Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Verwijderd
oh, en ik luister afentoe muziek als ik code aan het kloppen ben. Moet wel in de stemming zijn ervoor, soms kan ik me _echt_ niet concentreren en dan gaat ie gewoon af. Soms ook wel eens gewoon 3FM stream ofzo, maar dat is vaak als ik wat anders aan het doen ben, surfen ofzo
[ Voor 55% gewijzigd door MisterData op 20-07-2004 22:17 ]
Oeh, Held :)! Gelukkig hebben ze mij nog steeds in de PlayListVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:13:
Slay radio aan, een Internet radio station met C64 Remixes.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Hier bedoel je:
http://www.theregister.co...usical_preference_survey/
Hehe, Microsoft Gecertificeerde mensen luisteren naar Britney. Developers naar Heavy Metal en Linux mensen naar Electro. De wereld is zo simpel
[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 20-07-2004 22:19 ]
BCC schreef op 20 juli 2004 @ 22:17:
[...]
Hier bedoel je:
Dat jaJob: Linux
Favoured genre: Electro
Top three bands:
1. The Orb
2. Underworld
3. Kraftwerk
Job: Developers
Favoured genre: Heavy Metal
1. Megadeth
2. Iron Maiden
3. Slipknot
Job: Database administrators
Favoured genre: Indie
1. The Smiths
2. Haven
3. Suede
Job: Project manager
Favoured genre: Rock
1. Pink Floyd
2. Queen
3. Rolling Stones
Job: CIO/IT director
Favoured genre: Classical
1. Mozart
2. Handel
3. Vivaldi
Bij een steekproef genomen uit 200 mensen uit één regio is dat wel een heel grote generalisatie, vind je ook niet?BCC schreef op 20 juli 2004 @ 22:17:
[...]
Hier bedoel je:
Hehe, Microsoft Gecertificeerde mensen luisteren naar Britney. Developers naar Heavy Metal en Linux mensen naar Electro. De wereld is zo simpel
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
oogjes open, snaveltjes dicht
Tijdens het designen wordt het spul echter wel nog verder naar de achtergrond geschoven qua volume.
-
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
[ Voor 12% gewijzigd door Tux op 20-07-2004 22:31 ]
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Oeh, die was ik even vergetenDon Facundo schreef op 20 juli 2004 @ 22:28:
Faithless is lekker, hasj jointje erbij...
Doeba doeba déé... doeba doeba doeba déé!Tux schreef op 20 juli 2004 @ 22:30:
Ik kan bij alles goed devven eigenlijk, behalve zooi als Dragostea Din Tei want als ik dat hoor kan ik echt niet devven
[ Voor 43% gewijzigd door BCC op 20-07-2004 22:32 ]
Verwijderd
Of ik pak iets uit de kast
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
niet helemaal terzaken doende. Maar als ik ergens vast zat met mijn simulatie modellen tijdens mijn stage ging ik pissen . Vaak kwam ik achter/voor de pisbak tot de meest geniale invallen.
Jij hebt gewoon geen smaakMacros schreef op 20 juli 2004 @ 22:30:
Ik luister vooral naar Pop. Maar ja, Alarmnummer is waarschijnlijk niet de enige die vind dat ik een beetje een afwijkende devver ben
Ik tijdens het schijtenTrailBlazer schreef op 20 juli 2004 @ 22:37:
Ik vind vaak wat steviger wel lekker met proggen (niet dat ik dat veel doe maar toch) lekker in het temp tikken.
niet helemaal terzaken doende. Maar als ik ergens vast zat met mijn simulatie modellen tijdens mijn stage ging ik pissen . Vaak kwam ik achter/voor de pisbak tot de meest geniale invallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 20-07-2004 22:47 ]
Maar soms ook metal, punk, indierock, electro, klassiek, of wat dan ook.
Als er echt nagedacht moet worden (ontwerp) heb ik het liefst geen muziek aan, en maakt mijn computer plaats voor mijn schrijfblok en het bijbehorende schrijfgerei.
...And the world goes on racing, like the world always will...
House: Pavo, Luna etc.
Metal: Slipknot, Meshuggah, Devildriver, Deftones, Drowning Pool, Static X, 36 Crazyfists.
Rest: Prodigy, Buena Vista SC, Underworld, The Roots etc. etc.
