Best mogelijk hoor... check de fora op http://heroescommunity.com/forumdisplay.php3?FID=1, en dan de thread 'Campaigns: Inferno Walkthrough', daar staan allerlei verschillende manieren om die missie (en de anderen) te spelen. Uiteraard leuker om 'm eerst zelf uit te spelen door 's wat nieuwe tactieken uit te proberen, en dan pas te kijken hoe anderen het deden, maar ach.Xqlusive schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:04:
[...]
Heb hem nu ook al een keer of 3 geprobeerd, maar het is niet echt mogelijk om een sterk leger op te bouwen en tegelijkertijd die druids uit te schakelen...
Iemand die het al wel gehaald heeft ?
zoja, hoe ?
Mjah ik ben er nu nog steeds mee bezig, lukt nu wel aardig, heb 2 elven steden + mijn eigen. Krijg veel geld en resources, alleen komen die elven steeds weer met een vrij sterk leger..
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je moet zo snel mogelijk de eerste elven stad proberen in te nemen. Voor je inferno stad moet je alleen de townhall uitbouwen waarmee je geld verdient en eventueel een resource silo. Voor de rest geen creature gebouwen maken.Xqlusive schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:04:
[...]
Heb hem nu ook al een keer of 3 geprobeerd, maar het is niet echt mogelijk om een sterk leger op te bouwen en tegelijkertijd die druids uit te schakelen...
Iemand die het al wel gehaald heeft ?
zoja, hoe ?
Vervolgens je elven stad uitbouwen. Je hoeft niet perse de creature gebouwen up te graden, want ergens linksboven zit een hillfort waar je dat ook kan doen. Dit scheelt aanzienlijk veel geld voor het upgraden van de green dragons. Sommige gebouwen zijn harstikke duur.
Ga daarna de mines en resources rondom je stad pakken. Sommige neutrals zijn idd sterk, maar ik gebruik telkens de spreuk phantom forces of clone, of hoe dat ook heet
Zorg dat je in ongeveer de derde week de 2e stad hebt ingenomen linksboven. Ik heb de phoenixen genegeerd en ben via het stukje daarboven gegaan. Zorg ook dat je een mageguild lvl 3 hebt, zodat je summon creatures krijgt zodat je niet de hele tijd terug hoeft naar je stad.
Dan is het een kwestie van zoveel mogelijk creatures maken en upgraden en dan naar die druids gaan. Daarna ga je naar rechts en kom je de volgende stad tegen. Daar kwam ik die sterke hero tegen, alleen was mijn leger toen net iets groter al. Hij bleef toen ook de hele tijd in zijn stad zitten. Ik had overigens zelf tegen die tijd 10 emerald dragons en ongeveer 80 masterhunters die ik ook clonede. Die zijn echt sterk. En voor de rest nog een zooitje silver unicorns en druids en wardancers.
Bij mij is die sterke hero overigens ook geen 1 keer in mijn territorium gekomen. Alleen een secundaire hero van hem kwam af en toe om de hoek kijken, maar ging de volgende beurt al weer weg
Op de volgende links staan ook nog tips van andere. Waarvan ik sommige ook zelf heb gebruikt
http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/frm/f/1851065692
http://www.celestialheave...2986aa08f3accd22784005bc5
En als ik toch met links bezig ben. Op deze site kan je allemaal zien wat die skills betekenen en andere handige dingen. Eerst op homm5 klikken.
http://www.heroesofmightandmagic.com/
Verwijderd
HE, ik las wat stukjes over homm3 en de komst van 5.. heb ze niet allemaal gelezen, maar hier ff mijn mening over hommV
ik vind het echt een kutspel! ze hebben alle towns en monsters door elkaar gegooid, de dungeon heeft hydra's??? en meer van dat soort onzin hebben ze uitgehaald. de namen van items minimaal veranderd.. " boots of the swift journey" lol.. die mensen zijn duidelijk niet verslaafd geweest aan Heroes III, dan hadden ze dat niet gedaan. ook zijn de stronghold en fortress helemaal weg, en een stel turken van de academy komt ervoor in de plaats ofzo? (probeert een 3e rangs tower te zijn?) en waar is de random map optie gebleven? t geheel is ook niet overzichelijk.. de gebouwen die je kan bouwen en in welke volgorde het allemaal moet gebeuren om iets anders te kunnen maken is echt niet goed. En dan die tactics optie aan het begin, hoezo irritant elke keer op enter drukken voordat je een gevecht begint? t laatste wat ik te klagen heb is de spells.. allereerst lelijke plaatjes, ook totaal niet duideiljk of het nou een earth of een air magic ofzo is.. en of je advanced of expert hebt etc...
t enige goeie is dat haven en inferno wel grotendeels hetzelfde zijn.
gelukkig heb ik geen 50 euro verspild want ik kon hem downloaden.. maar anders was het echt zonde van mijn geld!
zijn er anderen die er net zo over denken?
ik vind het echt een kutspel! ze hebben alle towns en monsters door elkaar gegooid, de dungeon heeft hydra's??? en meer van dat soort onzin hebben ze uitgehaald. de namen van items minimaal veranderd.. " boots of the swift journey" lol.. die mensen zijn duidelijk niet verslaafd geweest aan Heroes III, dan hadden ze dat niet gedaan. ook zijn de stronghold en fortress helemaal weg, en een stel turken van de academy komt ervoor in de plaats ofzo? (probeert een 3e rangs tower te zijn?) en waar is de random map optie gebleven? t geheel is ook niet overzichelijk.. de gebouwen die je kan bouwen en in welke volgorde het allemaal moet gebeuren om iets anders te kunnen maken is echt niet goed. En dan die tactics optie aan het begin, hoezo irritant elke keer op enter drukken voordat je een gevecht begint? t laatste wat ik te klagen heb is de spells.. allereerst lelijke plaatjes, ook totaal niet duideiljk of het nou een earth of een air magic ofzo is.. en of je advanced of expert hebt etc...
gelukkig heb ik geen 50 euro verspild want ik kon hem downloaden.. maar anders was het echt zonde van mijn geld!
