ie anders niet past >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

zijn er ondertussen als andere 939 bordjes die ook zon goede specs hebben als de k8n neo2 ?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
HIValicious schreef op 10 augustus 2004 @ 13:46:
zijn er ondertussen als andere 939 bordjes die ook zon goede specs hebben als de k8n neo2 ?
Ja. De gigabyte K8NSNXP-939 (zie hier). Deze zijn goed verkrijgbaar in Duitsland, maar zijn ook wel een stuk duurder, terwijl het niet meer opties biedt dan de neo2 :).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Tutti-frutti schreef op 10 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

Ja. De gigabyte K8NSNXP-939 (zie hier). Deze zijn goed verkrijgbaar in Duitsland, maar zijn ook wel een stuk duurder, terwijl het niet meer opties biedt dan de neo2 :).
1 aardig voordeel: hij heeft firewire 400b (of zoiets), dubbele firewire snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vervelend dat op alle moederboden tegenwoordig vanalle zooi zit zoals onboard raid controllers, en onboard netwerk kaarten, en dat die onboard dingen dan allemaal niks waard zijn.
Juist nog een review gelezen van zo'n nForce3 250Gb mobo, waarvan de RAID controller zo slecht was dat hij zelfs lagere scores haalde met een 2hdd raid array dan met 1 gewone hdd, en de netwerkkaart was ook prul (zo'n Realtek ding) en vervoorzaakte bij hoge TCP snelheden dat de CPU voor 80% belast was |:( Laat die prul gewoon van het moederbord af, zodat het mobo goedkoper wordt, en dan kan ik gewoon zelf een Intel netwerkkaartje kopen, en een fatsoenlijke raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 14:14:
Ik vind het vervelend dat op alle moederboden tegenwoordig vanalle zooi zit zoals onboard raid controllers, en onboard netwerk kaarten, en dat die onboard dingen dan allemaal niks waard zijn.
Juist nog een review gelezen van zo'n nForce3 250Gb mobo, waarvan de RAID controller zo slecht was dat hij zelfs lagere scores haalde met een 2hdd raid array dan met 1 gewone hdd, en de netwerkkaart was ook prul (zo'n Realtek ding) en vervoorzaakte bij hoge TCP snelheden dat de CPU voor 80% belast was |:( Laat die prul gewoon van het moederbord af, zodat het mobo goedkoper wordt, en dan kan ik gewoon zelf een Intel netwerkkaartje kopen, en een fatsoenlijke raid controller.
Daar ben ik het niet mee eens. Als alle "zooi" er vanaf gehaald wordt, dan zitten je pci sloten snel vol. Verder is de geluidskwaliteit tegenwoordig erg goed van onboard chippies. Verder heb ik nog geen onbaord raid gehad die slecht presteerde. Tja het kan altijd beter, maar ik vind het het niet waard om daar een raidcontroler voor te gaan kopen.
Ook met lan onboard, heb ik amper cpu-usage, bij mij gebruik. En als ik wat overgooi (85% usage van 100mbit) dan kom ik niet hoger dan 6% cpu usage.

En verder, de onboard apparatuur is meer dan zat voor de nietswetende consument.

Verder zou men er wel voor kunnen kiezen om 2 soorten moederboarden op de markt te brengen, een kale en een rijke versie, maar ik denk dat de fabrikanten daarmee alleen maar minder winst maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-08-2004 14:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

is twinmos PC3200 geheugen ook geschikt voor dit mobo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een mailtje ontvangen van Salland ivm een ander besteld product, daarbij werd gezegd dat ze nu de K8N neo2 Platinum pas vrijdag a.s. verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 16:19:
Ik heb zonet een mailtje ontvangen van Salland ivm een ander besteld product, daarbij werd gezegd dat ze nu de K8N neo2 Platinum pas vrijdag a.s. verwachten.
En zo schuift het steeds verder op :X Zo zitten we dadelijk inderdaad in september |:( :Z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Als ik na het weekend nog niks ontvangen heb, ga ik toch maar voor de asus met via chip. Zuigt dat wel wat meer, maar straks is me cpu naar ze moer (die ik nu niet kan testen) en ben ik door me 30 dagen omruilgarantie heen en dan ben ik zuur...

Ik zag in de review van verschillende boarden trouwens dat ze 3 x een MSI hadden gekregen en dat de 3e het pas deed. Stond achter "dit zegt misschien iets van de kwaliteit" weten jullie hier meer vanaf???

