Welke 17" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hayz,

Ik ben dus al ff op uitkijk voor tft-schermpje & heb al vele reviews overal gelezen, maar toch geraak ik er niet uit..

Zoek: 17" tft
Prijsklasse: 0-600 EUR
Wat ik ermee ga doen: Vooral films bekijken, af & toe een game..
Belangrijk: response time, maar vooral kleuren
Kleur frame: zwart/zilver of nog liever een combinatie ervan (Heb namelijk boxen in zilver/zwart, keyboard in zilver/zwart, mx 700 & Antec Sonata)
Andere: liefst DVI maar is geen doorslaggevend kenmerk

Heb ik op het oog:( Prijzen in België )
BENQ FP767 V2 17" 12ms 500:1 @ 446 EUR
IIYAMA E-431SB 17" 16ms 450:1 @ 485.50 EUR
LG L1720B 17" 16ms 450:1 @ 532 EUR
SONY SDM-HS73PB 17" 20ms 500:1 @ 594.90 EUR
VIEWSONIC VP171B 17" 16ms 500:1 @ 566 EUR

Kunnen jullie soms helpen in deze erg moeilijke beslissing?
greetz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Deze vraag is op het forum al vaak gesteld en het antwoord zou je d.m.v. de search vrij makkelijk kunnen vinden. Je zou onder andere kunnen ontdekken dat de IIYAMA E431S door veel gebruikers op dit forum wordt gebruikt (waaronder ik) en de ervaringen met dit scherm zeer goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23

Just_I

What did you just say?

Zelf ben ik ook (nog steeds) aan het zoeken naar een nieuwe monitor. Mijn keuze zal waarschijnlijk aan het inde van de vakantie gemaakt worden. Het zal waar schijnlijk de Philips 170BC5S (12 ms) of de Hyundai Imagequest Q17+ (10 / 12 ms) worden.

edit:
De viewsonic heb ik ook aan gedacht, maar vond ik te duur en niet al te best, na het lezen van een review @ Toms Hardware (geloof ik). Sony vind ik eerlijk gezegd een beetje lag responsetijd hebben. Overigens een Acer 1721 hm is ook een hele goekope 17" tft (16 ms).

[ Voor 30% gewijzigd door Just_I op 24-07-2004 21:08 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25
je hebt geen refeshrate meer die bepaalt of je beeld rustig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damn ff vergist :p
kbedoelde response time
Welke heeft beste kleuren (of welke specs moet je daarvoor bekijken?)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01
Vroeger was er een tft topic. Jammer dat die gesloten is. Tegenwoordig houd ik het nu niet meer zo bij. Ze zeggen dat hyndai nog alltijd de beste schermen zijn qua gamen, ook al staat er een hogere response time vermeld t.o.v. andre schermen. De nieuwe Q17 van hyndai schijnt erg goed te zijn. Zoek even op GOT daar naar :9
Volgens mij schijnt die ook erg goed te zjin in kleuren.
Als kleuren egt belangrijk voor je zijn, kan je denk ik beter voor een samsung gaan. Die schijnen erg goede kleureweergave te hebben. Gaat hier dus om de Samsung SyncMaster 172X. Er zijn een aantal reviews van die het oude scherm testen. Daar zit een ander paneel in. Dus een slechte review. Tegenwoordig zit er een paneel in met een snellere respone time ( het nieuwe scherm dus)

[ Voor 45% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-07-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

STIMPPYYY schreef op 24 juli 2004 @ 21:29:
Zoek even op GOT daar naar :9
Volgens mij schijnt die ook erg goed te zjin in kleuren.
zie mijn post hierboven ^^ ;)

Nog een review en nog een van een paar eerder genoemde monitoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_I op 24-07-2004 21:37 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Maybe domme vraag....maar waarom is de Samsung 710T goedkoper dan de 172X terwijl de specs beter lijken te zijn?

172X:
Contrast ratio maximaal 500:1
Helderheid 250 cd / m2
Pixel frequentie 81 mHz
Maximale stroomverbruik 40 W

en de 710T:
Contrast ratio maximaal 600:1
Helderheid 300 cd / m2
Pixel frequentie 140 mHz
Maximale stroomverbruik 34 w

zijn maar enkele specificaties waarbij de 710T beter lijkt te zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door HyperioN op 24-07-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Een Hyundai Q17 ( met al dan niet een '+' erachter) is echt een heerlijk scherm.

