Ervaringen gevraagd met X800 en 6800

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01-2025
Dit is volgens mij geen standaard 'Welke videokaart moet ik kopen?' topic omdat ik al zelf wel goed heb nagedacht en heb gezocht, en hier kom om naar de échte gebruikerservaringen te vragen, en niet naar benchmarks.
Dus ik hoop dat deze open mag blijven.

Ik heb al verschillende reviews en benchmarks gelezen, ook een aantal artikelen waarbij het X800 vs. 6800 is. Maar ik moet zeggen dat al deze reviews heel erg van elkaar verschillen. In het ene artikel wint de X800 serie, in het andere artikel de 6800 serie. Ook wordt er beweert dat de X800 beter is om spellen mee te spelen en dat de 6800 alleen maar wint van de X800 als het puur om benchmarks met bijv. Aquamark gaat.

Zelf denk ik dat ik de X800-Pro wil gaan kopen, omdat ik tot nu toe dacht dat deze het beste presteert in games (soms zelfs evengoed als de 6800 ultra). Het prijsverschil tussen de X800-Pro en de X800-XT vind ik ook een beetje te groot (+- 100-150 euro) en niet gerechtvaardigd als ik naar de prestaties kijk.

Maar hoe meer artikelen ik lees hoe onzekerder ik word, daarom zou ik graag van mensen zelf horen hoe deze kaarten presteren als je er echt mee gaat gamen.
Het is denk ik ook wel handig om er bij te vermelden dat deze kaart in een geheel nieuw systeem komt met een AMD 64 processor en waarschijnlijk een moederbord met een VIA chipset.

Als je me niet kan helpen met een gebruikerservaring stel ik het ook op prijs als je me kan vertellen welke review-site het best bruikbaar is als ik zoek naar prestaties van gfx kaarten in games.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:58

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zelf heb ik hem niet, maar als ik naar het X800 pro -> XT bios-mod draadje kijk is de X800pro Vivo een goede koop, aangezien deze in de meeste gevallen mod-baar lijkt... >:)

Hoe het met die Nvidia kaarten zit kan ik je helaas niet vertellen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

bij doom3 is iig de 6800 reeks sneller

zie tweakers site hiervoor

• Amotea
De Doom III review heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik vind het een beetje dubieus. Volgens mij en vele anderen heeft Id Software een deal met nVidia zodat ze Doom III precies voor de nVidia kaarten konden maken.

Aan die benchmarks hecht in dan ook weinig waarde omdat het me meer gaat om spellen in het algemeen en waarschijnlijk Tribes:Vengeace :).

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:43

Deathchant

Don't intend. Do!

het blijft toch je eigen keuze. Je zult de knoop door moeten hakken. Beide kaarten zijn even goed. De een is beter op gebied van openGL en heeft SM3.0, de ander is beter (of sneller) met FSAA en hoge reso's......
tis waar je voor kiest eigenlijk. De 6800 gaat langer mee omdat deze meer gericht is op toekomstige spellen. De X800 is een betere kaart als je huidige spellen speelt.

Maar weer moet je je afvragen of het zoveel FPS meer uitmaakt bij SM3.0 als bij SM2.0.

Weeg de belangrijkste dingen voor jezelf even af:
- wil ik rekening houden met de toekomstige spellen en ga ik voor de SM3.0 implementatie
- wil ik een grotere koeler dan ATi
- vind ik FSAA op hoge reso's belangrijk
- hoe erg vind ik geluid van de videokaart (wat bij beide kaarten niet hoorbaar is)
- ben ik een benchmark-freak (framerate is life?)
- ben ik een die-hard overklokker?
- ben ik een casemodder ?
...
...

kortom: je eigen keuze. In FPS zal het echt niet opzienbarend veel uitmaken. het verschil tussen 110 FPS en 120 FPS zie je toch niet....

EDIT: laat je niet onzeker maken door die reviews, het zijn tenslotte reviews waar iedereen een beetje zijn eigen draai aangeeft. Bovendien zijn er niet eens fatsoenlijk geoptimaliseerde WHQL drivers....

