Toon posts:

Wake up over internet

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik mijn router configureren als ik mijn pc aan wil laten zetten via deze site:

www.dslreports.com/wakeup

moet ik UDP port 9 forwarden? zo ja, hoe dan? want ik kan niet forwarden naar een MAC adres

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Forwarden naar 't desbetreffende IP en duimen dat je router/switch 't MAC-adres niet vergeet.. Anders zie ik geen andere optie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 20-07-2004 21:46 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Forwarden moet je doen naar het IP adres. Hoe? Dat staat als het goed is in de manual van je router. Ik vraag me wel af hoe veilig is om zoiets te doen.

/me jevn kan zijn router wakker laten maken door in te loggen op zijn router

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

volgens mij werkt dat alleen als je PC rechtstreeks (via het modem) aan het internet hangt (dus je netwerk stack heeft het publieke IP adres).
Je router wil het doorzetten naar het IP adres, maar kan dat niet vinden (PC staat uit). en kan het pakket niet afleveren.

Ben in het verleden ook wel eens met wakup on lan etc bezig geweest. Makkelijkste is om op een tweede machine (je server) in te loggen via terminal services of zo en locaal op het netwerk dan een wakup call versturen. Dat werkte bij mij wel.

[ Voor 58% gewijzigd door BlaTieBla op 20-07-2004 21:52 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe ik moet forwarden naar een ipadres, maar dat heeft in dit geval weinig zin

• Osiris
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 20 juli 2004 @ 21:49:
volgens mij werkt dat alleen als je PC rechtstreeks (via het modem) aan het internet hangt (dus je netwerk stack heeft het publieke IP adres).
Zodra je router nog een mac-adres heeft voor die bepaalde interne PC, dan zal ie em 't netwerk op sturen en zolang jou switch ook nog het mac-adres heeft, dan komt ie ook bij de desbetreffende NIC aan, dus 't zou moeten werken als de apparaten geen timeout op de mac-adressen hebben :) (vaak wel)

Verwijderd

Topicstarter
is het niet mogelijk om in de router een ipadres aan een MAC adres te koppelen?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
|:( doh, omdat hij nog niet aanstaat heeft die pc nog geen IP adres. Wat als je dan een willekeurig IP adres neemt?

Via dit topic:

Over internet mijn computer aanzetten

kwam ik hier terecht:

http://www.depicus.com/wa...e-on-lan-port-numbers.asp

edit:
is het niet mogelijk om in de router een ipadres aan een MAC adres te koppelen?
Hangt van je router af (kan niet in mijn glazen bol zien welke dat is).

[ Voor 24% gewijzigd door jevn op 20-07-2004 21:56 ]

Verwijderd

jevn schreef op 20 juli 2004 @ 21:55:
|:( doh, omdat hij nog niet aanstaat heeft die pc nog geen IP adres. Wat als je dan een willekeurig IP adres neemt?
Op nieuwere moederborden kan je een ipadres instellen in de bios (mocht het een onboard netwerkkaart zijn). Dat is makkelijk zo kan je een heel ip-plan maken en zo pc voor pc aanzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. zo'n nieuw moederbord heb ik niet.

Ik heb een MSI K7T Turbo

Nou zou het ook mogelijk moeten zijn om mbv dit moederbord mijn pc op een bepaalde tijd aan te laten zetten.

Dus ik heb in de bios het alarm ingesteld door de maand en de tijd in te stellen waarop de pc aan moet gaan. En op die tijd... je raad het al... niets!
Hoe kan dit?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb het ook wel eens geprobeerd via mijn (hardware) router en het lukte volgens mij prima als de PC nog maar kort uitstond (en de router de MAC adres tabel nog in z'n geheugen had). Toen ik op m'n werk aankwam werkte het echter niet meer.. Gelukkig heeft mijn router ook een "wake up client" functie, dus die PC staat zo weer aan ;)

Toch nog maar eens een keer mee gaan rommelen want ik las ook dat als je in je router instelt dat ie het pakketje forward naar .255, dat het signaal dan naar alle aangesloten PC's gestuurd zou moeten worden. Voor mij prima want ik heb maar 1 PC (die uitstaat ;))

Edit:
Op die bovenstaande pagina lees ik trouwens net het volgende :?
WoL tool allows you to wake a computer remotely over the Internet through a browser. On this page they indicate UDP port 9 is what the tool uses, but as of this writing the magic packet is actually sent through UDP port 32767. So, if you're using this tool be sure to forward port 32767 through the router.