Ik ben reeds een jaar bezitter van zo'n scherm. En nog geen problemen ondervonden in games/movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Laat ik nou sinds vandaag een Iiyama ProLite E431S-B hebben :*)

Ik zat dus ook vrij lang te twisten tussen vele verschillende 17" TFT's. Ik had ook hierbij een oog op de BenQ FP767-12ms, oké een leuk scherm voor weinig geld. Maar aangezien Funprice (computershop) deze 2 exemplaren nou naast elkaar hebben staan, ik had dat geluk dus :9

Wat mij het eerst opviel dat de E431S bijzonder heldere kleuren heeft in tegenstelling van de BenQ. Wit was iets geler bij de BenQ en wit was naar mijn idee echt wit op het Iiyama scherm, verder werd er 3D Mark 2003 gedraaid op beide schermen. Ik kon enigzins geen Ghosting ontdekken bij beide schermen. Wel was het zo dat het beeld leek te trillen bij de BenQ (backlight was niet stabiel) maar dit kan een exemplarische fout zijn geweest. Na een dik uur lang zitten spelen met instellingen en kijken naar de scherpte van het scherm zelf, heb ik besloten om de Iiyama te nemen. Mijn aanzet om deze te kopen is als volgt geweest:

* Niet al te duur
* Strak design , helaas wel speakers..maar die vallen niet op in mijn ogen
* D-Sub & DVI-D
* Mooie zwarte kleur
* Stabiele voet
* Veel instellingen mogelijk (OSD)
* De scherpte van de letters
* Helderheid (geen lamp meer nodig oid)
* 16ms
* Degelijk omhulsel

Nadat ik mijn keuze had gemaakt, heb ik meteen gevraagd als ik in de winkel mocht controleren op dode pixels. En laat ik nou geluk hebben - Pixelperfect ;)
Eenmaal thuis gekomen, netjes aangesloten op d-sub en gaf meteen scherp beeld, even het auto-adjust knopje gebruiken en de resolutie op 1280x1024 knallen en je schrikt gewoon van de scherpte en helderheid van het scherm.
Meteen een DVD erin geknalt en dit gaat prima, in mijn ogen geen Ghosting oid en ik ben vrij kritisch als ik het mag zeggen :P

Ook even een potje NFS:Underground gespeeld op de Native resolutie, ik moet zeggen: "Gamen gaat prima/perfect op een 16ms TFT" . Ik merk een hele lichte Ghosting op de achtergrond maar dan moet je echt met je neus op het scherm gaan zitten. Oke ik was inmiddels overtuigd, dus ik heb mijn Favo game Far Cry ook even onder de ogen gehad. Geweldig & geen Ghosting in mijn ogen _/-\o_

Kortom na een lang verhaal een regelrechte AANRADER !, kopen die hap ;)

edit:

nog meer vraagjes, stel ze gerust..ik hou dit topic in de gaten

edit:

edit2: oh jah, vergeten te melden, ik heb hier ook alles zwart en het past er mooi bij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 25-07-2004 00:30 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

HyperioN. schreef op 24 juli 2004 @ 21:48:
Maybe domme vraag....maar waarom is de Samsung 710T goedkoper dan de 172X terwijl de specs beter lijken te zijn?

172X:
Contrast ratio maximaal 500:1
Helderheid 250 cd / m2
Pixel frequentie 81 mHz
Maximale stroomverbruik 40 W

en de 710T:
Contrast ratio maximaal 600:1
Helderheid 300 cd / m2
Pixel frequentie 140 mHz
Maximale stroomverbruik 34 w

zijn maar enkele specificaties waarbij de 710T beter lijkt te zijn...
Dat snap ik nou ook niet :) Ik heb zelf de 710T, superrelaxt scherm. Maar de 172x is iets mooier gestyled, maar ik vind deze ook erg strak, de 710T :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Die samsung X is een 'design' monitor. Niet kopen dus als prijsbewuste tweakert, hij is minder mooi qua beeld. Samsung heeft een paar hele mooie schermpjes, zou ik zeker naar kijken. En het kleurtje zilver vindt ik mooier dan de Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hyundai Imagequest Q17+ 10ms 450:1 @ ?? EUR

Slechte reviews gelezen over kleuren van Samsung
BenQ heeft geen dvi
Die LG ook niet maar de L1720P wel ^_^
De Sony kost teveel imo
Iemand ervaring met IIYAMA??

