Asus A7V880 ervaringen? + info

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
ik krijg dual channel hier niet werkend alles geprobeert in dual channel boot me pc gewoonweg niet

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
alles? Ook drie keer hoera roepen? ;)
We zullen zien wat mijn 2500+ Mobile icm 2x 256mb DDR400 OEM erop gaat doen
Ik gok dat dat OEM geheugen je dwarszit, staat het typenr. (of op zijn minst merk) op de compatibility list?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
In het boekje is 1 v/d comptiable op me NF7-S totaal geen problemen mee gehad nu heb ik het dual channel draaien maar 256mb totaal ipv 512mb,

en 1 reepje is single sided andere dual

• Initial G
was topic ff kwijt daarom nu pas reactie
knap dat die NF7-S dat aankon!? Volgens mij is het zo dat de dimms op zijn minst een gelijke configuratie moeten hebben voor Dual channel. Als de ene SS is en de andere DS dan hebben ze verschillende chipgroottes en een oneven aantal banks volgens mij. Dat mag niet. Gelukkig kost geheugen nu niet zoveel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gen-x-pc.com/images/MB-BS-P4EE800-4A.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Initial G op 13-05-2005 15:25 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus ook een A7V880, ik ben er heel er tevreden mee. Maar jah, je wilt gaan uitbreiden in het geheugen.. De PC draait nu op AMD Sempron 2800+. Daar heb ik geen problemen mee, wat ik ga uitbreiden is namelijk het geheugen, op dit moment heb ik een Kingston Dimm 512 DDR SDram PC3200 400Mhz erin zitten. Bij aanschaf van dit reepje heb ik er al rekening meegehouden dat deze ook Dual Channel zou kunnen. Nu heb ik dus 4 identieke Dimms, ik ga ze over een aantal dagen erin zetten.

Zijn er nog dingen waar ik op moeten letten (ik ben nog niet helemaal wegwijs met de termen die hier mij om de oren werden geslingerd), of zijn er problemen die zouden kunnen optreden als ik er 4 van deze dimms erin zet

PG

Verwijderd

In de handleiding van het mobo staan de type nummers van het geheugen die met 4 reepjes Dual Channel kunnen werken. Ik denk dat degene die jij hebt erbij staan.

Gewoon erin stoppen en het werkt.

Verwijderd

hey, heb dit bordje ook om een oud systeempje mee up te graden.
Maar ik vraag mij nu af, wat is verstandiger:
De geluidskaart uit het oude systeem (sound blaster live! value) er weer in stoppen (en onboard dus uit)
Of het onboard geluid gebruiken.. Iemand enige ervaring hiermee? (ik vraag het me af omdat de sound blaster live! value natuurlijk ook al een best oude kaart is.. komt nog uit systeem gekocht in 1998 oid)

• Initial G
Het onboard geluid is redelijk, maar ik ben best wel kritisch. Mijn bezwaar is eigenlijk dat er toch een soort gemoffelde bassen uit komen, ik vermoed dat de "bassboost" functie niet volledig wordt uitgeschakeld via het mixerpaneel.
Die Live gaat ook wel goed prima werken.

Verwijderd

ey nog een vraagje:
ik keek laatst in de handleiding van dit mobo, en daar stond in dat hij gebruik maakt van de 4 pins +12 connector (p4 connector is dat toch?). Maar ik kan nergens vinden waar dat ding dan op het moederbord zou moeten :X
Ben ik nou zo dom dat ik het boekje verkeerd lees? of ben ik nou zo blind dat ik niet zie waar dat stekkertje in moet? 8)7

• BenJoep
  • Laatst online: 23:32
+12V connector wordt niet gebruikt..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

jah dat dacht ik dus ook.. ik qoute uit de handleiding:
In addition to the 20-pin ATX power connector, this motherboard requires that you connect the 4-pin ATX +12V power plug to provide sufficient power to the CPU.
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:30:
In de handleiding van het mobo staan de type nummers van het geheugen die met 4 reepjes Dual Channel kunnen werken. Ik denk dat degene die jij hebt erbij staan.

