[WOL] via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 23:53
Beste medetweakers

Ik ben al een tijdje bezig met wake-on-lan via het internet. Ik heb al een hoop geprobeerd en laast schoot me het idee in mijn hoofd om een extra hub aan te sluiten, alleen werkt dit alleen als ik een extra ip adres neem. Dus naast mijn chello adres: 213.93.35.174 bijvoorbeeld gewoon een 213.93.35.175 adres inullen. Maar dat wil ik niet zo doen want dan “jat” ik eigenlijk een ip adres van chello.

Zo had ik het aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/netwerk1.JPG

Ik wilde het in eerste instantie doen zonder die stippellijn alleen mijn router ondersteund dat niet (het is zo’n Sitecom dc-202 huis- tuin- en keuken ding). Dus ik heb toen een extra kabel aangesloten (die stippelijn) maar dat leverde behoorlijk wat packet loss op.

Mijn probleem is eigenlijk dat mijn router geen statische arp tabbellen ondersteund. Dus net nadat ik mijn pc uitgezet heb werkt mijn wake-on-lan via het internet, maar na zo’n 10 minuten niks doen verloopt de tabel en krijg ik mijn wake-on-lan alleen nog maar aan de gang via mijn lan.

Ik heb al contact opgenomen met sitecom maar die wist me te vertellen dat ik deze statische routeringen er niet met de hand ik kan zetten. Ik ben ook op zoek gegaan naar hacks alleen die heb ik niet kunnen vinden voor dit type router. Ook een firmware update heeft niets opgeleverd.

De reden waarom ik wake-on-lan via het internet wil hebben is dat mijn ouders het niet goed vinden als er de hele dag een pc aanstaat. Dus ik wil hem gewoon op afstand aan kunnen doen als ik bijvoorbeeld bij mijn iis, ftp, rdp, wap of smtp wil komen.

Nou had jij het op de RAI over tools die dat eventueel wel zouden kunnen. Als ik bijvoorbeeld mijn pc continu zou kunnen aansturen om pakketjes te versturen (als deze uitstaat) dan zouden mijn arp gegevens gewoon in mijn router blijven staan (lijkt me).

Hebben jullie misschien een oplossingen of tips voor me?

Btw:
Wake on ring is geen optie en een pc die altijd aanstaat is ook geen optie.

Voor mensen die ook wol via internet willen:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Maar is een statisch nat entry voor port 7 niet genoeg dan ? Dat moet toch elk nat device kunnen. Eventueel UPNP uitzetten omdat dit wel vaker nat entrys vergald.

En dan vanaf inet magicpac zenden naar je chello adres.

Dat je veel packet loss krijg als je je pc op 2 manieren verbind zit hem waarschijnlijk in de loop die je in je netwerk maak >:)

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 04-11-2003 23:42 ]

• L0g0ff
raymonvdm schreef op 04 november 2003 @ 23:34:
Maar is een statisch nat entry voor port 7 niet genoeg dan ? Dat moet toch elk nat device kunnen. Eventueel UPNP uitzetten omdat dit wel vaker nat entrys vergald.
Nope dat is niet genoeg...

En het enige wat van Upnp aanstaat is:
Allow configuration changes through UPnP (wat is upnp eigenlijk?)

dus die zet ik nu uit. Morgen ochtend ff testen of het werkt ik gaat nu pitten

Verwijderd

[message=19171238,noline]OhMyGod schreef op 04 november 2003 @
Zeer interessante situatie ik dacht dit gewoon niet mogelijk zou zijn. Ik heb precies dezelfde set-up al jou thuis en dezelfde router. Ik volg het met grote interesse.

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar al snel moest ik opgeven. Ik heb bijna dezelfde router. Het probleem is dat een pc die uitstaat geen IP heeft, waar je bijvoorbeeld een magicpacket naar kan sturen, je zou dus een pakketje naar alle IP's op het LAN moeten sturen, maar dat lukt dus niet met die router.
Hier zijn meer mensen die zich aan WOL gewaagd hebben, er staan een aantal interessante manieren op om WOL toe te passen. Probeer ze uit zou ik zeggen, als het je lukt sjappoo. Laat ons het dan ook even weten, want dan ben ik net als TheFella wel erg benieuwd!

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

WOL via Internet

heb ik in mn bookmarks staan. Nog niet getest.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49
Ik heb na slechte ervaringen met de Sitecom WL018 een Edimax router aangeschaft waar ik wat meer mee kan qua poortmapping, maar één ding kan ie niet : WOL via de webconsole. Die Sitecom kan dat dus wel

Ik denk dat als je router geen webbased WOL tool heeft, je het lastig krijgt om de ARP entry van je bak statisch te houden. Ik ga nog wel eens proberen of het uitzetten van UPNP helpt :)

• L0g0ff
Nou het is met dan eindelijk gelukt!!! MIJN WAKE ON LAN VIA HET INTERNET WERKT!!! Zonder hiervoor een nieuwe / andere router aan te schaffen.

Ik heb het volgende gedaan:

Ik heb in mijn pc een 2e netwerk kaart in gebouwd en die heb ik het zelfde mac adres gegeven als mijn router (ik weet niet of dit uiteindelijk per se moet maar ik heb dit wel gedaan).

Vervolgens komt mijn internet nu binnen op mijn hub en die splitst het uit op mijn router en mijn 1e netwerk kaart.

