[TFT] Monitor vervangen door ??

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:23

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Hey mensen ik zit met de volgende situatie: Mijn broertje moet een TFT monitor hebben omdat een CRT te groot, zwaar en lomp is om in een kast te zetten. Nu heb ikzelf wel een TFT monitor die hij wel wil overnemen. Het gaat hierbij om een halfjaar oude LiteOn B17AA (en sorry ik heb geen nederlandse of engelse site gevonden waar deze monitor stond, maar het lijk me voor de rest wel duidelijk zo). Hiervoor heb ik destijds (@ de hcc dagen) €365,00 voor betaald en hij wil hem overkopen voor € 275,00. Maar als ik die monitor van mij verkoop wil ik natuurlijk wel een andere monitor.

Aangezien de monitor die ik nu heb een D-sub aansluiting heeft waar ik eigenlijk ook wel vanaf wil, dacht ik een overstap te maken naar een DVI aansluiting. Dus ben ik wat op onderzoek uit gegeaan (lees : Search @ GoT en googlen) en heb een aantal vraagjes nog open.
[list]• Ik heb een Ati radeon 9100 (128mb) met een DVI aansluiting. Nu zag ik in de FAQ dat ik dus een aansluiting heb die zowel DVI-D als DVI-I aankon. Maar na het lezen in het boekje van mijn videokaart kwam ik ook zo'n plaatje tegen waarop stond aangegeven dat het om een DVI-I aansluiting gaat. Ook staat er in dat boekje dat het gaat over 3 verschillende 9100's waarvan er eentje DVI-D ondersteunig heeft. Dus mijn vraag is: Hoe kom ik erachter of mijn kaart wel of niet DVI-D ondersteuning heeft (waar ik eeventueel de typenummers op de kaart kan vinden)?

• Zal het veel uitmaken om van een D-sub over te stappen op DVI-I (of DVI-D)? Want in de FAQ las ik ook ergens dat een DVI-I een naloog signaal geeft ofzow (weet niet helemaal zeker omdat ik even de link daarvan kwijt ben)

En uiteraard heb ik ook nog (veel) gezocht naar een tft monitor om te kopen(lees: Tweakers.net pricewatch en Kieskuerig.nl). Ik ben bij OBCS (en ook nog andere winkels die precies dezelfde winkel opzet hebben, zoals Adata) een aantal monitoren gevonden die een DVI-D aansluiting hebben. Uiteraard ook gekeken naar de response tijden, contrast, overige mogelijkheden van de monitor (wall mounting) en natuurlijk de prijs.
Mijn Budget voor een monitor is tot ongeveer €500,00 (en dat is dan inclusief de € 275,00 die ik voor me oude monitor zou krijgen).

De monitoren die ik uitgezocht heb om eventueel te kopen zijn:
[list]• Acer AL1721HM voor € 395,16

Philips 170B5CS voor € 459,57

Viewsonic VP171b voor € 511,02

De specs zijn op de prijs na eigenlijk bijna gelijk aan elkaar. Mijn voorkeur gaat uit naar de Philips omdat ik goede ervaringen heb met de monitoren van Philips (al zij het CRT). Staat niet in de specs maar neem aan dat het er wel zit (omdat er ook nog een zwarte versie van is die het wel heeft), een wall mounting functie.

Jullie meningen voor een monitor zijn uiteraard welkom, maar zet er dan wel even bij waarom juist die monitor.

edit:
Even de spelfoutjes eruit ge-edit B)

[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 13-06-2004 22:46 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je er achter ofdat je een DVI-aansluiting hebt?; simpel, kijk naar de aansluitingen van je 3D-kaart, als er een breede-witte aansluiting op zit, heb je DVI ondersteuning ;)

en over de monitor: hier ben ik zelf al enkele weken mee bezig en ik kan deze 2 monitoren 100% aanraden:

-iiyama ProLite E431S-S
http://silverapp1.mycom.n...uctID=48021&productType=1

-Samsung SyncMaster 710N (T)
http://silverapp1.mycom.n...uctID=68048&productType=1

dit zijn volgens mij echt DE monitoren van dit moment, vooral zeer goed geschikt voor games.

sux6, EnTo

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:30
Vobis had laatste een e-yama in de aanbieding 17" en 14 ms responstijd :P

Het model is de e-yama 17NE1-S en hij kostte 429,00 misschien is dat wat voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
vergeet de Hyundai Q17 niet! 20ms en vooralsnog de beste en snelst presterende TFT.
binnekort de Q17+ die naar alle waarschijnlijkheid een >echte< 12ms zal zijn. Prijs is wat hoger, 539 euro voor de + en voor de normale 450 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
IK heb dit schermpje: iiyama ProLite E431S. Heb er nog geen spijt van gehad, fijn scherm en veel instel mogelijkheden. Sneller reactietijd van 16 milliseconden. _/-\o_ Gamen doe ik ook wel best veel en gaat erg lekker.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb sinds vorige zomer de Hyundai Q17 (toen rond de € 500 betaald.)
Ik ben er heel tevreden van, nog geen dode pixels of andere problemen mee gehad.
DVI en analoge aansluiting.