:'( 8)7 http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128&p=19 8)7 :'(

[ Voor 43% gewijzigd door tormentor1985 op 10-08-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Yorcom verwacht hem vandaag, heb toch maar even een vrijblijvende order laten aanmaken. Hijs stukje duurder maar ik heb dat bord nu echt nodig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
Hier:

http://www.hiq24.de/produ...9_42_294&products_id=1805

Krijg je het bord al voor 128 euro. Als je in de buurt van Aken woont een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MSI K8N neo 2 platinum bordje is eindelijk geleverd ! ;-) en dat voor maar €129. Nu nog ff wachten op de AMD Athlon 64 3500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:32:
Mijn MSI K8N neo 2 platinum bordje is eindelijk geleverd ! ;-) en dat voor maar €129. Nu nog ff wachten op de AMD Athlon 64 3500+
Waar , welke shop etc :D :D

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat zit er allemaal in de doos???
Dan weet ik of ik nog ff een S-ATA kabel moet kopen of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 11 augustus 2004 @ 13:54:
Wat zit er allemaal in de doos???
Dan weet ik of ik nog ff een S-ATA kabel moet kopen of niet....
Zie TS

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
daar staat t niet hoor.... zoiets verschilt per regio wel.
die doos van t plaatje is de Neo1 niet Neo2 ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
g00fy schreef op 11 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

daar staat t niet hoor.... zoiets verschilt per regio wel.
die doos van t plaatje is de Neo1 niet Neo2 ook....
De info eronder klopt wel :)

Trouwens, Hofline heeft de neo 2 niet meer op voorraad, duurt wel anderhalve week. Is dus ook niet echt interessant helaas. Ik kreeg daar wel in 3 minuten antwoord op de mail :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2004 14:11 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mooi, dan hoef ik geen SATA kabel aan te schaffen (niet dat die duur zijn, maar scheelt weer n fietstochtje door die hitte :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al dat moederbord in huis.
wou ff de ervaringen weten over dit bord en hoe het nou zit met PB als je die spellen nog kan spelen met PB on?(PB=PunkBuster)
Want ik zag namelijk op het msi forum dat er problemen mee waren.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat is PunkBuster dan :? zie ik ook niet in de topicstart staan :o

Yorcom had ze niet vandaag helaas nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=53353
zie dit topic.
Punkbuster gooit mensen uit spellen die cheaten en bannen de hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
maar is dat software :? of zit dat in moederborden ingebakken :? snap er niks van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op 11 augustus 2004 @ 17:31:
maar is dat software :? of zit dat in moederborden ingebakken :? snap er niks van :?
NVidia Forceware drivers voor de mobo geeft waarschijnlijk als ik het goed heb begrepen problemen met PunkBuster aan (anti cheat client voor online games)

Dit probleem schijnt al sinds de introductie van de mobo bekend te zijn, het zal hopelijk niet lang meer duren voordat er een oplossing komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:18:
Heeft iemand al dat moederbord in huis.
wou ff de ervaringen weten over dit bord en hoe het nou zit met PB als je die spellen nog kan spelen met PB on?(PB=PunkBuster)
Want ik zag namelijk op het msi forum dat er problemen mee waren.
Alvast bedankt
Als je ook meer een beetje gelezen had wist je dat iedereen hier nog zit te wachten tot het bordje binnenkomt, behalve "kennis" (6 posts boven jouw vraag), die hem vandaag binnen heeft gekregen, maar het lijkt me ook niet dat hij weet of PunkBuster werkt.
Wat punkbuster betreft, dat is inderdaad alleen software en dan zal je wel gewoon moeten zorgen dat de ingebouwde firewall op je moederbordje goed ingesteld staat of gewoon uit staat.
On topic graag... (pre-)ervaringen met dit bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men moederbordje ligt klaar... maar ik heb het nog niet kunnen gaan afhalen. Ik verjaar vandaag ;-) dus ja...

Maar morgen ga ik het moederbordje halen. En vrijdag heb ik men processor aan €340 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 18:27:
Men moederbordje ligt klaar... maar ik heb het nog niet kunnen gaan afhalen. Ik verjaar vandaag ;-) dus ja...

Maar morgen ga ik het moederbordje halen. En vrijdag heb ik men processor aan €340 :D
Leuk dat je moederbordje klaar ligt, maar graag wat meer info, over welke winkel etc.

[ Voor 4% gewijzigd door tormentor1985 op 11-08-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tormentor1985 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:41:
[...]

Leuk dat je moederbordje klaar ligt, maar graag wat meer info, over welke winkel etc.
Hij heeft hem waarschijnlijk bij Hofline.be vandaan, zie ook 6 posts boven je. :)

Hofline heeft deze mobo niet meer op voorraad, gaat wel 1,5 week duren voordat ze em weer op voorraad hebben.

Ik hoop dat de MSI bij Salland morgen of vrijdag binnenkomt, alleen TPG doet geen rembours zendingen op zaterdag dus dat wordt maandag of dinsdag pas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 19:45:
[...]

Hij heeft hem waarschijnlijk bij Hofline.be vandaan, zie ook 6 posts boven je. :)

Hofline heeft deze mobo niet meer op voorraad, gaat wel 1,5 week duren voordat ze em weer op voorraad hebben.

Ik hoop dat de MSI bij Salland morgen of vrijdag binnenkomt, alleen TPG doet geen rembours zendingen op zaterdag dus dat wordt maandag of dinsdag pas. :/
oeps , voortaan beter lezen dus :*)

Ik hoop gewoon dat ik hem in de loop van de aankomende week heb liggen, ik wacht al best lang :(....