Maar, zoals velen zeggen: bij "concentratie" werk, zet ik het toch liever uit of zacht. Op mijn werk daarentegen zet ik gewoon een paar beukende livesets van +/- 60 minuten achter elkaar op en dan werkt het ook wel goed
Oja, SF, comics vind ik ook wel leuk
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Als ik ergens niet uitkom ga ik vaak (als ik thuis prog) de hond uitlaten of iig ff wat anders doen op een andere plek dan achter mijn computer. Op stage probeer ik dat op te lossen door de huidige status op een papiertje te krabbelen en even ergens anders mee bezig te gaan. Als ik er dan even later weer mee doorga dan heb ik meestal erg snel een oplossing.TrailBlazer schreef op 20 juli 2004 @ 22:37:
[..]
Om deze off-topic afdwaling te beeindigen een artikeltje over de psychologie van het programmeren
[ Voor 11% gewijzigd door Parlor_Inventor op 20-07-2004 22:59 ]
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
Tux schreef op 20 juli 2004 @ 22:30:
Ik kan bij alles goed devven eigenlijk, behalve zooi als Dragostea Din Tei want als ik dat hoor kan ik echt niet devven
Ligt aan de stemming enzo
Ik frut, dus ik epibreer
Hou ook van sf, terry pratchet humor is ook top. Maar verder... eigenlijk wil ik me zo min mogelijk associeren met het stereotype...casemodeen en jolt doen we dus niet aan
Eigenlijk bij nader inzien is klassiek ook wel heel goed, begin het steeds meer te waarderen. Als kind kon ik nooit begrijpen waarom m'n moeder dat altijd luisterde met haar koptelefoon op en had ik er een hekel aan. Toen kreeg ik te horen "als je later groot bent vind je dit ook mooi"...leek me erg sterk, en zie nu
[ Voor 35% gewijzigd door Zoijar op 20-07-2004 23:27 ]
En anders kijk maar in mijn Audioscrobbler profiel
[ Voor 24% gewijzigd door Bigs op 20-07-2004 23:23 ]
[ Voor 3% gewijzigd door creative8500 op 20-07-2004 23:25 ]
Queen
The Rolling Stones
Sweet
Pink Floyd
en dergelijke
En ik zie mezelf niet echt als een project manager.
Job: Project manager
Favoured genre: Rock
1. Pink Floyd
2. Queen
3. Rolling Stones
:D/-<
voor het chillere werk
tot D&B vlakbij een deadline
daartussen zitten techno/trance livesetjes, liefst livesetjes omdat ik met de flow mee kan programmeren, elke keer wat anders, ander tempo enz begint me erg te irriteren na een tijdje, je hebt het natuurlijk ook in livesets maar daar word er een mooie overgang gemaakt
If it ain't broken it doesn't have enough features
System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
at Radio.PlayList.GetActiveNumber() in Audio.cs:line 27266
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
If you can't beat them, try harder
Ook heb ik wel eens van dat hele softe house erop staan.. geen idee hoe deze house genre wordt genoemd, maar misschien weet Alarmnummer wel wat ik bedoel als ik zeg dat dit ook wel vrij veel in het Newscafe aan de waagplein wordt gedraaid. (als je daar uberhaupt komt
Gewoon hele rustige relaxte house, zonder zang, soms met vage zeegeluid op de achtergrond
M'n collega's noemen het dan ook wel muziek 'wat je bij die goedkope rtl5 soft-pr0n films' hoort
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenTheStig op 21-07-2004 10:49 ]
Een nieuw album van hun? Woei.. die moet ik ff halen.Boktor schreef op 21 juli 2004 @ 10:48:
Vandaag heb ik de nieuwe album van The Prodigy (Always Outnumbered Never Outgunned) op repeat staan. Lekker om bij te proggen.
Van dat black en white edition hardtrance jengel house. Ik weet het.. je hebt me er lang genoeg mee lastig gevallenOok heb ik wel eens van dat hele softe house erop staan.. geen idee hoe deze house genre wordt genoemd, maar misschien weet Alarmnummer wel wat ik bedoel
*bokter is stagiair bij mijn oude werkgever geweest*
Dat is nou eens easy listening. Alleen niet geschikt oner het proggen, ik moet dan de hele tijd allerlei scenes voor de geesthalenM'n collega's noemen het dan ook wel muziek 'wat je bij die goedkope rtl5 soft-pr0n films' hoort
Ben er nog niet uit op welke muziek ik nu het beste kan werken
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Maar mijn behoefte aan muziek is recht evenredig aan het omgevingslawaai. Ik zit nu in zo'n f$%&ing kantoortuin waar er ook nog eens types zijn die een radio hoorbaar aan hebben staan of waar even rustig een half uur over de kledingkeuze van vanmorgen wordt gezeurd. Dan denk ik eerst 'rot een eind op' en doe dan de oordopjes in.