Dus ik internet nu via mijn router en mijn 2e netwerk kaart en de 1e netwerk kaart gebruik ik nu puur en alleen voor wake on lan via het internet.

Waarom het zo werkt:
Als ik nu het magic packet v.a. het internet verstuur komt deze binnen op mijn hub. Omdat een hub vrij dom ding is geeft al alles wat op je hub aan verkeer komt door naar alle poorten. Dus word ook het magic packet netjes naar mijn 1e netwerkkaart gebroadcast en gaat mijn pc aan :)

Conclusie:
Omdat mijn router altijd aanstaat zal deze altijd netjes naar buiten communiceren (ook als al mijn pc's uitstaan). Dus de routers van chello zullen altijd weten dat mijn ip adres van mij is. Dus als het goed is heb je dus nooit problemen met de arp tabellen van de chello routers.

Ter info:
[img]theforumisdown.com file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/netwerk22.JPG[/img]

[ Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 13-11-2003 00:03 ]

Verwijderd

niet echt een oplossing, maar wel een slimme work-around!

Heb je ook geprobeerd om een portmapping te maken naar het broadcast adres?
"Yes, it seems that your router doesn't know what MAC it should forward the packet since the dynamic ARP entry is wiped from the router's ARP table in a few min after you turn off your PC. But to resolve this you don't need to make a static entry. All you need to do is to forward the port on the router (e.g. 32767 if you use dslreports) to IP 192.168.0.255, provided it operates in this IP range.
Mulicast IPs should be hard coded in routers's ARP table. This way the WOL packet would be passed to all nodes behind the router but only one which has the MAC address matching the one specified in the packet's would wake up."

• L0g0ff
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:34:
niet echt een oplossing, maar wel een slimme work-around!

Heb je ook geprobeerd om een portmapping te maken naar het broadcast adres?
Jah alleen kan ik op mijn huidige router geen statische arp tabellen aanmaken. En poort mappings maken was het eerste wat ik geprobeerd heb.

[ Voor 48% gewijzigd door L0g0ff op 12-11-2003 23:59 ]

Verwijderd

OhMyGod schreef op 12 november 2003 @ 23:58:
[...]Jah alleen kan ik op mijn huidige router geen statische arp tabellen aanmaken. En poort mappings maken was het eerste wat ik geprobeerd heb.
De truc is ook om de portmapping naar het broadcast adres ipv adres van jouw PC te mappen.
Je router stuurt dit WOL-pakket door terwijl er geen statische ARP entry is.

• L0g0ff
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 07:12:
[...]

De truc is ook om de portmapping naar het broadcast adres ipv adres van jouw PC te mappen.
Je router stuurt dit WOL-pakket door terwijl er geen statische ARP entry is.
Als ik broadcast adressen op mijn router wil toevoegen dan krijg ik de volgende melding:
"Fourth field of ip adress must be greater than 0"
"Fourth field of ip adress must be less than 255"

Zijn hier "cheats" voor ?

Verwijderd

te proberen:

als subnet 255.255.255.128 nemen.
Het broadcast adres wordt dan 192.168.0.127

Eventueel eerst de mapping maken, dan pas het subnetmask verkleinen, zodat de mapping daarna naar het broadcast adres wijst

• L0g0ff
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:48:
te proberen:

als subnet 255.255.255.128 nemen.
Het broadcast adres wordt dan 192.168.0.127

Eventueel eerst de mapping maken, dan pas het subnetmask verkleinen, zodat de mapping daarna naar het broadcast adres wijst
Eeej dude daar zit best wat in :) Ik ga het zeker binnenkort ff proberen alleen ik zit nu met het kleine probleempje dat ik niet de enige ben die thuis aan het internetten ben. Das word dus in het weekend snacht's ff proberen :)

Heej verder heb ik nog een vraagje: Ik heb een script gevonden op depicus.com om mijn pc aan te zetten via het internet en het is me gelukt deze via mijn telefoon aan te sturen. Ik heb een wake-on-lan monitor en ik zag dat alles werkte. Dus ik kan nu via mijn telefoon mijn pc aanzetten :) Alleen moet je hiervoor 1 dll registreren. Is er iemand hier die een IIS webserver heeft draaien (24/7) en die voor mij een dll wil registreren en 1 asp pagina erop zetten.

Mijn dank zou zeer groot zijn...

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 07:24
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-com.asp

Deze link daar kun je een php scriptje meemaken dat je de pc met behulp van een website bijvoorbeeld wol.php aan kunt zetten.

Dit wil ik ook maar ik snap niet wat er bedoelt wordt met:

1 Wake on Lan Scripting Com Object, simply register as you would any other dll i.e. Syntax: regsvr32 {path}\Wolcom.dll

2 Using wol with VBS (visual basic script)

3 The following code snippet runs the com service on a remote machine called DELPHI. Please note that both machines must have the com dll registered.

Ook snap ik niet precies wat ik bij de scripts moet aanpassen.

Iemand een idee hoe ik dit PRECIES allemaal moet doen?

Alvast bedankt.

• L0g0ff
Ik zou het op php niveau echt niet weten maar het asp verhaal kan ik je wel uitleggen ;)

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 07:24
Iemand anders dan??? Lees de bijbehorende site eens
Pagina: 1