NeeHE, ik las wat stukjes over homm3 en de komst van 5.. heb ze niet allemaal gelezen, maar hier ff mijn mening over hommV
Ik vind het echt een heel erg goed spel. Zowel kwa graphics, sound, gameplay, sfeer vind ik het echt gewoon top.
Het enige wat ik inderdaad mis is een random-map-optie.
Het uitbouwen van een stad is stukken verbeterd en als je dat een paar keer hebt gedaan weet je echt wel hoe dat moet. Die tactics-optie zit trouwens ook in Heroes3 als je die skill hebt.
Lekkere bug trouwens met die necropolis campaign missie 1. Je moet die oranje heroes ontwijken, anders is het game over. Maar op een gegeven moment bewogen ze niet meer en blokkeerde een hero dus de enige doorgang. Blijkt dat die heroes niet meer gaan lopen wanneer je een savegame load. Lekker dan. Kan je hem weer overnieuw beginnen.
Nee, ik had 'm gedownload maar ben gister toch echt ff naar de winkel gerent om 'm te kopen. (Samen met 2 vrienden die 'm ook moesten hebben na 't bij mij gezien te hebben)Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:28:
En gisteravond kwam nog 'n vriendin van me langs die 3 uur achter elkaar op mijn pc heeft zitten gamen
Al met al een zeer vermakelijk spelletje
Maar heeft iemand enig idee hoe je die irritante cam uit kan schakelen? Als ik ergens op klik op de map waar ik naartoe wilt, schiet de cam opeens naar mijn hero en blijft hem de hele tijd volgen.
Dit vind ik echt zwaar irritant. Kan je dit uitschakelen?
Maar heeft iemand enig idee hoe je die irritante cam uit kan schakelen? Als ik ergens op klik op de map waar ik naartoe wilt, schiet de cam opeens naar mijn hero en blijft hem de hele tijd volgen.
Dit vind ik echt zwaar irritant. Kan je dit uitschakelen?
Weet iemand hoe ik troepen bij een hero kan disbanden... (of kan dat alleen in een stad?)
Met een aan WAANZIN grensend optimisme
Wat is disbanden?Whaletyr schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:34:
Weet iemand hoe ik troepen bij een hero kan disbanden... (of kan dat alleen in een stad?)
Deel van je leger weggooien dat je niet nodig heb..
Met een aan WAANZIN grensend optimisme
Je hero openen en rechtsonder op 't hoofd klikken. Vervolgens nog 'n keer rechtsonder klikken om 't leger weg te doen.
Splitsen van 'n leger doe je door control + shift in te drukken en 'n leger naar 'n leeg vakje te slepen.
Splitsen van 'n leger doe je door control + shift in te drukken en 'n leger naar 'n leeg vakje te slepen.
ik heb het al 10 keer geprobeerd ofzo
Maar steeds komt die druide en die maakt me helemaal af.
Maar steeds komt die druide en die maakt me helemaal af.
sinds wanneer moet een vervolg precies dezelfde units hebben al de voorganger? Red alert 2 had grotendeels andere units dan deel 1, is het daarom een "klote" spel? nee, het is op zich zelf een goed spel.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:28:
HE, ik las wat stukjes over homm3 en de komst van 5.. heb ze niet allemaal gelezen, maar hier ff mijn mening over hommV
Had anders gewoon een uitbreiding voor deel 3 gekocht ofzo..
Tis gewoon een feit dat deel 5 erg veel lijkt op deel 3 met veel verbeteringen (in de ogen van veel spelers dan). Maar jij kunt blijkbaar alleen terug kijken, in plaats van kijken naar verbeteringen..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Supergame.... Ik heb Heroes 3 behoorlijk wat gespeeld, naarna niet meer.... Maar Heroes 5 brengt wel weer een beetje dat oude gevoel terug. Tuurlijk er zitten irritante dingen in, de interface ziet er niet uit en lijkt voor een console gemaakt te zijn maar goed, gameplay is over het algemeen goed. En in ieder geval verslavend!
Prima spel
speelde indd vroeger deel 3
deze pas nog geinstalleerd, maar dan baal je toch van de graphics
en in deel 5 vind ik alles er prima uitzien
en gewoon leuk om weer te spelen
alleen het draaien van het scherm maakt het soms lastig als je tussen 2 legers wisselt (dan blijft de camera staan zoals bij het vorige leger, en ben je weer ff aant draaien)
ik draai 1360x768 op alles vol, maar daar heeft mijn 6600GT soms best een beetje moeite mee
alleen jammer dat er geen mooie startpost te vinden is op dit forum, die vind ik altijd leuk om te bekijken
nu kom ik alleen maar aan info via van die vage duitse sites
speelde indd vroeger deel 3
deze pas nog geinstalleerd, maar dan baal je toch van de graphics
en in deel 5 vind ik alles er prima uitzien
en gewoon leuk om weer te spelen
alleen het draaien van het scherm maakt het soms lastig als je tussen 2 legers wisselt (dan blijft de camera staan zoals bij het vorige leger, en ben je weer ff aant draaien)
ik draai 1360x768 op alles vol, maar daar heeft mijn 6600GT soms best een beetje moeite mee
alleen jammer dat er geen mooie startpost te vinden is op dit forum, die vind ik altijd leuk om te bekijken
nu kom ik alleen maar aan info via van die vage duitse sites
R
Patch 1.1 is uit.
http://forums.ubi.com/eve...f/1851065692/m/5651041154
http://forums.ubi.com/eve...f/1851065692/m/5651041154
Kan iemand mij een save-game mailen van NA het punt
waar mijn HeroesV crasht? mujo@quicknet.nl
Verdorie met m'n lvl 22 vrouwtje in de
Haven Campaign
Mission 4
The Trap in de overgang naar de volgende
scene nadat je over het water bent gelopen met je
Boots of Levitation, even bidden bij het beeld, dan doorlopen,
dan wordt er geladen en crasht hij naar m'n Windows Desktop.
