Toon posts:

Get data back for NTFS (is data weg of niet)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb een ander topic open staan over het verwijderen van bestanden en dat er dan geen vrije ruimte terug komt!
Dit is de topic: Verwijderen bestand maar geen ruimte vrij!

Maar nu heb ik over Get Data back een vraag!

In Get data back vond ik een image van een CD terug maar ik weet dus niet of deze echt weg is. Ik heb namelijk altijd begrepen (image was 700MB en er stonden er meer) Dat als je wat op de plek schrijft waar iets stond dat dan zon soort programma nooit meer de gegevens kan terug halen. Dus ergens moet het dan toch nog staan? Dus volgens mijn is deze ruimte dus niet vrij gekomen ookal heb ik de image verwijderd!
En zo ja kan ik t dan wissen met een programma? Want met Get data back lukt het ni zover ik t begrijp!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 00:37 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als je een bestand verwijderd. dan geeft windows het bestand vrij zodat het overschreven kan worden.
alleen de inhoudsopgave wordt verwijderd niet het bestand zelf. dus het staat wel ergens maar kan overschreven worden.

Verwijderd

je kan het verwijderde object overschrijven door er bijvoorbeeld met tweakXP nullen overheen te laten schrijven, het is dan echt weg, en kan software matig niet meer terugehaald worden als ik het goed heb. In een gerechtelijk labratorium of ndere gespecialiceerde instelling zal dit echter niet voldoende zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 10:18 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik begrijp jullie deels. Maar het is over schreven als ik naar de vrije ruimte kijk maar toch vind get data back t en kan t ook terug halen? Ik heb volgens windows op deze schijf nog 600 MB vrij (ongeveer) maar de image is 700MB en dat is niet de enige er staat ook een map in get data back die ook verwijderd is en daar stond ook zeker 700 MB in. Dus stel nu ff dat ik alleen die ene image zou kunne zien. Dat is 700 MB maar ik heb nog maar ±600MB vrij dan betekent het toch dat de file van 700MB deels is over schreven (minimaal 100 MB) dus kan het toch niet meer terug worden gehaald? En zo ik vertelde staat er meer.
Dus ik neem aan dat windows NIET de vrije ruimte goed weer geeft. Dus moet ik meer kunne vrij krijgen toch?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
die 100 mb kan je niet meer terug halen
die 600mb wel maar dan is het bestand corrupt omdat het een deel mist.
maar als je allemaal 0len schrijft dan kan het toch nooit meer op welke manier dan ook terug gehaald worden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer het gewoon eens terug te halen (na als test een paar honderd extra MB's vrij te maken) en je weet dat je theorie niet echt op gaat :Y) ;)
Zie spacejam voor waarom.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1