Toon posts:

filmpjes minimaliseren en geven een wit scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb tijdens het spelen van mijn spellen een beetje een probleem:
Wanneer er een filmpje wordt afgespeelt, minimaliseert het scherm.
Het geluid gaat wel gewoon door. Als ik dan onderaan in mijn taakbalk klik,
gaat het venster van mijn spel weeromhoog, maar dan houdt ik alleen
een wit scherm over :? .
Het geluid blijft wel doorspelen en als het filmpje is afgelopen krijg ik wel
weer gewoon beeld.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb zitten zoeken op goggle en allerlei forums gelezen,
maar ik kom er niet echt uit :'( .

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Wat zijn je system specs en welke drivers gebruik je?
Bij welke spellen gebeurd dit? (niet alle spellen gebruiken namelijk dezelfde soort media voor filmpjes)
Heb je bepaalde codecs/codecpacks geinstalleerd? (denk aan xvid, en complete codec packs)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee... ik heb niet sown heel groot verstand van computers :?
kan ik dat ergens vinden??

Verwijderd

Installeer deze eens. Ik speel er alles mee af.

Verwijderd

ik denk dat hij filmpjes ingame bedoeld bijvoorbeeld bij nfsu ..

nu is de vraag bij welk spel ? en alle spellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het het eerst met james bond nightfire... en daarna had ik het ook met moto racer... maar dezelfde nightfire deed het wel bij iemand anders.

maar ik sal die link van rainer proberen... het resultaat hoor je strax

en het gaat inderdaad om ingame filmpjes... maar het beginfilmpje en de reclame
('ea games chalenge everything' bijvoorbeeld) laten ook hetzelfde zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel gemerkt bij harry potter quiditch world cup dat de filmpjes wel werken

• Crash
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:42:
ik denk dat hij filmpjes ingame bedoeld bijvoorbeeld bij nfsu ..

nu is de vraag bij welk spel ? en alle spellen ?
Dat het om ingame filmpjes ging was al overduidelijk, maar sommige spellen gebruiken hiervoor Bink. Als je de losse software daarvan niet goed geinstalleerd hebt (gebeurd automatisch bij installeren van spel), of als deze overhoop ligt met andere codecs dan wil het nog wel eens zo zijn dat je rare kuren krijgt bij ingame filmpjes.
Ook kunnen codecs als Nimo dermate 'schade' aanrichten dat je opeens geen of half geluid meer hebt tijdens ingame filmpjes. Vandaar dat ik ernaar vroeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:14:
Installeer deze eens. Ik speel er alles mee af.
ik heb em geprobeert.. maar nogsteeds nix
het gaat idd om ingame dus aan video heb ik weinig

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik dan van 'nimo' afkomen?
want dat et aan een codec ligt ben ik nu wel 8er.
nu moet ik alleen die codec nog kwijt of een betere.

ik merkte ook dat ik met 007 nightfire tijdens het laden van multiplayer
een soortgelijk probleem krijg, hierbij kan ik em alleen niet meer omhoog
krijgen uit mijn taakbalk :? dus dan kan ik me hele spel afsluiten :'(
zou dit aan hetzelfde ding kunnen liggen?

Verwijderd

Crash schreef op 22 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Dat het om ingame filmpjes ging was al overduidelijk, maar sommige spellen gebruiken hiervoor Bink. Als je de losse software daarvan niet goed geinstalleerd hebt (gebeurd automatisch bij installeren van spel), of als deze overhoop ligt met andere codecs dan wil het nog wel eens zo zijn dat je rare kuren krijgt bij ingame filmpjes.
Ook kunnen codecs als Nimo dermate 'schade' aanrichten dat je opeens geen of half geluid meer hebt tijdens ingame filmpjes. Vandaar dat ik ernaar vroeg :)
ik bedoelde dan eigenlijk ook de meneer 2 posts onder jou :) met zijn Xvid ed ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 22:23:
[...]
zou dit aan hetzelfde ding kunnen liggen?
??

Verwijderd

waaronder draai je eigenlijk XP ? en heb je de spellen illegaal of legaal ?

en dat filmpjes niet draaien door codecs lijkt mij raar .. want dan ben je verplicht om een codec te instaleren bij aankoop van een spel .. dan zouden ze die er wel bij doen lijkt me.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:20:
waaronder draai je eigenlijk XP ? en heb je de spellen illegaal of legaal ?

en dat filmpjes niet draaien door codecs lijkt mij raar .. want dan ben je verplicht om een codec te instaleren bij aankoop van een spel .. dan zouden ze die er wel bij doen lijkt me.
Standaard worden er bij een spel DLL's geleverd in de speldirectory zodat het spel iig de filmpjes kan afspelen. Als je de codecs echter los installeert worden diezelfde DLL's ook in de de System32 directory van Windows gezet. En meestal is de zoekvolgorde naar codecs, eerst de systemfolder en daarna de huidige folder. Dus als je corrupte codecs hebt geinstalleerd...

