[DIY] Ombouwen of opnieuw beginnen? (--> opnieuw beginnen)

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Heren/Dames,

Enige maanden geleden heb ik bij de gamma zo'n setje speakers gekocht van 25 Euro omdat ik graag 4 speakers aan mijn versterker wilde hebben dus voor 2 kleine kastjes en achter mijn 2 zuilen die ik bij de LIDL weg heb (CAT LEB-401) in die laatsten zit naar mijn mening prima geluid en die dingen wil ik dus vooralsnog ook nog niet aanpassen.
Echter zit in die gamma speakers (ik weet idd dat het geen topkwaliteit kan zijn ;) ) zit naar mijn mening absoluut geen warmte en diepte het geluid is gewoon zeer plat.

Dus ik kwam op het meesterlijke idee om die dingen te herbouwen naar een iets grotere kast en dan van mdf want naar mijn mening moet er best beter geluid uit die speakers te toveren zijn.
Dus ik heb me hier de afgelopen dagen wat in verdiept een aantal sites als speakerbuilding.com etc. bezocht en redelijk wat topics en de faq doorgelezen hierover.
Alleen nu zit ik nog steeds met een paar vraagjes en met de search heb ik niet echt gevonden wat ik zocht.

Bij het doorlezen van deze topics kwam ik er achter dat thiele/small parameters handig zo niet noodzakelijk kunnen zijn om de kast te berekenen echter heb ik op de dingen die ik iets verder in deze post zal noemen helemaal geen gegevens van deze dingen en ook niet kunnen vinden (dus dingen als Qes / Qts / etc.).
Om dit op te lossen had ik voor de aardigheid eens de conrad gids er bij gepakt daarbij de goedkoopste speakers uitgezocht en degenen met dezelfde diameter als mijn woofer uitgezocht en deze ingevoerd in WinISD waar ik als een optimum bij een kast met BR pijp voor die Speaker alleen met een volume van dik 100 Liter uitkwam dit is mij echter veel te groot.
Ik wil de hoogte van de speaker ongeveer op 50 cm brengen maximaal 57 cm omdat ze anders niet meer op mijn bureau passen.

Nu heb ik ook nog een 2 tal speakers uit mijn auto geschroefd de Pioneer TS-G1030 waar ik heel verassend ook geen T/S gegevens van kon vinden en deze zou ik er ook graag bij in bouwen als ik dan alles in een nieuwe kast zou maken zou ik op 4 speakers uitkomen en eventueel een BR pijp.

Nu zijn mijn vragen als volgt:
- Is een kast van rond de 50cm / 57cm hoog haalbaar om nog redelijk geluid uit de speakers te gaan toveren?
- Zo ja op bovenstaand punt hoe zou ik hem moeten indelen met de speakers die ik op onderstaande foto toon de grootste woofer apart of de tweeter(s) apart inbouwen of gewoon 1 kast zonder extra inwendige kastjes en aansluiten?
- Wat raden jullie in mijn geval aan een Dichte kast of 1 met een BR pijp?
- Is het raadzaam om de TS gegevens van de conrad Speaka serie over te nemen adhv de diameter en deze te gebruiken in WinISD of ben ik gigantisch dom bezig daarmee
- In WinISD begrijp ik het principe met 1 speaker maar in mijn kast komen zo rond de 3 a 4 speakers hoe doe je dit met WinISD want niet alle T/S gegevens van de speakers zijn gelijk lijkt mij?
- en tot slot heeft er iemand een linkje naar schema('s) voor (een) scheidingsfilter(s)?