[ Voor 10% gewijzigd door tormentor1985 op 11-08-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
<verwijderd>

[ Voor 94% gewijzigd door tormentor1985 op 11-08-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik las in de review van Anandtech dat pas de derde MSI Neo-2 niet Dead On Arrival bleek te zijn. Misschien verstandig een 1e revisie van het bord af te wachten?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
MrJayMan schreef op 11 augustus 2004 @ 20:49:
ik las in de review van Anandtech dat pas de derde MSI Neo-2 niet Dead On Arrival bleek te zijn. Misschien verstandig een 1e revisie van het bord af te wachten?
Ik denk dat we even af moeten wachten hoe het bij de levering naar de consument gaat. Misschien was het naar anand tech toch een soort sample of iets. Het lijkt me stug dat dit het geval is met de levering naar het grote publiek :).

4015Wp west (Dordrecht)

• tormentor1985
Tutti-frutti schreef op 11 augustus 2004 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat we even af moeten wachten hoe het bij de levering naar de consument gaat. Misschien was het naar anand tech toch een soort sample of iets. Het lijkt me stug dat dit het geval is met de levering naar het grote publiek :).
Idd. zo zouden ze wel een erg slechte naam krijgen. En dan erbij binnen 14 dagen = het altijd (volgens de wet) niet goed geld terug, en koopt iedereen een ander :9

Verwijderd

Ik begin me toch steeds meer zorgen te maken over beschikbaarheid van de MSI neo2. Ik heb bij anderen geinformeerd en die zeggen dat het nog weken gaat duren. Ik wil nog wel zien of ze daadwerkelijk morgen of vandaag bij Salland klaar liggen.
Helaas zal dit nog niet voor de komende weken zijn.
We hebben net een mailing moeten rondsturen naar mensen die hem al
besteld hadden met het volgende minder goede nieuws.

De MSI K8N Neo2 Platinum NForce3 Ultra Socket 939 is voorlopig niet
leverbaar. Die zal pas beschikbaar zijn eind deze maand of begin
volgende maand zelfs.

Het enige te verkrijgen moederbord is de A8V van Asus (trouwens een zeer
goed, stabiel moederbord) dus stellen we voor om deze in de plaats te
nemen.
Dat was een antwoord van comtechnology.net

• Cartman!
  • Niet online
kennes heeft hem anders wel, en Yorcom & Salland moeten ze vandaag binnen krijgen. Ik moet t ook maar zien, maar een beetje hoop mag wel....

;(

• tormentor1985
Snap niet waarom salland niet gewoon op dit forum de status post. Ze weten toch ook een bericht te plaatsen in de pricewatch als iemand is iets minder positief over ze was. En het scheelt een hoop vertraging, zoals dat nu wel met de e-mail gebeurt.

• Cartman!
  • Niet online
Krijg net mail van Yorcom dat de moederborden weer een week vertraagd zijn bij hun :(

al mn hoop is nu gevestigd op Salland....

Verwijderd

Als het bij Salland nog langer op zich laat wachen dan probeer ik het wel bij een Duitse online shop en hopen dat ze ook rembours kunnen leveren naar Nederland.

'Ware Im Zulauf' betekent toch 'Op Voorraad' ? :?

http://www.geizhals.at/deutschland/a106526.html <--- staat een lijst van Duitse online winkels die het product verkopen.

Iemand ervaringen met producten bestellen bij Duitse sites?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:49:
Als het bij Salland nog langer op zich laat wachen dan probeer ik het wel bij een Duitse online shop en hopen dat ze ook rembours kunnen leveren naar Nederland.

http://www.geizhals.at/deutschland/a106526.html <--- staat een lijst van Duitse online winkels die het product verkopen.

Ja... ik kon van de 3 shops waar ik ooit besteld heb maar 1 rembours doen.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ware Im Zulauf, betekent dat het besteld is en dus wss binnenkort op voorraad. Dit heb ik ondervonden toen ik nieuw geheugen bestelde en ik dacht dus ook dat het op voorraad was omdat er Ware Im Zulauf stond.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:49:

Ja ik hebt ervaringen erin.Zeg maar 1 ding ze zijn beter als vele Nederlandse online sites.Ze geven een betere garantie bepalingen zijn soms ook goedkoper.Ik bestel bij ww.Alternate.de veel.Deze hebben meestal als eerste alles op voorraad.Ik hebt bij de duitse online shops besteld ivm ze verkopen hier geen Gainward VGA kaarten en daar in Duitsland gaan ze met warme broodjes over de toonbank.Zo zag ik dat Gigabyte hun 939 chipset voorstelde en 2 dagen later had Alternate.de het moederbord al.Ik zei hier nog dat je de Duitse sites in de gaten moet blijven houden , zodra daar het MSI mobo goed te verkrijgen is , dan pas komt het hier.
Als er"Ware im zulauf " staat dan staat er meestal wel wat achter ,
Dieser Artikel ist im Zulauf und noch nicht Lagernd.
Eine Bestellung ist derzeit leider nicht möglich.
En bij sommige staat dat er een leveringstermijn is.

Ware = Artikel
Zulauf = Toeloop/belangstelling.
Dus dit betekend hoeveel belangstelling er is voor een bepaald artikel en dan gaan ze pas bestellen.