Gewoon erin stoppen en het werkt.
Dat dacht ik dus ook, helaas is het helemaal fout gegaan, een miniem verschil in iets heeft ervoor gezorgd dat de hele pc gecrasht is. Alles is gelijk behalve "Brand", nou weet ik niet precies wat de functie daarvan is, maar dat is nou het verschil dat het Dual Channel werkt of niet :( Met 4X 512MB wel te verstaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 10:20 ]

Verwijderd

hmm weer een probleempje.. ik het systeempje in elkaar zetten (a7v880/1800+/512mb/geforce2gts) .. werkt prima! maar zodra ik de nieuwste (enige die ik heb geprobeerd) via 4 in 1 drivers installereer verdwijnt bij m'n winxp bootschermpje eerst die laadbalk (dus die is leeg..) en dan als ie dat scherm nog een keer laadt krijgt alles gekke kleuren (alsof m'n videokaart kapot zou zijn). Daar blijft ie dan ook in hangen (ik geloof dat ie op de achtergrond wel doorboot). Is dit een bekend probleem?
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (oude 4 in 1, eerst videokaart drivers ..etc?)

Ik probeer zelf ook nog wel wat uit, maar als ik probeer te booten met "laatst werkende configuratie" heeft dat geen nut, omdat hij in de achtergrond wel doorstart (en winxp dus denkt dat alles okay is). En ik dan winxp opnieuw moet installeren :X

edit: veilige modus enzo resulteren ook allemaal in corrupt beeld :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:30 ]

Verwijderd

Het zou de 2D corruption bug kunnen zijn, hoewel ik die pas zichtbaar had als ik daadwerkelijk windows in ging, niet tijdens het laden. Ik zou zeggen probeer Forceware 77.72 te installeren, die heeft een fix voor die bug. Er wordt hier op GoT overigens van je verwacht dat je wat meer probeert dan dit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:52 ]

Verwijderd

tsk :p ik heb al zat geprobeerd.. maar winxp iedere keer opnieuw installeren wordt je snel zat ;).
Search gaf ook niets aangezien het ontstond na installatie van de 4 in 1 drivers en ik daar dus het probleem zocht.
Dus wat jij zegt is eerst effe de forceware drivers installeren en dan pas de 4 in 1 (omdat ik meestal eerst chipset en dan pas videodrivers doe.. zoals het hoort :p)

Verwijderd

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je de nieuwe Forceware drivers zou kunnen proberen. Overigens geef je te weinig info. Je geeft bijvoorbeeld geen versie nummers van de drivers die je gebruikt. Ik vind ook dat je zelf aan de slag moet; ik probeer ook wel eens andere drivers. Als ik daar dan een probleem mee heb, neem ik een andere. Meestal de laatst werkende.

Ik gebruik zelf al heel lang Hyperion 4in1 v4.55 en sinds kort Forceware 77.72 WHQL. Die v4.55 drivers zijn prima, ik heb nooit de noodzaak gezien de v5.00 te gaan gebruiken.

Nog een tip: als je echt niets anders kan dan elke keer XP opnieuw te installeren, omdat je de door jou geinstalleerde drivers niet kan verwijderen of de system restore functie niet kan gebruiken, zou ik een ghost image van het zojuist geinstalleerde OS maken voordat je drivers installeerd. Dat is zowieso handig om te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 15:30 ]

Verwijderd

die info staat er al ;) ik zeg toch dat ik normaal eerst de 4in1 drivers installeer en dan pas de forceware? als ik winxp niet meer in kom na de installatie van de 4in1 drivers staat er dus nog geen forceware op! (dus standaard winxp drivers.. welke ik er de 2e keer ook eerst vanaf gegooid heb.. geen effect).

verder heb ik nog nooit met dit mobo gewerkt; ik ken dus geen "laatst werkende" drivers .. en het vervangen van drivers gaat lastig als je Winxp niet meer in kunt zonder het eerst opnieuw te installeren.. en om nou alle mogelijke combinaties uit te gaan proberen en daarvoor 20x winxp te installeren lijkt me een beetje teveel van het goede.