Tot slot nog een foto van alle 4 speakers en de behuizing waaruit het afkomstig is en de gegevens voorzover deze bekend zijn bij mij:

Gegevens:

8" subwoofer
3" tweeter
3" midrange tweeter

Bovenstaande set heeft volgens de doos een max vermogen van 350 Watt
Een geluidsdruk van 88dBd
impedantie van 4 Ohm
en een frequentiebereik van 45-20.000Hz

Hierbij doe ik dus nog een

Pioneer TS-G1030 Dual-Cone
deze heeft een 50Watt Max. Music Power
10 Watt nom. music power
Impedantie 4 Ohm
110Gram strontium magneet

Dit zijn alle gegevens die ik heb van de speakers

nog een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://webserv.nhl.nl/~helli200/speaker_project/Speakers_boven.JPG
Speakers bovenkant

Afbeeldingslocatie: http://webserv.nhl.nl/~helli200/speaker_project/Speakers_onder.JPG
Speakers Onderkant

Afbeeldingslocatie: http://webserv.nhl.nl/~helli200/speaker_project/Kast.JPG
De kast waar ze uitkomen (behalve de pioneer)

Alle plaatjes zijn klikbaar.

Ook alvast bedankt voor alle geboden hulp _/-\o_

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die tweeters zou ik naar de eeuwige jachtvelden sturen, voor zover ik kan zien zijn dat piezo tweetertjes, en zijn die zo goed als bijna niets waard in een HiFi luidspreker :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Dat kan denk je dat de midrange tweeter (die met dat grijze gaas ervoor) het aankan of moet ik nog aparte tweeters gaan zoeken?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Gewoon nieuwe tweeters kopen, zelfs al koop je tweetertjes van 10 euro per stuk dan ga je er nog een stuk op vooruit :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Ik zou iig dat zilvere hoorntje niet meer gebruiken.
Dat is nl wel een piezo tweeter :| :r

Die andere zal nog wel goed te gebruiken zijn, maar zoals m.m. ook al zegt kan je beter een stelletje nieuwe kopen. (uiteraard geen piezo's :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 18:36 ]

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
:D zo'n vermoeden had ik al dat ik dan niet alsnog met piezo aan moet komen zetten
maar jullie denken dus dat het het nog wel waard is om hier nieuwe tweeters bij te zetten?

Verwijderd

Ga hier alsjeblieft je tijd niet insteken. Zelfbouw is prima maar, doe het dan direct goed. Kijk alleen al naar die super dunne draadjes die erop zitten. Op deze manier maak je een vlag op een modderschip. Of liever gezegd een mooi schip (de kast) met modder (de speakers).

Zelf de meest dure behuizing zal hier geen mooi geluid uit krijgen en daar heb ik helemaal geen WinISD voor nodig.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Kogelvis schreef op 26 juli 2004 @ 18:38:
:D zo'n vermoeden had ik al dat ik dan niet alsnog met piezo aan moet komen zetten
maar jullie denken dus dat het het nog wel waard is om hier nieuwe tweeters bij te zetten?
Ja, piezo tweeters zijn echt een uitvinding van de duivel. Sterker nog, als de duivel ooit met pensioen gaat, wordt hij opgevolgd door pïezo tweeters. Tis een heel leuk principe, maar in praktijk klinken de dingen schel, veel vermorming en is er niks zo handig om je oren mee te vernachelen.
Bij woofers kun je niet echt fout gaan zolang je blijft budgetieren. Die worden pas interesant als de speaker/luisteraar meer en meer kritisch wordt.
Het enige probleem dat je hebt bij de wooferkeuze is dat goedkope woofers al snel een grote kast nodig hebben. Dat 'lenen' van T/S parameters is een blinde gok. Speakers van dezelfde fabrikant waarbij alleen de magnetische afscherming of impedantie verschillend is, kunnen 'mijlenver' uit elkaar liggen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Mjah ik ben wel student he met momenteel een zeer dure school en heb dus geen geld voor nieuwe speakers een setje tweeters een een paar BR pijpen is wel te doen want de rest heb ik nl. allemaal al wel als in MDF en isolatiemateriaal en dus de rest van die speakers die je hier ziet. maar nieuw spul is momenteel voor mij absoluut niet te betalen :( anders zou ik dat wel doen :D dan nam ik niet eens de moeite deze dingen uit elkaar te halen vandaar dat ik mij dus ook afvroeg of er toch nog wat beter geluid uit te toveren was dmv grotere kasten.

edit:

Het plan was ongeveer om de kasten zo circa de 50 a 70 Liter te brengen dat is nl. nog wel redelijk te doen in de voorgestelde hoogte ik weet niet of het haalbaar is voor iets beter geluid?

