amd xp + moederbord + koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
Hallo,

ik ben van plan een nieuw, goedkoop systeem aan te schaffen waarmee ik pogingen wil gaan doen om het te overklokken. Qua processor dacht ik aan een amd xp 2400+. Nu heb ik echter vaker gelezen dat bepaalde soorten moederborden makkelijker zijn om mee te overklokken dan anderen. Ik weet echter niet wat voor een moederbord ik dan zou moeten kopen. Verder wil ik graag weten wat voor koeling ik hier het beste op zou kunnen zetten, tenminste ik las in de faq dat de standaard koeling net genoeg is om de processor te koelen. Ik kijk ook nog op de site van amd, maar zou graag advies willen van ervaren overklokkers :D

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze al gelezen?
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Wat je moet doen is gewoon het Die-Hard Overclocking & Cooling forum eens uitspitten. Dan kom je vanzelf op een aantal mobo's die goed overklokbaar zijn. Daar maak je dan een keuze uit, bepaald op jouw eisen en wensen. Zo doe ik het ook altijd, werkt prima. En de search kan je ook helpen. Als je "xp2400 overclock" intikt krijg je ook al een aantal interessante topics.

En als je dan een leuk setje bij elkaar hebt, kan je het weer posten en vragen hoe de andere GoT'ers er over denken (mits wel goed onderbouwd natuurlijk, anders gaat ie dicht ;) )

[ Voor 94% gewijzigd door Microkid op 25-07-2004 11:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk naar moederborden die uitgebreide mogelijkheden bieden om de voltages, FSB en multiplier te veranderen. Koeling is niet zo heel moeilijk, zoek op internet naar extreme Socket A koeling en koop naar jou mening de beste ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Hey, ik heb zelf bij www.Harddata.nl (Mag dit gewoon? Ben hier nieuw) een zéér mooi Mobo + CPU + Cooler gekocht...

Mobo: ASRock K7S8X
CPU: AMD Athlon XP 2600+ (Overclocked: 2.4 Ghz)
Cooler: AMD Standaard cooler

Totaal: 130 eurie, dit was echt een supervette aanbieding, ik dacht eerst, dit kan niks goeds zijn, maar het loopt als een sneltrein!
Ik raad dit iedereen aan! Toppie _/-\o_

[/edit] Er zit een FSB Mulitiplier functie op, is ff zoeken, maar je kan er max 2.6 Ghz uithalen op luchtkoeling!!! Mijn FSB loopt 400 Mhz standaard, je kan zelf de Jumpers stellen op het moederbord 333 of 4000 Mhz) [edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 11:59 ]

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
gelezen, maar idd laatste update 2-06-03, dus dat leek me allemaal al weer een beetje achterhaald.... (amd 1600 als hoogste is toch alweer enige tijd geleden.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Hmmz ik zou voor een Barton Mobile gaan icm zo'n mobo als die hier bekeken worden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
drfrisbee schreef op 25 juli 2004 @ 12:02:
gelezen, maar idd laatste update 2-06-03, dus dat leek me allemaal al weer een beetje achterhaald.... (amd 1600 als hoogste is toch alweer enige tijd geleden.
Toch staan daar nog steeds alle basis-regels in die nog steeds voor overclocken gelden :)

Om je toch een beetje een idee te geven:

Qua processor hangt het een beetje van je budget af, maar als je echt voor het overclocken gaat zou ik eens hier kijken : [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 3[/rml]

En anders hebben we nog deze:
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml]

Qua moederbord zijn er een aantal mogelijkheden. Er zijn hier wel enkele ervaringen over te vinden :
Asus A7N8X overclock resultaten
[rml][ Ervaringen] NF7-S / AN7 Madness!! (Deel 4)[/rml]
[rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 5[/rml]
Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 6
Gigabyte GA-7N400 Pro2
Shuttle AN35N Ultra-400 overklokken

En zo zijn er vast nog wel meer te vinden, maar de betere bordjes zitten hier al wel tussen :)

En over cooling is ook heel veel te vinden, zoals dit topic bijvoorbeeld :

[rml][ Cooling] Ervaringen met AMD koelers[/rml]

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.