Een vriend van me heeft toen ook een crt van Hyundai gekocht, en prijs kwaliteit was die zeer goed!
Ik ben dus zeer tevreden over Hyundai.
Mijn ouders hebben een Iiyama, waar ze ook tevreden van zijn.
Monitor keuze is eerder een kwestie van wat op dit moment de beste specs heeft tegen de beste prijs.
Specs om op te letten:
kijkhoek, contrast, lichtsterkte en uiteraard resolutie.

Maar dat zal je wel weten vermits je nu ook al een tft hebt.

Samengevat: Super tevreden met men Hyundai en men volgende tft zal wsl weer een hyundai zijn. Ander mooi meegenomen pluspunt: 'k vind ze er mooi uitzien :)
En als ik naar de specs kijk van de 3 monitoren die jij op het oog hebt zou ik niet willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ff simpele uitleg over DVI:

Er zijn in principe maar 2 soorten:

DVI-A
DVI-D

Een DVI-A aansluiting heeft in principe slechts 5 pinnen: om precies te zijn die in het "plusje" helemaal aan de linkerkant. Die zijn alleen maar voor een analoog beeldsignaal.

Een DVI-D aansluiting heeft alleen maar de 24 overige pinnen nodig in principe. Binnen DVI-D bestaan nog verscheidene andere mogelijkheden, er zijn namelijk 2 links mogelijk, je hebt ook dual- en single-link kabels.

DVI-A én DVI-D aansluitingen kom je eigenlijk NOOIT tegen op videokaarten, omdat ze beide maar één soort signaal kunnen versturen. Wat je tegenkomt zijn eigenlijk altijd DVI-I aansluitingen (DVI-A is eigenlijk ook een niet bestaande standaard). DVI-I heeft zowel dat "plusje" als de 24-data pinnen. Een DVI-I aansluiting kan zowel DVI-D als analoge signalen versturen. Vandaar ook dat die convertortjes naar D-SUB d'r zijn, die gebruiken eigenlijk alleen die 5 plus-aderen voor een analoog signaal.

Ik persoonlijk? Ik heb een Iiyama Prolite E431S-S, aangesloten via DVI-D op een 9600PRO. In het begin een beetje terughoudend over de €448,50 die toch vrij fors is, maar toch maar gedaan, en absoluut GEEN spijt d'r van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
  • Laatst online: 21-11-2016
DVI heeft de mogelijkheid tot analoge en digitale gegevensoverdracht, voor een CRT monitor is analoog echt het beste. Echter voor je TFT monitor is digitaal beter, omdat een TFT monitor nu eenmaal digitaal is. Veel videokaarten hebben de mogelijkheid tot multi-monitor, echter vaak maar 1 ramdac. Dus kan je maar 1 analoge en 1 digitale monitor aansluiten (soms ook 2 digitale met 2x DVI). Mocht je ooit wat met multi-monitor gaan doen (ik vind het een aanrader), is het handig om ten minste 1 digitale monitor te hebben. Er zijn wel verloopjes van DVI naar D-SUB, maar die werken alleen als je videokaart een ramdac beschikbaar heeft.

Als je eenmaal een monitor hebt uitgekozen, moet je voor de grap eens kijken wat je voor diezelfde monitor in duitsland betaald. Dat scheelt je zo 100 euro, voor een wat fatsoenlijker monitortje. Kijk voor de grap eens op www.dell.nl en www.dell.de, bij de wat duurdere merken scheelt het een hoop. Ze zeggen dat dat komt door een importheffing van 14% die in nederland extra betaald wordt. Als je niet te ver van de grens woont, kan het leuk zijn om een ritje te maken.

Too many people, making too many problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voor zover ik weet hebben de recente videokaarten wel 2 RAMDACs hoor.

