Toon posts:

[Pinnacle PCTV] systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle ShowCenter gekocht, met daarbij een pinnacle PCTV stereo PCI kaartje.
Met deze combinatie zou het mogelijk moeten zijn om een DVR ( digital video recorder ) te maken van je PC.
Met de ShowCenter heb ik geen probleem, die speelt netjes filmpjes, audio & fotos via het netwerk :)

Maar de PCTV kaart krijg ik niet aan de praat :'( , ik heb iedere PCI slot geprobeerd, en heb ook vrijwel alle hardware die een IRQ kreeg gedisabled in de BIOS. ( usb, agp, onboard sound, zelfs de LPT poort staat uit )

Als ik het systeem in veilige modus boot, dan krijg ik de mogelijkheid om door ESC in te drukken D343bus.sys niet te laden...als ik dit doet dan hangt het systeem.
Als ik niet op ESC druk hangt ie touwens ook.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat de kaart defect is, ook in een andere PC vertoont de kaart deze problemen.

Is er iets wat ik over het hoofd zie ; of kan ik beter maandag even langs de winkel ?

>>>>update<<<<<
Ik heb ook de optie geprobeerd uit het volgende topic Pinnacle PCTV opstartprobleem

De optie 'First Init Display' in de BIOS. Deze moet op PCI staan ipv op AGP.

Dit heb ik ook geprobeerd, helaas met exact dezelfde resultaten. PC boot nog steeds niet :(

>>>>update 2<<<<<
Ik heb de kaart inmiddels in 3 verschillende PC's geprobeerd, overal dezelfde problemen 8)7 ; dat de kaart incompatible is met bepaalde moederbordje's OK, maar als ie het in 3 systemen niet doet, lijkt het meer op een probleempje van de PCTV kaart. Eens kijken of ik het maandag even kan omruilen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren de kaart omgeruild, en de nieuwe kaart doet het gelukkig wel :)

Ik heb echter wel nog mijn vraagtekens bij het opnemen in MPEG2 ;
hier schijn je nog voor te moeten betalen ( activation key ), maar als ik op de site van pinnacle kijk wordt ik niet veel wijzer. :/

Op http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1480&Langue_ID=6 staat onderaan de pagina een link die zou moeten verwijzen naar een pagina waar je een key kan aanvragen ( lijkt mij... ) maar de link verwijst naar wat product specificaties |:( , en ook op deze pagina is het volgende te lezen ;
* Als u MPEG-2 video wilt opnemen of exporteren naar VCD, SVCD of DVD moet deze functie geactiveerd worden.

Ik kan echter nergens ontdekken hoe dit verder in zijn werk gaat.... :(

Heeft iemand ervaringen hiermee ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm laat ook maar, het lijkt erop dat de MPEG2 opname functionaliteit toch al aanwezig is, maar de PC waar de PCTV kaart inzit is te langzaam om in MPEG2 op te nemen.
De opname's worden namelijk erg blokkerig, en ik heb op een aantal site's gelezen dat dit met de CPU snelheid te maken heeft.

I.i.g. bedankt voor alle reply's >:)

wat mij betreft mag deze op slot.