[Leadtek K7NCR18D nForce2] USB werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37
Ik heb zojuist mijn nieuwe computer opgestart:

Leadtek K7NCR18D nForce2 met XP2100+

Nu heb ik XP geinstalleerd, daarna de bijgeleverde drivers voor het moederbord. Nu moet ik voor USB2.0 (maar dat heb ik op zich niet nodig) XP SP1 installeren. Ook dat heb ik gedaan.

Nu heb ik het volgende probleem: elke keer na het opstarten is de muis dood, pas als ik de USB stekker druit en drin steek dan doet ie het weer. Ondertussen staat er in de hardwaremanager onder USB controllers naast een aantal werkende items telkens 5x "onbekend apparaat".
Wel met een normaal icoontje, XP maakt ook geen melding dat er iets niet goed zou zijn. Als ik op dat onbekende apparaat klik dan staat er wel "drivers niet geinstalleerd".

Om het probleem te proberen te verhelpen heb ik de nforce drivers weggehaald en opnieuw geinstalleerd, zodat de volgorde van istnalleren nu is: XP, XPsp1, nforce.
Zonder resultaat.

Volgens mij doet zich dit probleem ook voor als ik helemaal geen nforcedrivers geinstalleerd heb.

Ik weet effe niet waar ik het moet zoeken, moederbord, muis, drivers, andere software :| wie kan me helpen?

Ben ik misschien op het moederbord iets vergeten, een jumper of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 05-03-2003 00:46 ]

• Stefke
In dit topic [rml][ Leadtek K7NCR18D nForce2] extra USB hoe aansluiten?[/rml] had ik in 1e instantie problemen om 2 extra USB poorten aan te sluiten op het moederbord, maar dat is zoals te lezen is wel gelukt. Ze zaten bij mijn weten dat ook goed aangesloten.

Toen ik echter zojuist deze 2 USB aansluitingen weer loshaalde werkte alles zoals het hoort: geen problemen met de muis bij opstarten en geen vage vermeldingen in de hardwaretab.

Het ligt dus aan die extra USBsloten. Dus nogmaals: moet ik jumpers verstellen op het moederbord om die te activeren, of in de bios iets verzetten? Ik heb de moederbord manual goed gevolgd bij het installeren, maar ik kan dit niet binden.

(Ik hoop wel dat ik er nu niet wéér overheen lees ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 05-03-2003 08:23 ]

• Stefke
Ik heb nu slechts 1 van de 2 USB aansluitingen aangesloten en nu werkt alles goed. Zodra ik de 2e aansluit gaat het mis, toch sluit ik m perfect aan volgens de handleiding.

Zou de codering op de draadjes verkeerd kunnen zijn? Kan het kwaad als ik die draadjes om te testen anders aansluit?

• Stefke
Update: het blijkt echt aan die 2e USB poort te liggen. Als ik die op dezelfde wijze aansluit als de 1e en ook op dezelfde poort krijg ik telkens die 5 onbekende apparaten in de hardwaretab en slaat het hele systeem vast.

Wat kan ik doen?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

leuk topic in je eentje

probleem is dat die usb bracket wel USB2 is, maar het kabeltje wat eraan zit niet! 1.1 en dat werkt niet/slecht! :)

denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door Rebels op 06-03-2003 22:32 ]

• Stefke
sja..als niemand reageert ;) toch kan het handig zijn als je tegen jezelf lult wil je nog wel eens wat oplossen.

Wat bedoel je met bracket? De aansluiting op het moederbord? Van de 2 poorten voorin de kast werkt iig dus één zonder problemen op die aansluiting, de andere, die precies gelijk is qua draadjes werkt niet
Pagina: 1