Verwijderd

Nee, er staat nergens welke versies je gebruikt. Als jij echter geen nieuwe videokaart driver hebt geinstalleerd, wat voor een Geforce 2 niet echt nodig is, dan is het niet de bekende 2D corruption bug. Die komt alleen voor bij de oudste Forceware 7x.xx drivers.

Ik zou het inderdaad zoeken bij de hypperion drivers; probeer v4.55 of v4.56 i.p.v. v5.00. Aangezien je weigert versienummers op te geven, neem ik aan dat je slechts v5.00 geprobeerd hebt.

Verwijderd

zoals ik al zei de nieuwste, dus 5.00a.
ik zal vanavond even kijken of ik nog windows in kan komen met een andere kaart (ati) en dan effe die 4in1 drivers eraf proberen te gooien. Dan geforce er weer in.. forceware drivers en dan weer opnieuw de 4in1 drivers.

Verwijderd

Waarom probeer je niet naar het eerste system restore punt terug te gaan waarna je v4.55 installeerd? Zoals ik al zei denk ik niet dat het de 2D corruption bug is, aangezien je nog geen nvidia driver hebt geinstalleerd, toch? Je zou dat system restore eventueel in safemode kunnen doen, mocht je totaal niets kunnen doen in normale modus..

Verwijderd

zoals ik al zei werkt "de laatst werkende configuratie" niet aangezien hij geloof ik wel gewoon doorboot maar het grafische gedeelte enkel blijft hangen (dit heeft windows blijkbaar niet door).
Verder treedt hetzelvde probleem op in veilige modus (wat ik vreemd vind aangezien het duidelijk door die 4in1 drivers kwam, of iig daarna, en deze zouden toch niet mee geladen moeten worden in safe mode!).
Kortom: enige manier om het weer te fixen is winxp er weer opnieuw opgooien (duurt lang :p)

maar ik laat vanavond wel effe weten of het veranderen van videokaart lukt..!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 17:13 ]

Verwijderd

updatje: oude drivers (4.56) hebben hetzelvde resultaat.. ook vreemd is dat ik de nieuwste forceware drivers er niet op krijg :?
Ik probeer em nu maar up te daten naar sp2 en dan die agp drivers gebruiken.. dan installeer ik wel enkel de chipset drivers (dus geen agp) en misschien dat ie hem dan wel pakt .

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 19:03 ]

Verwijderd

Okay.. immidels werkt het dus (lag blijkbaar aan de combinatie agp drivers + geforce 2 gts ofzo) zonder het installeren van de AGP drivers (gewoon die van SP2 genomen!).

Nu zit er een 1800+ thorougbred in waarvan ik dacht dat deze altijd unlocked waren! Als ik echter in de bios de multiplier omlaag gooi (naar bijv. 10x) dan start de pc niet meer op (scherm blijft zwart). Hij doet het dan pas weer na aan-en uit zetten en dan is ook gelijk de cmos gereset.

Ondersteund dit bord niet het unlocken van thorougbreds? dat lijkt me erg vreemd aangezien het toch wel een high end bord is..

hmm bummer het is een palomino! (dacht toch zeker dat ik een thorougbred had gekocht :? ).

Naja.. leven is hard

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 21:18 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

...nevermind... :7

[ Voor 104% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 09-07-2005 21:02 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Ik heb inmiddels een Asus A7N8X-E Deluxe gehaald en m'n A7V880 weer terug in de doos gestopt door alle problemen.

Maar ik zag net dat er weer een nieuw beta bios uit is, weet iemand wat er in veranderd is?

De druppel was dat m'n HD elke keer niet herkend werd door de onboard SATA controller.

Linkje naar nieuwe bios

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 19:39
Ik heb ook de A7V880, in combinatie met een Leadtek Geforce 4 ti 4400 128 MB DDR, 2x 512 MB DDR (twee verschillende merken) en een AMD Athlon XP 2600+. Mijn BIOS versie is 1.009.

Alles gaat goed, al heb ik vanaf het begin last van 'lui' USB 2.0, met verschillende cardreaders (3 geprobeerd), en hdd-mp3 spelers. Deze apparaten hebben het allemaal prima gedaan op andere moederborden, sinds kort gaat mijn USB stick ook raar doen :X Zelfs de bagger-sweex cardreader doet het goed icm. een andere PC, en dus moederbord.