JUIST nu ik zo verslavend bezig ben...
Haven Campaign
Mission 4
[ Voor 4% gewijzigd door Mujo op 06-06-2006 19:42 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Wat ik altijd het minste aan homm 3 vond was dat je eigenlijk alleen maar met één hero die het allersterkste is echt aan het spelen bent, de rest verzamelt gewoon wat legertjes en het irritante geld bij de molen elke week and that's it. Is je eerste hero nog steeds zo enorm veel beter... en worden je andere heroes nog steeds zo makkelijk afgemaakt?
De gamebalans is toch wel erg ver te zoeken. "Normal" zou het makkelijkst moeten zijn maar is al heel erg moeilijk soms. Zit nu in een level waar ik al zo'n 4 uur mee bezig ben en alleen maar bezig ben om mijn hero te reinforcen waarbij al dit reinforcements weer voor 70% worden afgeslacht aangezien de enemy hero vrolijk weer aan komt wandelen en dreigt mijn stad te veroveren.. (dit is volgens mij de laatste leven van campaign 1). Hier moet ik dit artifact zien te vinden...
Nou ja, denk dat ik er maar mee stop.... dit schiet niet op zo.
Wat heeft het nu voor een zin om savegeames te posten. Iedereen kiest toch andere skills e.d. Dat jij op lvl 22 zit wil niet zeggen dat iedereen dat zit... maar goed.Mujo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:42:
Kan iemand mij een save-game mailen van NA het punt
Haven Campaign
Mission 4
Ik zit nu in de vierde (sylvan) campaign de derde missie. Ik vind het duidelijk een stoer spel. Ik heb tot nu toe de meeste heroes heel veel destruction magic meegegeven. Finlan (elf) heb ik nu allemaal light magic gegeven, mass haste spreuken roeleren echt zwaar!
Voor de rest is het verhaal echt best goed in elkaar gezet, ik ben zeker wel nieuwsgierig naar het einde nu!
Hieronder staat een redelijke spoiler over het verhaal totaan het einde van de derde campaign!
Voor de rest is het verhaal echt best goed in elkaar gezet, ik ben zeker wel nieuwsgierig naar het einde nu!
Hieronder staat een redelijke spoiler over het verhaal totaan het einde van de derde campaign!
spoiler:
Vooral die Markal (necromancer), het is echt stoer om met hem te spelen om er later achter te komen dat hij de klootzak is. Terwijl je met Agrael eigenlijk twee keer speelt! Een keer als Agrael en een keer als Raelag. En het moment dat Markal vervolgens Nicolai weer tot leven wekt, en dat Nicolai daar vervolgens pissed over is!!! 
Easy mode is toegevoegd in de patch. Ik denk alleen dat je dan dat level weer overnieuw moet doen.Darth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:04:
De gamebalans is toch wel erg ver te zoeken. "Normal" zou het makkelijkst moeten zijn maar is al heel erg moeilijk soms. Zit nu in een level waar ik al zo'n 4 uur mee bezig ben en alleen maar bezig ben om mijn hero te reinforcen waarbij al dit reinforcements weer voor 70% worden afgeslacht aangezien de enemy hero vrolijk weer aan komt wandelen en dreigt mijn stad te veroveren.. (dit is volgens mij de laatste leven van campaign 1). Hier moet ik dit artifact zien te vinden...
Oh, is de patch al uit dan? Dat wist ik niet.... ga hem ff binnenhalen..
Net gelezen op de heroes forums dat voor de EU versie de optie normal verdwijnt... Dus normal heet dan easy maar er is geen normal keuze meer. Lost dus niets op lijkt me.. Verder zijn er toch wel wat problemen met de patch en zitten niet erin die ik erin had verwacht.
Bij mij is dr wel degelijk 'n easy niveau bij gekomen hoorDarth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:51:
Net gelezen op de heroes forums dat voor de EU versie de optie normal verdwijnt... Dus normal heet dan easy maar er is geen normal keuze meer. Lost dus niets op lijkt me.. Verder zijn er toch wel wat problemen met de patch en zitten niet erin die ik erin had verwacht.
Ik heb zo hier en daar al wat verbeteringen gezien dus patchen is 't altijd wel waard.
Ja hier ook nu een easy niveau. De problemen waar op de heroes forums over werd gesproken heb ik niet gezien.
Wel crashte HOMM voor het eerst sinds dat ik het speel NA het installeren van de patch... Voorheen nooit crashes gehad en liep zo stabiel als een huis. Na het patchen dus niet meer. hmm..
Wel crashte HOMM voor het eerst sinds dat ik het speel NA het installeren van de patch... Voorheen nooit crashes gehad en liep zo stabiel als een huis. Na het patchen dus niet meer. hmm..
Zijn dr hier meer mensen die Haven overpowered vinden?
Niet dat ik 't zo heel erg vind maar als ik met 'n vriend van mij online speel veeg ik heel gemakkelijk de vloer aan met zijn necromancer leger.
En volgens mij doet hij niet echt iets fout.
Niet dat ik 't zo heel erg vind maar als ik met 'n vriend van mij online speel veeg ik heel gemakkelijk de vloer aan met zijn necromancer leger.
En volgens mij doet hij niet echt iets fout.