Nimo is gewoon te verwijderen bij Software in het Configuratiescherm trouwens. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 23 juli 2004 @ 15:24:
[...]

Standaard worden er bij een spel DLL's geleverd in de speldirectory zodat het spel iig de filmpjes kan afspelen. Als je de codecs echter los installeert worden diezelfde DLL's ook in de de System32 directory van Windows gezet. En meestal is de zoekvolgorde naar codecs, eerst de systemfolder en daarna de huidige folder. Dus als je corrupte codecs hebt geinstalleerd...

Nimo is gewoon te verwijderen bij Software in het Configuratiescherm trouwens. ;)
mjaaa ok dat klopt ... maar moet je ook zorgen dat ze niet corrupt raken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik draai met xp pro... en niet alle spelen komen via de correcte weg :9

Verwijderd

doen de spellen ook zo op andere pc's of alleen op jou pc?

Verwijderd

Topicstarter
alleen op mijn pc... ik had precies etselfde spel op een andere pc gezet
en daar deed ie et gewoon :?

dus et ligt denk aan de instellingen van mijn pc... en nie aan et spel... maar het zou kunnen dat er iets van mijn pc niet goed combineert met het spel..

maar ik kom er niet uit :?

Verwijderd

je zal het nog wel niet geprobeert hebben maar XP opnieuw instaleren ? ... als laatste optie uiteraard ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 17:41:
je zal het nog wel niet geprobeert hebben maar XP opnieuw instaleren ? ... als laatste optie uiteraard ?
pff dat sou idd kunnen... maar das nogal wat gedoe... dan kan ik tog wel de rest gewoon bewaren?

ik heb alles op andere schijven staan... alleen xp en andere besturingssoftware staat op c

Verwijderd

Topicstarter
waar ik tot nu toe achter bn is dat het gaat om ingame filmpjes die niet afspelen
doordat er een fout zit met een codec of dat meerdere codecs niet goed op
elkaar reageren.

nu moet ik alleen nog zien uit te vogelen hoe ik mijn codecs kan zien, wat ze doen en waar ze staan, dit zou in conf.scherm>software moeten staan... maar ik zie
volgens mij nix dat op een codec lijkt O-) maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :P

maar met multiplayer van nightfire krijg ik een soort van zelfde probleem :?
zou dit ook aan een codec kunnen liggen?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41
Alle codec kun je vinden in Configuratiescherm, Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten onder het tabblad Hardware dubbelklik op Videocodecs.

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 24 juli 2004 @ 12:56:
Alle codec kun je vinden in Configuratiescherm, Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten onder het tabblad Hardware dubbelklik op Videocodecs.
tnx

ik zit nu ff op een andere pc... maar als ik weer op die andere kan zal ik ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
maar de enige optie die ik kan doen is het verwijderen van de codecs...
kan dit geen kwaad dan? voor andere software/hardware?

• Crash
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 00:19:
maar de enige optie die ik kan doen is het verwijderen van de codecs...
kan dit geen kwaad dan? voor andere software/hardware?
Jawel, maar dan moet je dus codecs vinden die niet van invloed zijn op andere software :)
Je kunt eens beginnen met te vertellen welke codecs je zoal geinstalleerd hebt en waarvoor. Dan kunnen wij andere codecs aandragen die hetzelfde werk verrichten, maar dan mischien wel beter :P

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op 25 juli 2004 @ 12:32:
[...]

[...]
Je kunt eens beginnen met te vertellen welke codecs je zoal geinstalleerd hebt en waarvoor. Dan kunnen wij andere codecs aandragen die hetzelfde werk verrichten, maar dan mischien wel beter :P
komen se:
Cinepack Codec by Radius Inc.
DivX.dll
iyuv_32.dll
Microsoft RLE Codec
Microsoft Video 1
msh261.drv
msh263.drv
msyuv.dll
tsbyuv.dll
XviD MPEG-4 Video Codec

dit is het lijstje... ik weet niet waarvoor ik se gebruik :? mja

volgens mij kan dit weinig ergs zijn...

• Crash
Wat mij nu opvalt is dat je nog steeds nergens je system specs genoemd hebt.
Dus wat voor videokaart heb je? En welke drivers gebruik je daarbij? :)
Ik zie namelijk nergens voorbij komen dat je al eens geprobeert hebt om andere videokaart drivers te proberen. Dat zou namelijk mischien ook een oplossing kunnen zijn.

Aan die codecs die je noemt kan ik eigenlijk weinig raars ontdekken, alleen Cinepack Codec by Radius Inc. komt bij mij onbekend voor. Je zou iig eens kunnen proberen gewoon de codecs te deinstalleren en kijken of de filmpjes het dan wel naar behoren doen.

Heb je trouwens een refreshrate fix draaien? (zie voor meer info de V&B faq)
Pagina: 1