Toon posts:

Verwijderen bestand maar geen ruimte vrij!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik weet dat er over dit onderdeel al meerdere topics zijn maar deze geven geen goed antwoord?
Ik heb het probleem dat als ik een bestand wis (onder XP home) dat deze ruimte niet vrij komt. Nu staat er bijna in elk topic dat het wat te maken heeft met Norton prullebak.
Maar deze heb ik niet. Ik heb wel in een topic gezien dat het in Norton antivirus 2003 zit maar niet in mijn versie? Ik gebruik namelijk ook 2003 maar dat is niet de prof. versie. Meschien dat t alleen daarin zit. Ik vond ook in een topic dat er in het register wat zou staan over deze prullebak maar bij mijn niet waardoor ik denk dat ik m dan ook zeker niet heb.
Nu blijft het probleem dus bestaan bij mijn en is dat dus geen oplossing. Ik heb verborgen systeem bestanden en gewone verborgen bestanden zichtbaar staan.
Ik heb het ook niet in de prullebak gegooid! Nu heb ik vande week 530MB gewist van mijn NTFS paratitie maar geen ruimte gekregen.
Nu had ik op mijn PC Get Data Back for NTFS staan (ver. 2.30) en heb deze gedraaid maar ik kom dat enen bestand niet tegen. Maar wel andere bestanden die ik al had gewist staan nu in een map van een gatallen reeks bv [0001A7] en daar staat een image in van 700MB met een streep er door. Is deze ruimte nog in gebruik door dat bestand? want als ik toch wat anders op de HD zet kan i het toch niet mee vinden. En als t nog op de HD staat hoe wis ik dat dan?
En hoe krijg ik dat bestand van 530MB weg. Ik heb chkdsk al gedraaid voor het opstarten van XP maar ook dat helpt niks.
PS mijn swap file heeft een vaste grote en staat op een andere paratitie!
Ik heb ook defrag geprobeerd maar de schijf is 30 GB en nog maar 140 MB vrij!

Dus weet iemand een oplossing?

En sorry voor het lange verhaal maar ik wou zo duidelijk mogelijk zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

System restore uitzetten. En bijv met Total Commander even alle directories op grootte sorteren, zo vind ik ook altijd die "verborgen" bestanden. Ze staan echt wel ergens. :)

Edit: zie ook Windows verstopt 3 GB ?

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 23-07-2004 20:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
ik heb vaak in de root van m'n harde schijven een map staan genaamd: 'System Volume Information'...
daar komt al snel GB's aan troep in te staan... die map leeg ik dan vaak hoewel er meestal een klein bestandje 'change.log' niet verwijderd kan worden omdat die in gebruik is... dit is alleen niet altijd het geval... het heeft bij mij nooit kwaad gedaan dat ik die map leeggooide dus kan me ook niet voorstellen dat jij dan allerlei errors zou krijgen... volgens mij wordt in die map gewoon alle bestanden die je al weggegooid hebt, of die door programma's zijn aangemaakt en verwijderd, bewaard... onzin dus... maybe i'm wrong maar je kan het proberen

www.stevelock.nl

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Spacemonger is ook een mooi progje om te zien waar je beschikbare ruimte blijft. En gebruik daarnaast eens windows washer, deze ruimt ook veel meer op dan het standaard windhoos progje. Kan je zo weer een paar honderd mb schelen ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

StalieN schreef op 23 juli 2004 @ 21:00:
ik heb vaak in de root van m'n harde schijven een map staan genaamd: 'System Volume Information'...
daar komt al snel GB's aan troep in te staan... die map leeg ik dan vaak
Lijkt me niet slim:
The System Volume Information folder contains system information about the volume. Windows 2000 components that use the System Volume Information folder include the encrypting file system (EFS) and the content
indexing service.
The default permissions on the System Volume Information folder permit
access only by the System account. The information is important enough to the
integrity of the drive that not even the Administrator account is allowed to
manipulate the directory or its contents.
Also, Windows XP stores it's restore points in that directory.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid ik heb total commander nu geinstallerd (nog niet geregistreerd) maar hoe zoek ik nu naar bestaanden die ik met Get data back heb gevonden? Ik heb na installatie van total commander wel ineens 634 MB vrij op de paratitie met problemen. (Was eerst ±120 en had 530 pas weg gegooid dus dit kan wel ongeveer kloppen.)
In Get data back vond ik een image van een CD terug maar ik weet dus niet of deze echt weg is. Ik heb namelijk altijd begrepen (image was 700MB en er stonden er meer) Dat als je wat op de plek schrijft waar iets stond dat dan zon soort programma nooit meer de gegevens kan terug halen. Dus ergens moet het nog staan. Kan ik in de systeem herstel per HD kijken wat er in zon herstel staat? Ik wil het namelijk liver niet zomaar verwijderen omdat het altijd makelijk is om terug te keren naar een vorige herstel punt.

Dus hoe haal ik die image weg die Get Data back vind?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 10:28 . Reden: wat duidelijker gemaakt! voor het antwoord van Get data back! ]

Pagina: 1