Signatures zijn voor boomers.
Thuis is het altijd de filmmuziek van 'The Rock' of wat oude muziek van Robert Miles, lekker rustig en kan hard én zacht beluisterd worden P.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
En op stage is het meestal rammstein of linkin park of soms ook wel hardhouse/hardstyle.
Tijdens ontwerpen: Beethoven, Mozart, of wat rustigere muziek en veel blues.
Dat is absoluut geen metal, maar nu-troep.TeeDee schreef op 20 juli 2004 @ 22:56:
Metal: Slipknot, Meshuggah, Devildriver, Deftones, Drowning Pool, Static X, 36 Crazyfists.
[ Voor 31% gewijzigd door RedRose op 21-07-2004 11:43 ]
Tijdens brainstormen is het meestal iets als Pink floyd, Radiohead, Tool.
maar nu luister ik naar de schoonmaak machines van de schoonmakers, die de koffie automaat hebben uitgeschakeld omdat ze moeten 'schoonmaken'
Alarmnummer schreef op 21 juli 2004 @ 10:53:
[...]
Een nieuw album van hun? Woei.. die moet ik ff halen.
mwoah, alsof ik met mijn prut-monitorspeakertjes boven jouw geluidsinstallatie kon komenVan dat black en white edition hardtrance jengel house. Ik weet het.. je hebt me er lang genoeg mee lastig gevallen
*bokter is stagiair bij mijn oude werkgever geweest*
Trouwens, die hardtrance luister ik niet meer naar, eigenlijk is dat best vervelende herrie
Dat is nou eens easy listening. Alleen niet geschikt oner het proggen, ik moet dan de hele tijd allerlei scenes voor de geesthalen
1
2
3
4
5
| int lul = 0; while(kut) { dickList.getItem(lul).nuek(); lul++; } |
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 21-07-2004 11:42 ]
Op mijn stage was er een andere stagair die precies zo code. No joke.Boktor schreef op 21 juli 2004 @ 11:41:
Java:
1 2 3 4 5 int kut = 0; while(neuk) { dickList.getItem(kut); kut++; }
Qua variabelen dan.
Ik luister ook van alles. Het liefst wel dezelfde stijl allemaal.
Want na een tijdje valt bij mij de muziek geeneens meer op.
Als je ophoudt: Oh ja die had ik nog aanstaan. Als je zoals bij 538 of 3FM steeds
iets anders hoort raak ik afgeleidt. Maar dat is heel persoonlijk... sliss.
Euh
* drm doet meestal Jazz, Portishead, Massive attack en dat soort relaxte zooi. Soms wat klassiek. Als ik echt dom klopwerk moet doen meestal Faithless, Underworld/prodigy-achtige zut, en wat andere trance/techno rommel die ik een keer van iemand gekopieerd heb. Dat is vooral thuis, op m'n werk staat 3FM aan, maar daar blaast de airco met 500 dB overheen, dus daar hoor ik niet zoveel van
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
drm schreef op 21 juli 2004 @ 11:56:
[...]
Euh, kunnen we tenminste proberen het niveau nog een beetje hoog te houden
't Is al een beetje de vraag wat dit topic hier doet, maar laten we het dan iig niet definitief naar HK-niveau laten verzakken, ajb ...
* drm doet meestal Jazz, Portishead, Massive attack en dat soort relaxte zooi. Soms wat klassiek. Als ik echt dom klopwerk moet doen meestal Faithless, Underworld/prodigy-achtige zut, en wat andere trance/techno rommel die ik een keer van iemand gekopieerd heb. Dat is vooral thuis, op m'n werk staat 3FM aan, maar daar blaast de airco met 500 dB overheen, dus daar hoor ik niet zoveel van
sorry, je hebt gelijk... was even als reactie op alarmnummer z'n 'voor de geest haal scenes' quote
Waar het op neer komt is dat je gewoon geen muziek moet draaien met veel zang waar je automatisch naar gaat luisteren. Nederlandse pop is iig funest voor je prog-brouwsels. Daarom hou ik het bij simpele drum en bass, house, en muziek in de categorie underworld/faithless/prodigy/junkie xl/fat boy slim
Ik kan wel in dit lijstje komen. Met als toevoeging syntheziser muziek (Jarre enzo). Maar meestal is het gewoon 3fm/yorin/veronica wat aan staat.