Hoe kies je de easy level na het installeren van de patch als je al midden in een campaign zit?
Ik zit nu op missie 4 in campaign 1 en bij een restart van de level wordt niet gevraagd naar de moelijkheidsgraad en wordt er volgens mij gewoon verder gegaan op de moeilijkheidsgraad waarop je de campaign bent begonnen. ?????
Ik zit nu op missie 4 in campaign 1 en bij een restart van de level wordt niet gevraagd naar de moelijkheidsgraad en wordt er volgens mij gewoon verder gegaan op de moeilijkheidsgraad waarop je de campaign bent begonnen. ?????
Dat klopt, als je de missie opnieuw start dat gebruik ie dezelfde instelling.Darth Malak schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:10:
Hoe kies je de easy level na het installeren van de patch als je al midden in een campaign zit?
Maar zodra je in 't hoofdmenu op single player klikt kun je de moeilijkheidgraad instellen en vervolgens start je via campaign de missie opnieuw.
Nope... dat kan niet... Alle missies zijn grijs en niet te selecteren. Dus via het hoofdmenu werkt het niet.
Deze game is zo belachelijk.... uit balans dan... ik kap er denk ik maar mee, probeer nu al zo'n 6 uur die artificat op te graven maar komt mijn vijandje in 1 keer mijn machtigste leger afslachten met stacks van 4 x 35 van zijn allersterkste units... yeah right....
Ik was vandaag opnieuw begonnen met die level, had geen enkele moeite om iedere enemy hero af te slachten... komt ie dus spontaan als ik in de buurt van die artificat kom (althans dat denk ik ook al zie ik nog niet heel de foto) met een mega legertje aanzetten terwijl die van te voren in geen velden of wegen te bekennen was...
Zwaar frustie wordt je van deze game.
Bah...
Deze game is zo belachelijk.... uit balans dan... ik kap er denk ik maar mee, probeer nu al zo'n 6 uur die artificat op te graven maar komt mijn vijandje in 1 keer mijn machtigste leger afslachten met stacks van 4 x 35 van zijn allersterkste units... yeah right....
Ik was vandaag opnieuw begonnen met die level, had geen enkele moeite om iedere enemy hero af te slachten... komt ie dus spontaan als ik in de buurt van die artificat kom (althans dat denk ik ook al zie ik nog niet heel de foto) met een mega legertje aanzetten terwijl die van te voren in geen velden of wegen te bekennen was...

Zwaar frustie wordt je van deze game.

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 08-06-2006 19:31 ]
Vaag, ik kan alle uitgespeelde maps vanuit 't hoofdmenu selecteren...Darth Malak schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:08:
Nope... dat kan niet... Alle missies zijn grijs en niet te selecteren. Dus via het hoofdmenu werkt het niet.
Inderdaad zeer vaag.... ik zal eens op het heroes forum posten...
Vond die missie niet echt moelijk.. je moet gewoon als er een vijand aankomt even terug trekken naar je basis.. als ik daar eenmaal in stond.. had ik echt geen problemen met hun leger.. wat ik ook deed.. was gewoon leger sparen.. en toen ik eenmaal dat artifact had.. was het helemaal geen probleem meer.. wel grappig .. die gasten daar hebben daar ook nog een legioen van beesten in een toren.. wel dikke foshizzle
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ah... misschien op easy gaat het zoals jij zegt...
Op normal:
Ik doe precies wat je zegt....
Heb 2 hero's... Isabel en die andere. Isabel level 22 en die andere volgens mij level 17... Allebei een sterk leger.... 1 van de hero's MOET bij je stad blijven om hem te verdedigen aangezien elke week een hero je aanvalt met een bijna net zo sterk leger.... Verder lopen er nog 2 enemy hero's rond te hobbelen om je houtzagerijen e.d. op te eisen.
Snap je het probleem. 1 van de verdedigende legers wordt bijna in de pan gehakt. Vervolgens moet ik dus al de reinforcements gebruiken om mijn hero te versterkebn die de stad verdedigt. Ondertussen is Isabel zo verzwakt dat ik haar ook moet reinforcen, maar waarmee? Immers die heb ik al nodig voor mijn hero die de stad verdedigt.
Isabel is vrolijk aan het rondwandelen en wordt in de pan gehakt door een enemy hero met 35 Demon lords of zoiets en nog een paar stacks van 100+ van zijn sterkste units... Zomaar..
Dit artifcact heeft geen enkel nut. Je geld loopt nog steeds maar matig op en de hoeveelheid units die je kunt kopen werkt in de verste verte niet op tegen het aankoop (cheat) beleid van de enemy hero's..
Deze level is zo, zo zwaar uit balans.... Nee sterker, deze game is zwaar ongeblanceerd.
En nee, ik ben geen groentje met dit soort games...
Op normal:
Ik doe precies wat je zegt....
Heb 2 hero's... Isabel en die andere. Isabel level 22 en die andere volgens mij level 17... Allebei een sterk leger.... 1 van de hero's MOET bij je stad blijven om hem te verdedigen aangezien elke week een hero je aanvalt met een bijna net zo sterk leger.... Verder lopen er nog 2 enemy hero's rond te hobbelen om je houtzagerijen e.d. op te eisen.
Snap je het probleem. 1 van de verdedigende legers wordt bijna in de pan gehakt. Vervolgens moet ik dus al de reinforcements gebruiken om mijn hero te versterkebn die de stad verdedigt. Ondertussen is Isabel zo verzwakt dat ik haar ook moet reinforcen, maar waarmee? Immers die heb ik al nodig voor mijn hero die de stad verdedigt.

Isabel is vrolijk aan het rondwandelen en wordt in de pan gehakt door een enemy hero met 35 Demon lords of zoiets en nog een paar stacks van 100+ van zijn sterkste units... Zomaar..