[ Voor 29% gewijzigd door Ook op 21-07-2004 10:06 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 21 juli 2004 @ 10:04:
Ik heb het ook wel eens geprobeerd via mijn (hardware) router en het lukte volgens mij prima als de PC nog maar kort uitstond (en de router de MAC adres tabel nog in z'n geheugen had). Toen ik op m'n werk aankwam werkte het echter niet meer.. Gelukkig heeft mijn router ook een "wake up client" functie, dus die PC staat zo weer aan ;)

Toch nog maar eens een keer mee gaan rommelen want ik las ook dat als je in je router instelt dat ie het pakketje forward naar .255, dat het signaal dan naar alle aangesloten PC's gestuurd zou moeten worden. Voor mij prima want ik heb maar 1 PC (die uitstaat ;))

Edit:
Op die bovenstaande pagina lees ik trouwens net het volgende :?
[...]
Helemaal overheen gelezen.. stom stom stom |:(
Bedankt voor de tip! ik ga het vandaag gelijk uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou vervelend. Ik mag geen poorten forwarden naar een IP eindigend op .255. Iemand een andere oplossing?

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 17:20:
Dat is nou vervelend. Ik mag geen poorten forwarden naar een IP eindigend op .255. Iemand een andere oplossing?
misschien stomme vraag, maar waarom wil je dit precies? je kan ook je moeder ff bellen of ze op de knop wil drukken toch?

Of is dit een opwelling, leuk om te proberen en daarna niet meer?

Ja, dit zijn normale vraagjes.

-> thanks for je antwoord hieronder :). Dan heb je toch wel een mokkeltje die hem aan kan doen? :P. Dus het is dus een opwelling :). Good luck!

[ Voor 15% gewijzigd door meelmark op 21-07-2004 17:44 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Sommige van ons wonen niet meer bij hun moeder, verder gaat het er mijns inziens niet zoveel om waarom iets wel of niet moet lukken; tis gewoon een probleem en dat moet opgelost worden :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Wat heb je voor router?
Een draytek Vigor heeft namelijk DMZ daarmee kan je alle packets door sturen naar interne pc ik gebruik het ook voor ipv6 achter me router
let op dan staan ook al je poorten open

• Osiris
  • Niet online
Remko_ schreef op 21 juli 2004 @ 17:48:
Wat heb je voor router?
Een draytek Vigor heeft namelijk DMZ daarmee kan je alle packets door sturen naar interne pc ik gebruik het ook voor ipv6 achter me router
let op dan staan ook al je poorten open
offtopic:
Voor IPv6 is DMZ niet nodig hoor, mits je een client bent :) Ik heb zelf ook een tunneltje en voor IPv6 maakt mijn 2600 een NAT-entry met allemaal 0 als poort.. Werkt natuurlijk wel alleen vanaf 1 PC. Zodra je met 2 PC's met je draytek als router op internet wilt met IPv6 snapt ie het niet meer, want dan krijgt ie 2 NAT-entries met dezelfde poorten.. Ikzelf draai radvd op een linux-server als IPv6-router en dat werkt prima, zónder DMZ :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex LB000020 router met de firmware van een edimax ..... (kan ff niet op het type komen)

Ik heb inderdaad de mogelijkheid om een DMZ in te stellen, maar ook die kan ik alleen maar instellen op IP en niet op MAC.

En dan nog... als het ipnummer van de pc in de DMZ staat, dan weet de router nog steeds niet waar hij dat pakket op UDP 9 naar door moet sturen toch? Ik heb al gezien dat het niet mogelijk is om poorten te forwarden naar een broadcastadres

Is het eventueel mogelijk om op een andere manier de instellingen van de router te wijzigen ipv de webbased manier? telnet sessie mag ik niet opzetten naar de router

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 19:31 ]

Pagina: 1