Ik ga voorlopig voor de Coolermaster Hyper 6 in combinatie met Arctic 5... omdat ik érg veel goede dingen over beide heb gelezen de laatste tijd ;-)
En tja... misschien in de toekomst waterkoeling ofzo... maar dat zien we tegen die tijd wel... voorlopig zijn er voor de hardware die ik wil (6800 ultra/x800 xt pe qua video, 3800+ qua cpu) erg weinig stock spul aan koelblokjes te vinden... zal binnenkort pas wel goed op gang komen denk ik...
BS... ik heb persoonlijk te horen gekregen dat mijn 6800 ultra deze week nog geleverd gaat worden. Daarnaast staat de status op 2 werkdagen en ligt hij in het extern magazijn al klaar. Ik denk dat ze dus deze week een partij kunnen leveren. Kan ook natuurlijk zijn dat ze alleen genoeg kaarten hebben voor de mensen die m al eerder hadden besteld natuurlijk

Klopt... ik had 2 dagen later antwoord dat ze m'n mailtje gekregen hadden en 2 dagen daarna had ik daadwerkelijk antwoord op mijn vraag...
Wellicht heeft dit te maken dat ze onder andere de xfx 6800 ultra en de msi k8n neo2 (die op dit moment allebei über populair zijn) voor zo'n beetje de laagste prijs in Nederland leveren denk ik

WynX schreef op 08 augustus 2004 @ 00:00:
Maarre in de tussentijd ben ik wel benieuwd wat voor geheugen iedereen bij zijn mobo en proc gaat gebruiken (en waarom). (ikzelf heb ca 300 euro te besteden aan 1gb geheugen)
Weet iemand al iets meer over de memorycontroller van AMD? Zijn latencies bijvoorbeeld heel belangrijk of kun je beter hoge fsb draaien met hoge(re) latencies (3-5-5-11?)?
Dit zijn natuurlijk zaken die zeer bepalend zijn voor je mem-keuze.
Hou ons allemaal op de hoogte. Superbenieuwd!!
Lage latencies zorgen in combinatie met de ingebouwde mem controller uiteraard voor zeer goede resultaten. Uiteraard kun je je geheugen wel op een hogere fsb draaien maar dat heeft tot gevolg dat je geheugen qua latencies een stuk langzamer wordt.
De beste keuze qua fabrikant voor AMD bordjes is Corsair, vanwege hun DIMMs met 2-2-2-5 timings. Ikzelf ben van plan om een pakketje TWINX1024-3200XLPRO reepjes aan te schaffen (2x 512 mb, 2-2-2-5 timings) en misschien op een later tijdstip nogmaals zo'n pakketje aan te schaffen zodat mijn nieuwe rig voorzien is van 2 gig dual channel ddr 400 ram... qua geheugen ben je dan volgens mij helemaal klaar
Mocht je niet geinteresseerd zijn in de PRO serie (ze zijn namelijk iets duurder dan de DIMMs die ik zometeen noem) dan heeft Corsair ook een stel "standaard" 2-2-2-5 DIMMS in het assortiment voorzien van zwart- of platinumgekleurde heatspreaders.
Overigens is trouwens ook uit diverse tests gebleken dat Corsair een van de weinige fabrikanten is waarvan de DIMMs probleemloos werken op een Nforce 3 plankje.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)