Dit artifcact heeft geen enkel nut. Je geld loopt nog steeds maar matig op en de hoeveelheid units die je kunt kopen werkt in de verste verte niet op tegen het aankoop (cheat) beleid van de enemy hero's..
Deze level is zo, zo zwaar uit balans.... Nee sterker, deze game is zwaar ongeblanceerd.
En nee, ik ben geen groentje met dit soort games...
[ Voor 18% gewijzigd door Darth Malak op 09-06-2006 10:10 ]
Donders, die laatste missie van de laatste campaign. Het eindgevecht is echt super lastig. Ik hoop dat ik er door heen kan komen zonder hulpmiddelen.
Je duurt waarschijnlijk te lang met alles.
Je weet niet wat voor gebouwen de computer in zijn stad heeft. Dus misschien kunnen ze zeer snel units etc maken.
Maar hoe langer het duurt hoe sterker de computer wordt.
\
Je weet niet wat voor gebouwen de computer in zijn stad heeft. Dus misschien kunnen ze zeer snel units etc maken.
Maar hoe langer het duurt hoe sterker de computer wordt.
\
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Die gasten die je stad steeds aanvallen komen uit een 1 way monolith.. oftewel die worden vanzelf aangemaakt en hebben niets met hun basis te maken je moet wel zien.. als je de verhaal lijn volgt.. dat je stad steeds "under siege " gelegt word door hun. het beste is gewoon 1 hero uber sterk te maken.. en de ander niet zo veel geven.. ik had op een gegeven moment 25 arch angels, 70 paladins 103 van die zealots (ben ff naam kwijt) en allemaal van die sjit. gooi dat op 1 char.. en je kan NIET dood.. mocht er 1tje sterven gebruik je je arch angels om die te reviven. Paladins kunnen healen. dus in principe hoeft er neimand dood te gaan.. gewoon goed de spells van je units in de gaten houden. en! als de vijand aanvalt.. wacht in je basis hem op.. omdat ze daar toch heen stormen heb je alle tijd om je lekker voor te bereiden.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ah leuk... Nu ben ik door die missie heen, aan het eind zweert ze wraak... Ik denk leuk, volgende missie. Nee, ga terug naar het main menu???
Alle missies behalve campaign 1 en missie 1 zijn grijs en niet te selecteren. WTF... Wat een k*tspel.
Laat ze eerst de bugs maar eens fixen voordat ik hier weer mijn tijd aan ga verdoen.
Laat ze eerst de bugs maar eens fixen voordat ik hier weer mijn tijd aan ga verdoen.
Iemand toch nog een idee om bovenstaand probleem op te lossen??
als ik de camera schuin zet en over het landschap kijk dan gaat het vervolgens haperen
is hier geen patch voor uit gebracht ofzo...
ik speel het spel op 1280x1024 en alles op ze hoogst..
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Deze game zit vol met bugs dus het verbaast me niet echt. Ik ga ervan uit dat je patch 1.1 hebt geinstalleerd en verder alle drivers up-to-date hebt? Sorry maar buiten het feit dat je wat van de grafische details terug kunt schroeven heb ik geen idee.KappeNou schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:01:
als ik de camera schuin zet en over het landschap kijk dan gaat het vervolgens haperenis hier geen patch voor uit gebracht ofzo...
Iemand enig idee?
3d person style? Waarschijnlijk eist dat gewoon veel meer van je systeem, dus of detail terugschroeven of dat niet doen met die cameraKappeNou schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:01:
als ik de camera schuin zet en over het landschap kijk dan gaat het vervolgens haperenis hier geen patch voor uit gebracht ofzo...
Iemand enig idee?
Daar gaan ze iig geen patch voor uitbrengen.
weet ik veelDarth Malak schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:08:
[...]
Deze game zit vol met bugs dus het verbaast me niet echt. Ik ga ervan uit dat je patch 1.1 hebt geinstalleerd en verder alle drivers up-to-date hebt? Sorry maar buiten het feit dat je wat van de grafische details terug kunt schroeven heb ik geen idee.
Dus in ieder geval patch 1.1 installeren en ervoor zorgen dat de rest van je drivers (video/sound) op orde zijn. Kijk dan nog maar eens.KappeNou schreef op zondag 11 juni 2006 @ 03:40:
[...]
weet ik veelik heb gewoon de colector edition geïnstalleerd
Viel mij ook op, net Godric naar de Elven gestuurd en komt Nicolai terug, wordt verslagen, wordt Isabel Queen en klaar... de eerste missie (campaign 2) met de Demon is geen pretje. Het is mij nog niet gelukt de humans (Godric) voor te blijven, de map is mij nog te onbekend met een te klein leger... meer een puzzel dan 'vecht' missie. Niet mijn favoriet. Verder geen enkel probleem met het spel, wel veel een herhaling van III en IV.Darth Malak schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:48:
Ah leuk... Nu ben ik door die missie heen, aan het eind zweert ze wraak... Ik denk leuk, volgende missie. Nee, ga terug naar het main menu???Alle missies behalve campaign 1 en missie 1 zijn grijs en niet te selecteren. WTF... Wat een k*tspel.
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
Ik ben nu bij de 3e missie van de warlock, nog steeds niet echt moeilijk eigenlijk, maar misschien komt dat nog.
De campaign hiervoor, met de necro, die was echt te simpel, na een tijdje heb je bijna 6K archers....dit samen met puppet master is bijna onverslaanbaar...
Het begint nu een btje eentoning te worden, je hebt dan nu wel een ander leger tot je beschikking, maar het is erg veel van hetzelfde....