Iedere keer als ik data naar deze apparaten wil kopieëren verdwijnt het apparaat spontaan, met natuurlijk een foutmelding als gevolg. Of het apparaat is wel zichtbaar maar er lijkt niks op te staan. Heel vaak is het ook zo dat het apparaat moeizaam wordt herkend, of dat het kopieëren wel goed gaat maar zo'n tien seconden stopt en daarna weer vrolijk doorgaat. Grote bestanden lukt bijvoorbeeld helemaal niet en het is zo erg dat ik mijn mp3'tjes maar tijdelijk vanaf een andere PC overzet.

Heb ik bijvoorbeeld een Windows Mobile toestel verbonden met ActiveSync en ik plug mijn USB stick in dan werkt het amper, disconnect ik mijn Smartphone of PDA van ActiveSync dan gaat het (soms) goed.

Heb al heel erg veel geprobeerd, zoals mijn BIOS geupgrade, Legacy in de BIOS uitgezet, gespeeld met snelheden, drivers voor USB, via4-in-1 enz. Het maakte allemaal weinig uit.

Mijn Windows install is trouwens vrij oud en heeft al eerder een moederbord overleeft (ECS K7VTA3, USB 1.1) Ik heb direct het moederbord geïnstalleerd zonder een schone install.

Wat denken jullie zou het hieraan kunnen liggen? Schone install of terug voor garantie?

[ Voor 7% gewijzigd door AvWijk op 11-07-2005 00:04 ]

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Volgens mij kan ik wel is het zelfde probleem hebben. Ik heb laatst net windows opnieuw geinstalleerd en toen ook meteen het bios geupdate naar 1.009. Nu weet ik dus niet zeker of het aan de windows installatie ligt (die ik weer opnieuw probeer te doen, maar heb geen goed windows cd ...).
Probeer is terug te gaan naar 1.008 en zie of het probleem er dan nog is.
edit: bij mij is het trouwens dat de usb apparaten elke keer opnieuw geinstalleerd moeten worden, en/of niet herkend worden (vooral opslag apparaten) (muis werkt prima)

Mijn probleem met het rare afsluiten van me computer is wel opgelost met 1.009. Maar dat usb probleem kon er nu wel is bij gekomen zijn :(

Ik ben wel blij dat asus nog steeds ondersteuning geeft voor dit mobo, maar laten ze het nu ook is gewoon goed doen....

[ Voor 12% gewijzigd door Chewy op 11-07-2005 17:13 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

USB 2.0 wordt pas volledig ondersteund vanaf WinXP SP2 SP1 ;) , misschien toch maar eens een verse, goede install ... slipstream desnoods SP2 in je windows install

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 11-07-2005 17:55 ]

• Chewy
Ik had geinstalleerd met een windows xp sp2 cd ;)

• AvWijk
Ik ook, een schone Windows XP Professional SP2 install, maar destijds wél op een ander mobo met 100% zeker een andere chipset. Een versie install dus nog nooit gedaan op mijn A7V880. :) Het rare is dat de problemen eigenlijk vooral kwamen aanzetten sinds mijn BIOS update naar versie 1008 ipv. 1004 wat erop stond. Ik ben toen teruggegaan naar 1004 maar dat hielp helaas niet :( USB problemen daarna waren alleen maar erger. Waarom doe je dan een BIOS update zal je denken? Wel, ik had wat problemen met de smartfan feature, maar het bleek niks te helpen (functie staat nu trouwens uit, gewoon een stille fan en fanmate ertussen)

Zoals Chewy ook al aangaf doet mijn muis, scanner, printer enz het verder prima maar zijn het gewoon puur de storage apparaten. Dat mijn USB stick raar gaat doen baarde me al een beetje zorgen, vooral omdat dat eigenlijk het enigste storage apparaat was wat altijd goed heeft gewerkt.