• Cartman!
  • Niet online
En net belletje van Salland : niet binnengekomen, volgende week maandag....
:'( :'( :'( :'( :'(

• tormentor1985
g00fy schreef op 12 augustus 2004 @ 14:11:
En net belletje van Salland : niet binnengekomen, volgende week maandag....
:'( :'( :'( :'( :'(
volgende week maandag? of aanstaande maandag? :'(

Verwijderd

www.alternate.de heeft wel de GigaByte voor de socket 939 voorradig. Wel pittig die prijs. Hoe lang zit de levertijd tussen Duitsland en Nederland in? 1 dag onder rembours?

En wat moet ik dan aanklikken? :?

General Logistics Systems
Deutsche Post AG <-- lijkt me niet ;)
Trans-o-Flex
TOF Express
TOF Sammstag
TOF SpatExtress

'nachnahme' is Rembours neem ik aan...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:40 ]

• Cartman!
  • Niet online
tormentor1985 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

volgende week maandag? of aanstaande maandag? :'(
aanstaande, maar dat kon ze uiteraard weer niet bevestigen... :'(

grrrrrr, ik baal hier echt zo erg van :( :( :( :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 12-08-2004 14:35 ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik kreeg net een mailtje dat het hoogstwaarschijnlijk morgen zal binnenkomen bij Salland :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• tormentor1985
Het wordt er op deze manier niet allenmaal duidelijk op. Bellen is de enige manier waarop je duidelijke feed-back krijgt, want mails zijn vertraagd. Er wordt nu gezegt aanstaande maandag, wat niet bevestigd kan worden. Laten we eerst maandag/dinsdag maar afwachten.....

• pelican
  • Niet online

pelican

steven2 schreef op 12 augustus 2004 @ 14:28:
Ik kreeg net een mailtje dat het hoogstwaarschijnlijk morgen zal binnenkomen bij Salland :?
Ze houden ons allemaal aan het lijntje heb ik het idee....
Ze hebben zelf geen flauw idee wanneer het precies binnenkomt, en blijven gewoon zeggen dat het 2 dagen later weer binnenkomt, zodat iedereen toch maar z'n order bij hun laat staan....
Na 1,5 maand wachten wordt ik dit best wel beu... en het is o zo verleidelijk om gewoon een asus a8v-tje te kopen...
-----------------
net ook even gebeld en wordt nu inderdaad maandag pas verwacht....
vanavond sturen ze naar die 50 man een mailtje...

[ Voor 12% gewijzigd door pelican op 12-08-2004 14:45 ]

Verwijderd

Andere winkels zeggen dat het zeker nog een dikke 1 a 2 weken of mogelijk meer gaat duren. Ik vind het dan raar dat Salland zegt eerst woensdag, daarna donderdag (bleek ook te zijn bevestigd door de leverancier aldus Salland) en daarna opeens weer vrijdag of volgende week.

Ik zit heel wat weken te wachten op de mobo terwijl al een ruime week hier de 3800+ en X800 op de mobo zit te wachten. ;)

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
pelican schreef op 12 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

Ze houden ons allemaal aan het lijntje heb ik het idee....
Ze hebben zelf geen flauw idee wanneer het precies binnenkomt, en blijven gewoon zeggen dat het 2 dagen later weer binnenkomt, zodat iedereen toch maar z'n order bij hun laat staan....
Na 1,5 maand wachten wordt ik dit best wel beu... en het is o zo verleidelijk om gewoon een asus a8v-tje te kopen...
-----------------
net ook even gebeld en wordt nu inderdaad maandag pas verwacht....
vanavond sturen ze naar die 50 man een mailtje...
Ik heb net zelf 30 minuten geleden Salland op gebeld hoe het zit met het MOBO. En toen werd er tegen mij gezegt, vandaag of morgen komt het binnen.

Dus nu begint het wel erg vaag te worden allemaal, en ondertussen worden de andere onderdelen die ik bij Salland heb besteld goedkoper.

• Cartman!
  • Niet online
Heb even MSI distributeurs gebeld net :

- Acal : wilde niks kwijt behalve dat ie niet leverbaar is nog
- XS2 : had het bord niet eens in de computer staan
- Bas Computers (ik begreep dat dit ook Salland's MSI kanaal is) : volgende week maandag

Tja, en verder is dus ook echt nergens uit te vinden hoe ht komt dat we al 1,5 maand aan t lijntje worden gehouden :(

edit : mail van hieronder ontvang ik ook net

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 12-08-2004 15:33 ]

• tormentor1985
Ben bang dat ik voor de MSI ga met VIAK8T800PRO...

pricewatch: MSI K8T NEO2-FIR, K8T800 Pro (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)

Of is dit echt HEEL ERG DOM ???? en zo ja, waarom ?

<krijg net een mail binnen>

Geachte klant,

u heeft bij ons een MSI moederbord besteld.
Van onze importeur hadden wij te horen gekregen dat wij uiteindelijk donderdag 12 of vrijdag 13 augustus zouden kunnen gaan uitleveren.
Dit is door problemen bij MSI opgeschoven naar maandag of dinsdag a.s.