[ Voor 17% gewijzigd door Kogelvis op 26-07-2004 18:50 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
echt slecht gelezen, mijn excuses

[ Voor 100% gewijzigd door 0siris op 26-07-2004 18:55 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
even een misverstand uit de wereld helpen het gaat dus absoluut niet om mijn auto ik wil ze dus echt op mijn computerkamer hebben.

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 20:34
je zou natuurlijk ook naar marktplaats achtige dingen kunnen kijken
en daar zoiets kunnen ophalen :)
http://www.marktplaats.nl/markt/audio/luidspeakers/85071.htm

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• Tarmelane
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02-2024
Misschien dat ik nu onzin uitkraam, maar misschien helpt de onderstaande link.

frutsel

Ik heb zelf ook van die Gamma dingen, en alleen klinken ze echt bagger, oui, maar ik heb ze op de grond staan zodat de hoge tonen niet zo irriteren, en daar bovenop nog een paar boxen.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Dank voor de links.

Ik bedenk me echter momenteel na het lezen van al deze berichten ook iets anders als deze PrutSpeakers zoveel volume nodig hebben valt daar natuurlijk een mouw aan te passen door die dingen in de auto te bouwen dus de Midrange tweeter en de Woofer een kofferbak van een 205 levert voldoende volume :D en dan de speakers die bij mn eerste sony setje zaten daaruit te halen en die in een nieuwe kast te bouwen samen met die pioneers

Die sony's klinken in mn auto namelijk goed alleen in die kastjes waar ze uit komen je raad het natuurlijk al niet :D

wat er achter op dat kastje staat is het volgende

Sony Model No ss-h1200

Impedance 6 Ohm
Rated input power 35 Watt
Max input power 70 Watt

indien gewenst kan ik nog wel even foto's maken van deze dingen.

Misschien dat ik dan met een kast van +/- 50 liter toe kan?

[ Voor 5% gewijzigd door Kogelvis op 26-07-2004 19:10 . Reden: iets vergeten ]

• Erik1
  • Niet online
Kogelvis schreef op 26 juli 2004 @ 19:09:
wat er achter op dat kastje staat is het volgende

Sony Model No ss-h1200

Impedance 6 Ohm
Rated input power 35 Watt
Max input power 70 Watt

indien gewenst kan ik nog wel even foto's maken van deze dingen.

Misschien dat ik dan met een kast van +/- 50 liter toe kan?
Ik heb het broertje van die speaker hier staan als frontspeaker bij m'n PC :D

op mijne staat:

Sony Model No ss-h1500

Impedance 6 Ohm
Rated input power 25 Watt
Max input power 50 Watt

Foto ervan

Die dingen zijn echt zo oud als de weg naar Rome maar geven nog wel redelijk goed geluid :)

[/offtopic]

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1 op 26-07-2004 20:29 ]

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Goed ik hebwat adviezen ter harte genomen :D

Ik heb vandaag een nieuw set tweeters gekocht
de SkyTronic 4" Round Dome Tweeter
Dome: Titanium
Power: 40Watt RMS, 80Watt max
Frequency response: 2kHz - 20 kHz
SPL (1W/1M) 92 dB
Magnet Weight 8oz
Voice Coil 1" aluminium
Impedance 8 Ohm

Daarnaast heb ik vanhetzelfde merk een set 2-Way scheidingsfilters gekocht
en last but not least ook nog een set woofers:
Marquant MCW8
8" Woofer
160 Watt
Aluminium Dual Voice coil
Rubber foam edge
Impedance 8 Ohm
35 Oz magnet
Terminals goldplated
Qty/cn: 10

echter nu zit ik nog steeds over de vraag van de kast moet dat gewoon 1 kast zijn zo stevig mogelijk extra inwendige kasten voor de tweeter?