Dan nog iets.. Die Via 4-in-1 en speciale Asus USB 2.0 drivers kun je beter niet installeren, zegt men in het algemeen? En dan bedoel ik het in de context van een SP2 installatie (slipstreamed/unattended CD overigens, met dank aan Bashrat)

[ Voor 30% gewijzigd door AvWijk op 14-07-2005 23:37 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Eigenlijk installeer ik bij een nieuw mobo ook alleen drivers als ie echt niet zonder kan...
alleen winxp erop is in veel gevallen al voldoende

en idd, de Smartfan functie is very weird...

Verwijderd

AvWijk schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:31:
Dan nog iets.. Die Via 4-in-1 en speciale Asus USB 2.0 drivers kun je beter niet installeren, zegt men in het algemeen? En dan bedoel ik het in de context van een SP2 installatie (slipstreamed/unattended CD overigens, met dank aan Bashrat)
Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb, bij mij functioneert USB 2.0 uitstekend. Ik heb een toetsenbord, muis, Alcatel ADSL modem en zo nu en dan mijn mp3 speler via USB aan mijn PC aangesloten. De laatste OS installatie, Windows XP SP1, is gebeurd met biosversie 1009. Daarna heb ik SP2 geïnstalleerd en vervolgens Via 4in1 v4.55. Ik heb wel heel even instabiliteitsproblemen gehad, maar dat kwam door de VIA IDE Accelerator Driver die ik een weekje getest heb; na een rollback was alles weer okay.

Enige probleem dat ik heb is dat de bios mijn AMD XP-M 2600+ als een Sempron herkent en dat ik de fsb niet op 200MHz krijg, maar daar kan ik mee leven.

• AvWijk
Je hebt geen speciale USB drivers geïnstalleerd, enkel de VIA 4-in-1 drivers?

FSB kun je trouwens aanpassen als je de CPU instellingen op manual zet, dat lukt tenminste bij mij wel. :)

Verwijderd

AvWijk schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:52:
Je hebt geen speciale USB drivers geïnstalleerd, enkel de VIA 4-in-1 drivers?
Nee, de USB drivers die ik op mijn systeem heb draaien, zitten in SP2.
FSB kun je trouwens aanpassen als je de CPU instellingen op manual zet, dat lukt tenminste bij mij wel. :)
Ik bedoelde dat mijn PC de bios niet eens doorkomt als ik de fsb op 200MHz zet.

• Initial G
Ik probeer al een tijdje om middels de L5 mod mijn CPU te laten herkennen als mobile, maar het wil steeds maar niet lukken, terwijl ik echt het idee heb dat het L5 brugje echt wel goed verbonden is. Ik heb het gecheckt via het bios en CPU-Z. CPUMSR blijft "not supported" zeggen en CrystalCPUID hetzelfde.

BIOS 08.00.09 - 9/24/04 (versie 1009 volgens download)
AXDA1800DLT3C
AIUGA0249TPMW
". | : | : L5"

Is er iemand bij wie de mobile XP wel correct herkend wordt? M.a.w. ligt het aan mijn bridge modding skills, of heb ik een ander BIOS nodig of wat?

thx

[ Voor 6% gewijzigd door Initial G op 18-10-2005 16:41 ]

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik had een mobile erin,een gemodde en een orginele mobile.
dus legt niet aan het mobo.
wel belangrijk zijn de bruggen die je verbind .deze zijn voor barton torougbred en palamino verschillend.
check dat nog ff

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Initial G
erikdeprik schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:45:
ik had een mobile erin,een gemodde en een orginele mobile.
dus legt niet aan het mobo.
wel belangrijk zijn de bruggen die je verbind .deze zijn voor barton torougbred en palamino verschillend.
check dat nog ff
Hoe worden die herkend door het bios dan?

Ik denk dat ik het al weet, ik gebruikte zilverpasta, wat ik ook gebruikt heb voor een pinmod op de achterkant van het moederbord, maar dat zal wel niet genoeg geleiden voor een brug dan? Ik ging er van uit dat het zou geleiden, omdat ik wist dat andere mensen met succes Arctic Silver hadden gebruikt... :X Morgen maar ff een (beter) geleidend goedje kopen...