Wij bieden onze excuses aan voor de steeds uitgestelde levertijden en zullen u bij binnenkomst van dit artikel u zo snel mogelijk gaan uitleveren.

Met vriendelijke groet,

....................
Salland Automatisering
afd. Verkoop

<edit>

Opzich zeer netjes van ze, hun kunnen er ook niks aan doen :'(
</edit>

[ Voor 71% gewijzigd door tormentor1985 op 12-08-2004 15:31 ]

Verwijderd

Oke volg al een tijdje deze topic en heb het idee om zelf een nieuwe kast op te bouwen. Door de topics heen heb ik enige setups bekeken en hier voor mijzelf een lijstje van gemaakt. Zouden jullie er eens naar willen kijken en deze waar nodig aan te vullen. Ik ben geen hardcore gamer (af en toe is leuk) en wil graag stabiliteit en snelheid, wel wil gaan video bewerken. Bij voorbaat dank voor het meedenken. Kosten besparende tips mogen ook. Heb niet veel (tot geen) ervaring met zelfbouw en wil ook niet iedere week die kast open te hoeven schroeven.

CPU: 3500+ of 3800+ (afhankelijk van totaal prijs)
mobo: MSI neo 2 platinum
geheugen: corsair twinx1024-3200XLpro
Videokaart: ? hierbij graag jullie mening zie bovenstaande vereisten.
harde schijf: western digital 74 gig 10.000 rpm (is dit nodig?) en andere schijf
monitor: tft benq fp767 12ms

suggesties ?

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:34:
Oke volg al een tijdje deze topic en heb het idee om zelf een nieuwe kast op te bouwen. Door de topics heen heb ik enige setups bekeken en hier voor mijzelf een lijstje van gemaakt. Zouden jullie er eens naar willen kijken en deze waar nodig aan te vullen. Ik ben geen hardcore gamer (af en toe is leuk) en wil graag stabiliteit en snelheid, wel wil gaan video bewerken. Bij voorbaat dank voor het meedenken. Kosten besparende tips mogen ook. Heb niet veel (tot geen) ervaring met zelfbouw en wil ook niet iedere week die kast open te hoeven schroeven.

harde schijf: western digital 74 gig 10.000 rpm (is dit nodig?) en andere schijf

suggesties ?
Net systeempje, alleen die raptor??? Kijk het is leuk dat je een paar mb per seconde sneller gaat, maar heb je het echt nodig? Het verschil zal je nauwelijks merken, stop dat geld in een grote ata-133 schijf. Begin niet aan Sata, want die zijn bridged en alleen maar langzamer dan sata schijven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:22:
www.alternate.de heeft wel de GigaByte voor de socket 939 voorradig. Wel pittig die prijs. Hoe lang zit de levertijd tussen Duitsland en Nederland in? 1 dag onder rembours?

En wat moet ik dan aanklikken? :?

General Logistics Systems
Deutsche Post AG <-- lijkt me niet ;)
Trans-o-Flex
TOF Express
TOF Sammstag
TOF SpatExtress

'nachnahme' is Rembours neem ik aan...
Ik moest even contact opnemen met Ausland.Je belt even met de klantenservice en zegt dat je uit Nederland komt.Dan krijg je het telefoonnummer van de afdeling die buitenland doen.Deze zijn te bereiken tot 17.00u en die regelen verder alles.Je geeft er aan door hoe je het wilt hebben rembours= Nachname of vooruit betalen.Ze zeggen dat het 48 uur duurt onder rembours maar ik hebt toen maar 24 uurgewacht.Ligt eraan hoe laat je besteld.
Hoe ik het uitleg hier zo is het bij mij gegaan.Kan zijn dat het nou weer anders gaat.

Beste is gewoon de klantenservice bellen en dan boeit die 0.12 cent ook niet.Dan hoor je het verder.En ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon , als je zegt ik probeer mijn beste Duits dan is het al helemaal goed.Ik vindt het een topwinkel , iets beter dan alternate.nl.

Succes ermee.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 15:53 ]

Verwijderd

Oke daar hebben we wat aan weer een beetje verder.

Verwijderd

tormentor1985 schreef op 12 augustus 2004 @ 15:36:
[...]

Net systeempje, alleen die raptor??? Kijk het is leuk dat je een paar mb per seconde sneller gaat, maar heb je het echt nodig? Het verschil zal je nauwelijks merken, stop dat geld in een grote ata-133 schijf. Begin niet aan Sata, want die zijn bridged en alleen maar langzamer dan sata schijven...
Ikzelf hebt een Raptor 36.8 gb erin zitten deze gebruikt ik alleen voor windows en bepaalde programma's maar dat merk je echt wel dat ze sneller zijn , vele malen snellere toegangsnelheid tot bepaalde programma's.ook met installeren merk ik het.Maar ja dat is bij iedereen anders.
Als ik de tip mag geven ga voor een Raptor en een dikke ander schijf.en zet windows en bpaalde programma's op die raptor.Ga je videobewrken etc dan zal ik er 100% voor gaan
Ikzelf hebt nog een 80 gb en een 160GB erbij zitten deze niet op SATA.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Voor die paar daagjes extra ga ik echt geen mobo kopen die behoorlijk onder het niveau van de Neo 2 ligt. Lijkt erop dat ze nu ECHT maandag binnen komen dus i don't care :)

Helemaal omdat mijn overige componenten (zoals een Athlon FX 53 cpu :p) nog in backorder staan...