Toch maar stug doorzetten, dan kan deze ook weer op de lijst "uitgespeeld"
De campaign hiervoor, met de necro, die was echt te simpel, na een tijdje heb je bijna 6K archers....dit samen met puppet master is bijna onverslaanbaar...
Het begint nu een btje eentoning te worden, je hebt dan nu wel een ander leger tot je beschikking, maar het is erg veel van hetzelfde....
Toch maar stug doorzetten, dan kan deze ook weer op de lijst "uitgespeeld"
Ik heb het probleem "opgelost" door de campagin.sav file te vervangen door 1 file die ik ergens heb gevonden waarbij alle levels te spelen zijn. De enige manier voor mij om door te gaan.Preatorium schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:06:
[...]
Viel mij ook op, net Godric naar de Elven gestuurd en komt Nicolai terug, wordt verslagen, wordt Isabel Queen en klaar... de eerste missie (campaign 2) met de Demon is geen pretje. Het is mij nog niet gelukt de humans (Godric) voor te blijven, de map is mij nog te onbekend met een te klein leger... meer een puzzel dan 'vecht' missie. Niet mijn favoriet. Verder geen enkel probleem met het spel, wel veel een herhaling van III en IV.
Verwijderd
Is het al iemand gelukt om een multiplayer game (over netwerk) uit te spelen? Wij hebben al verschillende keren geprobeerd maar het loopt steeds fout. Op een gegeven moment loop het spel niet synchroom meer op beide pc's. Op pc 1 loopt dan bijvoorbeeld nog een tegenstander die al lang verslagen is, terwijl op pc 2 het wel weer gegeven wordt. Zo gaat dat ook met kastelen, neutrale tegenstanders en mijnen en daardoor loopt het spel op een gegeven moment vast.
We hebben V1.1 maar dat mocht ook niet baten
Echt slecht dat je dit spel met zoveel bugs gewoon kwakkeloos uitgeeft
We hebben V1.1 maar dat mocht ook niet baten
Klopt, heb 't ook al zelf ervaren.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:59:
Is het al iemand gelukt om een multiplayer game (over netwerk) uit te spelen? Wij hebben al verschillende keren geprobeerd maar het loopt steeds fout. Op een gegeven moment loop het spel niet synchroom meer op beide pc's. Op pc 1 loopt dan bijvoorbeeld nog een tegenstander die al lang verslagen is, terwijl op pc 2 het wel weer gegeven wordt. Zo gaat dat ook met kastelen, neutrale tegenstanders en mijnen en daardoor loopt het spel op een gegeven moment vast.
We hebben V1.1 maar dat mocht ook niet batenEcht slecht dat je dit spel met zoveel bugs gewoon kwakkeloos uitgeeft
Je kunt beter via i-net tegen elkaar spelen is mijn ervaring (Hoewel dat ook niet vlekkeloos gaat)
't is nog ff wachten op de nieuwe patch.
knowledge omhoog brengenVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:32:
Heeft iemand een idee hoe je veel mana points krijgt? Ik blijf soms maar hangen op 10

Verwijderd
Volgens mij kun je meer spellpoints krijgen door speciale skills, maar ik heb het te weinig gespeeld en nu niet bij de hand om te kunnen zeggen welke.
Je knowledge x10 betekent het aantal spellpoints dat je kan hebben. Dit kan je verbeteren door te lvlen, door artifacts en bepaalde gebouwen in het spel. Daarnaast regenerate je mana ook nog zoveel per turn. Dus moet je of mana wells zien te vinden of in je stad staan en de beurt beeindigen en heb je weer 100%.
Mana regeneration is Knowledge-score aan spell points per dag. Er is een attribute van Sorcery dat ervoor zorgt dat dubbel zoveel wordt. De dag eindigen in een stad herstelt alleen je spell points als je in die stad een Mage Guild hebt gebouwd. (Dat laatste heb ik niet getest, maar het was wel zo in de vorige delen, dus vermoedelijk ook in deze.)Mr_Knight schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:14:
Je knowledge x10 betekent het aantal spellpoints dat je kan hebben. Dit kan je verbeteren door te lvlen, door artifacts en bepaalde gebouwen in het spel. Daarnaast regenerate je mana ook nog zoveel per turn. Dus moet je of mana wells zien te vinden of in je stad staan en de beurt beeindigen en heb je weer 100%.
Meer mana krijgen doe je dus inderdaad door meer knowledge te krijgen, maar dat is uiteraard niet altijd even gemakkelijk. Sommige character classes (de necromancer, bijvoorbeeld) krijgen maar zeer zelden een knowledge upgrade. Je zal dan andere tactieken moeten gebruiken - bijvoorbeeld de attribute van Sorcery die al je spells 20% goedkoper maakt; de Warlock-only attribute van Sorcery (Erratic mana) die daar nog eens random 0 tot 50% bovenop gooit; de Warlock-only ability Dark Ritual; of de geweldige Necromancer skill 'Mark of the Necromancer', die je volgens mij echt moet leren beheersen als je succes wil hebben met die class.
En natuurlijk op zoek gaan naar artefacts en gebouwen die je Knowledge omhoog gooien.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Spirit link?Lord Daemon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:19:
of de geweldige Necromancer skill 'Mark of the Necromancer', die je volgens mij echt moet leren beheersen als je succes wil hebben met die class.
Je hebt gelijk, zo heet de ability. De spell die je krijgt heet volgens mij wel Mark of the Necromancer? In ieder geval zorgt een goed gebruik van die spreuk ervoor dat je soms wel drie keer zoveel Raise Dead kan casten als je anders zou lukken.Flint schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:04:
Spirit link?
Oh dat zou kunnen.Lord Daemon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:04:
[...]