[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 18-10-2005 23:38 ]

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm
volgens mij heb je het zo gedaan.
dit is voor torougbred en barton cpu
voor palamino moet je de andere l5 brug hebben

http://www.cpuheat.wz.cz/...AQ/AXP_Multiplier_FAQ.htm

die pagina's loaden erg langzaam dus je moet geduld hebben

als je niet weet welke cpu je hebt ,gebruik dan cpu-z

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Initial G
erikdeprik schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:35:
http://www.cpuheat.wz.cz/...iplier/AXP_Multiplier.htm
volgens mij heb je het zo gedaan.
dit is voor torougbred en barton cpu
voor palamino moet je de andere l5 brug hebben

http://www.cpuheat.wz.cz/...AQ/AXP_Multiplier_FAQ.htm

die pagina's loaden erg langzaam dus je moet geduld hebben

als je niet weet welke cpu je hebt ,gebruik dan cpu-z
hey thanks, maar ik weet wel wat ik doe hoor :)

heb een Thoroughbred A, geen palomino.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/xpl5.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Initial G op 19-10-2005 19:49 ]

Verwijderd

De bios herkent mijn mobile als een Sempron.

Verwijderd

dat lijkt me niet zo best.. een sempron heeft toch stukken minder cache?

ik zit overgens met een klein dilemma:

er staan hier nu 2 pc's : main pc a7n8x deluxe 2.0 xp-m 2600 + 2x 512mb kingston valueram 3200 (+ audigy 2 en 9600xt) etc etc. en een pc die ik voor m'n ouders in elkaar heb geprutsts met een a7v880 en een xp 2500+ 512mb kingston valueram 3200 (en oud sb live kaartje en gf2 gts).

nu ben ik met de 1e ook bezig met overclocken, maar mijn 2x 512mb kingston valueram wil op dat bord niet op 200mhz (gaat tot 190). Dit schijnt een bekend "probleem" te zijn met nf2 chipsets (of iig met de a7n8x deluxe).

Zou het verstandig zijn om de 2 moederborden om te wisselen? kwa prestaties? iig heeft het a7n8x deluxe mobo onboard soundstorm (veel beter) maar dat gebruik ik zowiezo niet. Ook heb ik het idee dat de drivers van nvidia misschien beter zijn dan die van via.
iemand een idee hierover? ik heb geen zin om die dingen om te gaan zetten voor jan lul als ik er niets mee op schiet of er zelfs op achteruit ga.

ander alternatief zou zijn om 2 nieuwe reepjes geheugen te kopen en die in mijn a7n8x te mikken (beetje beter geheugen, daar heb ik dan ook nog wat aan bij een upgrade)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 10:34 ]

• Initial G
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:53:
De bios herkent mijn mobile als een Sempron.
welke biosversie is dat? En CPUID programma's in windows zien hem ook zo?

• Chewy
*subtiel schopje*

Ik gebruik dit mobo nog steeds voor mijn game pc, maar heb net een raid opstelling draaien, en heb per ongeluk die verdomde agp hyperion driver geinstalleerd en heb volgens mij daarom elke keer weer artifacts met mijn 6800LE.
Maar mijn vraag is eigenlijk, welke instellingen in het bios moet ik nu hebben om mijn pc optimaal te gebruiken? Dus dat v-link, fast write etc. Ik snap het nog steeds niet echt :?

offtopic:
En heb het weleens verandert, alleen toen kon ik mijn mobo heensturen voor RMA omdat ik het bios verkeerd geflashed heb ofzo. Weet niet precies wat er toen gebeurde maar doet er ook niet echt toe :P

