Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding pc aanlsuiten op koelbox

Pagina: 1
Acties:

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 21:58
ik had een id om mijn voeding aan te sluiten op een koelbox die eigenlijk voor in de auto is (dus 12 volt gelijkspanning)

de voeding is noname 300 watt en levert 15 ampere op de 12 volt lijn (gelijkspanning)
ik weet dat ik de groene met de zwarte draad moet verbinden om hem aan te doen
want ik wil de voeding zonder pc of wat dan ook gebruiken

de koelbox werkt op 12 volt gelijkspanning dus en verbruikt 4.5 ampere en 54 watt
ik was van plan om hem op de stekkertjes van de cdrom of hdd of wat dan ook aan te sluiten, de voeding moet dit dag en nacht uithouden zo'n 2 weekjes lang

zou dit kunnen?

• luminous
zou een modje de typ fout aan kunnen passen in de topic title? sorry voor de typfout

[ Voor 13% gewijzigd door luminous op 23-07-2004 13:43 ]

• Electronical
  • Laatst online: 18-11-2020
Zoals al in een ander topic staat is het wel handig om de overige lijnen, nl. de 5V en 3,3V indien aanwezig, voldoende te belasten. Er bestaat namelijk de kans dat deze nog niet voldoende intern belast zijn en er een te grote oscillatie plaatsvindt in de spoelen van de voeding. De voeding kan dan het loodje leggen of in kortsluitstand springen. Dat schiet natuurlijk niet op.
Je moet dus een vermogensweerstand aan deze lijnen hangen.

Zie hiervoor:
[EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts
[EL] Koelboxvoeding maken
Bij de laatste topic moet je niet op mijn eerste paar posts letten, ik was er even niet bij en maakte een aantal grove fouten.

Dus er zijn al een aantal topics hierover...

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• luminous
ok bedankt voor de reply k had ook al ff gezocht maar waarschijnlijk niet t goede ingetikt