6800 ultra + wc

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik vroeg me af of het geheugen nog een beetje te koelen valt van deze kaart als je de gpu gaat koelen met wc ? .. ik heb al namelijk een hele lange tijd een x800xt in de preorder staan maar het kan volgens mij nog wel even duren .. en omdat volgens de laatste benches de 6800 ultra en gt beter scoren dan de x800xt ben ik van planm mischien nu een 6800 ultra aan te schaffen .. mits ik alles uitgedokterd heb..

wat ik me nog meer af vraag zit die koeler niet vast met een adhesive?

zijn er mensen met een 6800 die dit weten en willen delen ??

Verwijderd

Offtopic: X800Pro Vivo en modden naar XT O-)

• Maku
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:32:
Offtopic: X800Pro Vivo en modden naar XT O-)
ik dacht meer xt kopen en nog hoger oc'en maar dat is mijn mening ... maar dat die nvidia's die xt pe er helemaal zoek trokken vond ik geen cool nieuws ...

review staat op hardocp ...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Pff dat is per benchmark anders, soms wint Nvidia soms ATi.
En ik verwijs je door naar hier voor info :)

Verwijderd

Je bedoelt in D3? Dat is maar 1 spel weet je, in HL2 bv gaat de X800XT vet ownen. D3 is gewoon zo'n goed voorbeeld van een game die gesponsord wordt door Nvidia. En Ati komt nog met een nieuwe OpenGL driver die waarschijnlijk voor een aardige performance boost zorgt in o.a. D3.
Meeste spellen zijn toch Direct3D en icm AA en AF weet de X800XT PE hier vaak/bijna altijd te winnen en soms wint de X800Pro het nog van de 6800U.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 22:39 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:38:
in HL2 bv gaat de X800XT vet ownen. D3 is gewoon zo'n goed voorbeeld van een game die gesponsord wordt door Nvidia.
lol HL2 is nog erger gesponsord door Ati, je krijg HL2 gratis bij alle high end kaarten.

Verwijderd

HL2 is Direct3D, hierin is Ati over het algemeen beter dan Nvidia. Dat speelt natuurlijk ook een rol bij D3 wat OpenGL is en waar Nvidia altijd al de snelste is.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

offtopic:
En dit word weer zon ATI vs Nvidia topic

@ ts : Van jouw instelling hou ik nou :D

Ik denk dat de mem best te koelen is, voor de r9800 waren er wc blokjes voor het mem, maar ik denk dat het handiger (en beter is) voor zo iemand als jij om ze zelf te maken, aangezien jij toch voor de oc gaat, en niet voor de looks.

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 22-07-2004 22:47 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Maku
kijk ik wil gewoon al me spellen dus ook de nieuwe op 1600x1200 easy kunnen spelen .. .. er gaat waterkoeling op de gpu en voor de mem heb ik mooie kopere blokjes van ocz .. van die bga dingen en niet die mega waaiers ( heb ik ook ;) )

het maakt me niet zo veel uit of het nvidia is of ati .. the best performer will win ..

ik wil een beetje rap me kaart hebben me geduld is een beetje op ik heb in februari me 9800 pro verkocht omdat ik dan me x800 kon preorderen in amerika .. echter door het uitstellen van ati en de schaarse hoeveelheid van die krengen zit ik nu al een paar maanden met een ti4200 .. ( hiervoor 2 maanden met een gf2mx200 :'( )

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:38:
Je bedoelt in D3? Dat is maar 1 spel weet je, in HL2 bv gaat de X800XT vet ownen.

Meeste spellen zijn toch Direct3D en icm AA en AF weet de X800XT PE hier vaak/bijna altijd te winnen en soms wint de X800Pro het nog van de 6800U.
Doom 3 is 1 spel
Half Life 2 is 1 spel

En even vaak wint de 6800U van de X800XT PE, en soms winnen de 6800 GT en de Ultra alletwee van de x800XT PE.

De kaarten zijn dus gewoon aan elkaar gewaagt, en het gaat dus om je persoonlijke voorkeur voor een merk.

En hou aub op met die fan-boy uitspraken. :r |:(

[Updated spec's]

• Maku
HeefStan schreef op 22 juli 2004 @ 22:46:
offtopic:
En dit word weer zon ATI vs Nvidia topic

@ ts : Van jouw instelling hou ik nou :D

Ik denk dat de mem best te koelen is, voor de r9800 waren er wc blokjes voor het mem, maar ik denk dat het handiger (en beter is) voor zo iemand als jij om ze zelf te maken, aangezien jij toch voor de oc gaat, en niet voor de looks.
ik ga ook wel voor de looks hoor .. ik ga voor de oc EN de looks .. ik heb bijvoorbeeld ook een lanparty en niet de infinity ( heb ik er ook 3 van gehad maar daar hebben we het nu even niet over :X )

verder zal het zelf maken van een gpu blok niet mee vallen .. zit ook nog een beetje met de garantie he ... spullen hebben bij mij altijd de neiging stuk te gaan als ik er juist niet mee aan het kloten ben .. ( nu weer 2x 120gb hitachi sata schijven in RIAD o die lopen te kutten .. ga maar ff lekker 240 gb backuppen )

maar voordat ik te veel offtopic ga .. ik zit met het buigen van de slangen .. ik gebruik 13mm tygon .. en ik heb een Yang Yeong cube .. ( die grote versie )
de kast in zijn geheel is BREEEED maar de compartementen zijn smaller dan de standaard gemiddelde atx kast waardoor ik nu al 4x een L stuk moet gaan gerbuiken om de bocht naar me mazze 4 gpu koeler te kunnen maken zonder dat of de slang gaat knikken of tegen me ( zelfgemaakte ) window komt ..