Verwijderd

Ik gebruik nu al 11 maanden de A7V880 (ter vervanging van een abit nf7-s v2.0) en dat ding doet het ongelooflijk goed!
Bijna constant (24op24 - 7op7) surfen, downloaden, rar's uitpakken, spelletjes installeren en spelen, cd's/dvd's branden, printen en scannen, videocapture met PCTV Pro, videobewerking (Pinnacle Studio 9), ... tegelijkertijd!
Praktisch 100% stabiel, pc staat meestal meer dan een week non-stop online.
Heb een Athlon XP 2600+ (333fsb) en 2x 512mb twinmoss, 2x maxtor 120gig Sata, 1x maxtor 250gig Ata, Ati9800Pro, LiteOn dvd-speler, LiteOn cd-writer, NEC dvd-writer 3500AG, pinnacle pctv pro en dit alles is gevoed door een Sweex 650Watt.
>>A7V880 BIOS: 1007 met VIA Hyperion 4in1 v453v

Ik weet dat dit nu geen high-end systeem meer is, maar toen ik 2.5 jaar geleden mijn 2600+ kocht, had ik nooit gedacht dat ik het daar zolang mee zou uithouden.
Stabiliteit is juist de reden waarom ik nog steeds geen upgrade gedaan heb...

... wel al vanalles bijgekocht... :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:06 ]

• Initial G
Ik ben blij te melden dat ik mijn T-bredA succesvol gemod heb naar een mobile, dit keer wel met Bison Electro. Hij wordt herkend als "Athlon XP-M" door cpu-z, in het BIOS blijft het Athlon XP, maar het on-the-fly veranderen van de multiplier werkt super, vcore blijft echter onveranderd. Ik kan alle multi's pakken behalve 3X en 4X. Zeker een aanrader, lekker energiezuinig, alhoewel ik de Bison lijm ook moet terugverdienen (19 eurootjes)

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
Hmm Ik heb hier onlangs mijn ouwe overleden A7V8X vervangen.

Wat mij opviel is dat de A7V880 wat ruimers is door het ontbreken van een PCI-slot.
Ik miste wel 3 aansluitingen, nml een voedingsconnector voor mijn psu-fan (nu maar op die van de chassis-fan gezet; handig is anders) en een paar firewire connectors. Niet een ramp voor mij :]

Minder is dat de autodetectie van CPU's brak is :] (laatste beta bios draai ik). Enfin na de multiplier enzo handmatig gezet te hebben draait ie op de juiste snelheid (XP2100+).
Na de gebruikelijke ellende van drivers opnieuw installeren en Windows opnieuw activeren draait alles weer. Jammer genoeg kent windows xp geen find updates for all drivers.

Echter ontdekte een vaag probleempje wat ik niet had met mijn oude moederboard.
Als je bijv mIRC draait met moo.dll/script en je hebt winamp draaien dan krijg je als je in een menu komt waar de moo functionalteit aangeroepen wordt een kort gekraak te horen. So beware...

Voor de rest wel een fijn mobo.

Verwijderd

Momenteel heb ik ook de A7v880 in mijn PC zitten met een XP2600+ erop.

Hij draait prima, maar ik heb echter één probleem met het board. De C.O.P. waarde staat op 60C. Dus wanneer ik de CPU stress gaat hij precies bij 60C uit.

Ik kan echter geen mogelijkheid vinden in het BIOS om deze instelling te weizigen, naar 75C bijvoorbeeld.

P.S. Het "ignoren" van de CPU temp in het menu hardware monitorring werkt niet.

• Initial G
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:08:
Momenteel heb ik ook de A7v880 in mijn PC zitten met een XP2600+ erop.

Hij draait prima, maar ik heb echter één probleem met het board. De C.O.P. waarde staat op 60C. Dus wanneer ik de CPU stress gaat hij precies bij 60C uit.

Ik kan echter geen mogelijkheid vinden in het BIOS om deze instelling te weizigen, naar 75C bijvoorbeeld.

P.S. Het "ignoren" van de CPU temp in het menu hardware monitorring werkt niet.
Das ook wel erg warm, maar van een C.O.P. waarde heb ik nog nooit wat gemerkt. Misschien is Dragnott wat voor je, deze laat HLT commands toe om de boel koeler te laten lopen. http://cbid.amdclub.ru/files/Drag220.zip
Scheelt heel veel, vaak wel zo'n 10 graden in idle.