EDIT2: bovendien is de X800 serie een klein beetje CPU afhankelijk, dus hoe beter je CPU, hoe beter je X800 presteert. Beide kaarten zijn nog niet zo optimaal dat je echt representatieve benchmarks kunt presenteren

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 22-07-2004 14:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:15

Wildfire

Joy to the world!

Hou er rekening mee dat binnenkort Shader Model 2.0b en 3Dc gebruikt kunnen gaan worden, hetgeen voor de X800-reeks een aardige boost in performance zal betekenen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 18:43
En als je nou niks aan die kaart mod en alleen om het feit geeft om er zo goed mogelijk spellen mee te spelen?

110 - 120 fps maakt me geen reet uit hoor.

Welke heb je het meest voordeel mee in de toekomst?

Verder zet ik dingen als aa en filtering nooit manual aan dat stel ik altijd zo in dat het door de applicatie zelf wordt bepaald :)

[ Voor 25% gewijzigd door PacinoAllstars op 22-07-2004 16:08 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Zijn er al fatsoenlijke drivers die de 6800 gt ondersteunen? EN hoe zit het met de games. Want Far Cry 1.0 ondersteunt de 6800 GT niet.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat het verschil tussen PS2 en PS3 niet veel zal uitmaken omdat PS3 vooral snelheidsoptimalisaties kent. Dus als kaart A PS2 net zo snel kan als kaart B PS3 dan maakt het geen zak verschil uit, in beeldkwaliteit niet en in snelheid in dat geval ook niet. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Wildfire schreef op 22 juli 2004 @ 14:53:
Hou er rekening mee dat binnenkort Shader Model 2.0b en 3Dc gebruikt kunnen gaan worden, hetgeen voor de X800-reeks een aardige boost in performance zal betekenen... :)
beetje offtopic maar ben toch nieuwsgierig:
is dat een verandering in de drivers of (ook) in de games zelf? En dan bedoel ik met name 3Dc.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik geloof dat je voor beter shaders je games wel aan moet passen, net als bij eerdere shader versies. Dat 3Dc klinkt als een geavanceerde vorm van S3TC, wat ook weer in de spellen verwerkt meot worden, maar makkelijker is (zou in een patch makkelijk gedaan kunnen worden)
Natuurlijkk kom je nergens als je de drivers er neit voor hebt, dus die moeten altijd wordne aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 22-07-2004 23:36 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28
Ze zijn idd zeer aan elkaar gewaagd, de 6800U en de X800XT that is.
Als je een stapje lager gaat kom je bij de X800Pro en de 6800GT, hier vind ik toch dat de 6800GT er met kop en hals bovenuit steekt in zowat iedere app.
Dat komt voornamelijk omdat de GT 16 pipes heeft en de Pro slechts 12, dat scheelt dus een hoop performance in het voordeel van de GT ondanks dat de Pro hoger geclocked is.
Persoonlijk zou ik voor een GT gaan van een goed merk welke een sterke software bundel levert (neeh ik download mijn software niet :*) ) waarna je makkellijk je GT naar Ultra speeds kan clocken, zie hiervoor het "Gt naar Ultra" draadje.

• Amotea
Zijn er mensen die dit idee ondersteunen? En dat in deze lagere categorie niet geldt dat het er maar net aan ligt welk spel je speelt?

En zijn er misschien mensen die zeggen dat ik eigenlijk beter een X800-XT kan kopen omdat het prijsverschil wél te rechtvaardigen is (het prijsverschil tussen X800-Pro en X800-XT)?

Verwijderd

Amotea schreef op 23 juli 2004 @ 00:05:
Zijn er mensen die dit idee ondersteunen? En dat in deze lagere categorie niet geldt dat het er maar net aan ligt welk spel je speelt?

En zijn er misschien mensen die zeggen dat ik eigenlijk beter een X800-XT kan kopen omdat het prijsverschil wél te rechtvaardigen is (het prijsverschil tussen X800-Pro en X800-XT)?
Ik ben het idd met corpseflayer eens, de GT heeft gewoon een voorsprong in bijna iedere spel.De pro heeft 12 pipes maar een hoger clocksnelheid maar dat compenseert het gat met de 16 pipes niet.En de GT is met gemak naar ULTRA snelheden te klokken en dan heb je een kaart die ongeveer hetzelfde presteer als een 800XT.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:29
Je kunt hier wel om ervaringen vragen, maar bijna niemand heeft ervaring met beide de 6800 en de X800. Het enige wat je hier zult krijgen zijn meningen (die soms ook feiten zijn :P ).

