[XP] USB apparaat opnieuw aansluiten na elke start*

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:15

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dit topic lijkt enigszins op mijn probleem: [Leadtek K7NCR18D nForce2] USB werkt niet goed

Ik heb hier een Dell Dimension 2100 (1 Ghz Celeron, 256MB)

2 USB Poorten
1: Optical USB-muis
2: 3Com USB Dongle

Daarop aangesloten een 3Com USB Dongle, deze geïnstalleerd en werkte naar behoren en zonder problemen. Echter elke keer als de computer opstart ziet windows alleen een 'onbekend apparaat'. Het enige wat werkt is elke keer de dongle eruit halen en weer opnieuw insteken en het werkt weer.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat windows het apparaat gewoon herkent bij de start? Ik kan het niet omdraaien omdat als ik de Dongle in USB poort 1 doe de muis niet meer in de 2e past...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Zou het kunnen komen door 'mysearchnow'?
Dat is nogal troep naar ik weet en lastig te verwijderen, dit zal ik eerst proberen, overige suggesties welkom, maar ik merk al dat het een lastig probleem is :D (Zo was ik zelf ook al achter ;))

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nee, het ligt niet aan Mysearchnow. Dat is gewoon spyware. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Nielson
  • Laatst online: 15:57
Kijk eens of je in de bios USB Legacy Support of USB Mouse/Keyboard support hebt staan, en schakel deze eens uit.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
USB Legacy Support stond aan, deze heb ik uitgezet. USB Mouse/Keyboard support heb ik nodig voor mijn muis. Mag ik vragen wat USB Legacy precies voor staat?

Het is ook zo dat de Dongle het alleen niet doet als de computer helemaal uit heeft gestaan. Als ik een herstart doe dan blijft de Dongle het gewoon doen en wordt ook herkent door windows, dus gewoon draadloos internet...

• Nielson
  • Laatst online: 15:57
vegterb schreef op 26 juli 2004 @ 21:20:
USB Legacy Support stond aan, deze heb ik uitgezet. USB Mouse/Keyboard support heb ik nodig voor mijn muis. Mag ik vragen wat USB Legacy precies voor staat?
Staan beide opties bij jouw in de bios dan ? Vaak is het of-of, afhankelijk van het merk en type bios, en zorgen ze er beiden voor dat je muis en toetsenbord werkt onder dos of andere besturingsystemen zonder goed usb-ondersteuning. Gebruik je dit niet, zou je eens kunnen proberen deze allebei te disablen, maakt namelijk voor de werking onder Windows niets uit. Sterker, als het aanstaat wil het nog wel eens problemen veroorzaken zoals jij omschrijft in je startpost.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hier over? :)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nielson schreef op 27 juli 2004 @ 12:29:
[...]

Staan beide opties bij jouw in de bios dan ? Vaak is het of-of, afhankelijk van het merk en type bios, en zorgen ze er beiden voor dat je muis en toetsenbord werkt onder dos of andere besturingsystemen zonder goed usb-ondersteuning. Gebruik je dit niet, zou je eens kunnen proberen deze allebei te disablen, maakt namelijk voor de werking onder Windows niets uit. Sterker, als het aanstaat wil het nog wel eens problemen veroorzaken zoals jij omschrijft in je startpost.
Naar ik weet staat alleen USB Legacy Support in de Bios, die andere heb ik ook niet zien staan... En die USB Legacy support heb ik dus uit gezet, zonder resultaat.
elevator schreef op 27 juli 2004 @ 12:35:
Welk OS gaat het hier over? :)
Sorry, dat ik dat nog niet gezegd had: Windows XP SP1 Pro volledig ge-update...

------

Ik heb nu de USB muis vervangen voor een PS/2 muis, maar dat heeft ook geen resultaat nu wil ik de USB Dongle even op de andere usb poort hebben, maar kan de installatie cd niet meer vinden, of zou het niet uitmaken wel usbpoort ik gebruik?

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nou, nog geen oplossing en een mail naar dell heeft ook nog geen resultaat gehad, in ieder geval nog geen reactie.

Ik kreeg te horen dat een slechte verbinding van de GSM en het draadloos internet en mogelijk problemen met de computer zou kunnen komen door aardstralen.

Ik weet alleen niet in hoeverre ik dit moet geloven omdat ze nog niet wetenschappelijk bewezen zijn, maar zou dit mogelijk kunnen zijn?

Pagina: 1