Verwijderd
Ik denk trouwens niet dat 'Zangerige' muziek invloed heeft op de kwaliteit van je code...
Verwijderd
Vroeger luisterde ik altijd blink183, The Vandals, The Travoltas, Offspring en aanverwanten.
Maar wat ik altijd heb is dat ik de eerste 2 nummers echt hoor.
En dan niet meer, waardoor soms 8 uur lang dezelfde cd op staat, en ik dat niet eens meer door heb.
Op mijn werk staat helaas de box aan, dat hoor ik wel. Komt denk door de muziek die ze er draaien en door de reclames. Daardoor wordt de concentratie onderbroken.
Bij zang heb ik altijd dat ik meezing(of wat daar op lijkt) maar dat heb ik zelf niet door, alleen mijn vriendin wel dat ze niet echt kan waarderen
Maar het stoort mij dus niet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:22 ]
Ken het zo uit mijn hoofd dat het prima voldoet als behang! (labels als Warp/Ninja Tunes brengen beide veel lekker spul uit)
Verder kan het bij mij flink variabel zijn. Tom Waits via Ween naar Orbital/Biosphere en dan Lee 'Scratch' Perry erachteraan. En zo kan ik wel even doorgaan met bv. Portishead, Sparklehorse, Swans, Nick Cave, Sonic Youth of aanverwante noise, wat Rammelzee (soort Bustah Rhymes-like rap, daar is de zang/rap misschien toch wel iets te afleidend
Meestal wel bui-gerelateerd. Kan ineens week lang alleen electronix luisteren, de week daarna alleen nog maar gitaar/noise/punk.
Maar goed, ik geef toe dat ik een flinke muzieknerd ben. Mag ook wel met ca. 900+ cd's en bijna de helft aan lp's (gezamenlijke collectie van mij en net zo music-minded vriendin overigens
[off-topic]
Om even in te haken op de altijd terugkerende discussie over RIAA en al dan niet kopen van cd's: 99% van de cd's zijn nog de officiële ook! Al download ik van -mij nog onbekende- bands eerst de mp3's...
[/off-topic]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Verwijderd
Verwijderd
De muziek gaat uiteraard gepaard met sloten koffie. Koffie is belangrijk; zéér belangrijk.
Nightwish is zeker geen gothic metal eerder melodische heavy metalVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:24:
Eens kijken... Op dit moment zit er Rammstein in mijn CD-rom, maar verder zet ik graag Gothic Metal (Nightwish)
Ik zelf draai ik vooral (sommige band langer als andere) moonspell, wumpscut (die nieuwe CD is echt wel goed), soilwork, to elysium, recentelijk ook reel big fish (erg verslavende muziek, erg vrolijk) en heb ik cradle of filth helemaal her-ontdekt
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Nooit koffie, wel thee en water.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:24:
De muziek gaat uiteraard gepaard met sloten koffie. Koffie is belangrijk; zéér belangrijk.
Qua muziek is het op het werk over het algemeen stil en hoor je alleen het ritmische getik van toetsenborden
Als het moeilijk wordt en ik me echt moet gaan concentreren gaat de muziek zacht, of gewoon uit.
Soms wat "zwaarder"
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator
(cp:Underworld - Dinosaur3D)
Zit hier op een &$#^%# kantoortuin waar het nogal eens een teringherrie kan zijn. Overal mensen die met elkaar overleggen, gemiddeld 3 radio's over de hele vloer aan en dan de nodige (mobiele) telefoons die afgaan.
Dan sluit ik me lekker af met de oordopjes.
Thuis ook meestal KinkFM (enige zender die is ingeprogrammeerd
Kortom, het moet niet irritant muzikaal behang zijn. Lekkere luister CD's dus ook niet, want dan ga ik daar naar luisteren en komt er van programmeren niets terecht.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 21-07-2004 20:29 ]
* .oisyn houdt wel van triphop, drum'n'bass en electro
M'n favorieten onder het coden zijn daarom ook Massive Attack, Tricky, Lamb, Portishead, Orbital en Underworld
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2004 21:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben dus zo te zien de enige die het hardst proggen kan onder het eentonige gejengel van groepen als Rich Kids On LSD, New Found Glory en andere, veelal newschool, punkgroepjes.
