Toon posts:

na herinstallatie wordt deel HD niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt een standaard probleem maar is toch iets anders dan ik gevonden heb bij de search en de faq.

Nadat mijn computer constant herstarte en ik nergens een beter alternatief zag dan windows te herinstalleren heb ik een nieuw probleem.

Ik heb 2 harde schijven, 1 van 6.4 GB en een van 160 GB, beide van samsung. Voordat mijn computer crashte had ik xp op de kleine HD en heel veel andere bestanden die ik absoluut niet kwijt wil op mijn grote HD.

Toen ik xp er opnieuw opzette heb ik een partitie van 30 GB aangemaakt op mijn grote HD in NTFS formaat. Daar heb ik toen windows opnieuw opgezet omdat ik wilde kijken of ik mijn andere windows van mijn kleine HD nog kon repareren.

Toen ik windows aanzette bleek mijn kleine HD geformateerd te zijn en ook de partitie van 30 GB. Toen heb ik windows op de kleine HD weer gezet, mede omdat dat de master is.

Nu heb ik dus het probleem dat windows mijn grote HD ziet als een HD van 30 GB ipv 160 GB en dat dat gedeelte helemaal leeg is.

Hoe kan ik nu de rest van mijn HD terug vinden? Een programma als partition magic 8.0 herkent het iig niet.

specs:
AMD Athlon 2000
512 DDR
TNT2 32 mb (een oudje)
ECS K7S6A
6.4 GB Samsung... MASTER
160GB Samsung SP1604N SLAVE
Windows XP SP1

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik vrees dat je je grote schijf tijdens het maken van die partitie van 30gig hebt leegemaakt! :X
Nu je er een windows op hebt gezet, ga je je data niet meer kunnen recupereren. :/

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal behoorlijke :r zijn, maar enig idee hoe ik hem weer in z'n geheel tevoorschijn kan toveren?
Fire69 schreef op 27 juli 2004 @ 11:13:
Ik vrees dat je je grote schijf tijdens het maken van die partitie van 30gig hebt leegemaakt! :X
Nu je er een windows op hebt gezet, ga je je data niet meer kunnen recupereren. :/

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:16
In schijfbeheer in xp kun je de rest van je schijf tevoorschijn laten komen door er ene partitie van te maken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom is dat anders dan hetgeen in de FAQ staat :?

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Wat is hier incompleet aan?

Verwijderd

Topicstarter
In schijfbeheer staat dat ik alleen een 30 GB hardeschijf heb zonder partities. In 'mijn computer' staat die hele schijf ook niet omdat die nu geen partities heeft. Dus volgens mij kan ik alleen een partitie maken in die 30 GB maar zie ik nog steeds niet de rest van de schijf. :(
MADG0BLIN schreef op 27 juli 2004 @ 11:50:
In schijfbeheer in xp kun je de rest van je schijf tevoorschijn laten komen door er ene partitie van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus eerst mijn schijf terug vinden, voordat ik op zoek ga naar de data, die hopelijk niet verloren is. Dus in die zin is het volgens mij anders. In de faq en search vond ik alleen problemen die toch echt anders waren dan die van mij.
BalusC schreef op 27 juli 2004 @ 11:50:
Waarom is dat anders dan hetgeen in de FAQ staat :?

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Wat is hier incompleet aan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, moet je zelf weten 8)7

• Fire69
Als je je schijf van 160 eerst volledig kon gebruiken, en dan heb je er een partitie van 30 op gemaakt, kan dat mijns inziens enkel als je je partitie van 160 hebt weggekiepert.
Je kan met wat restore-tools proberen zoals BalusC al aanhaalt, maar reken er maar niet te hard op dat je nog iets gaat terugvinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als jullie het zeggen. _/-\o_ Ik zal dan proberen om die restoretools te gebruiken. Enig idee hoe ik dan alsnog die hele schijf kan zien? Ook al moet ik alles formateren op die schijf, want het is dus hoogstwaarschijnlijk toch al weg.
Fire69 schreef op 27 juli 2004 @ 12:06:
Als je je schijf van 160 eerst volledig kon gebruiken, en dan heb je er een partitie van 30 op gemaakt, kan dat mijns inziens enkel als je je partitie van 160 hebt weggekiepert.
Je kan met wat restore-tools proberen zoals BalusC al aanhaalt, maar reken er maar niet te hard op dat je nog iets gaat terugvinden...

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond met 4 verschillende tools geprobeerd. Allemaal konden ze mijn grote HD wel zien, maar dan alleen dus die 30 GB, en niet de hele schijf van 160 GB. Ik probeerde nog wat data recovery te doen op die 30 GB die ik kon zien, maar dat mocht niet baten, maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb nog steeds wel een beetje hoop dat op de rest van die schijf nog data te vinden is, maar dan moet ik eerst de rest van de schijf kunnen zien. Iemand enig idee? :|
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 12:16:
Ok, als jullie het zeggen. _/-\o_ Ik zal dan proberen om die restoretools te gebruiken. Enig idee hoe ik dan alsnog die hele schijf kan zien? Ook al moet ik alles formateren op die schijf, want het is dus hoogstwaarschijnlijk toch al weg.

[...]

• Fire69
Kijk eens goed in je disk management, daar zal je toch echt wel een schijf van 160gig zien staan, met daarop 1 partitie van 30gig.
maak een partitie van de rest van je schijf (~130gig), en probeer je recovery-tools dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al eerder gedaan, en daar heb ik wel een half uur gezocht, maar nergens de rest van die schijf te zien. Hij ziet nu 30 GB, en dat ziet die niet als een partitie, maar als de hele schijf zonder partitie.

Toen ik wondows er nieuw op heb gezet heb ik toen een partitie aangemaakt op een zogenaamde schijf van 30 GB, een partitie van 8 GB was dat. Dus blijkbaar toen al herkende xp alleen maar een schijf van 30 GB. Die partitie van 8 GB heb ik later weer weggehaald.

Ik hoop dat het nog duidelijk is zo.
Fire69 schreef op 28 juli 2004 @ 09:46:
Kijk eens goed in je disk management, daar zal je toch echt wel een schijf van 160gig zien staan, met daarop 1 partitie van 30gig.
maak een partitie van de rest van je schijf (~130gig), en probeer je recovery-tools dan nog eens.

• Fire69
Kan je anders even een screenshot maken van je disk management? Want da's wel heel raar. :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik nu helaas niet doen, vanavond pas weer. Ik zal dat dan wel doen en morgen laten zien. Hopelijk heb ik hem dan al gerepareerd..

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Misschien helpt het om service pack 1 te installeren. (heb vluchtig dit topic doorgelezen)

Misschien zag hij je grote partities niet omdat hij dit niet had geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas, die heb ik al. Maar ik moet er bij zeggen dat het de franse windows versie is, maar het lijkt me toch heel sterk als dat iets uitmaakt.
Eichii schreef op 28 juli 2004 @ 10:30:
Misschien helpt het om service pack 1 te installeren. (heb vluchtig dit topic doorgelezen)

Misschien zag hij je grote partities niet omdat hij dit niet had geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ook BIOS kon mijn hele schijf niet herkennen en toen ben ik maar met de setting gaan kloten en de laatste optie was de enige goede, de HD moet op een Master poort staan, want blijkbaar op een slave poort wordt die niet herkent. Dus ik was behoorlijk opgelucht. Ik heb nu beide HD's op een master staan, met de kleine op de primaire poort, maar die zal ik er binnenkort wel helemaal uithalen, want ik heb mijn dvd writer ook liever op een master poort staan.

Met 'getbackdata' heb ik toen gezocht naar verloren bestanden, en bijzonder veel nog kunnen vinden :)
Nu heb ik alleen een key nodig voor dat programma want anders kan ik ze niet bewaren... Maar ja dat gaat dan ook nog wel lukken.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1