Reden: na al het lezen van de berichten hierboven om dan toch wat nieuws aan te schaffen heb ik maar gedaan in de winkel gezien ik momenteel vakantiewerk heb en ik heb berekend dat het qua kosten zou moeten kunnen. :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Da's dus Kijkshop werk?

Wat was je er voor kwijt?

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Ik ben dus niet bij de kijkshop geweest maar een andere zaak in de stad die veel audiospul heeft staan

de tweeters zaten op 10 Euro per stuk
de filters op 6 euro per stuk
en de woofers op 15 euro per stuk
echter is nu wel alles 8 ohm en dat was dat andere spul niet en had ik dus een mengelmoes gehad

daarnaast heb ik nog een paar BR pijpen gekocht a 4.50 euro per stuk
en een paar draadconnectors inbouw voor het aansluiten (geen idee wat het mooie woord hiervoor is) en die waren 4 euro per stuk

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 29-07 12:01
(titel op verzoek gefixed)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05

mr_petit

opperprutser

heb je wel t/s parameters van die woofer?

anders kan je er niet zo heel veel aan rekenen 8)7

(overigens zit er vaak een behoorlijke spreiding in opgegeven waardes en exemplarische meetgegevens; een berekening is dus altijd ook een beetje 'indicatief', maar het is de enige leidraad die je hebt)

"man is not truly one, but truly two,"

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb zelf wel eens een 8" marquant woofer gehad (gifgroen), maar daar kan je weinig mee zonder T/S parameters. In 17 liter gesloten beukte het aardig in de auto. Voor een BR moet je maar gewoon gaan experimenteren. Begin eens met 30 liter of zo en test met een verstelbare BR pijp.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Ik heb een verstelbare BR pijp gekocht om even wat vollediger te worden.
en wat hierboven vermeld staat van die woofer is wat ik van internet gevonden heb want de doos vermeld nl. niks
ik zal nog eens kijken wat meer te vinden.
maarre wat is voor zo'n setje eigenlijk aan te raden? gesloten of BR

enne dan zou een kast van 0,5x0,25x0,25 HxBxD voldoen voor zo'n 31 liter (ook wel een mooi kastje qua formaat dan :D )

En hoe zou ik deze dan ongeveer in moeten delen? met of zonder binnenkasten voor de tweeter?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gesloten is het handigste als je geen parameters hebt. Je hebt namelijk totaal geen inzicht wat die Marquant gaat doen in een BR kast. Voor hetzelfde geld komt daar een kromme bult uit die nooit weg te poetsen is. Gezien de prijs van het beestje is die kans aanwezig. Dan is gesloten gewoon wat zekerder. Mijn gifgroene Marquant beukte gesloten best een aardige portie mee :o

Met 20 liter moet die Marquant wel tevreden zijn, denk ik. Meer mag ook, minder zou ik niet doen. De rest volgt vanzelf wel. Wat voor filter heb je eigenlijk gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 27-07-2004 21:19 ]

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Het filter is een SkyTronic Crossover
2-way
100Watt - 12dB/oct
Frequency 3.5kHz
Impedance 8 Ohm
volgens het doosje

en dan gaan we beginnen met een gesloten kast een br pijp inbouwen kan altijd nog eruithalen is moeilijjker :D

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

3,5khz :X

Vraag de volgende keer iemand die er wat meer van weet want je krijgt bij zo'n hoge crossfrequentie dat de woofer gaat 'beamen' oftewel het geluid klinkt alleen nog goed als je recht voor de speaker zit, en dat gebeurt niet zo vaak. Beter was een crossover te hebben op 2-2,5Khz, lager was beter geweest maar dat kan je tweeter weer niet aan. Bouw de kast maar gewoon mooi in elkaar en kijk hoe het bevalt, mischien vind je het prima (als je toch niet zoveel gewend bent..).