Anyway, ik heb laatst de eer gehad om 2 TFT's in dual-monitor opstelling te bekijken hier thuis. Mijn eigen LG L1710S en een Iiyama Prolite E4313-S die op m'n DVI poort zat. De Iiyama is wat feller (meer lichtopbrengst), maar ik ervaar de LG scherper. Kwa gamen/films maakte het niets uit.

Ik ben dus zeker niet overtuigd van de meerwaarde van DVI.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeX-333
  • Laatst online: 21-11-2016
Dat valt nog wel tegen, als je de duurste versies koopt uiteraard wel. Echter de budget versies van de verschillende kaarten hebben vaak maar 1 ramdac.
Je videokaart is digitaal, er zit electronica op die een analoog signaal maakt. Een TFT monitor is ook digitaal en hier zit weer electronica op die een analoog signaal digitaliseert. Vooral die laatste stap is erg latency gevoelig, omdat er rekening gehouden moet worden met signaal timings en synchronisatie pulsen e.d. Als je een TFT scherm koopt met tijden lager dan 25 ms, kun je (in theorie) profijt hebben van een volledig digitaal signaal. Ik denk dat mensen die spellen spelen waarbij dit een issue is dit wel herkennen.

Too many people, making too many problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op 13 juni 2004 @ 21:32:

Anyway, ik heb laatst de eer gehad om 2 TFT's in dual-monitor opstelling te bekijken hier thuis. Mijn eigen LG L1710S en een Iiyama Prolite E4313-S die op m'n DVI poort zat. De Iiyama is wat feller (meer lichtopbrengst), maar ik ervaar de LG scherper. Kwa gamen/films maakte het niets uit.

Ik denk dat je alleen zoiets kan vergelijken met identieke schermen/identieke beelden op scherm ook.
Ik heb mijn tft eens analoog aangesloten, en dat was wazig, misschien zie je het verschil niet direct als je van analoog naar dvi stapt, maar omgekeerd wel. Net zoals ik nu vind dat met 19" CRT (iiyama 451 pro) enorm flikkert op 100 Hz. Je raakt er zo snel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klonen doet wonderen.

Het waren 2 verschillende schermen waarvan 1 op DVI maarja ik vond het wel een grappige vergelijking. Ik had verwacht dat het scherm op DVI wel beter was; het tegendeel bleek hier waar (beide schermen zijn 16 ms btw..)

[ Voor 85% gewijzigd door Glashelder op 13-06-2004 22:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 21:18:
Okee, ff simpele uitleg over DVI:

Er zijn in principe maar 2 soorten:

DVI-A
DVI-D

Een DVI-A aansluiting heeft in principe slechts 5 pinnen: om precies te zijn die in het "plusje" helemaal aan de linkerkant. Die zijn alleen maar voor een analoog beeldsignaal.

Een DVI-D aansluiting heeft alleen maar de 24 overige pinnen nodig in principe. Binnen DVI-D bestaan nog verscheidene andere mogelijkheden, er zijn namelijk 2 links mogelijk, je hebt ook dual- en single-link kabels.

DVI-A én DVI-D aansluitingen kom je eigenlijk NOOIT tegen op videokaarten, omdat ze beide maar één soort signaal kunnen versturen. Wat je tegenkomt zijn eigenlijk altijd DVI-I aansluitingen (DVI-A is eigenlijk ook een niet bestaande standaard). DVI-I heeft zowel dat "plusje" als de 24-data pinnen. Een DVI-I aansluiting kan zowel DVI-D als analoge signalen versturen. Vandaar ook dat die convertortjes naar D-SUB d'r zijn, die gebruiken eigenlijk alleen die 5 plus-aderen voor een analoog signaal.
Bedoel je hiermee iets van singel dual link.
Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik ja. Single-link kan lang niet zo hoge kleurdiepte/resolutie aan.

Overigens, en dat is voor IEDEREEN hier handig: een artikel!

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577

wat het onder andere verteld is dat de RAMDAC door DVI-D niet meer gebruikt wordt, en dat DVI niet helemaal zonder conversieproces gaat. IMHO een geniaal artikel wat iedereen gelezen moet hebben die ooit van plan is mensen te helpen met een TFT-scherm/aankoop support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Na het lezen van lle reacties heb ik even nog verdere info gezocht over de door jullie genoemde TFT monitoren. Uiteraard gekeken naar de specs en de prijs (laagste gezocht door tweakers.net/pricewatch en kieskeurig.nl). Nu heb ik dus voor de volgende monitoren nog extra informatie gezocht:
[list]• IIyama ProLite 431S-S voor € 436,00

Samsung 710T voor €455,00 (op een na laaste op de pagina)

Hyundai Q17 voor € 457,00

Hyundai Q17+ voor €514,80 bij Dell in Duitsland

Nou heb ik nog een paar vraagjes:
[list]• De Hyundai Q17 heeft volgens Salland wel een DVI maar bij de site van Hyundai staat dat het een optie is. Weten jullie of er nou wel of niet een DVI aansluiting aan zit? Jah dus, zie post Gehaktbal.