Hoe zit het met filmweergave bij bovenstaande?
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
JnX schreef op 24 juli 2004 @ 21:02:
Deze vraag is op het forum al vaak gesteld en het antwoord zou je d.m.v. de search vrij makkelijk kunnen vinden. Je zou onder andere kunnen ontdekken dat de IIYAMA E431S door veel gebruikers op dit forum wordt gebruikt (waaronder ik) en de ervaringen met dit scherm zeer goed zijn :)
offtopic:
Dat is larie..
Ik zit met precies hetzelfde probleem als de TS, en ik snap zijn probleem volkomen.
Waarschijnlijk bestaat zijn leven op dit moment uit niets anders als reviews lezen en zich rot zoeken op het net en GoT.
Nee, alleen zoeken is zeker niet de oplossing, ook niet omdat de markt razendsnel veranderd, en je gewoon ook typenummers moet hebben om te zoeken.
Voorbeeld: de TS heeft de 710N/T niet in zijn lijstje staan. Nu wel dankzij dit topic.

Ontopic.
Ik lees heel veel goede dingen over die Samsungs, en overweeg zelfs een aanschaf, puur op reviews. Ik zou daar zeker eens uitgebreid naar kijken.
Niet naar die 172x want die schijnt helemaal niet zo goed te zijn.
Let op, allemaal alleen maar gelezen :)

Edit:
Ik vind het vreselijk jammer dat die 710T/N niet in het zwart leverbaar is.
Lijkt in de joe-es-of-ee wel leverbaar te zijn in zwart :(

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 25-07-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Volgens mij kan je misschien beter even wachten.
Dit omdat er een nieuwe serie aankomt. namelijk TFT schermen met een response van 9 en 10 milliseconden.
Dit heb ik van een goede vriend gehoort die dus een 17"inch TFT wil kopen en hierop stuite. dus hij gaat nog even wachten.
wat de prijzen zijn dat weet hij nog niet, maar volgens mij gaan de prijzen van de hogere response time misschien wel naar beneden.

LET wel ze zijn nog niet leverbaar en wanneer wel is nog niet bekend. die vriend van mij heeft het gelezen op tweakers.net. Maar heb helaas geen link.
Als iemand deze heeft of kan vinden dan heeft de TS weer meer info.

Ik weet wel dat BenQ er miss mee komt. maar wie nog meer ik heb geen idee.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@Griffin
Wachten lijkt me niet de oplossing. Dat kan nog wel eens een hele tijd duren.
Als de 10ms panels er zijn, zul je eerst waarschijnlijk een paar miskleuntjes krijgen, waarna de goede komen. Ben je wel ruim een half jaar verder. En weer alle research overnieuw doen.
En wat dan? Dan komen de 7-9 ms schermen. Gaat hij daar weer op wachten? En daarna de 6 ms schermen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 11:21:
Hyundai Imagequest Q17+ 10ms 450:1 @ ?? EUR

Slechte reviews gelezen over kleuren van Samsung
BenQ heeft geen dvi
Die LG ook niet maar de L1720P wel ^_^
De Sony kost teveel imo
Iemand ervaring met IIYAMA??

Hoe zit het met filmweergave bij bovenstaande?
Greetz
De filmweergave van de Iiyama E431S is naar mijn inzicht uitstekend en echt haarscherp. Ik heb gister bij het aanschafen van de TFT meteen even een DVD gehuurd (Mystic River) en de kleuren/scherpte was in mijn ogen subliem.

Verder een paar trailers en films gekeken op dit scherm (oa SWAT, Terminator 3, Sum Of All Fears en nog een paar) Ik sta nog steeds versteld van de kwaliteit _/-\o_

Ik heb dit scherm ook mede aangeschaft omdat ik graag films kijk (DVD) en dat lukt prima met 16ms ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik heb ook de Hyundai Q17 20ms en kmoet zeggen: super scherm!