Overigens is het niet echt netjes dat ze de adressen van alle klanten die een neo 2 hebben gekocht in het TO field hebben gezet. Is het nu zo moeilijk om alles even in het BCC veld te zetten? |:(

suggesties ?
Nouja... t ligt een beetje eraan WAT je nu precies wilt met video editing maar als je een beetje deftig aan de slag wil met een pakket als Premiere ofzo dan zou ik in ieder geval zorgen voor flink wat schijfcapaciteit en dan liefst ook nog in RAID opstelling. Daarnaast is een groot beeldscherm (minstens 19") ook wel prettig als je lekker wil werken. (als je budget het toelaat is 2 stuks zelfs nóg beter).

Qua videokaart zou ik gaan voor een kaart met goede 2D beeldkwaliteit zoals een Matrox, maar juist weer niet als je ook weleens iets als Doom 3 wil spelen omdat 3D acceleratie op Matrox kaarten niet helemaal geweldig is (maar daar zijn die kaarten dan ook in de 1e plaats niet voor gemaakt.). Wil je dus ook een beetje deftig gamen én daarnaast ook nog goede beeldkwaliteit hebben dan kom je vrij snel bij een kaart uit de Radeon serie van ATI terecht.

Voor flinke hoeveelheden video heeft trouwens de Raptor veels te weinig capaciteit. Je zou er wel vanaf kunnen booten, maar voor de opslag van je rauwe/bewerkte video zou ik er een extra grote/snelle hdd naast zetten.

<edit>whoops... een beetje offtopic maar goed...</edit>

[ Voor 115% gewijzigd door mindcrash op 12-08-2004 16:18 ]

Verwijderd

mindcrash schreef op 12 augustus 2004 @ 16:01:
[...]

Voor die paar daagjes extra ga ik echt geen mobo kopen die behoorlijk onder het niveau van de Neo 2 ligt. Lijkt erop dat ze nu ECHT maandag binnen komen dus i don't care :)

Helemaal omdat mijn overige componenten (zoals een Athlon FX 53 cpu :p) nog in backorder staan...

Overigens is het niet echt netjes dat ze de adressen van alle klanten die een neo 2 hebben gekocht in het TO field hebben gezet. Is het nu zo moeilijk om alles even in het BCC veld te zetten? |:(
Ik denk niet dat ze maandag binnenkomen deze plankjes 8)7 Ze zeggen dat nou al een paar weken dan komen ze die dag , dan weer die dag etc etc. |:(
Ik denk dat ze pas echt begin september komen.

Even een vraag wat versta jij onder behoorlijk onder het niveau van de neo 2?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 16:06 ]

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:05:
[...]

Ik denk niet dat ze maandag binnenkomen deze plankjes 8)7 Ze zeggen dat nou al een paar weken dan komen ze die dag , dan weer die dag etc etc. |:(
Ik denk dat ze pas echt begin september komen.
Tja, dat probleem heb je met de nieuwe kaarten van Nvidia/ATI ook ;)

MSI zal wel een kleine fuckup hebben gemaakt met het leveren van de borden anders zouden ze er allang zijn geweest. Immers bij sommige shops worden ze al verkocht, in kleine hoeveelheden weliswaar, maar goed...
Even een vraag wat versta jij onder behoorlijk onder het niveau van de neo 2?
Lees wat reviews... you'll see ;)

Verwijderd

Zie deze review maar: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128

de neo2 komt het beste uit de bus. ;)

Die 4 a 5 dagen kan ik nog wel wachten. Maar als ze er maandag of dinsdag daar niet aangekomen zijn dan cancel ik meteen de mobo en koop ik een Abit/Asus wel ergens anders en nooit weer iets bij Salland.

• M55
  • Niet online

M55

Is dit een beetje goede combinatie ?

Antec Lifestyle Sonata
AMD Athlon64 3500+
MSI Nforce3 K8N Neo2 Platinum
2x512 MB PC3200 Kingston ValueRam (cas 3)
160GB Maxtor DiamondMax Plus9 7200RPM
XFX Geforce FX6800 Ultra / MSI NX6800 Ultra-T2D256
Creative Soundblaster Audigy2 ZS

ik heb wel goedkoper geheugen, omdat Corsair (2-2-2-5) veel duurder is,
en dat scheelt wellicht maar een enkele procent in snelheid ?

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik zou dan voor cas 2,5 gaan: is echt niet zoveel duurder (een stuk goedkoper dan cl 2 iig) en je merkt het gelijk. Om geld te besparen kun je een 6800 GT nemen, want het verschil tussen een GT en een Ultra zul je in de praktijk nu juist weer níet merken ;)

Toch?

Verwijderd

mindcrash schreef op 12 augustus 2004 @ 16:16:
[...]

