Ik heb een Pinnacle ShowCenter gekocht, met daarbij een pinnacle PCTV stereo PCI kaartje.
Met deze combinatie zou het mogelijk moeten zijn om een DVR ( digital video recorder ) te maken van je PC.
Met de ShowCenter heb ik geen probleem, die speelt netjes filmpjes, audio & fotos via het netwerk
Maar de PCTV kaart krijg ik niet aan de praat
, ik heb iedere PCI slot geprobeerd, en heb ook vrijwel alle hardware die een IRQ kreeg gedisabled in de BIOS. ( usb, agp, onboard sound, zelfs de LPT poort staat uit )
Als ik het systeem in veilige modus boot, dan krijg ik de mogelijkheid om door ESC in te drukken D343bus.sys niet te laden...als ik dit doet dan hangt het systeem.
Als ik niet op ESC druk hangt ie touwens ook.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de kaart defect is, ook in een andere PC vertoont de kaart deze problemen.
Is er iets wat ik over het hoofd zie ; of kan ik beter maandag even langs de winkel ?
>>>>update<<<<<
Ik heb ook de optie geprobeerd uit het volgende topic Pinnacle PCTV opstartprobleem
De optie 'First Init Display' in de BIOS. Deze moet op PCI staan ipv op AGP.
Dit heb ik ook geprobeerd, helaas met exact dezelfde resultaten. PC boot nog steeds niet
>>>>update 2<<<<<
Ik heb de kaart inmiddels in 3 verschillende PC's geprobeerd, overal dezelfde problemen
; dat de kaart incompatible is met bepaalde moederbordje's OK, maar als ie het in 3 systemen niet doet, lijkt het meer op een probleempje van de PCTV kaart. Eens kijken of ik het maandag even kan omruilen.
Met deze combinatie zou het mogelijk moeten zijn om een DVR ( digital video recorder ) te maken van je PC.
Met de ShowCenter heb ik geen probleem, die speelt netjes filmpjes, audio & fotos via het netwerk
Maar de PCTV kaart krijg ik niet aan de praat
Als ik het systeem in veilige modus boot, dan krijg ik de mogelijkheid om door ESC in te drukken D343bus.sys niet te laden...als ik dit doet dan hangt het systeem.
Als ik niet op ESC druk hangt ie touwens ook.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de kaart defect is, ook in een andere PC vertoont de kaart deze problemen.
Is er iets wat ik over het hoofd zie ; of kan ik beter maandag even langs de winkel ?
>>>>update<<<<<
Ik heb ook de optie geprobeerd uit het volgende topic Pinnacle PCTV opstartprobleem
De optie 'First Init Display' in de BIOS. Deze moet op PCI staan ipv op AGP.
Dit heb ik ook geprobeerd, helaas met exact dezelfde resultaten. PC boot nog steeds niet
>>>>update 2<<<<<
Ik heb de kaart inmiddels in 3 verschillende PC's geprobeerd, overal dezelfde problemen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 13:27 ]