110V op vakantie met 220V apparaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Okay ik weet niet helemaal of ie hier thuis hoort maar m'n vraag sluit eingelijk aan op het "Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ!" topic.

Ik ga binnenkort namelijk op vakantie naar Mexico, en wil m'n digicam en ipod meenemen, nu hebben ze hier echter amerikaanse stopcontacten. Dus ik moet een wereld stekker kopen, geen probleem.
Maar in mexico is de netspanning, volgens de link uit de FAQ, 110V.
Hier gaan m'n laders voor digicam en ipod het waarschijnlijk niet op doen dus (220v), bestaan hier transformators/adapters o.i.d. voor?

Belangrijkste vraag: waar kan ik zoiets kopen? bij de ANWB konden ze me er niet aan helpen.

Ik heb al met Google gezocht (en hier op GoT uiteraard) maar daar kan ik alleen transformators vinden voor gebruik van 110V (USA) apparten op een 220V netspanning.

[ Voor 12% gewijzigd door DyStiC op 23-07-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kijk eerst op de adapters van je apparaat zelf. Vaak is het 100-230 V, en dan hoef je alleen een simpele stekker te kopen van 4 EUR.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 12:37
over het algemeen zijn er veel apparaten die en op 220 hun werk doen en op 110 volt ..

kijk op je oplader/adapter.. als er op staat 100-240v~(volt) gaat het d.m.v een omvormstekker prima werken.

p.s me nokia lader even gesjekt en die heb dat er idd opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die iPod adapter werkt in ieder geval wel op 110v en de batterijlader van mijn Ixus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 19-08 14:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Let op de omvormers als je die neemt.
Landen als MExico (maar ok de VS) hebben weleens pieken tot 140V.
110V-apparaten kunnen daar meestal mee overweg, maar met omvormer is dat ineens 280V. De ene omvormormer is de andere niet, en ga dus niet meteen af op de goedkoopste, als je niet wil dat je apparatuur het begeeft in den vreemde.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bijna alles doet het van 110v tot 240v, het staat er haast altijd op, ik heb pas al mijn apparaten nog gechecked want ik ga binnenkort via Japan (115V ofzo) naar Australie (240v). :)

In Amerika werkt een Sony Ericsson telefoonoplader en een scheerapparaat iig wel gewoon op 110v, 2 jaar geleden nog wel iig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 04-08 16:16

DyStiC

'Atta way, baby!

Topicstarter
Inderdaad, had vrij logisch geweest om eerst ff op de betreffende apparaten te kijken, maar ik had er totaal niet aangedacht dat deze ook zonder transformator op 110V werken. Maar ik heb alles even nagekeken en ik heb dus niet eens een transformator nodig.
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42

JME

zeg maar Jamie

I know, dit topic is al 4 jaar oud, maar mijn vraag sluit er gewoon naadloos op aan.

Ik ga op vakantie naar Amerika en ik neem mee...
1. een Siemens mobiele telefoon
2. een bijbehorende Siemens adapter
3. een reisstekker

Nou komt ie: mijn adapter vraagt volgens de opdruk om een input van 220-240 Volt. Maar dat hebben ze in Amerika niet. Wat gebeurt er nou met mijn telefoon als ik 'm daar toch gewoon via de reisstekker inplug? Laadt ie dan maar half zo snel op, of gaat ie kapot?
Stel dat ik een soort omvormer nodig heb, waar moet ik dan naar vragen en waar vind ik die dan? De Handyman of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is niet de bedoeling om een oude koe uit de sloot te halen om je vraag in te stellen. Zeker niet als dit soort topics hier al inmiddels niet meer thuishoren. Verder stelt men wel op prijs dat je iets van eigen inzet toont waar je al naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

Om alle bovengenoemde redenen: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.