Skat! Skat! Skat!
U2 (met stipt bovenaan overigens), Faithless (No Roots ownt), Alanis Morissette (old-skool nummers dan), Red Hot Chili Peppers (blijft kewl), Goldfinger (nu wat nummers van, moet me nog eens in gaan verdiepen), Queen (old-skool kool), Beatles (old-skool kool), Blof (eindelijk weer iets goeds NL), Acda & De Munnik (zie Blof) en als het 's avonds laat is nog eens wat cabaret zeker wel te waarderen door mijn oortjes
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Overdag tijdens m'n normale routine gebeuren staat er wel een webstream aan van 538 / 3fm/ sky radio. Maakt niet zoveel uit.
Overigens gaat de muziek echt uit, als ik vast zit en ik me even heel erg moet concentreren.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Leidt dat niet heel erg af? (denk eraan, we waren aan het programmeren heZeRoXcOoL schreef op 22 juli 2004 @ 00:27:
en als het 's avonds laat is nog eens wat cabaret zeker wel te waarderen door mijn oortjes.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Blues Brothers, ATB, basement jaxx, Queen, Anouk, REM, happy hardcore, en dan nog losse liedjes van oa. kiss, Robert Miles, Supertramp, No Doubt, Coldplay, etc.
Als ik simpele dingen maak staat de muziek aan, maar zodra het wat moeilijk wordt; even op pauze, en daarna weer aan. Zoals anderen kan ik urenlang naar dezelfde playlist luisteren zonder het door te hebben.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
En soms ook gewoon Marco of iets anders waar je lekker mee kan bleren tijdens het typen van standaard meuk.
Audioscrobbler :: User :: Soultaker
Overigens gaat bij ingewikkelder werk ook hier de muziek uit.
krvabo schreef op 22 juli 2004 @ 03:22: Robert Miles
Als ik simpele dingen maak staat de muziek aan, maar zodra het wat moeilijk wordt; even op pauze, en daarna weer aan. Zoals anderen kan ik urenlang naar dezelfde playlist luisteren zonder het door te hebben.
En over dat laatste stukje: het is bij mij precies hetzelfde
Annihilitor, In Extremo (dat je dat al kent sowieso), Motorhead:Soultaker schreef op 22 juli 2004 @ 12:09:
Dit vat het wel aardig samen, denk ik:
Audioscrobbler :: User :: Soultaker
Overigens gaat bij ingewikkelder werk ook hier de muziek uit.
Verwijderd
Klassiek, jazz, electro en zachte rock dus. Kraftwerk kan natuurlijk niet ontbreken als programmeermuziek.1 preisner
2 Bach, J.S.
3 The Dave Brubeck Quartet
4 Aphex Twin
5 Cure, The
6 Kraftwerk
7 David Gray
8 Morrissey
9 Jeff Buckley
10 David Bowie
Verwijderd
- Muse
- Simply Red
- Robbie Williams
- Nelly Furtado
- Ferry Corsten
Ook heb ik veel cabaret, maar dat is tijdens 't devven iets minder gewenst.
[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 22-07-2004 13:19 ]
nee, eff serieus, ik luister vooral naar de muziek die op een van de oude knoppix cd's staan.
vindt ik lekker veel inspiratie.
een sigaret deed bij mij meestal wonderen.TrailBlazer schreef op 20 juli 2004 @ 22:37:
Ik vind vaak wat steviger wel lekker met proggen (niet dat ik dat veel doe maar toch) lekker in het temp tikken.
ik luister tijdens he proggen electro met regelmatig tiesto omdat het lekker dromerig is.