Kortom: kijk naar de reviews en kies zelf een kaart. Misschien is het handig om een kaart te kiezen die het goed doet bij de spellen die jij vaak speeld of welke je wil gaan spelen (Doom3, HL2).

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 23-07-2004 01:54 ]

tvw

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

PacinoAllstars schreef op 22 juli 2004 @ 15:56:
En als je nou niks aan die kaart mod en alleen om het feit geeft om er zo goed mogelijk spellen mee te spelen?

110 - 120 fps maakt me geen reet uit hoor.

Welke heb je het meest voordeel mee in de toekomst?

Verder zet ik dingen als aa en filtering nooit manual aan dat stel ik altijd zo in dat het door de applicatie zelf wordt bepaald :)
Definitely de 6800 series.

Prijsverschil tussen X800PRO en X800XT ligt zeker rond de 100 euro, als het niet meer is. Ook het verschil tussen 6800GT en Ultra, alleen ligt de GT dichter bij de Ultra, dan dat de X800PRO bij de XT ligt. Dus qua prijs/kwaliteit blijft de GeForce de betere kaart

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Zelf heb ik naar EMPC een mail gestuurd zodat ze me kunnen zeggen wanneer de X800 XT bij hen te krijgen is want dan wil ik bij hen zeker een vga aanschaffen omdat hun prijzen altijd heel goed zijn.

Zelf vindt ik de X800 beter presteren tegenover de 6800. Zelf heb ik de testen zelf al meegemaakt in PC-zaak hier in de buurt (België - Wetteren) maar hier kost een kaart nog 50 - 100€ meer dan in Nederland. Dus klop ik maar even bij jullie aan.

Wat ik nu zeg uit ervaring. Ik heb 2 PC's zien staan met identieke configuratie. Hierbij hebben we de X800 XT getest en 6800 Ultra.

Configuratie bestond uit een FX51 met Asus mobo, 512 PC3200 Corsair geheugen, een WD raptor 36 GB schijfje (alles bleef standaard, non-oc)

Hieruit bleek dat de kwaliteit van het scherm in games van de X800 het beste is. Hierbij hebben we Far Cry gedraait, UT, Quake.

Qua benchmarking in 3DMark03 & Aquamark lagen de scores heel dicht tegen mekaar. Hierbij verschilden den scores amper 2 à 3 procent, ook in het voordeel van de X800.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 14:45

HeepH

Dope Rapper

ik heb ooit (korte tijd terug ) een review gelezen waarin een 6800u het opnam tegen de x800 XT , en daaruit bleek dat je een 3.4 ghz p4, of vergelijkbare amd bak nodig had, om de power van de x800 te kunnen benutten, omdat deze blijkbaar nogal cpu dependant was, terwijl de 6800 ultra hogere frames haalde op een wat tragere pc

dit wil 2 dingen zeggen:
1) het verschil in benchmarks is te verklaren door het verschil in cpu snelheid, en ramgeheugen, en niet door optimalisaties, cheats, of wat dan ook

2) je kiest de kaart niet op grond van benchmarks, maar op grond van je pc ... als je een 1.8/2.0 ghz p4, of 2400+ oid hebt, kan je beter voor de ultra gaan, want de x800 word teveel terug gehouden door je pc opzich, terwijl als je een dikke 3.4E of amd64 hebt, (en dan ook de 3400+ oid) kun je beter voor de x800 gaan, want die haalt dan hogere framerate's

Edit : zie hierboven, snelle pc, dus x800 wint, maar als het tragere pc was, durf ik te wedden dat je 6800 u zou winnen (klok hem eens terug :X ?)

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 23-07-2004 12:15 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Amotea
Ik koop waarschijnlijk de AMD-64 3400+, dus dan ligt het kiezen van de X800 voor de hand?

Verwijderd

Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 08:42:
[...]

Definitely de 6800 series.

Prijsverschil tussen X800PRO en X800XT ligt zeker rond de 100 euro, als het niet meer is. Ook het verschil tussen 6800GT en Ultra, alleen ligt de GT dichter bij de Ultra, dan dat de X800PRO bij de XT ligt. Dus qua prijs/kwaliteit blijft de GeForce de betere kaart
Slaat dus werkelijk nergens op, zijn ook wel erg fanboy uitspraken. Ik ben het met je eens wat betreft het prijs gedeelte, maar dat de 6800 series meer voor de toekomst zijn |:( . Wat hebben die nou helemaal voor op de X800, Pixelshader 3 stelt niks voor, 2b kan precies hetzelfde en de snelheidswinst die je met 3 haalt is miniem. Nieuwe patch waar nu aan gewerkt wordt door Ati/Crytek voor Far Cry speciaal voor Ati gebruikers zorgt voor een zelfde boost als PS3 en verschil is niet echt te zien wat graphics betreft.
Het ligt eigenlijk meer aan welke games je speelt, OpenGL zal gewoon veel beter werken met Nvidia terwijl Ati op Direct3D met AA en AF beter presteerd.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Slaat dus werkelijk nergens op, zijn ook wel erg fanboy uitspraken. Ik ben het met je eens wat betreft het prijs gedeelte, maar dat de 6800 series meer voor de toekomst zijn |:( . Wat hebben die nou helemaal voor op de X800, Pixelshader 3 stelt niks voor, 2b kan precies hetzelfde en de snelheidswinst die je met 3 haalt is miniem. Nieuwe patch waar nu aan gewerkt wordt door Ati/Crytek voor Far Cry speciaal voor Ati gebruikers zorgt voor een zelfde boost als PS3 en verschil is niet echt te zien wat graphics betreft.
Het ligt eigenlijk meer aan welke games je speelt, OpenGL zal gewoon veel beter werken met Nvidia terwijl Ati op Direct3D met AA en AF beter presteerd.
Nou bedankt voor je "slaat werkelijk nergens op" mening. (had je ook normaal kunnen zeggen vind ik).

Hoe kun jij nou zeggen dat PS3.0 niks voorstelt??? |:(. Tis niet eens uit en officieel en jij zegt nu al dat het niks voorstelt. Het gaat zich om het feit dat nVidia het WEL al geimplementeerd heeft en ATi niet. Op toekomstige spellen (als de drivers volledig geoptimaliseerd zijn) zal de 6800Ultra beter uit de bus komen dan de X800XT.
Maar tegen die tijd zullen beide fabrikanten een nieuwe highend kaart hebben. Maar de 6800Ultra zal dan beter zijn dan de X800XT dan.

Voor de rest ben ik het idd met je eens over die openGL en direct3d. Maar ik ben benieuwd wat ATi's kaarten doen als ze openGL volledig hebben geimplementeerd.
Ik ben dus echt geen fanboy en overweeg me ook om ATi's te kopen: iedereen heeft een aantal eisen en ik zet daar gewoon plusjes en minnetjes bij. Degene met de meeste plusjes wint.

• Ronwiel
  • Niet online
corpseflayer schreef op 22 juli 2004 @ 23:58:
Ze zijn idd zeer aan elkaar gewaagd, de 6800U en de X800XT that is.
Als je een stapje lager gaat kom je bij de X800Pro en de 6800GT, hier vind ik toch dat de 6800GT er met kop en hals bovenuit steekt in zowat iedere app.
Dat komt voornamelijk omdat de GT 16 pipes heeft en de Pro slechts 12, dat scheelt dus een hoop performance in het voordeel van de GT ondanks dat de Pro hoger geclocked is.
Persoonlijk zou ik voor een GT gaan van een goed merk welke een sterke software bundel levert (neeh ik download mijn software niet :*) ) waarna je makkellijk je GT naar Ultra speeds kan clocken, zie hiervoor het "Gt naar Ultra" draadje.
Wat is dan een goed merk om te kopen?? (voor 6800 GT)

• Amotea
ronwiel schreef op 23 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Wat is dan een goed merk om te kopen?? (voor 6800 GT)
Hiervoor kan je denk ik beter in [Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7 (1/3) kijken. Daar staat een complete lijst van GeForce 6800 merken.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

een merk wat een goeie cooler heeft (de asus kaart schijnt volgens edward erg warm te worden) en 1.6ns geheugen

• Ronwiel
  • Niet online
Amotea schreef op 23 juli 2004 @ 13:41:
[...]

Hiervoor kan je denk ik beter in [Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7 (1/3) kijken. Daar staat een complete lijst van GeForce 6800 merken.

• Egg
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ben 'n beetje Pro-Ati, ik heb altijd zo'n beetje het gevoel dat de kracht van ati em in de hardware zit, en die van nvidia in de software...
kheb zelf de msi rx800 besteld, ik weet zeker dat ie niet teleursteld, ook al heb ik nu een 9800 pro. Ik zou voor de ati gaan B)

MSI GX660R for the win!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:02
Ik zou je een X800 pro van harte aan kunnen bevelen! Als je een ViVo versie hebt is de kans groot dat je hem ook kunt softmodden naar een X800 XT PE 8)

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 16:24
Waar heb je die ViVo kaart vandaan? Alle x800 in Pricewatch zijn niet leverbaar (heb elke winkel gemailed. :/)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 13:24:
[...]
Hoe kun jij nou zeggen dat PS3.0 niks voorstelt??? |:(. Tis niet eens uit en officieel en jij zegt nu al dat het niks voorstelt. Het gaat zich om het feit dat nVidia het WEL al geimplementeerd heeft en ATi niet. Op toekomstige spellen (als de drivers volledig geoptimaliseerd zijn) zal de 6800Ultra beter uit de bus komen dan de X800XT.
En dat weet je juist niet, het KAN dat het veel sneller zal gaan maar wat ik ervan gelezen heb is de kans klein. De winst die je maakt kan ATI dan weer goed maken door 3dc bijvoorbeeld.
Maar tegen die tijd zullen beide fabrikanten een nieuwe highend kaart hebben. Maar de 6800Ultra zal dan beter zijn dan de X800XT dan.
Misschien, maar ik koop een kaart voor nu, niet over 1.5 jaar want dan is die kaart al veroudert en denk ik aan vervangen.

• k995
[b][message=21272940,noline]

Als je me niet kan helpen met een gebruikerservaring stel ik het ook op prijs als je me kan vertellen welke review-site het best bruikbaar is als ik zoek naar prestaties van gfx kaarten in games.
Neem de X800pro VIVO versie of de 6800GT beide zijn ongeveer even duur en qua prestaties en overclockbaar heid aan elkaar gewaagd (de GT standard misschien iets sneller maar de pro VIVO kan dan weer beter overclockt worden)

Als je er veel sofware en spelletjes bijwil raad ik je de MSI versie's aan, die hebben een enorm aanbod (liefst 14 recente spelen dacht ik)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:02
rarzie schreef op 26 juli 2004 @ 09:55:
Waar heb je die ViVo kaart vandaan? Alle x800 in Pricewatch zijn niet leverbaar (heb elke winkel gemailed. :/)
Offtopic:

Ik heb hem gekocht bij computerland in Den Haag, gewoon ff bellen naar een computerland dealertje bij jou in de buurt.

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 21:14
[quote]Nippletwister schreef op 26 juli 2004 @ 10:09:
[...][quote]

:+

[ Voor 85% gewijzigd door hully op 26-07-2004 14:05 ]

• hully
iets schreef op 23 juli 2004 @ 01:53:
Je kunt hier wel om ervaringen vragen, maar bijna niemand heeft ervaring met beide de 6800 en de X800. Het enige wat je hier zult krijgen zijn meningen (die soms ook feiten zijn :P ).
ik had een asus ax 800 pro @ xt pe (16 pipes, core 526, memory 573) en haalde in 3dmark 2003: 13030 pt

daarna had ik een powercolor x800 pro VIVO @ xt (16 pipes, core 480, memory 560) en haalde in 3dmark 2003: 12200 pt

nu heb ik een xfx 6800gt @ ultra (core 410 mem 1100) en haal in 3dmark2003 : 12500 pt

Die laatste kaart behoud ik, omdat het verschil met de x800xt pe nihil is (soms sneller, soms langzamer) en heb geen zin meer om weer te gaan ruilen enz. Bovendien doom3 komt eraan.... :9

ik raad dus aan ofwel een 6800gt dan wel ultra te kopen, ofwel een x800xt.

Ik zou geen x800pro kopen als ik niet weet of het een VIVO is of als ik niet weet wat voor een core erop zit. Een VIVO (video-in / video-out) versie is tot nu toe altijd te modden (software mod) naar 16 pipes, alleen de core wil vaak niet hoger dan 500). Van de non-VIVO x800pro's is bij mijn weten alleen de ga-core van 12 naar 16 pipes (hardwarematig) te modden. De cores die beginnen met de cijfers gb enz zijn niet te modden).

Nu zijn er mensen die roepen: de x800pro met 12 pipes is ook snel. Dat zal best (dat is ook wel zo), maar als je naar doom3 kijkt (en dat wil je natuurlijk spelen), dan doet de x800pro het aardig, maar niet goed. En als je dan bedenkt dat je 450 a 500 euro uitgeeft voor een kaart die het niet eens optimaal doet in een spel dat over 2 weken uitkomt (en waarvan je weet dat de x800xt en de 6800gt/ultra het wel goed doen), dan zou ik goed nadenken.

[ Voor 5% gewijzigd door hully op 26-07-2004 14:13 ]

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:58

Bullettooth

--VR--

Wanneer is die Asus V9999 Ultra deluxe nu eindelijk leverbaar! Ik zit al 2 weken te wachten op die kaart.

Doom 3 komt niet op mijn pc eer die kaart erin zit! ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Niet te hard afgaan op die Doom3 Benchmark.

De 6800GT "heerste" ook in FarCry 1.2 met de SM3.0 features maar de laatste Catalyst Beta drivers hebben weer een aantal features die volgens nVidia SM3.0 only zijn en de X800Pro stevent de 6800GT weer gewoon voorbij.

Vergeet niet dat Doom3 een game is en een benchmark van een game die nog niet uit is met drivers die niet officieel zijn op systemen samengesteld door de maker die door nVidia betaald krijgt om de game voor hun hardware te optimaliseren vertrouw ik al helemaal niet...

vergeet niet dat sommige jongentjes zeggen dat je Doom3 niet met een X800Pro kunt draaien, natuurlijk kun je hem draaien en natuurlijk is alles sneller dan wat je nu hebt... en over twee maanden weet ik zeker dat jij niet meer weet hoe goed Doom3 nu speelde op je X800Pro want dat zit je lekker HalfLife 2 en CounterStrike:Source te spelen op je ATi kaart die toevallig stukken beter presteert in dat spel dan die nVidia kaart waar iedereen het vroeger over had...

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
heb zelf een peak x800 pro vivo en die is met gemak te softmodden naar een xt :D

• hully
neliz schreef op 26 juli 2004 @ 20:47:
Niet te hard afgaan op die Doom3 Benchmark.
Vergeet niet dat sommige jongentjes zeggen dat je Doom3 niet met een X800Pro kunt draaien, natuurlijk kun je hem draaien en natuurlijk is alles sneller dan wat je nu hebt... en over twee maanden weet ik zeker dat jij niet meer weet hoe goed Doom3 nu speelde op je X800Pro want dat zit je lekker HalfLife 2 en CounterStrike:Source te spelen op je ATi kaart die toevallig stukken beter presteert in dat spel dan die nVidia kaart waar iedereen het vroeger over had...
Dat laatste is nog maar de vraag:

http://www.digit-life.com...i-video-hl2-wxp-1024.html

Verwijderd

Cpu is de bottleneck. X800 heeft meer cpu power nodig om te presteren. En dat is dan ook nog een review van de beta in juni van dit jaar.

• hully
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 00:04:
[...]

Cpu is de bottleneck. X800 heeft meer cpu power nodig om te presteren. En dat is dan ook nog een review van de beta in juni van dit jaar.
kan best zijn, maar ik geef het alleen maar aan omdat ik ervan overtuigd ben dat hl2 op beiden goed gaat lopen

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik denk dat wanneer je FSAA en ANI aanzet dat de ATI kaarten stukken beter gaan presteren net als hier:
Xbitlabs
(Deze performance wordt volgens sommigen nog beter, doordat Crytek in de volgende patch de 3Dc tech. van ATI gaat inplanten :))
Benchmarks in “Eye-Candy” mode revealed nothing new: overwhelming advantage of the RADEON X800 XT over all the other graphics cards in FarCry became even more indisputable because of moderate performance boost achieved as a result of more efficient rendering paths. Nevertheless, the boost is not enough to drive the RADEON X800 PRO to the leading position among $399 graphics cards in FarCry.
It is important to point out that ATI’s RADEON X800 XT and PRO graphics cards handle extreme geometry load better compared to NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra and GT, which may mean that from this point ATI’s visual processing units have higher future-proof than NVIDIA’s latest graphics processing units do.
Plus als ATI nog eens goeie OpenGL drivers uit zou brengen, zodat de performance van Doom3 omhoog gaat (heb btw gehoord dat de Geforce kaarten bij doom3 vaak particial precision (16bit) doen, als dat waar is hebben ze een lagere beeldkwaliteit dan de ATI kaarten) dan gaat ATI richting de goede weg :7

[ Voor 74% gewijzigd door SI4live op 27-07-2004 10:01 ]

http://www.swfemedia.com

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ati's "Get in the Game" Project is geen TWIMTBP van nVidia, GitG projecten zijn voor ati
TWIMTBP zijn voor ati en nvidia...

voorbeelden TR:OAD en straks HL2.. man wat hebben die gasten er een botte pixelshaders in zitten.. speciaal voor mensen met ati kaarten...

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• k995
neliz schreef op 29 juli 2004 @ 09:29:
[...]

Ati's "Get in the Game" Project is geen TWIMTBP van nVidia, GitG projecten zijn voor ati
TWIMTBP zijn voor ati en nvidia...
Nee TWIMTBP is puur nvidia. Als reactie daarop heeft ATI het GITG.
Eigenlijk zijn het dus net dezelfde programma's: helpen spel ontwikkelaars om het beste uit de kaart te halen (lees ontwikkelaars betalen om jouw features te gebruiken)
voorbeelden TR:OAD en straks HL2.. man wat hebben die gasten er een botte pixelshaders in zitten.. speciaal voor mensen met ati kaarten...
?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 11:54

Pubbert

random gestoord

neliz schreef op 29 juli 2004 @ 09:29:
[...]

Nix "botte" pixelshaders, het zijn gewone pixelshaders voor het standaard DX9.0 path, en jaaaah, als nvidia toch koppig blijft en gamedevvers het nv30 path willen laten gebruiken waar hun FX Serie gebruik van maakt, dán gaat het er niet mooi uit zien of niet zo snel lopen als op een Radeon :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Bij mij begint er op 1 of andere manier weer wat te kriebelen in mijn maag.

Ik voel hetzelfde aankomen als ati Radeon 9800se@pro en nvidia geforce FX 5900@5950 modden.

Ik was hier ook helemaal weg van en ja ik heb hier ook een kaart van gekocht de 9800se.

Wat gebeurde er.

Ik kocht ging softmodden en ja allemaal witte puntjes in mijn beeld.
Mijn kaart was dus niet van de 4 pipelines naar de 8 te zetten. ik balen als een stekker want ja ik had hem toch eigenlijk wel gekocht om naar die pro te zetten.

Dit is natuurlijk allemaal offtopic hierboven maar ja.

Nu wil ik weer hetzelfde.

Ik ben vandaag op een beurst geweest van allemaal games in utrecht. Daar werdt de kaart Geforce 6800 GT geshowt en kon ik doom III game.
Dit ging zeker erg vloeiend en was hier dus ook helemaal gelijk weg van.

Ik dus vandaag op internet kijken naar de topics hoe deze kaart presteerd of dat ik toch liever niet voor een ati x800pro gaat. ( de ultra en xt versie zit ik ook over na te denken. )

na veel lezen komt er dus uit de 6800 GT is een betere keuze tegen over de x800pro. Maar als je allebei de kaarten doorklokt tot hun grotere broer krijg je weer duscussies wat is beter.

Mijn ervaring hierin is. Koop een kaart niet omdat je toch eigenlijk de grote broer wil hebben maar met wat lagere kaart hetzelfde resultaat te behalen.

Het is altijd zo dat jou kaart niet te clocken valt en ja daar zit je dan met een kaart opgescheept waar je eigenlijk zelf niet tevreden over bent.

