'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Hij zegt immers:
en niet:kan opgegeven procedure niet vinden
Is je computer wel eens herstart na de installatie? Welke versie DLL is het? (rechtsklikken, eigenschappen)kan DLL niet vinden
php_mysql.dll heeft versie 5.0.0 en libmysql.dll doet niet aan versienummers lijkt het.
Ik vermoed dus dat het hier aan ligt, maar ik kan nergens een concrete oplossing vinden...
http://www.elists.org/pip...2004-February/000387.html
In short: it seems that php_mysql.dll (php 5) does not work with new versions (4.x and 5.x) of libmysql.dll
At least Visual Studio DLL dependency walker shows that in '5.0.0b4 win32 zip binary' the php_mysql.dll extension supports mysql_create_db() and mysql_drop_db() functions as do the mySQL 3.x client libraries. Fine.
But these 2 functions are dropped in versions 4.x and 5.x of libmySQL.dll. So trying to use newer mysql client libraries with php5 (as suggested) results an error.
I already made a request for php.net to include both php_mysql3.dll and php_mysql45.dll in the package. But it's sure easy to self-recompile the php_mysql.dll without these 2 functions.
[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 20-07-2004 00:47 ]
Naja, probleem opgelost dus, bedankt voor het meedenken.
Weet meneer het beter? Bij mij zei hij Kan DLL NIET vinden... En 'k moest gewoon nog maar die ene dll kopieren...Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 23:29:
Heb je wel de juiste versie van de DLL staan? Het antwoord van GSteven slaat idd niet echt ergens op, daar hij de .dll wel kan vinden, maar een procedure in die DLL niet.
Hij zegt immers:
[...]
en niet:
[...]
Is je computer wel eens herstart na de installatie? Welke versie DLL is het? (rechtsklikken, eigenschappen)
Verwijderd
GSteven: je reageert op een vraag van NMe84 waarin de foutmelding zegt 'kan de procedure niet vinden' met als antwoord dat hij de DLL moet kopieren. Dat antwoord slaat niet echt ergens op. In dit geval wist deze meneer het blijkbaar inderdaad beter.GSteven schreef op 20 juli 2004 @ 20:32:
Weet meneer het beter? Bij mij zei hij Kan DLL NIET vinden... En 'k moest gewoon nog maar die ene dll kopieren...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
bij mij deed ie het niet omdat ik de DEBUG versie van die bagger DLL in mijn systemroot had geknald en in mijn system32, das nie goed dus. nu heb ik die dll uit de php directory in de system32 gezet en het lijkt te werken
zou je in het vervolg iets beter op de datum van het topic kunnen letten? We kunnen namelijk wel aannemen dat het probleem na iets meer dan een maand wel is opgelost