Tja, dat probleem heb je met de nieuwe kaarten van Nvidia/ATI ook ;)

MSI zal wel een kleine fuckup hebben gemaakt met het leveren van de borden anders zouden ze er allang zijn geweest. Immers bij sommige shops worden ze al verkocht, in kleine hoeveelheden weliswaar, maar goed...

[...]

Lees wat reviews... you'll see ;)
Dat hebt ik gedaan bij tomshardware vind ik het niet een heel groot verschil , Anandtech ook niet zozeer maar tussen de prijsverhouding MSI neo2 en gigabyte wel 199 euro gigabyte tegenover 129 euro MSI dan wel dan is de MSI op prijsverhouding beter.
Anandtech in vele een nihil sneller msi NF3 bordje.Als ik het ga vergelijken met een A8V vind ik niet dat het deze behoorlijk onder niveau van de MSI ligt.Hij ligt wel wat onder niveau in sommige testen maar echt niet behoorlijk.En soms is de A8V beter.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Vandaag ook maar bij salland besteld (heb er nu eigk 3 in bestelling :P) WIe het snelst levert is de gelukkige. Toch is maandag nog steeds de verwachting:
Geachte klant,

u heeft bij ons een MSI moederbord besteld.
Van onze importeur hadden wij te horen gekregen dat wij uiteindelijk donderdag 12 of vrijdag 13 augustus zouden kunnen gaan uitleveren.
Dit is door problemen bij MSI opgeschoven naar maandag of dinsdag a.s.

Wij bieden onze excuses aan voor de steeds uitgestelde levertijden en zullen u bij binnenkomst van dit artikel u zo snel mogelijk gaan uitleveren.

Met vriendelijke groet,

Ben Oosterveen
Salland Automatisering
afd. Verkoop

4015Wp west (Dordrecht)

• tormentor1985
Onthoud wel, dat deze mail alleen naar 50 mensen gestuurd is, dus mensen die nu willen bestellen kunnen nog wel even wat langer wachten. Tutti-frutti (enkele anderen) en ik waren wat eerder met bestellen en zitten dus bij de eerste 50. (ze krijgen er ook maar 50 binnen)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:21:
Zie deze review maar: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128

de neo2 komt het beste uit de bus. ;)

Die 4 a 5 dagen kan ik nog wel wachten. Maar als ze er maandag of dinsdag daar niet aangekomen zijn dan cancel ik meteen de mobo en koop ik een Abit/Asus wel ergens anders en nooit weer iets bij Salland.
Beetje zielig hor, om zo je conclusies te trekken. Salland is een goeie shop, goeie ervaring tot nu toe, en hun kunnen er ook niks aan doen dat ze die borden niet krijgen terwijl ze ze wel verwachten van msi.

[ Voor 54% gewijzigd door tormentor1985 op 12-08-2004 17:53 ]

Verwijderd

suggesties ?
Voor de helderheid zal ik mijzelf even quoten.

Resume;
- harde schijf met 10.000 rpm wel interesant vooral als boot misschien de kleinere variant en daarnaast een grote voor het opslagwerk?
- videokaart kaart radeon serie, de video editing is echt hobby (sw pinnacle nivo dus) dus lijkt mij dit dan een betere oplossing?
- monitor 17 inch lijkt mij echt wel voldoende zie bovenstaande betreffende video editing

thanx voor de hulp zover _/-\o_ , meer suggesties altijd welkom (of is dit te offtopic? O-) ).

Verwijderd

Hoi allemaal...

Ik heb nu al erg veel over dit moederbordje gelezen... en wil hem gaan bestellen. Maar ik zit met een vraag... ( echt een hele stomme, dat weet ik nu al )
Want ik ga zelf mijn hele pc samenstellen en wil dit dus even voor de duidelijk heid weten want anders bestel ik straks iets fouts ...

Op dit bordje ( socket 939 ) kan dus geen AMD Athlon 63 3700 + socket 754 ??
Ik weet dat het stom is en ik denk dat ik het antwoord ook wel weet.. maar wil zekerheid want als ik het bestel moet het wel goed zijn ( ja ik schaam me voor deze stomme vraag :P

GReetz

• M55
  • Niet online

M55

daniel_ev schreef op 12 augustus 2004 @ 17:00:
Ik zou dan voor cas 2,5 gaan: is echt niet zoveel duurder (een stuk goedkoper dan cl 2 iig) en je merkt het gelijk. Om geld te besparen kun je een 6800 GT nemen, want het verschil tussen een GT en een Ultra zul je in de praktijk nu juist weer níet merken ;)
dus 0.5 cas verschil merk je ? maar hoe merk ik dat dan :)
hoeveel FPS zou dat bv kunnen schelen om maar iets te noemen.. Tussen GT en Ultra zit toch nog wel redelijk wat verschil.

Het systeem moet weer 3 jaar meegaan.. (net zoals mijn huidige gedaan heeft/doet, zie specs)

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

M55 schreef op 12 augustus 2004 @ 16:54:
Is dit een beetje goede combinatie ?