Verwijderd

Gaming247 schreef op 22 juli 2004 @ 22:53:
[...]

Doom 3 is 1 spel
Half Life 2 is 1 spel

En even vaak wint de 6800U van de X800XT PE, en soms winnen de 6800 GT en de Ultra alletwee van de x800XT PE.

De kaarten zijn dus gewoon aan elkaar gewaagt, en het gaat dus om je persoonlijke voorkeur voor een merk.

Dat mijn uitspraken overkomen als Fanboy owwke, maar dat ben ik niet. Ik heb genoeg Nvidia kaarten gehad en ben daar altijd over te spreken geweest, TNT2 Ultra, GFMX400, GF4Ti4200,GF4Ti4600, alleen bij de FX serie ging het voor mij mis bij Nvidia en heb ik voor de 9800Pro gekozen.

• Maku
offtopic:
PS ligt dat nou aan mij dat ati+amd en dat intel+nvidia gevoel ??

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Van gainward is er wel een water gekoelde kaart maar die hebben met hun koelblok ook meteen het geheugen mee gekoeld dus daar kan je ook niet zoveel inspiratie vandaan halen opzich. Maar iig hier een linkje op fp.

Deze kaart is dus ook meteen hierdoor een stuk duurder dus ik weet niet of je (als je hem al kan krijgen) je dat ook waard is als je het ook zelf er op kan maken.

No signature found

• Maku
Schapie schreef op 22 juli 2004 @ 23:22:
Van gainward is er wel een water gekoelde kaart maar die hebben met hun koelblok ook meteen het geheugen mee gekoeld dus daar kan je ook niet zoveel inspiratie vandaan halen opzich. Maar iig hier een linkje op fp.

Deze kaart is dus ook meteen hierdoor een stuk duurder dus ik weet niet of je (als je hem al kan krijgen) je dat ook waard is als je het ook zelf er op kan maken.
die kaart is echt belachelijk duur .. dat is zeker geen optie .. maar weet iemand of dat geheugen ook luchtgekoeld kan ? het is toch ook gddr3 ? en het loopt op 1.1 ghz .. ati heeft er ook geen koelblokjes op zitten en gebruikt ook gddr3 ..

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

tja...die ramsinks doen hun werk wel, maar is het voldoende is de vraag....watercooling op je ram moet toch wel te doen zijn ? of heb je geen toegang tot de handige dingen :P als ik morgen tijd heb zal ik kijken of ik iets van een design kan verzinnen wat makkelijk uit te werken is, hoop het voor je want het lijkt me wel interesant :P

als je ook voor looks gaat ( hoewel spiegelend koper er ook vet uit ziet) zou ik wachten tot de hardcore - oc shops met hun eigen spullen komen

http://specs.tweak.to/16495

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09

Epsilon

HeefStan schreef op 22 juli 2004 @ 23:49:
tja...die ramsinks doen hun werk wel, maar is het voldoende is de vraag....watercooling op je ram moet toch wel te doen zijn ? of heb je geen toegang tot de handige dingen :P als ik morgen tijd heb zal ik kijken of ik iets van een design kan verzinnen wat makkelijk uit te werken is, hoop het voor je want het lijkt me wel interesant :P

als je ook voor looks gaat ( hoewel spiegelend koper er ook vet uit ziet) zou ik wachten tot de hardcore - oc shops met hun eigen spullen komen
Watercooling = overkill bij geheugen :)

En al helemaal bij dit GDDR3 geheugen. Dat produceerd vrijwel geen warmte.
Wel kan je met een 80w peltier en een 2e watercooling loop een hele leuke chiller maken voor je geheugen :). Dan zijn temperaturen van rond het vriespunt nog niet eens zo gek moeilijk te bereiken ;).

• Maku
Epsilon schreef op 23 juli 2004 @ 02:14:
[...]

Watercooling = overkill bij geheugen :)

En al helemaal bij dit GDDR3 geheugen. Dat produceerd vrijwel geen warmte.
Wel kan je met een 80w peltier en een 2e watercooling loop een hele leuke chiller maken voor je geheugen :). Dan zijn temperaturen van rond het vriespunt nog niet eens zo gek moeilijk te bereiken ;).
80 watt peltier check ..

2e setup mwah halve check

ruimte voor 2e setup EHHhh nou nee haha

ik heb een xfx 6800 gt besteld .. ik ga het zelf wel ondervinden of het gaat lukken ..