Neem de kast gewoon zo groot mogelijk, liever 40 liter dan 20. Kijk gewoon hoeveel ruimte je hebt in je kamer.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
mjah mn tweeter heeft een bereik van 2kHz - 20 kHz dus met dat filter zou ik dus die 2 a 2,5 kHz moeten hebben. en ach ik kan later altijd nog het filter gaan vervangen :P bouw ik zelf 1tje kijk ik wat het verschil is enzo :D

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het probleem zit iets dieper. Je tweeter heeft een bepaalde resonantiefrequentie, wat min of meer de ondergrens betekent van wat hij nog goed kan verwerken. Op dat punt moet je 'm niet filteren met een gangbaar filter, want een filter laat het geluid daaronder langzaam wegvallen, niet in een keer. Je moet de tweeter bij een standaard 12 dB filter dus op zijn laagst filteren 2x boven de resonantiefrequentie. Daar zit je aan vast en daar blijf je aan vast zitten. Het probleem dat je woofer en je tweeter niet fantastisch op elkaar aansluiten blijf je dus houden.

Geen nood, lekker bouwen en naderhand nadenken over hoe je het de volgende keer beter gaat doen ;)

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Het zal wel een dom idee zijn maar ik heb die pioneers die in de eerste post vermeld staan ook nog liggen volgens internet zijn dat full range speakers is het niet mogelijk om bijv. die buiten het filter om te monteren ofzo dat je die overbrugging haalt?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan krijg je weer effecten van die speakers op de andere speakers. Bovendien moet je daar dan ook weer een filter inzetten, ohmages gaan naast elkaar werken (8 ohm en 4 ohm) wat ook weer niet bijster fraai is.

Doe gewoon eens een testrun met het filter, de woofer en de tweeter in een stuk karton of zo. Kijk eens of je het geluid qua muziek (bas krijg je niet echt op die manier) te harden vindt.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Goed plan :)
morgen de soldeerbout eens ter hand nemen en testen.

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Het is onderhand weer een aantal dagen verder en ik wil even een update uitbrengen.

De speakers zitten onderhand helemaal in elkaar, op het verfen van de kasten zijn ze naar mijn mening nu helemaal gereed natuurlijk kon ik niet wachten om ze aan te sluiten en te beluisteren.
Ze klinken naar mijn mening echt stukken beter dan de eerder genoemde gamma speakers (kan het ook slechter? :D) , naast het feit dat er ook mooi geluid uit komt kunnen ze ook behoorlijk beuken ik heb zelfs later het ontwerp nog aangepast en de ruimte van de woofer naar schatting ongeveer 10 liter teruggebracht omdat ze anders teveel bass leverden wat dus uiteindelijk 20 liter voor de woofer en 10 voor de tweeter is.
Kortom voor een eerste keer valt het resultaat me niet tegen :)
Nu nog een beetje schuren en mat zwart verfen en ze zijn klaar voor productie om het zo maar te zeggen ;)

Zodra ik klaar ben met het verfen zal ik mijn fotoreportage posten.
Daarbij wil ik iedereen die gereageerd heeft nog hartelijk danken voor het advies en behulpzaamheid.

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ja, pics willen we hebben ! :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Pics komen Z.S.M.

BTW ik kan misschien ook een luxman versterker kopen :) waarschijnlijk type L-410 als ik het zo op internet wat lees schijnt dat best een goeie versterker te zijn :9 eens kijken of ik die voor een zacht prijsje kan krijgen.

Verwijderd

Kogelvis schreef op 02 augustus 2004 @ 17:23:
Pics komen Z.S.M.

BTW ik kan misschien ook een luxman versterker kopen :) waarschijnlijk type L-410 als ik het zo op internet wat lees schijnt dat best een goeie versterker te zijn :9 eens kijken of ik die voor een zacht prijsje kan krijgen.
Klopt!
Luxman is top! :9~
Ben trouwens erg beniewd naar jou boxen... :)

Verwijderd

Hoest hiermee? :)

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Schop :Y)

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik tijd had om mijn speakers te verfen dus dat heb ik vorige week gedaan en vandaag heb ik de laatste hand er aan gelegd nl. de roosters voor de woofers schroeven.

Ik moet zeggen dat ik voor een eerste keer speakers bouwen absoluut niet ontevreden ben beter kan altijd natuurlijk :D en in de toekomst wil ik zeker nog eens een herhaling doen.

