Over internet mijn computer aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 06:23
Ik ben op zoek naar en manier om mijn computer op afstand aan te zetten (over het internet)..

Volgens mij werkt WOL niet over het internet, zo ja hoe heb je dat gedaan..?
Dus dacht ik aan zo'n klein webservertje die echte servers ook hebben om van afstand te rebooten.. en soort simpel webservertje ter grootte van een luciferdoosje.. iemand zoiets gezien?

ooh ja, telefoons en buzzers vind ik geen optie, als het hardwarematig opgelost moet worden wil ik er best wel geld voor uitgeven en moet het dus ook goed en betrouwbaar werken

[ Voor 21% gewijzigd door procyon op 24-12-2003 12:30 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46

BoAC

Memento mori

Volgens mij gaat dat met een bepaald pakketje met het mac-address van je machine. Heb et wel eens geprobeerd maar is me nog nooit gelukt eigenlijk.
Of het dan ook via internet gaat is mij de vraag :?
http://www.matcode.com/wol.htm
http://pages.towson.edu/aczech/magicpkt/

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

WOL werkt wel degelijk via internet, lees hier en hier eens, of gebruik onze grote vriend google. Een klein weetje kan ik je wel meegeven, als je een router tussen je pc en je modem hebt wordt het WOL verhaal een stuk lastiger.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• procyon
Techlek schreef op 24 december 2003 @ 12:33:
WOL werkt wel degelijk via internet, lees hier en hier eens, of gebruik onze grote vriend google. Een klein weetje kan ik je wel meegeven, als je een router tussen je pc en je modem hebt wordt het WOL verhaal een stuk lastiger.
Dat dacht ik al.. ik heb wel een router hier. :/

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat voor merk router heb je? Bij een Sweex of een Draytek gaat het niet lukken. Maar als je een ZyXel hebt dan is het wel degelijk mogelijk. Heb zelf ook WOL over het internet bij mijn 2 pc's. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Smackers op 24-12-2003 12:43 ]

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46

BoAC

Memento mori

Smackers schreef op 24 december 2003 @ 12:43:
Wat voor merk router heb je? Bij een Sweex of een Draytek gaat het niet lukken. Maar als je een ZyXel hebt dan is het wel degelijk mogelijk. Heb zelf ook WOL over het internet bij mijn 2 pc's. :)
Kun je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?
Ik kreeg het uberhaupt lokaal niet aan de gang :'(

• procyon
Smackers schreef op 24 december 2003 @ 12:43:
Dat is mooi om te horen, ik heb een Zyxel 650R modem/router die je standaard bij Demon krijgt.
Welk WOL programma gebruik jij?

• Smackers
  • Niet online
BoAC schreef op 24 december 2003 @ 12:46:
[...]

Kun je uitleggen hoe je dat hebt gedaan?
Ik kreeg het uberhaupt lokaal niet aan de gang :'(
Heb je een netwerkkaart die WOL ondersteund? Als je een netwerk aansluiting op je moederbord hebt is het niet altijd duidelijk of deze WOL ondersteund. Als je een aparte NIC hebt moet je een kabeltje tussen je nic en je moederbord hebben om WOL te kunnen gebruiken.
Vervolgens moet je WOL in je bios aanzetten. En dan kan je bv hier een tooltje downloaden om je pc aan te zetten.

• Smackers
  • Niet online
Procyon for life schreef op 24 december 2003 @ 12:49:
[...]

Dat is mooi om te horen, ik heb een Zyxel 650R modem/router die je standaard bij Demon krijgt.
Welk WOL programma gebruik jij?
Ik heb hetzelfde modem. Gebriuk je deze ook als router of heb je er maar 1 pc achter hangen? Als er maar 1 pc achter hangt hoef je niks in de ZyXel in te stellen.
Verder gebruik ik normaal een zelf gemaakte php pagina om mijn pc's aan te zetten. Dan hoef ik niet mijn mac adressen te onthouden. :)
Maar het tooltje waarvan ik hierboven een link gaf werkt ook prima.

• procyon
Smackers schreef op 24 december 2003 @ 13:04:
Ik heb hetzelfde modem ....werkt ook prima.
Ik gebruik hem ook als router, we hebben hier 3 pc's.
Ik heb bij de NAT opties ingesteld dat al het verkeer naar mijn ip adres gestuurd moet worden.. maar voor WOL moet ik denk ik nog iets anders instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 24-12-2003 13:11 ]

• Smackers
  • Niet online
Ik heb alleen poort 7 open gezet naar mijn pc. Dit is voldoende voor WOL.
Verder is de truc om ervoor te zorgen dat de router zijn arp table behoudt als je de pc hebt uitgezet. Normaal flusht hij namelijk deze tabel een paar minuten nadat je je pc hebt uitgezet.

Hiervoor heb ik mijn pc een statisch ip adres gegeven (instellen in windows zelf).
De DNS server en de gateway zijn beide het ip van de ZyXel. Ik gebruik 192.168.1.20 als ip voor mijn pc.
Dan moet je nog aan de ZyXel vertellen dat jouw mac-adres en ip bij elkaar behoren. Dit heb ik als volgt gedaan:
-Noteer het mac adres van de pc waarop je WOL wilt gaan gebruiken.
-Zet deze pc uit. Na ongeveer 4 minuten zal de router zijn arp table flushen.
-Gebruik een andere pc om na ongeveer 5 minuten een telnet sessie te openen naar je ZyXel router.
-Ga naar menu 24.8. Als je nu het commando "ip arp status" geeft zal je de arp table zien. Als het goed is komt daar nu niet het mac-adres in voor van de pc waarop je WOL wilt gaan gebruiken.
-Geef het commando "ip arp add 192.168.1.20 ether 00:00:00:00:00:00" (natuurlijk met het juiste ip en mac-adres).

Het enige probleem is nu dat als je je router reset, hij dit weer vergeten is. Om dit probleem te voorkomen kan je de autoexec.net van de router aanpassen.
Om deze te kunnen zien geef je het volgende commando (weer in menu 24.8):
"sys view autoexec.net".

Nu wil je deze waarschijnlijk wijzigen. Hiervoor doe je hetvolgende:
-"sys edit autoexec.net"
-druk netzolang op "n" totdat je de juiste regel hebt bereikt. (Ik heb een nieuwe regel toegevoegd na alle andere regels die met ip beginnen.) Na deze regel gaan we het een nieuwe regel invoegen met ''i". Typ nu weer "ip arp add 192.168.1.20 ether 00:00:00:00:00:00" (weer met het juiste ip en mac-adres) gevolgd door een enter. Als alles goed is gegaan druk je op "x" om op te slaan en te stoppen met editten.

Als je nu weer "sys view autoexec.net" typt zie je als het goed is de gewijzigde autoexec.net.

Nu zal WOL het ook over internet moeten doen. Succes ermee. :)

• procyon
Smackers _/-\o_

Het werkt! bedankt..

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

parpes

I know things

Smackers....
Ik heb je hele verhaal gelezen en heb nog een paar vraagjes:

1) Weet jij of je verhaal ook op gaat voor een modem in bridge mode staat?

2) Wat bedoel je precies met "Het enige probleem is nu dat als je je router reset, hij dit weer vergeten is.".....Het flushen van de ARP table ???

3) Waarom ga je via een andere computer de router vertellen wat het ip adres en mac adres is van de computer die je via WOL wilt opstarten?

4) Welk programma of website gebruik jij voor WOL ?
Pagina: 1