• Maku
damned .. ik kan me bestelling niet meer annuleren volgens die knaap .. nu ineens niet meer .. nou zit ik straks met een 6800 EN een x800xt .. iemand een x800xt kopen ?

Verwijderd

Gewoon de 6800 verkopen 8)7 , en anders gewoon V&A genoeg mensen die een X800XT willen :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Maku schreef op 23 juli 2004 @ 13:16:
damned .. ik kan me bestelling niet meer annuleren volgens die knaap .. nu ineens niet meer .. nou zit ik straks met een 6800 EN een x800xt .. iemand een x800xt kopen ?
je hebt toch altijd het recht om binnen 8 dagen te ruilen? (iets van bedenktijd ofzo)
duss gewoon accepteren en weer terugsturen ofzo.

Verwijderd

Gaming247 schreef op 22 juli 2004 @ 22:53:
[...]

Doom 3 is 1 spel
Half Life 2 is 1 spel

Sorry maar dit klopt niet.
Een 6800GT die 20% sneller dan een X800XT, ook al is het maar voor 1 spel, dit is veel, heel veel. Omgekeerd ga je zo'n verschil nooit tegenkomen. En dat noem je aan elkaar gewaagd?
Je hebt gelijk dat de 6800 af en toe wint van de x800 en af en toe omgekeerd, omdat ze heel dicht bij mekaar liggen in dx9 spellen.
Bij doom3 is het anders, een nv budgetkaart wint met 20% en meer van de highend ATI kaart. Dit kan wel eens de beslissende faktor zijn bij vele mensen.

Dus in DX games: aan elkaar gewaagd
In OGL: nvidia

En er zijn al een paar spellen aangekondigd op basis van de D3 engine dus ik hou m'n hart vast voor ATI.

offtopic:
ik ben geen fanboy, ik heb zelfs een x800xt besteld maar ik stel hier effe de feiten zoals ze zijn

Verwijderd

Maku schreef op 22 juli 2004 @ 22:29:
Ik vroeg me af of het geheugen nog een beetje te koelen valt van deze kaart als je de gpu gaat koelen met wc ? .. ik heb al namelijk een hele lange tijd een x800xt in de preorder staan maar het kan volgens mij nog wel even duren .. en omdat volgens de laatste benches de 6800 ultra en gt beter scoren dan de x800xt ben ik van planm mischien nu een 6800 ultra aan te schaffen .. mits ik alles uitgedokterd heb..

wat ik me nog meer af vraag zit die koeler niet vast met een adhesive?

zijn er mensen met een 6800 die dit weten en willen delen ??
Komop nou zeg.. hoe lang zit je nou al op GoT.. Ik geloof er niks van dat je dit niet weet / zelf kan verzinnen.

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:40:
[...]

Sorry maar dit klopt niet.
Een 6800GT die 20% sneller dan een X800XT, ook al is het maar voor 1 spel, dit is veel, heel veel. Omgekeerd ga je zo'n verschil nooit tegenkomen. En dat noem je aan elkaar gewaagd?
Je hebt gelijk dat de 6800 af en toe wint van de x800 en af en toe omgekeerd, omdat ze heel dicht bij mekaar liggen in dx9 spellen.
Bij doom3 is het anders, een nv budgetkaart wint met 20% en meer van de highend ATI kaart. Dit kan wel eens de beslissende faktor zijn bij vele mensen.

Dus in DX games: aan elkaar gewaagd
In OGL: nvidia

En er zijn al een paar spellen aangekondigd op basis van de D3 engine dus ik hou m'n hart vast voor ATI.

offtopic:
ik ben geen fanboy, ik heb zelfs een x800xt besteld maar ik stel hier effe de feiten zoals ze zijn
uuh volgens mij moet het zo:

OpenGL: nvidia
DX normale settings: aan elkaar gewaagd
DX quality: ATI (zelfs de pro komt er dicht in de buurt of gaat er soms over)
TomsHardware

[ Voor 4% gewijzigd door SI4live op 23-07-2004 17:32 ]

http://www.swfemedia.com

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:44:
HL2 is Direct3D, hierin is Ati over het algemeen beter dan Nvidia. Dat speelt natuurlijk ook een rol bij D3 wat OpenGL is en waar Nvidia altijd al de snelste is.
Juist, en daarom ben ik erg benieuwd naar review updates als Doom3 over enkele weken in de schappen ligt.
Het gaat erom welke spellen je speelt, sommige mensen spelen een shooter wel 5 jaar. Ik ken wel een aantal mensen die nog steeds gewoon Quake3 en HL-Counterstrike spelen.

Als je zo lang bepaalde spellen speelt dan maakt ÉÉN SPEL dus wel verschil in je keuze voor ATi of nVidia.

[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 23-07-2004 17:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topic dicht op verzoek van de topicstarter.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, de zaken zijn wel duidelijk zo, en het heeft geen ATi vs nVidia topic te worden. Vandaar dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.