- theatre of tragedy
- muse *vaak*
- apocalyptica (4 cello's en zeer speciaal)
- moby
- enigma
- sic (klein bandje)
- sinq (idem- lounge)
- the prodigy
- the offspring
- UB40
- hellfish&producer (spastische beukmuziek, met de nadruk op spatisch) *zeer vaak*
- cabaret
- bach
- chemical brothers
- aphex twin
- children of bodom
- coldplay
- doop (voor als je GEEN concetratie nodig hebt)
- eat static
- flogging molly
- fisherspooner
- party animals, dune, metal theo&charly lownoise *vaak*
- rammstein *vaak*
- rachmaninov
zeer gevarieerd dus, en soms door elkaar - ook een zeer bekend kenmerk
[ Voor 4% gewijzigd door powerflux op 22-07-2004 13:30 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Verwijderd
Umek
Chris Liebing
Dave Clarke
Dj Rush
Richie Hawtin (= Plastikman)
Tijdens het debuggen meestal gestoorder maar ook rustiger:
Squarepusher
Aphex Twin
Green Velvet
Umek (ja alweer)
Funkstörung
Midfield General
Tijdens onderzoek en voorwerk meestal oude troep:
Led Zeppelin
Bowie
Bach
Chopin
Als het niet lukt:
Raggende Manne
Stockhausen (grapje)
dan heb ik meestal dingen aan als DarkCore etc. Kan me daarbij goed concentreren alleen als het moeilijk wordt ( ik ben niet zo superprogger dus dingen als multidim array's enzo zijn bij mij al als 'moeilijk' geklasificeerd) dan gaat de muziek ffkes uit en dan als ik het af heb of ik ga het over een totaal andere boeg gooien (omdat ik er zelf f niet meer uitkom ) dan gaat de muziek weer an
en ja ik hou ook van sci-fi ( startrek ) en woordspelingen zijn ook wel leuk maar daar houd ik me niet zo mee bezig
[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 22-07-2004 16:58 ]
Verwijderd
Ik dwaalde daar idd af.oisyn schreef op 22 juli 2004 @ 03:16:
[...]
Leidt dat niet heel erg af? (denk eraan, we waren aan het programmeren he)
Verwijderd
sweeeeeet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 14:11 ]
Das online radio, www.snakenetmetalradio.com.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Oh gelukkig, ik dacht altijd dat dat een afwijking van mij wasAlarmnummer schreef op 20 juli 2004 @ 22:46:
Ik tijdens het schijtenHogere bloeddruk.. goed voor je hersenen..
Ik programmeer weinig, maar denk nogal eens dingen uit, en werk dat samen met een collega uit (ben nou eenmaal niet zo goed in programmeren, hoewel ik het wel leuk vind)
Nederlandstalig werkt bij mij voor geen ene meter creatief gezien, evenals liedjes met een echt meezingrefrein. Verder alles tussen lekker beuken en raggende gitaren in, maar ook rustige dingen (beasty boys, the in sound from way out, StGermain).
Even wat naampjes: Iron Maiden, Chemical Brothers, Aphex Twin, Metallica (and Justice for all), Blink 182, Paul van Dijk, Dave Clarke.
En als ik moe ben en echt iets af moet hebben: Atari Teenage Riot (wat een ###herrie is dat, dan BLIJF je wel wakker
Maar bijv. iets als Red Hot Chili Peppers weer niet: dat vind ik zo mooi dat ik er weer door afgeleid wordt omdat ik perse wil luisteren
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ja, die heb ik ook volle dagen aanstaan. Is echt een aanrader voor liefhebbers van het genre!Rhapsody schreef op 24 juli 2004 @ 14:18:
ik heb sinds kort puuir 'Snakenet Metal Radio' opstaan.
Das online radio, www.snakenetmetalradio.com.
...beter bekend als AMFan
http://members.ams.chello.nl/dixonline/playlist.htm
Het liefst luister ik opzwepende trance, en als ik me moet concentreren gewoon wat achtergrond muziek, rustige trance of lounge muziek.
en een jointje op zijn tijd kan helpen
[ Voor 11% gewijzigd door dixon op 24-07-2004 17:26 ]
Wat een onzin..
Verwijderd
if($a!=tlijkt of het regent als altijd.... HO!
2) Of zit iedereen daar met een koptelefoon op ? Nee ik ben niet aanspreekbaar !
Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat muziek luisteren op het werk mogelijk was. D'r is altijd wel iemand die er problemen mee heeft... Of met de muziek keuze, of het volume, of met geluid uberhaupt.
Als ik heel eerlijk ben "presteer" ik ook meest als ik me volledig kan concentreren (graftombe modus dus... nee geen orgel muziek maar doodstil).