-ziet er goe uit
-geen ghosting
-geen dode/slecht werkende pixels
-2 usb poorten
-boxkes (stelt ni al te veel voor)

kostte mij enkele maanden geleden 535 € bij Loveno.be, kgeloof nu nog 530€

Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Iedereen zegt dattie eigk geen ghosting heeft, maar ik zie het wel hoor, ook al is mijn scherm 12ms. ghosting blijf je altijd een klein beetje houden. Nu moet ik wel zeggen dat ik op dit soort gebied wel perfectionistisch ben, maar met een overstap van crt naar tft zie je toch altijd dat er een millescuul beetje ghostin is ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Zoals je ziet heeft iedereen weer zijn eigen voorkeur met een 17" TFT en het blijft een lastige keuze tussen al die goeie series van verschillende fabrikanten. Mijn advies blijft nog steeds, ga naar een winkel en vergelijk ze met elkaar. Oké, dat kan lastig zijn maar dan krijg je het beste idee welke jou persoonlijk het beste bevalt. Verder zijn er van de BenQ of de Iiyama zeer weinig tot geen reviews te vinden, wat het nog lastiger maakt.

Toen ik besloten had om een TFT aan te schaffen heb ik eerst naar de specificaties gekeken met daarbij de prijs, vervolgens gekeken naar design en mijn lijst daarop aangepast. Vervolgens schermen opgezocht in verschillende winkels en gekeken naar Ghosting en kleurenweergave/scherpte.

Ook is het zo, dat ik kon bij een Philips (25ms) Ghosting kon ontdekken en bij een BenQ (16ms) lichtjes. Bij deze Iiyama (16ms) juist weer niet, dus dit hangt ook van de Panel af en de persoonlijke kijk op die dingen.

En zo heb ik mijn E431S-B aangeschaft. ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Overigens, ik weet niet of je nog het topic van de Hyundai Q17+ hebt doorgelzen, maar als je eventueel besluit om deze te kopen. Dan zou ik even contact opnemen met de importeur van Hyundai in België (ik neem aan uit je topic start dat je in België woont). In Nederland is overigens de importuer Actebis, misschien in België ook wel....

Ik heb zelf overigens nu ook al een 17"tft, maar die is men niet goed genoeg 8)7 . Het gaat hier om een LiteOn B17AA (25 ms), maar die is naar mijn weten niet meer in Nederland te koop en de info is Russisch :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 25 juli 2004 @ 12:00:
Iedereen zegt dattie eigk geen ghosting heeft, maar ik zie het wel hoor, ook al is mijn scherm 12ms. ghosting blijf je altijd een klein beetje houden. Nu moet ik wel zeggen dat ik op dit soort gebied wel perfectionistisch ben, maar met een overstap van crt naar tft zie je toch altijd dat er een millescuul beetje ghostin is ;)
ik ben het met Tutti-f mee eens, ook hier merk ik een hele lichte ghosting bij NFS:Underground bijv. Maar dit is zo millescuul dat het het amper opvalt of je moet met je neus op het scherm gaan zitten, en het blijft natuurlijk nog steeds een persoonlijke mening. De ander vindt het letterlijk spoken en de ander weer niet ;)

Oke, ga je echt diehard gamen dan blijft CRT het beste natuurlijk. Maar voor af en toe een game en regelmatig een DVD kijken dan is 20ms echt het minimale in mijn ogen.
(hangt ook van Panel af)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de luxe van een half jaar ervaring in een computerwinkel, en gek genoeg alleen werkend gezien: een IIyama E431S, en een (eerder genoemde) BenQ FP767. Alhoewel beide schermen eigenlijk geen last van ghosting hebben, was de kleurweergave van de FP767 voor mij voldoende om een traantje te laten vallen, en toen zat d'r ook geen DVI poort op, en toen besloot ik tóch maar, omdat ik nog een scherm moest hebben (ook aan de hand van goede reviews en ervaringen topics hier), een IIyama E431S-S voor mezelf te bestellen, ik heb d'r €448 voor betaald, en ik moet zeggen: het was elke euro dubbel waard. DVI kabeltje d'r bij, en het beeld was ineens NOG veel scherper! Serieus, nog perfecter scherp, en hij ontploft! Daarnaast zijn de kleuren PERFECT, iets wat via D-Sub nog wel eens in waas wil resulteren als d'r veel kleuren die dicht bij elkaar zitten bij elkaar in de buurt zitten (rots ofzo in een game, veel grijstinten), blijft hij perfect bij DVI.