Verwijderd

ik heb problemen om mn config in slaapstand of standby te houden, hij start namelijk meteen weer op 8)7
ik gebruik nu de 1010.4 bios en van het wiekend wil ik eigelijk nog even een ghost gaan maken van mn windows install om vervolgens een verse install uit te proberen. verder zou ik het eigelijk niet meer weten. Met de bios instellingen heb ik al lopen te rommelen, maar ik weet wel dat hij in het begin wel gewoon in slaapstand of standby bleef. BTW mijn mobo is geleverd met de 1007 bios.

Config:
Barton 2500+
2x512 in dualchannel
6800LE @ 12x1 6vp
1x 40 GB Maxtor - PATA
1x 250 GB Maxtor - PATA
1x 300 GB Maxtor - SATA
Nec 3540
en dat alles in een Antec Sonata met een 380W voeding

Verwijderd

Mijn systeem bleef wel altijd netjes in stand-by, maar momenteel niet meer.
En ik weet ook hoe dat gekomen is.

In de hardware manager heb ik aangegeven dat he NIC het systeem uit standby mag halen. Zoals WOL, maar dan met standby ipv echt uit.

Nu wordt hij steeds wakker.

Verwijderd

daar ben ik ook al aan het rondsnuffelen geweest, jammer genoeg maakt het niet uit. ook zonder netwerk kabel scheelt het geen drol. Hij start lekker meteen weer op...
Ik zal vanavond eens kijken hoe het met een verse instal gaat.

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 16:16

soap

diskoers.

Dit is een kick omdat ik hier niet een nieuw topic voor wil openen.

Ik zit hiermee: http://support.asus.com/f...me=A7V880&SLanguage=en-us

Nu wordt daar geopperd dat ik dan naar bios versie 1010.005 (or later) moet upgraden.
Ik kan alleen maar op de asus site 1010.004 vinden of een vroegere versie.
Iemand bekend hiermee? Of weet waar ik die 1010.005 WEL kan vinden?
Tnx

.

• Initial G
Mooie oplossing van Asus, een fantasie bios adviseren ;)

Heb ook even gezocht en er is maar weinig over te vinden. Ik zou een directe link aan die lui vragen, aangezien het wel de oplossing lijkt te zijn, een nieuw bios.

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 16:16

soap

diskoers.

krijg vandaag een mailtje van asus support dat die bios niet bestaat (!) en dat ik maar moet kijken naar de lijst met compatible geheugenmodules.
Wat een bs, een bios adviseren dat er niet is als antwoord op de faq.
Heb ze gelijk maar weer teruggemaild dat je met 4 reepjes twinmos van 512 (goedgekeurd volgens hen) ook niet uit de voeten kan.
"up to 4GB of ram" staat er dan op de doos en bij 2GB al moeilijk gaan doen, well done. |:(

.

Verwijderd

Mr.Zop schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:39:
krijg vandaag een mailtje van asus support dat die bios niet bestaat (!) en dat ik maar moet kijken naar de lijst met compatible geheugenmodules.
Wat een bs, een bios adviseren dat er niet is als antwoord op de faq.
Heb ze gelijk maar weer teruggemaild dat je met 4 reepjes twinmos van 512 (goedgekeurd volgens hen) ook niet uit de voeten kan.
"up to 4GB of ram" staat er dan op de doos en bij 2GB al moeilijk gaan doen, well done. |:(
De laatste nieuwe bios is niet altijd de beste (of het nu een 'beta' is of een 'final'), geloof me!
Probeer bios 1007 eens. Die doet het bij mij al van bij het begin uitstekend: ongelooflijk stabiel.
Ik heb zelf nog niet de moeite gedaan om recentere biosen uit te testen.
"Als het goed werkt, blijf er dan af!" heb ik ondervonden na jaren van tweaken en overklocken.
Maar nu specifiek voor uw geval: probeer toch maar eens die BIOS 1007...

Verwijderd

Is het installeren van Windows met >2GB ondertussen al gelukt?

De nieuwe BIOS is er trouwens wel, maar blijkbaar hebben ze de FAQ geupdate voordat hij overal goed te downloaden was:)
http://dlsvr01.asus.com/p...KT880/A7V880/1010-005.zip
Pagina: 1 2 Laatste