Dus mijn muziek luister ik in de auto op weg naar het werk.. FF alles eruit gooien met snoeiharde tering herrie (ben je ook meteen wakker) en op weg naar huis na een uitputtende dag hard zwoegen achter het scherm en mentaal uitgeput te zijn houdt diezelfde herrie me wakker tijdens de terug reis.
(voor degene die dit ook eens willen proberen: Severe Torture, Last Days of Humanity, Gronibard, Six Feet Under etc etc)
Op mijn werk zit ik met oordopjes in, net als de 2 anderen. Vaak heb ik maar 1 dopje in zodat ik de rest nog wel kan horen.demonite schreef op 25 juli 2004 @ 11:28:
1) Hebben jullie soms allemaal een eigen kantoor ofzo ? Deur dicht en herrie aan?
2) Of zit iedereen daar met een koptelefoon op ? Nee ik ben niet aanspreekbaar !
Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat muziek luisteren op het werk mogelijk was. D'r is altijd wel iemand die er problemen mee heeft... Of met de muziek keuze, of het volume, of met geluid uberhaupt.
Als ik heel eerlijk ben "presteer" ik ook meest als ik me volledig kan concentreren (graftombe modus dus... nee geen orgel muziek maar doodstil).
Dus mijn muziek luister ik in de auto op weg naar het werk.. FF alles eruit gooien met snoeiharde tering herrie (ben je ook meteen wakker) en op weg naar huis na een uitputtende dag hard zwoegen achter het scherm en mentaal uitgeput te zijn houdt diezelfde herrie me wakker tijdens de terug reis.
(voor degene die dit ook eens willen proberen: Severe Torture, Last Days of Humanity, Gronibard, Six Feet Under etc etc)
vooral engels, terwijl ik engels aan't programmeren ben enzo
soms nog wel eens noors of zweedse zang, maar dat versta ik toch niet, dus word ik niet door afgeleid.
als ik een goed scherp idee heb, en eigenlijk alleen maar uit me hoofd naar me code om te zetten dan heb ik het liefst snelle muziek
(metal-rock)
als ik een probleem heb in een hele berg code, en alles moet naspitten, dan heb ik het liefst klassieke muziek. licht en simpel, echte achtergrond muziek
my thought's exactlyDelpix schreef op 24 juli 2004 @ 17:06:
* Delpix luisterd zo'n beetje van alles tijdens het proggen. Van Alanis Morissette, U2, Norah Jones, Queen, The Corrs naar After Forever, Autumn, Amaran, Cradle of Filth, Dimmu Borgir. Apocalyptica is ook wel lekker, daar zit geen tekst in
valt me trouwens op hoeveel proggers er van dat soort muziek houden
[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 25-07-2004 11:52 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
jup ;-)AtleX schreef op 25 juli 2004 @ 11:44:
Hé Mathieu, jij ook hier?
vb -> drum 'n bass (heerlijk staccato op 't keyboard raggen)
overige sysadmin taken -> 538 of een willekeurige playlist uit de collectie.
En af en toe wat Rammstein of klassiek
tja, zie dit bericht voor een interessant onderzoekje over dit verschijnselBasieP schreef op 25 juli 2004 @ 11:49:
...offtopic:
valt me trouwens op hoeveel proggers er van dat soort muziek houden
ken je dan de klassieke versie hiervan? met het London Symphonic Orchestra, heel apart!Monga:...meer classic rock: The Who (Tommy!)...
[ Voor 21% gewijzigd door 0siris op 25-07-2004 13:08 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!
0siris schreef op 25 juli 2004 @ 13:05:
[...]
tja, zie dit bericht voor een interessant onderzoekje over dit verschijnsel
[...]
ken je dan de klassieke versie hiervan? met het London Symphonic Orchestra, heel apart!
Ik kende alleen het origele album en live at leeds, maar ik zie m staan bij Bol. Die gaat mee met de volgende bestelling
Heey, meer mensen die Goregrind luisteren. Toch vind ik wel dat Rompeprop niet in dit rijtje mag ontbreken.demonite schreef op 25 juli 2004 @ 11:28:
....
Verder luister ik meestal niets tijdens het programmeren omdat me dat gewoon teveel afleid. Maar als ik even 'dom werk' kan vinden dan gaat er wel meteen een CD'tje op.
Iets van o.a. bovengenoemde bands of:
The Dillinger Escape Plan
Death
Exodus
Morbid Angel
Cannibal Corpse
etc...
Hymns of indigestible suppuration
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !