Dag allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen een dual xeon systeempje(waarvoor ik iedereen wil bedanken die mij heeft geholpen!) waar ik heel blij mee ben. Waar ik minder blij mee was, was het geluid dat de boxed intel coolers produceerden!
Ik had een threadje gelezen van Abbadon over deze "infernale" coolers
waarin hij zijn boxed coolers vervangt door twee fanadapters en daar een 80mm fan op zet. Ik heb zijn voorbeeld overgenomen en twee fanadapters besteld. Even 4 kerfjes erin en ik had al 3 CoolerMaster Blue Neon casefans waarvan ik er dan 2 uit de kast heb gehaald en heb geprobeerd om het even te testen qua geluid/koeling.
Het geluid is echt dramatisch naar beneden gegaan
, hij is heerlijk stil, hij koelt niet super, maar wel redelijk als ik bijv. 3DMark2003 ff laat draaien gaan de cpu's(of iig 1 daarvan) al snel richting de 54/55 graden toe. Mijn vraag is kan/mag dit of is het een beetje link? En ligt dit aan deze specifieke fans?
Ik moet toch nog 2 nieuwe fans bestellen, ik kan er dus voor kiezen om alsnog 2 nieuwe CoolerMaster Neon Blue fans te bestellen of bijvoorbeeld een ander soort fan (mochten er betere bestaan)
Specs CoolerMaster Neon Blue:
Snelheid: 2500 rpm
Airflow: 32,11 CFM
Lagertype: Rifle bearing
Geluidsniveau: 25.0 dBA
Ik heb ook deze fan nog bekeken:
Papst 8412NGML specs:
Snelheid: 2050 rpm
Airflow: 26,5 CFM
Geluidsniveau: 19 dB(A)
Maar deze koelt nog minder...Even dus een SAMENVATTING:) heeft iemand nog een idee voor een andere(betere) fan ? Als het verder geen kwaad kan dat de cpu's 55 graden worden bestel ik namelijk gewoon 2 CoolerMasters, maar ik wou gewoon even weten of het kwaad kon of niet.
Ik heb sinds een paar dagen een dual xeon systeempje(waarvoor ik iedereen wil bedanken die mij heeft geholpen!) waar ik heel blij mee ben. Waar ik minder blij mee was, was het geluid dat de boxed intel coolers produceerden!
Ik had een threadje gelezen van Abbadon over deze "infernale" coolers
Het geluid is echt dramatisch naar beneden gegaan
Ik moet toch nog 2 nieuwe fans bestellen, ik kan er dus voor kiezen om alsnog 2 nieuwe CoolerMaster Neon Blue fans te bestellen of bijvoorbeeld een ander soort fan (mochten er betere bestaan)
Specs CoolerMaster Neon Blue:
Snelheid: 2500 rpm
Airflow: 32,11 CFM
Lagertype: Rifle bearing
Geluidsniveau: 25.0 dBA
Ik heb ook deze fan nog bekeken:
Papst 8412NGML specs:
Snelheid: 2050 rpm
Airflow: 26,5 CFM
Geluidsniveau: 19 dB(A)
Maar deze koelt nog minder...Even dus een SAMENVATTING:) heeft iemand nog een idee voor een andere(betere) fan ? Als het verder geen kwaad kan dat de cpu's 55 graden worden bestel ik namelijk gewoon 2 CoolerMasters, maar ik wou gewoon even weten of het kwaad kon of niet.