Nu wat moet ik kiezen de Nvidia 6800 GT / Ultra of de Ati x800 pro / ultra.

Als je zeker wilt weten dat je de snelste kaart hebt en het ook stabiel blijft doen koop dan gewoon voor wat extra geld de ati/nvidia ultr/xt.

Wil je gewoon een goede FPS halen maar je bent niet iemand die het snelste wil hebben maar toch lang nog met de kaart wil doen. Ga dan voor de GT/PRO.

Nu welke kaart presteerd het beste van de Ultra/xt gedeelte:

De nvidia heeft wat extra spulletjes op hun kaart zitten zoals de PS3.0
De Ati gedeelte dus weer niet.

Hier kun je jezelf aan gaan ergeren omdat je toch een optie niet kan aanvinken in je game opties. ( en mee kan opscheppen tegenover vrienden ).

Als je stabiel wil draaien zonder veel " gekloot" met drivers koop dan een nvidia. deze zijn altijd zeer stabiel en ik geloof graag dat deze misschien een 5 fps minder haald dan de ati.

Als je voor de midden klasse gaat de GT/PRO zal ik gewoon voor de GT gaan van nvidia deze heeft 16 pipelines dat zijn er 4 meer dan de pro.

Dat is dus duidelijk dat je voor de GT moet gaan. ( overclocken, flashen, softmodden). allemaal leuk maar je bent uiteindelijk de " lul" doordat je kaart gewoon niet meer stabiel loopt. ( uit eigen ervaring ).

Ben je een freak die alleen maar op de fps loopt te kicken en nergens anders in een spel naar kijkt koop dan de x800xt deze draait gewoon wat sneller.

Dit kan ook nog veranderen in de toekomst doordat de kaart van ati x800xt niet de PS 3.0 ondersteundt.

Dit is mijn mening en daarmee moet je het doen.

Conclusie

Nvidia geforce 6800 GT is een goede keuze indien je niet de snelste maar wel een kaart met het nieuwste spul erop en een goede framerate wil hebben. ( voor nu en in de toekomst ).

Ati radeon x800xt voor de echte fps freaks die niks anders bekijken dan wat de kaart nu behaald in games.

De nvidia geforce 6800 ultra voor stabiel en toekomstige games.

Verwijderd

FF ter aanvulling, ASUS heeft nu een "budget" kaart uitgebracht van de 6800 serie, de V9999/TD (net als turbodiesel, maar dan anders :9)

Kaart kost je 319,- eurotjes (bij MyCom, 359,- bij Funprice maar aangezien dat die laagste prijs garantie hebben kan je ASUS ook inlaten pakken bij FP voor 315,- ofzo)

Heb vorige week deze kaart gekocht en speel er met gemak Rome Total War op (alles op hoogste setting)
Vriend van mij heeft EXACT dezelfde pc (P4 3,2 + 1,5G DDR bla bla... :Z ) maar inplaats van de 6800 heeft hij een Sapphire X800Pro en zwaar O.C.
En NOG haal ik meer uit de kaart, terwijl hij toch echt 256 MB DDR heeft en ik 128MB!
Ook met Doom3 presteerd mijn kaart ietsjes beter (vrijwel nihil) dan de X800

Dus voor de mensen die nog twijfelen over welke kaart ze moeten kopen en 400,- euro is een beetje veel geld, kijk eens naar de ASUS V9999/TD

EDIT:
Linkje naar de Asus: http://uk.asus.com/products/vga/v9999td/overview.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 10:12 ]

Verwijderd

Heb momenteel zelf een POV 6800GT en ben er meer dan tevreden over.
Het ding doet wat het moet doen : mooie graphics op m'n scherm toveren.

Maar als we ff eerlijk zijn : het doet er niet echt toe of je nu een X800 of een 6800 koopt, beiden zijn retesnel en je keuze zal dus zowiezo vnl. afhangen van je evt. voorkeur Nvidia/Ati.
Normaal had ik een X800XT besteld (heb zelf liever Ati dan Nvidia, dit geheel terzijde), maar daar moest ik te lang op wachten.
Zolang je minstens een 6800GT of een X800XT (Pro is ook al goed :)) aanschaft, zit je goed :)
Pagina: 1