Er zitten in de voet van de Q17 ook een aantal extra aansluitingen, maar ik kan niet met zekerheid zeggen welke aansluitinge of dat het zijn. Volgens mij zijn het een koptelefoon aansluiting, 2 USB poorten en ook nog een USB uitgang :? en er zit ook nog een donker plekje tussen de kop telefoon aansluiting en de 2 USB aansluitingen . Info over die ingangen heb ik niet kunnen vinden dus kunnen jullie me vertellen welke aansluitingen dat zijn? Het zijn dus 2 USB aansluitingen, een USB input ( :/ ), een aansluiting voor een koptelefoon en een extra aansluiting voor speakertjes.

Weet iemand waar ik info kan vinden over de specs van de Q17+. Ik heb zelf al gegoogled, maar kwam alleen op een beetje franse info. Gevonden door dit topic en kwam daardoor op dit specificatie lijstje in het duits. Ik zoek nog wat pics, want de pic bij de specificaties zijn van de gewone Q17 (design is ook een argument om um wel dan niet te kopen 8) ). Schijnt er hetzelfde als zijn voorganger uit te gaan zien uit te gaan zien.

• Een aatal monitoren hebben een 16ms response tijd (de Acer, de Philips, de Viewsonic en de IIyama) en er zijn er een aantal met een response tijd van 12ms (de Hyundai Q17+ en de Samsung). Zoud it echt een verschil zijn waarvoor ik een keuze zou kunnen overwegen? Van de Hyundai Q17 heb ik de response tijd niet gevonden. Is dus 20 ms.

• De Q17+ is te koop bij Dell in duitsland, maar weet iemand toevallig of Dell ook vanuit Duitsland naar Nederland producten stuurt?

Op dit moment zit ik toch te twijfelen of ik nou de Hyunday Q17+, de Philips of de Samsung ga nemen. De Philips was in eerste instantie mijn keuze, maar de Q17+ ziet er toch wel aardig uit (qua specs die ik heb gevonden en zijn voorganger :+ ). De Samsung is een 12ms monitor en dat voor een redelijke prijs en heeft mooi design.

[ Voor 29% gewijzigd door Just_I op 15-06-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Q17 response = 20 ms. (constant!)
Q17(+) aansluitingen zijn 2x USB out, 1X USB input, 1x mini-jack voor koptelefoon.
Q17+ zal er precies als de Q17 er uit gaan zien. Allen met nieuw TCO 03 logo en een plusje achter de Q17 :+
Q17 Had DVI een jaar geleden standaard, toen de vraag steeg naar het apparaat is er onrust ontstaan, en werd het scherm, om zoveel mogelijk af te zetten (lees: verkopen :P) zonder DVI geleverd onder andere namen: Q17S, Q17A... Hyundai is daar snel weer van af gestapt om redenen, kweenie precies. En nu zijn alle Q17 en de toekomstige Q17+jes met DVI-D én D-Sub :)

Als de Q17+ het net zo goed doet in zijn reactie tijd als de Q17 dan is et een dikke aanrader hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 14 juni 2004 @ 21:29:
Q17(+) aansluitingen zijn 2x USB out, 1X USB input, 1x mini-jack voor koptelefoon.
op die duitse PDF stond volgens mij "Audio System | 2 x 2 Watt max., Kopfhöreranschluß", wat volgens mij zou betekenen dat er twee koptelefoon aansluiting op zitten, maar aangezien jij een sheet hebt gehad van Hyundai zelf zal jij het wel beter weten ;) .
Q17+ zal er precies als de Q17 er uit gaan zien. Allen met nieuw TCO 03 logo en een plusje achter de Q17 :+
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het een totaal ander design zou hebben.
Als de Q17+ het net zo goed doet in zijn reactie tijd als de Q17 dan is et een dikke aanrader hoor :)
Zal ik zeker overwegen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Just_I schreef op 14 juni 2004 @ 22:00:
Volgens mij had ik ergens gelezen dat het een totaal ander design zou hebben.
Ik betwijfel het ten zeerste dat je dat gelezen hebt.
De PDF Files en promo materiaal wat ik van Hyundai gekregen hebt wijst gewoon op het zelfde design als de voorganger.....