Je hebt gelijk, zo heet de ability. De spell die je krijgt heet volgens mij wel Mark of the Necromancer? In ieder geval zorgt een goed gebruik van die spreuk ervoor dat je soms wel drie keer zoveel Raise Dead kan casten als je anders zou lukken.
Ik heb alleen ff in 't begin 'n tekort aan mana. Na 'n tijdje zit je zo rond de 200 en dan krijg ik 't iig niet op tijdens 'n battle. Dan kies ik liever voor 'n andere skill/ability.
Serieus? Ik heb in de Necromancer campaign minstens drie maps lang Knowledge < 6 gehad. Kan gewoon pech zijn geweest, uiteraard.Flint schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:01:
Oh dat zou kunnen.
Ik heb alleen ff in 't begin 'n tekort aan mana. Na 'n tijdje zit je zo rond de 200 en dan krijg ik 't iig niet op tijdens 'n battle. Dan kies ik liever voor 'n andere skill/ability.
Celestial heavens heeft een handleiding gemaakt. Is zeer de moeite waard om naar te kijken moet ik zeggen. Alle artifacts, creatures etc uitgebreid besproken.
http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=557
http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=557
Campaign is niet zo mijn ding. Ik speel nu voornamelijk tegen heroic tegenstanders of online.Lord Daemon schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:22:
[...]
Serieus? Ik heb in de Necromancer campaign minstens drie maps lang Knowledge < 6 gehad. Kan gewoon pech zijn geweest, uiteraard.
Maar 't is idd wel 'n kwestie van geluk.
In het begin stelde de campaign wat teleur, maar hoe verder je komt, hoe beter hij wordt. (Vreemd genoeg wordt zelfs de voice acting beter naarmate je verder in de campaign komt.) Ik ben nu aan het tweede level van de Warlock campaign bezig; ik speel ze allemaal op Hard.Flint schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:35:
Campaign is niet zo mijn ding. Ik speel nu voornamelijk tegen heroic tegenstanders of online.
Maar 't is idd wel 'n kwestie van geluk.
Als ik de campaigns allemaal af heb zal ik er eens over denken online te gaan spelen. Is dat wat? Ik heb eerder HOMMs wel een ge-hot-seat als mensen vs. computer, maar het lijkt me zo lastig om online tegen andere mensen te spelen en het toch boeiend te houden.
Ik zou je 2 heroes die je in dat lvl hebt maximaal gaan lvlen, want de derde level waar ik nu zit vind ik 1 van de moeilijkste. Je hebt beide heroes namelijk hard nodig. En je bent afhankelijk van spreuken.Lord Daemon schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:34:
[...]
In het begin stelde de campaign wat teleur, maar hoe verder je komt, hoe beter hij wordt. (Vreemd genoeg wordt zelfs de voice acting beter naarmate je verder in de campaign komt.) Ik ben nu aan het tweede level van de Warlock campaign bezig; ik speel ze allemaal op Hard.
Als ik de campaigns allemaal af heb zal ik er eens over denken online te gaan spelen. Is dat wat? Ik heb eerder HOMMs wel een ge-hot-seat als mensen vs. computer, maar het lijkt me zo lastig om online tegen andere mensen te spelen en het toch boeiend te houden.
Ik heb zelf nog niet online gespeeld met dit spel. Maar ik weet wel dat je voor rankings kan spelen in tournament of honor. www.toheroes.com. Daar zitten echt gedreven heroes spelers in. Ik heb het een keer met heroes3 geprobeerd. Ik werd gewoon verpletterd. Dus wel leuk als je een uitdaging wilt
Ok, goede tip. De hoofdpersoon van de campaign heeft al het maximale level, en is best wel eng met zijn Empowered Circle of Winter + Master of Ice + Advanced Destruction Magic + Expert Sorcery en hoge spell power.Mr_Knight schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:50:
Ik zou je 2 heroes die je in dat lvl hebt maximaal gaan lvlen, want de derde level waar ik nu zit vind ik 1 van de moeilijkste. Je hebt beide heroes namelijk hard nodig. En je bent afhankelijk van spreuken.
Tot nog toe vond ik het moeilijkste level dat level van de Inferno Campaign waar die *$%#! druids elke week nieuwe Sylvan creatures overal op de map plaatsen. Daar ben ik op een gegeven moment opnieuw begonnen omdat ik te hard in elkaar werd gebeukt.
Ik weet niet of iemand er al naar gelinkt heeft, maar dit is trouwens echt een noodzakelijk tooltje: de Skill wheel.
Is het iemand al gelukt om een Ultimate Ability te krijgen? Ik zat er in de Necro-campaign heel dicht bij, maar kwam net twee of drie levels tekort. Bij de warlock ben ik het niet aan het proberen, omdat je er te nutteloze skills voor moet ontwikkelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Lord Daemon op 30-06-2006 13:27 ]
Filipek schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:31:
Echt een super spel!
Vanwaar de kick?
Ik zit nog steeds te wachten op de map editor

Meen je niet... is die nog steeds niet uitgebracht.... deze zou in juni al met een patch meekomen....
heb het sinds juni niet meer aangeraakt en zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Kennelijk denken er meer mensen zo over gezien de populariteit van dit topic.
heb het sinds juni niet meer aangeraakt en zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Kennelijk denken er meer mensen zo over gezien de populariteit van dit topic.
ik denk niet dat een topic op GoT zo zwaar weegt op de populariteit van een spel hoor
voor de community hier is dat mischien representatief, maar daarbuiten echt niet.
desalniettemin blijft het een leuk spel, alleen erg jammer dat ik niet de tijd erin kan steken om weer eens wat maps te spelen.
desalniettemin blijft het een leuk spel, alleen erg jammer dat ik niet de tijd erin kan steken om weer eens wat maps te spelen.