Daarnaast: GEEN ghosting, een kléin beetje welliswaar als je écht gaat pixelneuken, maar met energiebespaarstand op 2, zodat het allemaal wat minder hel is, is zelfs dat gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die IIyama's zitten Hitachi panelen toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Hier nog een paar mooie shots ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/iiyama_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/iiyama_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/iiyama_3.jpg
*laatste is iets in verkeerde hoek genomen :X

Misschien is het voor TS handig, hoe het lijkt (als alles zwart is)... :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:26:
In die IIyama's zitten Hitachi panelen toch??
Ik meende dat er in deze Iiyama - LG/Philips panels zaten...maar daar kan ik mis mee zijn.. Ik zal ff zoeken.

edit:
het zoeken ligt op dit moment niet echt goed hier, kan niet zo snel weer terug vinden.... :Z

[ Voor 20% gewijzigd door rlkz op 25-07-2004 13:06 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hoe valt het bij TFT's mee qua kleuren ? Dus ik bedoel: welke merken zullen een goede/juiste kleurweergave hebben ? Want ik lees dingen over TFT's met lage response maar met maar 260.000 kleuren ! Ik heb feitelijk een Philips 170C4 besteld, maar op de site vind je weinig info. Ook de responsetijd staat bij dat het lager is dan 25ms... Heb ik niet zo veel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkbyte: Dat is inderdaad zo, 18 bits kleuren worden OA. gebruikt door de BenQ FP767, vandaar de vreemde kleuren. 18bits kleuren = 6 bits per kanaal.

Mijn lieve IIyama ProLite E431S-S produceert vrolijk 8 bits per kleurkanaal, wat neerkomt op 24 bits kleur, en dan is 16,7m ineens héél wat meer kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik lees van de Xbit Labs review dit over de E431S-S:

The color reproduction capabilities of the monitor are surprisingly good. Of course, the matrix is 18-bit, but the dithering implementation is so good that you don’t notice it. This monitor suits for working with photographs.

Aan de ene kant heb ik schrik dat ik het wel ga merken. Ik weet niet hou nauw jij erop let, maar ik ben nogal perfectionist op dat vlak. Aangezien ik posters maak en kleuren best wel belangrijk zijn, is het voor mij belangrijker voor een goede kleurweergave dan voor lage response. En over geïnterpoleerde kleuren blijf ik dus sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh? http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=57

Volgens MIJ staat daar toch écht 24-bits... Tenminste, ik ken geen monitor die met 18 bits kleuren 16,7M kleurtjes kan toveren. Ook in hun PDF staat het, en wat dat betreft ga ik dan tóch twijfelen over XBit labs, maandag maar eventjes bellen met IIyama, nu wil ik het weten ook!

Ik ben, als het op kleuren aan komt, ook bést perfectionistisch, anders was het verschil tussen D-Sub en DVI me waarschijnlijk niet eens opgevallen. De kleuren worden OA. veel precieser gescheiden, vlakken met kleuren die dicht bij elkaar liggen werden via D-Sub vaak nogal eens "gemiddeld", terwijl ze bij DVI echt keurig hun structuur houden. Alhoewel het waarschijnlijk ook wel iets kan zeggen van de RAMDAC van m'n Radeon9600 tegenover de DVI-Chip (ugh, hoe heet zo'n ding ook alweer).

Verder vond ik het scherm in z'n standaard instelling VEEL te helder, ik heb dus energiebesparingsstand 2 d'r bij aangezet, en het is nu gewoon een perfect scherm. Wit = wit (geen geel), zwart = zwart, en alles klopt gewoon.

Er zit ook een sRGB stand op, maar die vind ik juist lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Volgens mij is het inderdaad gewoon 18Bits kleuren, en door een Dithering wordt er enkele kleuren samengevoegt oid. Zodat het lijkt dat het gewoon 24Bits is zoals Xbit labs vermeld.

En op de Iiyama website staat inderdaad het volgende:

Aantal kleuren: > 16 miljoen
Bij kleurdiepte aan: 24 bits

Volgens mij bedoelen ze hier gewoon mee dat er meer dan 16 Miljoen kleuren zijn, dit houdt in dat het geen 24Bit is. (16.7 Miljoen = 24Bit) Dus door Dithering/opvullen oid lijkt het dat het 16 miljoen kleuren zijn. Dit is echter gewoon gezichtsbedrog...
Verder zegt Iiyama dat de kleurdiepte gelijk is aan 24Bit, dus dit houdt in dat de kleuren gelijk zijn aan 24Bit kleurinstelling in een Windows omgeving.

*vaag dat de Iiyama site afwijkende specs geeft of Xbit Labs

Correct me if i'am wrong :X

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 25-07-2004 14:15 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat nergens heen (vooral omdat de TS muv een paar 'Greetz' vrijwel niets van zich laat horen)

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.