Rataplan, ik ageer tegen de ononderbouwde opmerking dat één aanslag per 10 jaar de voorkeur geniet boven het aantasten van burgerrechten.
Zoals het er nu staat is het een gebrek aan respect cq gebrek aan inlevingsvermogen aan tegenover slachtoffers (en dat gaat veel verder dan de doden alleen) die wel met terreur te maken hebben.
Terreur vind niet eens per tien jaar plaats maar dagelijks en kan de wereldeconomie volledig ontwrichten, dat klinkt toch wel iets anders dan een stelling van éénmaal per jaar toch? En het betreuren van slachtoffers in je directe omgeving zal een heel andere kijk op een dergelijke opmerking geven dan wanneer het ver van je bed is.
Nogmaals, het gaat mij voornamelijk om het ontbreken van een onderbouwing. Ik respecteer iemands mening wel degelijk, of die nu wit, zwart, geel of groen is.
Dat je mijn redenatie mank vind gaan is mogelijk omdat ik me niet helder heb uitgedrukt.
Het drama van slachtoffers in je directe omgeving weegt niet op tegen het verlies van een deel van je privacy (privacy is zowiezo iets wat niet bijster veel meer te vinden is tegenwoordig, maar dat ter zijde). Dat ik dat zeg door 'volgens mij' en 'verder dan' is een onduidelijk gekozen taalgebruik.
Het hersenloos slaat niet op de schending van mensenrechten maar op het gebrek aan inlevingsvermogen, ik gebruik dat zeker niet gemakkelijk maar ik ben van mening dat ik in gesprek met goede bekenden zo nu en dan best wel duidelijk mag zijn.
Dit is geen argument. Als terrorisme dagelijks plaatsvindt maakt polaris misschien wel een heel andere afweging
Dat is wel een argument, terrorisme _vind_ dagelijks plaats, maar als dat ver van je bed gebeurt dan kan je dat makkelijk bagatelliseren.
Het gemak waarmee jij besluit wat goed voor ons is - zowel in het verkiezen van jouw keus voor een war on terrorism boven mijn keus voor burgerrechten, als in het gebruik van de PM om jouw keuze kracht bij te zetten, is mij droef te moede.

Nu stel jij dat ik daar gemakkelijk over besluit, wat niet zo is getuige het verzoek om uitleg mailtje dat ik polaris al eerder had gestuurd (en waar we een heel stuk begrip over en weer konden vinden), en je stelt dat ik 'war on terrorism' verkies boven burgerrechten. Dat is veel te kort door de bocht.
Zoals de reactie er staat:
- Persoonlijk heb ik liever eens in de tien jaar een terroristische aanslag, dan dat élke dag mijn burgerrechten worden aangetast.
lees ik een onjuiste stelling m.b.t. terreur, een stuk gebrek aan respect voor de gevolgen ervan, en een overdrijving van het gevolg. We hebben het immers over de opslag van communicatiedata en niet over het mogelijke misbruik er van.
_Ik persoonlijk_ ben van mening dat het zonder onderbouwing flamebait is richting diegenen die met terreur te maken hebben, maar ik ben als PM ook van mening dat er een andere gedachtengang achter die stelling kan zitten en heb 'm daarom ook niet op -1 flamebait gezet maar op +1 gelaten (De reactie stond op +4).
Ook wilde ik de discussie die er op volgde in het zicht voor de users die alleen +1 of hoger lezen.
Als je er werkelijk voor pleit voor een terugmelding van PM-acties op basis van deze discussie, en ik twijfel daar aan vanwege je

, dan ga ik even dwarsliggen want TMF is immers een prima vangnet voor vermeende mismoderaties, of dat nu PM of regulier is.
Mocht blijken dat een moderator, overkort of dat regular, LM of PM is, te vaak ononderbouwd verkeerd modereert, dan moeten de modrechten ingeperkt worden.
Daar is geen herinvoer voor nodig.