Antec Lifestyle Sonata
AMD Athlon64 3500+
MSI Nforce3 K8N Neo2 Platinum
2x512 MB PC3200 Kingston ValueRam (cas 3)
160GB Maxtor DiamondMax Plus9 7200RPM
XFX Geforce FX6800 Ultra / MSI NX6800 Ultra-T2D256
Creative Soundblaster Audigy2 ZS

ik heb wel goedkoper geheugen, omdat Corsair (2-2-2-5) veel duurder is,
en dat scheelt wellicht maar een enkele procent in snelheid ?
Volgens mij scheelt het wat meer dan 1 procent... op intel plankjes maken die 2-2-2-5 dimmetjes inderdaad weinig verschil qua performance, maar amd plankjes krijgen vleugels door ze. Vraag me trouwens af waarom je een socket 939 mobo en cpu koopt en geheugen wat iets minder vlot loopt... da's net een ferrari kopen met een lada motor ofzo... als je toch geld aan het uitgeven bent kun je net zo goed wat meer investeren in beter en sneller geheugen waardoor je hele systeem in het algemeen een heel stuk vlotter loopt ;)

overigens zou ik i.p.v. die msi de xfx nemen als je het maximum uit je 6800 wil halen aangezien de nx geleverd wordt met een stock 6800 (geklokt op 400/1100 als ik me niet vergis) en ook niet verder over te klokken is omdat hij afaik geleverd wordt met 1 connector. on the other hand is hij wel een stuk minder luidruchtig, maar gezien de geluiddempende werking van je kast zal dat ook weinig uit moeten maken ;)

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:28:
Hoi allemaal...

Ik heb nu al erg veel over dit moederbordje gelezen... en wil hem gaan bestellen. Maar ik zit met een vraag... ( echt een hele stomme, dat weet ik nu al )
Want ik ga zelf mijn hele pc samenstellen en wil dit dus even voor de duidelijk heid weten want anders bestel ik straks iets fouts ...

Ik weet dat het stom is en ik denk dat ik het antwoord ook wel weet.. maar wil zekerheid want als ik het bestel moet het wel goed zijn ( ja ik schaam me voor deze stomme vraag :P

GReetz
Op een 939 pins socket past inderdaad geen 754 pins processor.

MSI heeft voor socket 754 cpu's de k8n neo platinum. is ongeveer precies hetzelfde alhoewel deze geen actieve cooling op de chip én geen 2e gbit link heeft en dus uitgerust is met een 754 socket i.p.v. 939 - als je dus die 3700+ wil is dit bordje uitstekend :)

Let er wel op dat er geen dualchannel DDR support op dit bordje aanwezig is (vanwege de mem controller op de s754 cpu's)! Om dit te compenseren hebben deze cpu's 1 mb cache.

Op de K8N Neo2 passen de volgende cpu's: 3500+ (redelijk goedkoop), 3800+ (redelijk pittig geprijsd) en de s939 variant van de fx-53 (behoorlijk duur, dus alleen voor de echte freaks :p). Mocht je dus toch een neo 2 willen dan zijn dit dus de cpu's waar je naar moet kijken ;)

• tormentor1985
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:28:
Hoi allemaal...

GReetz
Past idd. niet koop of 3500+ of 3800+

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

tormentor1985 schreef op 12 augustus 2004 @ 20:53:
Past idd. niet koop of 3500+ of 3800+
Of een FX53 als je het beste van het beste wil (en flink wil overclocken, want dat schijnen die 3500+ en 3800+ niet echt lekker te kunnen doen) ;)

[ Voor 200% gewijzigd door mindcrash op 12-08-2004 20:56 ]

Verwijderd

huh dat snap ik even niet ( sorry ) maar ben nog beetje een noob in dit ) :>
Dus je wilt zeggen dat het wel kan een socket 754 op een socket 939 moederboord ?

GReetz

• M55
  • Niet online

M55

mindcrash schreef op 12 augustus 2004 @ 20:43:
[...]

Volgens mij scheelt het wat meer dan 1 procent... op intel plankjes maken die 2-2-2-5 dimmetjes inderdaad weinig verschil qua performance, maar amd plankjes krijgen vleugels door ze. Vraag me trouwens af waarom je een socket 939 mobo en cpu koopt en geheugen wat iets minder vlot loopt... da's net een ferrari kopen met een lada motor ofzo... als je toch geld aan het uitgeven bent kun je net zo goed wat meer investeren in beter en sneller geheugen waardoor je hele systeem in het algemeen een heel stuk vlotter loopt ;)

overigens zou ik i.p.v. die msi de xfx nemen als je het maximum uit je 6800 wil halen aangezien de nx geleverd wordt met een stock 6800 (geklokt op 400/1100 als ik me niet vergis) en ook niet verder over te klokken is omdat hij afaik geleverd wordt met 1 connector. on the other hand is hij wel een stuk minder luidruchtig, maar gezien de geluiddempende werking van je kast zal dat ook weinig uit moeten maken ;)
hehe ik heb juist goedkoper geheugen omdat mijn budget op was :).. nou ja mischien dan toch maar duurder geheugen :/ . heb je mischien url voor onderbouwing dat cas2 zoveel meer oplevert
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.