En er is alweer een uitbreiding aangekondigd.
http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=1156670617
Als er geen random map generator in zit ga ik hem niet eens halen. Ik speel heroes3 nog steeds vanwege die reden.
http://www.celestialheavens.com/viewpage.php?id=1156670617
Als er geen random map generator in zit ga ik hem niet eens halen. Ik speel heroes3 nog steeds vanwege die reden.
Inderdaad ik ben ook weer met Heroes 3 beginnen. Erg leuk om een eigen map te maken, maar het blijft moeilijk om het er "echt" en mooi uit te laten zien.
Precies hetzelfde "probleem" hier. Ik vind het spel hardstikke mooi enzo, maar gewoon geen tijd.Jaguar645 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:42:
ik denk niet dat een topic op GoT zo zwaar weegt op de populariteit van een spel hoorvoor de community hier is dat mischien representatief, maar daarbuiten echt niet.
En toch weer eens een keer tijd zoeken om het spel uit te spelen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik heb ooit eens een map gemaakt voor heroes 3. Een XL map met boven en ondergronds. Was er 3 maanden mee bezig. Elke dag een stukje. Ik vond hem zelf vrij mooi en leuk om te spelen. Was een cooperatieve map. Uiteraard toen ik ging formatteren heb ik er totaal niet aan gedacht om hem apart op te slaan...Getah schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:36:
Inderdaad ik ben ook weer met Heroes 3 beginnen. Erg leuk om een eigen map te maken, maar het blijft moeilijk om het er "echt" en mooi uit te laten zien.
Het is idd lastig om er het mooit uit te laten zien en het duurt ook nog eens ongeloofelijk lang. Doe het dus niet nog eens
Goed nieuws !! de nieuwe patch (1.3) is uit. De meest ingrijpende wijziging (afgaande van reacties hierboven) zal wellicht de Map-Editor zijn !!
Hierbij de changelog zoals deze op de Ubi-soft site vermeld staat:
The wait is over, the new 1.3 patch has been finally released. A summary of the key features of the patch are as follows, (also note Some fixes will take effect only after map restart, if loading from an older version save):
Features Added:
Map editor
Duel:
new 3 x 3 heroes duel format
random heroes selection for duel
hero and army information interface
Four new multiplayer maps:
The School
Allies
Wind Rose
No Man's Land
Crashes and stability:
the game no longer crashes when saved if there is not enough space on the HDD
several bugs in the Ghost Mode repaired that made the game freeze
Download links:
Europa Standaard:
http://www.gamershell.com/download_15474.shtml
Europa Collector's Edition:
http://www.gamershell.com/download_15473.shtml
Hierbij de changelog zoals deze op de Ubi-soft site vermeld staat:
The wait is over, the new 1.3 patch has been finally released. A summary of the key features of the patch are as follows, (also note Some fixes will take effect only after map restart, if loading from an older version save):
Features Added:
Map editor
Duel:
new 3 x 3 heroes duel format
random heroes selection for duel
hero and army information interface
Four new multiplayer maps:
The School
Allies
Wind Rose
No Man's Land
Crashes and stability:
the game no longer crashes when saved if there is not enough space on the HDD
several bugs in the Ghost Mode repaired that made the game freeze
Download links:
Europa Standaard:
http://www.gamershell.com/download_15474.shtml
Europa Collector's Edition:
http://www.gamershell.com/download_15473.shtml
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
.
[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:46 ]
Ik geloof dat je door het water moet
.
[ Voor 100% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:46 ]
Ik weet het niet zeker, is al een tijdje geleden dat ik het heb gespeeld. Maar als het goed is is er links van het begin kasteel een kapotte brug. Daar kan je niet over heen lopen. Daarom moet je op zoek naar de Boots. Eenmaal je de boots hebt gevonden klik je simpelweg op de overkant van de bruk en wordt er een pad door het water gemaakt en kan je het belopen.
Succes.
Succes.
De uitbreiding is inmiddels stiekem uitgekomen. Heeft iemand hem al gespeeld? Ik heb hem besteld en krijg hem morgen binnen. Ik hoop dat de random map generator een beetje goed is.
Ik heb hem ook gedownload, straks even installeren...
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Homm5 heeft were het oldschool Homm 2 en 3 gevoel!
Heerlijk
/edit:
Oops,kwam deze link via google tegen, niet goed naar de datum gekeken..
sorry voor de schop.
Heerlijk
/edit:
sorry voor de schop.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 16:06 ]
Ik vind die random map generator helemaal niet zo goed. Je kunt vaak niet eens je ras kiezen...
Die simultanious turns vind ik wel heel erg fijn. Hoewel die soms naar mijn mening alweer iets te snel terug gaat naar turn based.
Die simultanious turns vind ik wel heel erg fijn. Hoewel die soms naar mijn mening alweer iets te snel terug gaat naar turn based.
Ik heb laatst de mod Wake of gods voor heroes3 gespeeld. Die mod maakt het spel echt nog leuker dan het al was. Zeker wanneer je creatures ook ervaring kunnen op doen.
Sindsdien ook niet meer omgekeken naar heroes5. Doordat 3d heeft het toch niet zo'n vlotte gameplay als deel 3.
Sindsdien ook niet meer omgekeken naar heroes5. Doordat 3d heeft het toch niet zo'n vlotte gameplay als deel 3.
Verwijderd
Ik heb dat ook laatst gezien dat er WOG was, ga ik zeker proberen, heb alle delen van heroes 3 incl chronicles, dus ben benieuwd, maar zo te zien bevalt het jou wel, dus mij ook waarschijnlijk.Mr_Knight schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:43:
Ik heb laatst de mod Wake of gods voor heroes3 gespeeld. Die mod maakt het spel echt nog leuker dan het al was. Zeker wanneer je creatures ook ervaring kunnen op doen.