Natuurlijk willen jullie foto's zien zie daarvoor de volgende link:
http://speakerbouw.bulletgate.org 8)

ik ben er iig trots op :7

Verwijderd

Kogelvis schreef op 21 september 2004 @ 19:31:
Schop :Y)

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik tijd had om mijn speakers te verfen dus dat heb ik vorige week gedaan en vandaag heb ik de laatste hand er aan gelegd nl. de roosters voor de woofers schroeven.

Ik moet zeggen dat ik voor een eerste keer speakers bouwen absoluut niet ontevreden ben beter kan altijd natuurlijk :D en in de toekomst wil ik zeker nog eens een herhaling doen.

Natuurlijk willen jullie foto's zien zie daarvoor de volgende link:
http://speakerbouw.bulletgate.org 8)

ik ben er iig trots op :7
Zien er nog mooi uit hor ;)
Alleen ben ik niet zo weg van die roostertjes..
De afwerking ziet er goed uit op de foto's :)

Ik had ook zo'n woofer in het groen trouwens, ging goeg hard voor het formaat, en al helemaal voor het geld >:)

• cablerichy935
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

_/-\o_ Mooi gemaakt hoor, :9~ ik kan het niet beter (ik begin er ook niet aan, geen geduld)
Maar wat betreft dat roostertje, had ik ook niet gedaan... ziet er zo 'cheap' uit.

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

cablerichy schreef op 21 september 2004 @ 21:21:
_/-\o_ Mooi gemaakt hoor, :9~ ik kan het niet beter (ik begin er ook niet aan, geen geduld)
Maar wat betreft dat roostertje, had ik ook niet gedaan... ziet er zo 'cheap' uit.
Ben het ermee eens dat het rooster niet zo mooi is. Een doek was beter geweest. Maarja, het spul was ook niet al te duur :) Voor de rest erg mooi gedaan :)

Kun je weer lekker naar je favo cassettes juisteren :+ ZO'n vergelijkbaar dec als het onderste heb ik vroeger ook gehad, prima kwaliteitje :)

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 21-09-2004 21:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
mjah dat rooster heeft wel een achterliggende gedachte nl.
Die foam randen die om de speaker zitten hebben niet een zwarte kleur dit is nl. zwart met geel groen / blauw etc. en dat vond ik nog al lelijk. dus als het zwart was geweest had er helemaal geen rooster voor gekomen.
Enne die cassette decks staan daar omdat ik ze ergens kwijt meot en dat de enigste plaats met ruimte ervoor is momenteel :D en daarnaast vind ik voor het onderste deck die VU metertjes wel leuk en daarom heb ik die nog weer aangesloten :D

Ow enne Thnx voor de complimenten

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Hej , ziet er nice uit :)

Kan je ons eens een kleine luisterimpressie vinden ?
Hoe vind je ze klinken ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Kogelvis schreef op 21 september 2004 @ 23:05:
Enne die cassette decks staan daar omdat ik ze ergens kwijt meot en dat de enigste plaats met ruimte ervoor is momenteel :D en daarnaast vind ik voor het onderste deck die VU metertjes wel leuk en daarom heb ik die nog weer aangesloten :D
Gewoon nostalgie man! Niet weg doen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Kogelvis

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Galaxis schreef op 21 september 2004 @ 23:11:
Hej , ziet er nice uit :)

Kan je ons eens een kleine luisterimpressie vinden ?
Hoe vind je ze klinken ?
Persoonlijk vind ik ze niet slecht klinken iig beter dan de gamma speakers alleen heb ik het idee dat ze op het middenvlak nog wel eens wat tonen missen maar dat komt ook omdat het eigenlijk weer een cheap ass project is :D dus geen goeie gegevens van de speakers filter zoals hierboven ergens vermeld misschien niet al te best maar dat soort dingen vangen mn zuilen die er onder staan wel weer op :D maar verder klinken ze prima en beuken willen ze zeker :P

@deepspace: ik doe ze zowiezo niet weg die decks :D

Pagina: 1