over de koptelefoon, ja die kan je er op aansluiten, er zijn ook speakertjes aanwezig he ;)
Die verwar je toch niet voor een aansluiting? :)

edit:
Ja in andere topic zie ik het nu ook, een extra boxen aansluitinkie :D

[ Voor 25% gewijzigd door Gehaktbal op 14-06-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Even wat reviews op gezocht voor zo ver ik die kon vinden:
[list]• Hyundai Q17 kwam hier het beste uit de test
Viewsonic VP171b, is volgens de test een redelijke midden moter (qua performance) maar is echt uitstekend op het gied van ergonomie. Helaas is de monitor niet zo kleur echt wat ik wel belangrijk vind in verband met Photoshop. En val t bij deze dus af.

Voor de rest heb ik eigenlijk allen maar gebruikservaring gelezen van de IIyama, van de Acer (niet echt positief overigens) en van de Samsung. Weet iemand waar ik nog een review kan vinden van de Philips monitor. Gebruiks ervaringen zijn ook goed (heb ik zelf niet gevonden), maar die zijn niet zo objectief als een review, mits het met goede onderbouwing is uiteraard ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Een zwitserse aanbieding voor een Hyundai Q17+ voor 707 Zwitserse franken. Weet iemand toevallig een site of progje om dit bedrag om te rekenen ? Of beter nog hoeveel of dat de monitor daar dan zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n 1100 euro.. www.gwk.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Thnx voor de link, maar omdat ik dat bedrag wel heel erg hoog von heb ik het nog even gechecked. Je hebt de bedragen kennlijk verwisseld, want ik kom uit op € 476,45. Maar hier zal waarschijnlijk nogal wat belasting en verzendkosten bij komen. Iemand enig idee hoeveel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt als een bus, heb per ongeluk 707 euro gepakt :) lol woops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
kick? wa wil je weten ? :P
Tis toch duidelijk? Wachten op de Hyundai Q17+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Gehaktbal schreef op 16 juni 2004 @ 14:50:
kick? wa wil je weten ? :P
Tis toch duidelijk? Wachten op de Hyundai Q17+ :D
Nou het is nog helemaal niet duidelijk ... misschi8en vind ik de Q17+ wel te duur als die er is of komt die pas over een paar maanden. vandaar dat ik graag wat aanbevelingen zou willen krijgen over andere monitoren. Misschien een review als iemand die kan vinden van eerder genoemde modellen (vooral de Philips 170 B5CS). Ook wat eigenscahppen oid (die niet in de FAQ staan), waarbij ik op moet letten als ik een TFT monitor aanschaf zij natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Reken er maar op dat de Q17+ rond de 530 Euro gaat kosten. Is veel geld, maar voor een ideaal game-panel zeker et geld waard! Daarnaast kan je ook nog altijd kiezen voor de gewone Q17, die al leverbaar is en nogsteeds door ome Tom wordt gezien als de best presterende TFT voor games en kleurweergave van het moment!
Die is ruim leverbaar voor rond de 450 euro.... pixelfouten zijn erg laag daarnaast.

172X van Samsung krijg je gratis dode pixels, das opzich hele mooie service van ze. Je verwacht meer, je krijgt meer! (of was da nou van HP? :P)
De 710T is mooi alternatiefvoor de 172X is hetzelfde panel alleen met wat minor tweaks er in. Wellicht een nieuw fabricaat dus minder kans op pixelfouten. Maar het blijft een 6 bits scherm.....

Ik gok dat er spoedig een review zal komen van de 710T met andere schermen... maar we moeten nog even geduld hebben :) Er zijn al mensen met het scherm maar niet echt professionele reviews nog.... misschien da THG binnekort weer zin gaat krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Release van de Q17+ is volgens Gehaktbal pas einde volgende maand. Das en tegenvaller omdat dat een goede kanidaat is voor mijn keuze 8)7 . Dus nu wordt het weer wikken en wegen of ik wel daarop zou willen wachten :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
als het geld brandt in je zak, tsja dan moet je er wat mee hea ;)
Mijn monitor leeft (nog) dus die trekt et nog wel een maandje of 1, 2 :)
Daarbij is het geld nog niet binnen voor dat ding, dat is pas over 1 maand...
Dusss ik heb sowieso de tijd :D
Pagina: 1